- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Umfeld wel dan? En kom niet aan met het IFFR.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Maak jezelf vooral belachelijk door hier hoog van de toren te blazen dat het IFFR geen (gerenommeerd) filmfestival is. 
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Dat zeg ik niet. Maar Umfeld werd niet gedraaid op het IFFR voor filmliefhebbers, maar was onderdeel van een 'vette clubset', zoals Jochem Paap het zelf zo mooi zei.
Speedy J treedt tijdens het Internationale Rotterdamse Filmfestival op in Off-Corso. Op donderdag 31 januari zal hij samen met VJ Scott Pagano een club avond hosten waarbij hun recente DVD Umfeld centraal staat: "Ik ga deejayen en Scott verzorgt het beeld. Dat zijn toch onze roots."
Dan trek ik toch enige twijfel wat nou precies de opzet was, en waarom deze film op basis van dit gegeven is geaccepteerd hier. Zoek zelf maar eens op het Wereld Wijde Web. Genoeg over te vinden. Dat had de mod die dit heeft geaccepteerd misschien ook eerst moeten doen.
En dat andere festival waar je het over had is...? Of ging het daar ook om een "vette clubset" met passende videobeelden, zoals 10.000 andere electronicagroepen dat tegenwoordig ook doen tijdens een live optreden?
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Dat zeg ik niet. Maar Umfeld werd niet gedraaid op het IFFR voor filmliefhebbers, maar was onderdeel van een 'vette clubset', zoals Jochem Paap het zelf zo mooi zei.
Maar film liefhebbers zijn natuurlijk ook van harte welkom. Daarom staat ie op MM vermoed ik.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Maar het doel wijkt af van de gebruikelijke norm. Ik vind de basis voor acceptatie van deze 'film' op MovieMeter maar heel erg magertjes en die argumenten van jullie zijn zo makkelijk te weerleggen... sorry hoor. Overigens zou ik het leuk vinden als er een mod uitleg zou komen geven wat hem/haar over de streep heeft getrokken. Via PM mag ook.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
"Ik" heb het nergens over gehad. Ik weet geen drol van deze film. Ik geef het stokje aan de fans. Screenings op bepaalde festivals jaren geleden, daar is anno 'nu' weinig over te vinden. Alhoewel ik - als ik eerlijk moet zijn - het lijstje met een handvol festivals dat tovenaar bij de film heeft geplaatst, verre van imposant vind. Maar ik ben ook totaal niet thuis in die audiovisuele music art festivalletjes.
Behoort bij de toelatingseisen van een titel op de site overigens niet te staan dat het gaat om gerenomeerde filmfestivals ipv het summiere 'festivals'?
edit: je bent overigens lang genoeg actief op deze site dat je het verschil wel behoort te weten tussen een moderator en een crew-lid.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Crew, mod... één pot nat voor mij.
En als je regels opstelt zoals MovieMeter daar zo graag te pas en te onpas hun users op wijst dan vraag ik me (terecht) af waarom dat hier dan niet is gebeurd. Dat wil zeggen: zeer onzorgvuldig.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Wellicht dat Umfeld wel een degelijke screening had op de festivals in Londen en Seattle. En, tada, het mag op de site. Simpel toch?
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Dat weet ik niet. De reden is me nog steeds onduidelijk (nou ja, ik vind 'm te mager) maar wellicht dat de crew hier antwoord op kan geven.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Behoort bij de toelatingseisen van een titel op de site overigens niet te staan dat het gaat om gerenomeerde filmfestivals ipv het summiere 'festivals'?
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Mwja, maar als blijkt dat de deelname van de makers van Umfeld aan festivals zoals IFFR gebaseerd is op het neerzetten van een "vette clubset" (lees: muziekconcert) met bijbehorende visuals ipv promotie van hun opgewaardeerde screensaver, dan is de reden tot acceptatie op MovieMeter ook verkeerd, of niet? Of in ieder geval niet volgens de regels. Verder kan ik weinig terugvinden op het net over eventuele filmfestivals waar de film gedraaid zou moeten hebben.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5982 votes
Och, er wordt zoveel opgeleukt op festivals met after party´s en speciale vertoningen.
Dat doet helemaal niet ter zake.
Tayama
-
- 1102 messages
- 522 votes
De criteria voor het toelaten van een film op Moviemeter is toch niet enkel de eis dat deze op minimaal twee internationale festival gedraaid hebben. Een officiële DVD-release zou in principe genoeg moeten zijn. Toch?
En als dat zo is, is er alleen nog de discussie mogelijk of Umfeld past binnen de regels van "film" die op Moviemeter toegelaten worden. Dat is een eindeloze discussie. Vooral met een geval als Umfeld. Umfeld heeft geen acteurs. Geen plot. Geen dreigend muziekje bij een langzaam geopende deur. Umfeld heeft helemaal niets om het lijf, eigenlijk.
