• 178.289 movies
  • 12.224 shows
  • 34.003 seasons
  • 647.419 actors
  • 9.376.657 votes
Profile

Het grote opmerkingen / feedback topic

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

Is zo'n ban niet tijdelijk?

ace leader

• 3343 messages
  • 0 votes

jammer van MR. APOCALYPSE, hij was vrij actief hier en wel aardig. Kon soms wel irritant zijn maar ben wel benieuwd waarom hij geband is.

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2314 votes

Bottleneck wrote:

Dat weet ik niet.

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Bottleneck wrote:

Soms.

Het zal vast iets te maken hebben met zijn replies naar Reinbo in het grappentopic.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5983 votes

Hij is geband. Hij heeft heel veel waarschuwingen van ons gehad en onlangs een laatste waarschuwing.

Hij bleek ook nog eens een al eerder gebande user te zijn en de kansen raken een keer op.

schram101

• 16684 messages
  • 2293 votes

Hij was vrij irritant ja. Goed werk

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

kappeuter wrote:

Hij bleek ook nog eens een al eerder gebande user te zijn en de kansen raken een keer op.

Verrassend...nu pas achter? Als je hem een beetje volgde dan leek bij wel heel erg op user L.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Prima werk idd.

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Animosh wrote:

(quote)
(quote)

Met andere woorden: wellicht voldoet Umfeld niet aan jouw concept van film, maar een 'lange videoclip' is het, gezien zijn doeleinden, die helemaal niets te maken hebben met het promoten van een nummer - de gebruikte muziek is zelfs speciaal voor de film gecreëerd -, duidelijk niet.

Umfeld is video art. hetzelfde wat Coldcut en Hexstatic al jaren doen tijdens hun shows, namelijk de video laten reageren op het geluid. Dit is inderdaad niet mijn perceptie van film, noch documentaire, noch entertainment (in ieder geval niet zoals film dat doet).

En dit vind ik op Wikipedia over Video Art:

Video art is a type of art which relies on moving pictures and comprises video and/or audio data. (It should not however be confused with television or experimental cinema).

Video art is named after the video tape, which was most commonly used in the form's early years, but before that artists had already been working on film, and with changes in technology Hard Disk, CD-ROM, DVD, and solid state are superseding the video tape as the carrier. Despite obvious parallels and relationships, video art is not film.

One of the key differences between video art and theatrical cinema is that video art does not necessarily rely on many of the conventions that define theatrical cinema. Video art may not employ the use of actors, may contain no dialogue, may have no discernible narrative or plot, or adhere to any of the other conventions that generally define motion pictures as entertainment. This distinction is important, because it delineates video art not only from cinema but also from the subcategories where those definitions may become muddy (as in the case of avant garde cinema or short films). Perhaps the simplest, most straightforward defining distinction in this respect would then be to say that (perhaps) cinema's ultimate goal is to entertain,[citation needed] whereas video art's intentions are more varied, be they to simply explore the boundaries of the medium itself (e.g., Peter Campus, Double Vision) or to rigorously attack the viewer's expectations of video as shaped by conventional cinema (e.g., Joan Jonas, Organic Honey's Vertical Roll).

Video art - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

Dit klinkt toch aardig als wat we in Umfeld voorgeschoteld krijgen. Hier op MM worden cinema en video art dus wel duidelijk op één hoop gegooid, terwijl er dus wel degelijk verschillen zijn. Conclusie: Umfeld valt niet te scharen onder film en/of cinema.

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Piraat was ook Lad.

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

het is iig. allemaal voorspelbaar.

ik heb trouwens helemaal niks tegen hun.

maar goed als je geband word moet je het toch echt bij jezelf zoeken.

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

Pastichio Rocker wrote:

(quote)

Soms.

Ah oké, vond Afscheid al zo'n zwaar beladen woord.

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Pastichio Rocker wrote:

hetzelfde wat Coldcut en Hexstatic al jaren doen tijdens hun shows, namelijk de video laten reageren op het geluid.

Video art gebruiken om een live-optreden op te vrolijken en intenser te maken is iets dat volledig náást experimentele films als Umfeld staat: film is in zulksoortige gevallen namelijk geen middel dat live-optredens interessanter moet maken, maar een doel, wat de vergelijking in mijn opinie erg scheef maakt.

