- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
Kristiaan
-
- 72 messages
- 230 votes
Wat een teleurstelling.. 
Een van de admins die het toevallig niet ziet zitten hier een scriptje voor te schrijven? Een mailto van zodra er gequoted is op je bericht?
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Dat zou ik ook wel prettig vinden ja. Soms kom ik er na een hele poos pas achter dat iemand op mijn bericht gereageerd heeft, en tsja.. best jammer.
schram101
-
- 16684 messages
- 2293 votes
Helemaal mee eens! Zou een speciaal kopje onder mijn updates moeten komen of i.d. 'Quotes'
sinterklaas
-
- 11816 messages
- 3317 votes
Ja, het is opzich wel handig. Netzoiets als bij Hyves en Youtube. Als het maar via je email gaat ipv je priveberichten op Moviemeter.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Nou ik hoop dat Jordy zich daar niet mee gaat bezighouden.
Als je elke keer een verwittiging als er iemand op je bericht heeft gereageerd, dan is het einde zoek.
En zeker via email is een barslecht idee, dan zit toch dagelijks je hele inbox volgepropt met overbodige berichten.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Je kunt film- en forum-topics toch aanvinken als 'mijn updates'. Dan kun je iedere keer kijken bij 'mijn updates' als je on-line komt of je ge-quote wordt.
Jawaddedadde
-
- 5348 messages
- 2196 votes
Inderdaad. Het systeem zoals het nu is werkt toch goed? Je ziet meteen wie er gereageerd heeft in de updates. Overigens, niet iedereen gebruikt de quote-optie om te reageren.
En als je dan toch een bericht zou krijgen, dan liever via PM dan via mail. Komt al genoeg spam binnen.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16416 votes
"Mijn Updates" (eventueel automatisch door aanvinken in profiel) werkt m.i. daarvoor prima.
Bovendien wordt er ook "gewoon" op berichten gereageerd zonder te quoten, maar direct erna een bericht te plaatsen. Die zou je dan hoedanook nog steeds mislopen.
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Ik vroeg mij het volgende af; wanneer iemand je quotet (jawel, dit is wèl correct Nederlands.
) word je hiervan op de hoogte gebracht?
Je kunt in je profiel instellen dat topics en albumdiscussies waarin je reageert automatisch wordt toegevoegd aan je gepersonaliseerde updates. Dan zie je bij mijn updates meteen of er nog gereageerd is na jouw berichten.
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Er zijn een aantal (misschien een heleboel, maar ik weet het maar van een paar) topics die bij mij niet in Mijn Updates komen, en ook niet bij de gewone Updates terug te vinden zijn. Bijvoorbeeld de KO Posters, de KO Posters 2009 en de Bad Laddercompetitie zijn bij mij in geen van beide lijsten terug te vinden, terwijl er blijkbaar wel het laatste kwartier een bericht is gezet.
Ik merk het nu pas op, maar die beide poster-KO's heb ik helemaal gemist omdat er gewoon nooit iets van bij mijn updates is verschenen.
Ligt dit aan mij, is er mss ergens een optie om topics onzichtbaar te maken, of is het een (vervelende!) bug?
Nu ik het wat beter bekijk: er zijn zeker tien of meer topics uit de Filmgames die nooit in enige updates-lijst bij mij zijn verschenen! En ik maar denken dat het hier de laatste tijd wat aan het doodbloeden was... 
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
In je profiel heb je bij gebruikersupdates waarschijnlijk het volgende aangevinkt:
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Ik dacht wel dat het zoiets zou zijn, maar ik wist helemaal niet dat dat bestond: blijkbaar is er een optie 'toon ook topics uit filmgames' die je aan moet kruisen - zeker weten dat ik die nooit uitgezet heb, maar goed, dat is dan nu opgelost 
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Is sinds eind 2007 het geval.
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Ik vroeg mij het volgende af; wanneer iemand je quotet (jawel, dit is wèl correct Nederlands.
) word je hiervan op de hoogte gebracht?
Voor!
Legan
-
- 18121 messages
- 4947 votes
Er staan een hele rits Pokémon films op de site, die onderdeel zijn van één filmreeks, en ik vraag mij af of deze wel toelaatbaar zijn.
Filmreeks / serie tv-films
(per deel toevoegbaar)
ieder deel is een op zichzelf staande film van minimaal 45 minunten.
de reeks heeft maximaal vijf delen (bij meer dan vijf delen is toevoeging slechts mogelijk bij een enkele uitzondering).
detective en krimi reeksen zijn uitgesloten van toevoeging.
volledige reeksen zijn toevoegbaar indien plot EN hoofdpersonages per deel verschillen en de verhalen niets met elkaar te maken hebben
stephan73
-
- 6269 messages
- 14446 votes
Het gaat daar over TV-film reeksen. Pokemon is een reeks die in de bioscopen heeft gedraaid of rechtstreeks op DVD zijn verschenen. Is niets mis mee!
Legan
-
- 18121 messages
- 4947 votes
Mooi, dat wilde ik weten voordat ik daar achteraan ging
.
Kristiaan
-
- 72 messages
- 230 votes
Voor!
Mooi. Da's al eentje voor de petitie!
Ne mailto van zodra je gequoted wordt. Klein scriptje dat volgens mij makkelijk haalbaar is? MovieMeter?
Jeauhan
-
- 879 messages
- 0 votes
En wat dan voor reacties zoals deze van mij, die geen quote bevat omdat het het eerstvolgende bericht is. Een script kan niet ruiken of het een reactie of een nieuw, verder losstaand bericht is.
