• 178.289 movies
  • 12.224 shows
  • 34.003 seasons
  • 647.537 actors
  • 9.376.795 votes
Profile

Het grote opmerkingen / feedback topic

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik denk nog steeds dat het handig zou zijn als je je berichten kan blijven editten. Volgens mij is het aantal users dat de optie zou misbruiken om berichten van hun te wissen in een discussie die ze dreigen te verliezen vele malen kleiner dan het aantal users dat de optie zou gebruiken om hun bericht even aan te passen op een spelfoutje of een ontbrekende zin.

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Maar zaken als spelfouten of ontbrekende zinnen zijn toch juist dingen die je binnen een tijd van 12 uur aanpast? Het lijkt mij dat je een bericht na het plaatsen (of zelfs voordat je 'm plaatst) even goed doorkijkt en dan heb je nog ruim de tijd om iets toe te voegen. En heb je na die 12 uur echt nog iets toe te voegen aan je verhaal, dan is er geen probleem om dit in een tweede bericht erbij te zetten. En ik zie ook niet echt in waarom je spelfouten lang nadat je een bericht geplaatst hebt er nog uit moet halen. De discussie gaat er gewoon om door.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Dat is meer een gevoel voor jezelf. Ik lees nog vaak oude recensies na. Ik zie een topic waarin ik weet dat mijn stuk staat. Dan druk op op de meningen knop en lees wat oude stukken door, waaronder de mijne. Dan is het leuk en handig om wat oude foutjes aan te passen of er een regeltje bij te zetten wat je toen was vergeten. En de tekst kopieren en plakken en dan editten kan zeker, maar ik hou ze altijd het liefst op de oude datum. Leuk om te zien dat je recensie bijvoorbeeld alweer 3 jaar oud is.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Dat lijkt mij ook. We kunnen wel allemaal perfectie willen nastreven, maar er is een grens. Typo's zijn ook niet erg, dat maakt je menselijk. En vergeten zinnen kunnen altijd in een nieuw bericht geplaatst worden. Weinig mensen zullen teksten van tijden terug nog lezen en daar op reageren en dus die ene vergeten regel niet missen.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Bij films die net op tv zijn geweest of waar veel op gereageerd wordt daar kan je maar beter zo goed mogelijk bericht neerzetten. Bij oudere films of weinig bekeken films is 12 uur ruim. Kan je op je gemak later nog even corrigeren. Hetzelfde geldt trouwens ook als je besluit je bericht toch maar weg te halen.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Ik mis soms een smiley met rode wangen voor schaamte of een kleur krijgen van bijvoorbeeld een compliment.

Deze jongen dus:

(afbeelding)

En als ik het toch over smileys heb: kan misschien ook via :S gebruikt worden? Dat sluit dan aan bij veel andere media die emoticons gebruiken.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

riesma wrote:

Ik mis soms een smiley met rode wangen voor schaamte of een kleur krijgen van bijvoorbeeld een compliment.

Deze jongen dus: (afbeelding)

En als ik het toch over smileys heb: kan misschien ook via :S gebruikt worden? Dat sluit dan aan bij veel andere media die emoticons gebruiken.

Daar loop ik inderdaad ook vaker tegenaan. Maar volgens mij is dit al eens ter sprake gebracht, een flinke tijd terug?

Bart Simpson

• 2153 messages
  • 0 votes

Chainsaw wrote:

Maar zaken als spelfouten of ontbrekende zinnen zijn toch juist dingen die je binnen een tijd van 12 uur aanpast? Het lijkt mij dat je een bericht na het plaatsen (of zelfs voordat je 'm plaatst) even goed doorkijkt en dan heb je nog ruim de tijd om iets toe te voegen. En heb je na die 12 uur echt nog iets toe te voegen aan je verhaal, dan is er geen probleem om dit in een tweede bericht erbij te zetten. En ik zie ook niet echt in waarom je spelfouten lang nadat je een bericht geplaatst hebt er nog uit moet halen. De discussie gaat er gewoon om door.