Hier op MM worden cinema en video art dus wel duidelijk op één hoop gegooid

Ach, is het dan geen mogelijkheid om zowel theatrical cinema (wat trouwens nogal een verschil is met 'cinema' in het algemeen) als video art te scharen onder het veelomvattende medium 'film', waardoor audiovisuele experimenten als Umfeld alsnog een plaats verdienen op Moviemeter?

Tayama

• 1102 messages
  • 522 votes

Pastichio Rocker wrote:

[

Dit klinkt toch aardig als wat we in Umfeld voorgeschoteld krijgen. Hier op MM worden cinema en video art dus wel duidelijk op één hoop gegooid, terwijl er dus wel degelijk verschillen zijn. Conclusie: Umfeld valt niet te scharen onder film en/of cinema.

Dude, serieus. Wat denk je dan van Container? Dat is een aaneenschakeling van random beelden met een hypnotiserende voice-over die meestal niet eens praat over wat we op beelden te zien krijgen.

Geen verhaal. Geen logica. Niet direct iets wat je als film zou verwoorden. Toch?

Een discussie over wat film is en wat niet is nutteloos. Wat is mooi, wat is lelijk? Wat vind ik interessant, en wat niet? Dat is allemaal persoonlijke mening en opvatting. Container is een film wat iedereen wel kan maken. Zou je zeggen. Toch is het een kunstig iets (mijn mening uiteraard). Het gaat er niet om of iedereen het kan maken. Film is beeld en geluid. Moviemeter hanteert gewoon bepaalde regels waardoor het op Moviemeter de simpele stempel "film" krijgt.

Als fucking Kabouter Plop en de Toverstaf erop mag, dan mag Umfeld ook wel.

Of zeg ik dan iets raars?

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

Welnee, maar flauw natuurlijk om via deze weg even af te geven op een Kabouter Plop-film, want de vergelijking Kabouter Plop - Umfeld gaat natuurlijk helemaal niet op.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Er wordt anders wel experimenteel in gezongen... Verder is dit weer een oude koeien in een sloot discussie. Zucht.

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Tayama wrote:

(quote)

Dude, serieus. Wat denk je dan van Container? Dat is een aaneenschakeling van random beelden met een hypnotiserende voice-over die meestal niet eens praat over wat we op beelden te zien krijgen.

Geen verhaal. Geen logica. Niet direct iets wat je als film zou verwoorden. Toch?

Een discussie over wat film is en wat niet is nutteloos. Wat is mooi, wat is lelijk? Wat vind ik interessant, en wat niet? Dat is allemaal persoonlijke mening en opvatting. Container is een film wat iedereen wel kan maken. Zou je zeggen. Toch is het een kunstig iets (mijn mening uiteraard). Het gaat er niet om of iedereen het kan maken. Film is beeld en geluid. Moviemeter hanteert gewoon bepaalde regels waardoor het op Moviemeter de simpele stempel "film" krijgt.

Als fucking Kabouter Plop en de Toverstaf erop mag, dan mag Umfeld ook wel.

Of zeg ik dan iets raars?

Sorry, maar die vergelijkingen slaan nergens op. Als je niks meer weet te verzinnen moet je niet dit soort onzin gaan uitkramen.

Animosh wrote:

Ach, is het dan geen mogelijkheid om zowel theatrical cinema (wat trouwens nogal een verschil is met 'cinema' in het algemeen) als video art te scharen onder het veelomvattende medium 'film', waardoor audiovisuele experimenten als Umfeld alsnog een plaats verdienen op Moviemeter?

Geen idee. Dat is ook niet aan mij om daarover te beslissen.

Tayama

• 1102 messages
  • 522 votes

Het is helemaal geen vergelijking als film. Ik noemde alleen die titel in ter vergelijking van de kwaliteit. Umfeld is onnoembaar veel kwalitatiever als een Kabouter Plop en de Toverstaf. En daarbij was het ook niet bepaald helemaal het meest serieuze deeltje uit mijn post.

Anders reageer je ook gewoon op mijn hele bericht in plaats van een stukje te selecteren. Beetje useless zo.

En fuck it. Dan is het maar onzin dat ik uitkraam. Umfeld staat er voorlopig nog wel op. En dat doet mij echt fucking veel plezier, weet je dat. Ik ga 'm nog een keer kijken vandaag. En morgen. En waarschijnlijk ook volgende week dinsdag. Het liefst 's ochtends en 's avonds. En wedden dat ik elke dag even een berichtje plaats over hoe vet die productie wel niet is. Hoe vet het is dat Moviemeter zulke experimentele film toelaat. Hoe ongelooflijk cool het is dat mensen zulke dingen maken. En toevoegen op websites. Moviemeter. Film. Umfeld. Experimenteel. Cool. Plop.