Verder is het mogelijk dat je verzeild bent geraakt in een verhitte discussie en je dan dus tig keer een PM zou krijgen.
Niet doen dus!
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Hoeft niet per sé een overdosis op te leveren. In feite is de 'persoonlijke update' er nu al, maar een "kleine" uitbreiding waarbij je aangeeft dat je een pm/update in een nieuwe tab wilt ontvangen zodra die post aangehaald wordt, zou een welkome toevoeging zijn. Ik zeg niet voor niets "kleine" tussen aanhalingstekens, want als collegaprogrammeur weet ik dat "even" en "kleine aanpassing" verschrikkelijke vloekwoorden zijn.
Het probleem met huidige discussies is dat het nogal eens afdwaalt van de oorspronkelijke discussie waar je bij betrokken was. Om dan toch het volledige topic te blijven volgen voor het geval je er weer bij betrokken wordt, is niet meer te doen. Daarvoor is een alert niet verkeerd. Ik geef toe, het is een luxeprobleem 
Kristiaan
-
- 72 messages
- 230 votes
En wat dan voor reacties zoals deze van mij, die geen quote bevat omdat het het eerstvolgende bericht is. Een script kan niet ruiken of het een reactie of een nieuw, verder losstaand bericht is.
Verder is het mogelijk dat je verzeild bent geraakt in een verhitte discussie en je dan dus tig keer een PM zou krijgen.
Niet doen dus!
Een script kan ruiken wat jij hem beveelt te ruiken. 
Ik ken nu niet de juiste parameters, maar simpel uitgelegd;
If = quoted
then mailto:
else do nothing 
Dit is zowat in elke programmeertaal mogelijk. Als het geen quote is, zoals jouw bericht. Gewoon geen mail, zodat de mensen ook weten dat ze geen reactie moeten verwachten als ze niet quoten. 
En het hoeft niet perse een PM te zijn, maar gewoon een e-mail, naar je persoonlijke mail. Da's geen overload. Kijk naar sites als Facebook?
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Wat Jeauhan bedoelt is dat een script niet kan weten dat er wordt gereageerd op je bericht als deze niet wordt gequoted.
Ik quote bijna nooit, behalve als het om een aantal berichten eerder gaat, of als ik een bepaalde zin uit een bericht wil halen om te verduidelijken waar ik op reageer. Je kunt met de persoonlijke updates prima in de gaten houden waar gereageerd wordt op een door jou geplaatst bericht, en mocht ik een bericht missen is dat niet het einde van de wereld. Mocht de persoon die een reactie van mij verwacht er geen krijgen en er wel persé één willen dan kan hij zelf ook een pm sturen.
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Hmm, ik merk nu ineens op dat je ook een discussie per post kunt toevoegen aan je persoonlijke updates. Dat is al een zeer mooie 'oplossing' voor dit 'probleem'.
@ Kristiaan: dat is inderdaad een simpele oplossing, waar ik voor waarschuwde
. Het moet dan in de overige code passen, geen bugs opleveren verderop in de code etc. En niet te vergeten wat dat voor extra server-/mailverkeer oplevert. Er zijn veel factoren die 'even' vergeten worden.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Ik dacht wel dat het zoiets zou zijn, maar ik wist helemaal niet dat dat bestond: blijkbaar is er een optie 'toon ook topics uit filmgames' die je aan moet kruisen - zeker weten dat ik die nooit uitgezet heb, maar goed, dat is dan nu opgelost
Ik vroeg me al af waar alle laddercompetities e.d. waren gebleven
.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Over die quotes, ik begrijp de wens wel, maar de site houdt helaas geen relaties tussen berichten vast en er is dus onmogelijk met zekerheid te zeggen wanneer iemand op een van je berichten reageert.
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Lijkt me overigens ook erg vervelend bij discussies. Die kunnen soms pagina's lang doorgaan en dan zit je dus met dertig pm's opgescheept.
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12851 votes
Over die quotes, ik begrijp de wens wel, maar de site houdt helaas geen relaties tussen berichten vast en er is dus onmogelijk met zekerheid te zeggen wanneer iemand op een van je berichten reageert.
Je zou het wel kunnen baseren op de ="username' die bij een quote wordt weergegeven. Van die quotes ben je altijd zeker, aleen heb je dan idd nog steeds niet alle quotes, wat het een redelijk onbetrouwbaar en onvoorspelbaar iets maakt.
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
@Jordy @Onderhond
Dat is een goed punt, een quote zonder '=username' valt dan weer niet te achterhalen. En een respons als bovenstaand (@user) zal dan ook weer getracket willen worden.
De discussie volgen met een update per post komt al heel dicht in de buurt vind ik. En als er een discussie is die je wilt volgen, gewoon blijven F5en. Maar ja, de mens is lui hè.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Is het niet mogelijk dat je, wanneer je op het meld misbruik-knopje drukt en je de veldjes hebt ingevuld en opgestuurd, niet gewoon terug wordt gestuurd naar de pagina waar je vandaan kwam? Nu moet je op een regeltje 'klik hier om terug te keren naar de discussie' klikken.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Als je direct naar de filmpagina / het forumtopic terug gaat veroorzaakt dat onduidelijkheid of je melding wel goed is aangekomen. Nu krijg je eerst een melding dat jouw alert zal worden afgehandeld, wat goed is om te weten. En één klikje om terug te keren naar de discussie is niet zo heel veel moeite toch?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.