Ik lees ook gewoon altijd mijn berichten eerst door (behalve als er een keiharde discussie aan de gang is, dan wil ik snel mijn berichten plaatsen). Maar als ik de tijd neem om een uitgebreide, goede recensie te schrijven, dan let ik daar zeker wel op. Je kunt ook gewoon eerst een soort van ''klad'' maken en daarna nog aanpassingen aanbrengen indien nodig en wanneer je dat allemaal gedaan hebt, je bericht plaatsen. Je hebt daarna nog eens 12 extra uren, dus genoeg tijd lijkt mij. En ben je bang dat je PC uitvalt terwijl je al heel wat getypt hebt, kun je het beste alles kopiëren en plakken in Word voor het geval dat.

Maar ja, 12 uur lijkt.. ik bedoel IS meer dan genoeg om je berichten aan te passen indien nodig

herman78

• 3176 messages
  • 1281 votes

Ja, lijkt me lang zat. Als ik een lang stuk schrijf dan lees ik dat wel 3 keer over voordat ik het plaats, want ik weet dat ik de neiging heb woorden te vergeten af en toe. En ach, een spelfout hier en daar is ook zo'n ramp nog niet.

Daarbij maakt de edit-functie ook alleen maar dat mensen slordiger gaan posten, omdat ze weten dat ze het toch weer aan kunnen passen. Je mag best een beetje moeite doen op een goed bericht.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Grote groep mensen heeft ook niet eens door dat ze altijd spelfouten maken, dus die zullen de editknop niet eens gebruiken. (zelfs niet als ze erop gewezen worden)Ik loop hier pas een paar maanden mee, maar ik heb al wel een aardig beeld van mensen die in ieder geval altijd netjes proberen te schrijven en wie dat dus absoluut niets uitmaakt of dit om wat voor reden dan ook gewoon niet kunnen.

wavanbuuren

• 4228 messages
  • 1334 votes

combi wrote:

ik heb trouwens een vraag.

als ik naar mijn updates ga en daar selecteer ik heat dan kom ik steeds ergens bij de middelste pagina's uit. hoe kan ik dat oplossen heb er alleen bij die film last van en ik zal wel is een keer iets per ongeluk ingedrukt hebben ofzo.

help.

Dat heb ik ook weleens. Is simpel op te lossen door de film te verwijderen uit je updates en vervolgens direct weer toe te voegen aan je updates. Ik heb nog niet kunnen ontdekken wanneer het zich wel of niet voordoet.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

@ combi @wavanbuuren

Dan heb je waarschijnlijk de film vanaf een bepaald bericht toegevoegd. Via dit icoontje, vóór 'permalink':

(afbeelding). Klik op het icoon hiernaast en je komt bij de film Heat bij een bericht van user gerwinmaster uit - ter demonstratie.

Om een film toe te voegen en bovenaan de (meest recente) pagina uit te komen, klik je op 'toevoegen aan Mijn Films', in het snelmenu naast de poster van de film.

sinterklaas

• 11816 messages
  • 3317 votes

Beetje laat: maar PR toch nog geband? Zat er wel aan te komen. Wel zonde btw.

titia

• 601 messages
  • 1302 votes

Vraagje, waarom staat bij sommige users wél aangegeven wanneer ze zich hebben ingeschreven, en bij anderen niet.

Ik was laatst benieuwd hoe lang ik nu eigenlijk al op deze site rondhang, maar mijn eigen inschrijfdatum kan ik niet zien. Heb nog even gekeken naar usernummers voor en na mijn nummer en dan kom ik ergens op 8 of 9 juli 2002 uit, kortom, het is wel uit te vinden, maar waarom staat het er niet gewoon bij.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Hmm, het lijkt alsof tot en met user 1312 er geen registratiedatum bij staat, vanaf 1313 wel.

Waarschijnlijk ging Jordy pas sinds die datum een registratiedatum bijhouden?