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Mja, moet je vooral doen. Het kan nog zo tof zijn, maar het is (EDIT: naar mijn mening) geen film/cinema.

Tayama

• 1102 messages
  • 522 votes

Oke.

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

Tayama wrote:

Het is helemaal geen vergelijking als film. Ik noemde alleen die titel in ter vergelijking van de kwaliteit. Umfeld is onnoembaar veel kwalitatiever als een Kabouter Plop en de Toverstaf. En daarbij was het ook niet bepaald helemaal het meest serieuze deeltje uit mijn post.

Anders reageer je ook gewoon op mijn hele bericht in plaats van een stukje te selecteren. Beetje useless zo.

En fuck it. Dan is het maar onzin dat ik uitkraam. Umfeld staat er voorlopig nog wel op. En dat doet mij echt fucking veel plezier, weet je dat. Ik ga 'm nog een keer kijken vandaag. En morgen. En waarschijnlijk ook volgende week dinsdag. Het liefst 's ochtends en 's avonds. En wedden dat ik elke dag even een berichtje plaats over hoe vet die productie wel niet is. Hoe vet het is dat Moviemeter zulke experimentele film toelaat. Hoe ongelooflijk cool het is dat mensen zulke dingen maken. En toevoegen op websites. Moviemeter. Film. Umfeld. Experimenteel. Cool. Plop.

Jezus, hoe kinderachtig reageer jij?

PR had het toch ook helemaal niet over kwaliteit? Geen twijfel mogelijk dat Umfeld kwalitatief hoogstaander is dan een Plopfilm, maar daar ging de discussie toch niet over. Het ging erover of die "film" daadwerkelijk als film gecatalogeerd kan worden, waar ik me verder niet over uitspreek trouwens, da's een zaak voor de mensen die films op de site zetten.

Verder mag je die film gerust elke dag zien wat mij betreft en post er maar op los zou ik zeggen.

Tayama

• 1102 messages
  • 522 votes

Ik reageer kinderachtig omdat dit weer eens zo'n kinderachtige ja/nee discussie is.

Mag Umfeld op deze website staan?

Ja.

Maar is Umfeld film dan?

Ja.

Nee, niet!

Wel.

Nee, niet!

Oke, dan niet.

Maar hij staat wel op Moviemeter.

Maar ik blijf erbij dat het geen film is.

Oke, dan niet.

Dude, daar moet je ook niet eens serieus over discussiëren. Wees blij dat ik niet zo fucking serieus doe. Ha ha

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Tayama wrote:

Ik reageer kinderachtig omdat dit weer eens zo'n kinderachtige ja/nee discussie is.

Mag Umfeld op deze website staan?

Ja.

Maar is Umfeld film dan?

Ja.

Nee, niet!

Wel.

Nee, niet!

Oke, dan niet.

Maar hij staat wel op Moviemeter.

Maar ik blijf erbij dat het geen film is.

Oke, dan niet.

Dude, daar moet je ook niet eens serieus over discussiëren. Wees blij dat ik niet zo fucking serieus doe. Ha ha

Je bent gewoon pissig omdat ik de toegevoegde waarde probeer te bespreken van blijkbaar één van je favo filmpjes. Nou, daar is dit topic voor. En ik vroeg niet om uitleg van jou maar naar de beweegredenen van de mods om dit als film te accepteren, terwijl dit 'naar mijn mening' niet eens in de buurt komt van wat cinema is. En daar heb ik een paar mooie voorbeelden van geplaatst. En over de kwaliteit heb ik helemaal niks gezegd. Als je niks meer weet te melden blijf dan gewoon weg met je kinderachtige posts totdat je wel iets hebt wat bij kan dragen aan de discussie. Oh, de discussie over tv-films was ook al tientallen keren gevoerd en opgerakeld, en dat heeft uiteindelijk wel degelijk geleid tot verandering van het beleid, dus discussieren over een onderwerp is niet per definitie zinloos.

Tayama

• 1102 messages
  • 522 votes

Pastichio Rocker wrote:

En ik vroeg niet om uitleg van jou maar naar de beweegredenen van de mods om dit als film te accepteren, terwijl dit 'naar mijn mening' niet eens in de buurt komt van wat cinema is.

Klaar .

Ik heb ook veel voorbeelden gegeven. Dat maakt van ons dus twee. Heel goed. Zo hoort het. Maar met dat stukje dat je hierboven plaatst heeft jouw vraag dus eigenlijk helemaal nooit kans gehad op een antwoord. Want je zegt dat het naar jouw mening geen film is. Maar naar de regels van Moviemeter wel. Moeilijker moet het toch niet worden?

Nee, sorry ik ben inderdaad geen crewlid. Excuses daarvoor. Volgende keer zal ik alleen wat zeggen als mijn naam erbij staat. Misschien word dit toch nog eens een leuke plaats om te discusseren. Wat een plezier hier.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8284 votes

Pastichio Rocker wrote:

Kan iemand mij misschien even vertellen wat dit op deze site doet? Ben er nog steeds niet achter.

Waarom doe je hier zo moelijk over en gun je anderen niet het pleziertje dat deze 'film' (niet gezien, dus kan ik ook niet oordelen!) op de site staat?

Ben je verongelijkt omdat er iets is wat jíj graag toegevoegd zou zien geweigerd wordt ofzo??

Er staan zoveel films op de site die er eigenlijk niet 'op horen'. Nou, en?

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Nee hoor, helemaal niet. Maar als je je bril had opgezet en mijn berichten had gelezen vraag ik me dus af in hoeverre de crew video art verwart met film/cinema. En het is gewoonweg raar als het ene wel op de site staat maar een soortgelijke 'film' zou kunnen worden geweigerd. Wees dan discreet. Maar ik heb hier verder nog geen crewlid gezien dus die zullen wel druk bezig zijn met vergaderen achter de schermen.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Als je zelf ook eens zou willen lezen, heeft de crew al lang het antwoord gegeven.

Ach ja, nu komt de aap uit de mouw. Het ene mag wel, het andere niet. Waar heb je het over? Als je eens met iets concreets komt ipv dit geneuzel van de hoogste orde.

Tayama

• 1102 messages
  • 522 votes

Ik ben ook wel benieuwd naar wat datgene dan is dat volgens jou "niet zou mogen".

Ik heb wel eens toevoegingen gedaan die geweigerd zijn. Meestal met de reden dat deze niet officieel uitgebracht waren, of niet op genoeg festival gedraaid hebben. Dan houd het gewoon op. Moviemeter is niet per se een filmdatabase zoals IMDB.

Voor zover ik meegemaakt heb is het toevoegings-systeem van Moviemeter prima up-to-date, en word er met een vrij nuchter oog gekeken naar nieuwe toevoegingen. En of deze voldoen aan de regels. Zeggen dat de crew "video-art" verward met "film" is een beetje random. Zie dat ook niet als bewijs dat zij niet discreet zouden zijn.

Als iemand een video-art productie van 45 min. zou maken, deze op verscheidene (internationale) festivals draait en 2 (kleine) awards meepikt mag deze in principe gewoon op Moviemeter staan. Dat is toch alleen maar leuk? Video-art is al lang toe aan vernieuwing, Umfeld is daar alleen maar een heel mooi voorbeeld van. Als je het al video-art zou noemen.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Mug wrote:

Ach ja, nu komt de aap uit de mouw. Het ene mag wel, het andere niet. Waar heb je het over? Als je eens met iets concreets komt ipv dit geneuzel van de hoogste orde.

Hij heeft toch concrete voorbeelden gegeven?

Pastichio Rocker wrote:

Maar als ik goed begrijp dan kunnen videoclips die langer zijn dan 40 minuten en op festivals hebben gedraaid gewoon worden toegevoegd? Mooi, want dan voeg ik gelijk 'Blue room' van The Orb toe. En Patterns & Textures. Die hebben ook op verschillende festivals gedraaid en bestaan ook grotendeels uit computeranimaties.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Ten eerste, (zoveelste herhaling), op MM geldt een minimum speelduur van 45 minuten. Blue Room valt dus al geheid af.

W.b. Patterns & Textures. Video n.a.v. hun debuutalbum, gelimiteerde oplage. Verder kan ik nergens vinden dat die op gerenommeerde filmfestivals heeft gedraaid, dus succes er mee.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.