(! Edit: theorie met de userid's klopt niet, was een lucky shot )

narva77 (crew films)

• 12729 messages
  • 6540 votes

riesma wrote:

Deze jongen dus: (afbeelding)

Ja, die kon ik vandeweek óók wel gebruiken n.a.v. die overweldigende reactie's in het forum-topic "Ik zoek... een filmtitel"!

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Inderdaad! Hoe anders kun je dat warme gevoel van binnen uitdrukken.

narva77 (crew films)

• 12729 messages
  • 6540 votes

riesma wrote:

Hmm, het lijkt alsof tot en met user 1312 er geen registratiedatum bij staat, vanaf 1313 wel.

Waarschijnlijk ging Jordy pas sinds die datum een registratiedatum bijhouden?

Klopt niet hoor!

Kijk maar; van sommige users van het állereerste uur staat gewoon de datum van registratie op MM erbij.

Wouter: Geregistreerd: 15 oktober 2001

Neo: Geregistreerd: 18 december 2000

Narva77: Geregistreerd: 5 juni 2002

Onderhond

• 87597 messages
  • 12851 votes

Die zijn er geloof ik later op verzoek bijgezet.

narva77 (crew films)

• 12729 messages
  • 6540 votes

riesma wrote:

Inderdaad! Hoe anders kun je dat warme gevoel van binnen uitdrukken.

Haha, lol!

Zo'n smiley zou wél leuk zijn ja. Ik denk ook dat het wel wat toevoegd aan de huidige smileys.

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

Dus de theorie van Riesma snijdt hout? Vanaf een bepaald moment werd de registratiedatum bijgehouden?

narva77 (crew films)

• 12729 messages
  • 6540 votes

Volgens mij was dat al in 2002, toen ikzelf me registreerde, maar heel zeker weet ik het niet...

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

narva77 wrote:

Klopt niet hoor!

Dat had ik al door, zie mijn edit bij het bericht. Mijn theorie valt in duigen, ik heb dus geen idee over het hoe en waarom met de inschrijfdata.

Over die smileys: ik vind (persoonlijke mening dus) dat er nu een paar tussen staan die niet veel toevoegen en sporadisch gebruikt worden (ik denk bijvoorbeeld aan ). Die zou dan vervangen kunnen worden.

Ik snap ook wel dat het niet een smileykermis moet worden, daar is hyves al voor. Maar een rode-wangensmiley is misschien iets fundamenteler dan een zoveelste zielig/emotioneelsmiley.

narva77 (crew films)

• 12729 messages
  • 6540 votes

riesma wrote:

(Edit: theorie met de userid's klopt niet, was een lucky shot )

Die Edit zag ik te laat, pas nádat ik mijn berichtje plaatste.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

narva77 wrote:

(quote)

Ja, die kon ik vandeweek óók wel gebruiken n.a.v. die overweldigende reactie's in het forum-topic "Ik zoek... een filmtitel"!

Je bent wel al lang ingeschreven maar zeker 2,5 jaar geleden de vraag niet gezien? Ik ga ook niet al die topics bijhouden maar deze topic vind ik wel leuk.

narva77 (crew films)

• 12729 messages
  • 6540 votes

Euh, welke vraag van 2,5 jaar geleden refereer je aan?

DieGo

• 5808 messages
  • 2366 votes

Bij Master and Commander: The F... staat er bij links achter IMDb niet het gemiddelde (van imdb), terwijl dat bij andere films er wel altijd bij staat (zover ik kan beoordelen).

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

narva77 wrote:

Euh, welke vraag van 2,5 jaar geleden refereer je aan?

Van a midnigt clear. Toen ik die zocht.had Martijnnn die in het verleden ook al gepost.

Ik heb wel eens bij TCM een vraag gesteld en dan wordt dat apart in een topic gezet. Dat is wel overzichtelijker, want net als in dit topic gaan diverse gesprekken door elkaar. Ik stuur je wel een PM.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Ik kan in elk geval niet meer volgen want ik heb geen enkel idee waar TCM voor staat.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.