Maar film is tegenwoordig niet alleen een paar knappe koppen die een of ander tekstje opnoemen in een dramatisch verhaaltje.
Film word veel meer een ervaring. Voor oog en oor. Wat moeten we dan met een Container? Willekeurige opvolging van beelden met een irritante voice-over die spreekt in een geluidsloze wereld. Ik vind die twee titels vergelijkbaar. Doen allebei hetzelfde. Brengen een ervaring voor oog en oor.
En wat dacht je van een Nohoi Oron? Misschien niet voor iedereen bekend, maar ook op veel punten vergelijkbaar. Een project dat gebracht word als documentaire, maar niets meer is dan een eigenaardig stuk poëzie verteld door beeld. What the fuck, geen verhalen, acteurs of iets wat daar bij komt kijken.
Voor jou is het een screensaver. Nutteloos. Waardeloos. Niet interessant. Maar is het niet interessant omdat het je niet interesseerd, of omdat jij vind dat het geen film is die op Moviemeter hoort? Voor anderen is het een stukje inspiratie en een moderne beleving van film als prachtig modern medium.
Misschien uiteindelijk inderdaad gewoon een beetje een dure verwoording voor een verdomd coole screensaver
.
Tayama
-
- 1102 messages
- 522 votes
Nog even kort.
Als ik je berichten lees krijg ik het idee dat je erover valt dat hier geen "filmcrew" aan te pas komt? Geen geluidsman (in zekere zin), cameravrouw, lichtassistentie, regisseur, focuspuller, whatever. Het lijkt alsof jij het niet kan stoppen onder de term "film" omdat er niemand aan werkt om dit te bieden aan een filmpubliek. Het is geen film omdat er niet gefilmd is (toch wel eigenlijk)?
Maar audiovisuele vormgevers kunnen ook film creëren. Digital video designers kunnen ook film creëren. De moderne dag bestaat niet alleen meer uit 16 of 35mm. Videoband of HD. Niets is meer bij te houden. We hebben 2D, 3D, fucking 4D. Waar slaat het op. Allemaal bullshit. Wat dat betreft komt Umfeld misschien nog wel het meest dichtbij film als alles wat er op Moviemeter staat. Film is sensationeel omdat het twee dingen brengen wat een mensenleven interessant maakt; beeld en geluid.
Klinkt misschien way off the track (is dat een uitdrukking?), maar dat is mijn interpretatie van hoe film eigenlijk ooit had moeten zijn. En hoe film waarschijnlijk ooit nog gaat worden. En die tijd is echt vandaag al.
Sorry, toch niet zo kort dus.
Nog even kort dan: Umfeld is gewoon fucking tof.
606
-
- 23876 messages
- 12266 votes
In De Site > Gebruikers > Afscheid:
Zag net dat MR APOCALYPSE is geband
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Was een kloon van een gebande user.
606
-
- 23876 messages
- 12266 votes
Was een kloon van een gebande user.
Oke geen gemis dus 
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
@ Pastichio Rocker: waarom tracht je überhaupt zo fervent om Umfeld's verwijdering van de site te veroorzaken? Ten eerste schat ik het hoogstwaarschijnlijk in dat je poging tot falen is gedoemd en ten tweede zie ik niet in wat jij ermee zou moeten bereiken (behalve, wellicht, een aanpassing van Moviemeter aan jouw subjectieve concept van film, maar dat zou uiterst egoïstisch zijn). Brengt de aanwezigheid van Umfeld nu werkelijk zoveel hinder aan jouw internetleven teweeg dat je bereid bent om alle liefhebbers van het experiment te benadelen, en er daarnaast voor te zorgen dat toekomstige nieuwsgierigen de film moeilijker zullen kunnen ontdekken (door het ontbreken van top 10-plaatsen en dergelijke)? Waarom leg je je niet gewoon neer bij zijn toevoeging en sta je de fans hun voor Umfeld gereserveerde ruimte op Moviemeter toe? Verlicht mij, want ik begrijp bar weinig van je drijfveren.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Als men de film besluit te verwijderen dan zou dit mooi zijn, maar Umfeld is slechts een voorbeeld. En het is interessant om te weten hoe de beslissing om zoiets te accepteren tot stand is gekomen, vooral wanneer dit (zoals blijkt) makkelijk te weerleggen is.
Alle andere films die op hetzelfde principe zijn gebouwd als deze 'film' zouden dan dus ook verwijderd moeten worden. Maar goed, ik ken alleen Umfeld, vandaar dat ik deze er ook heb uitgepikt.
En verder lig ik er niet echt wakker van of deze op de site staat of niet. Maar zoals de discussie over The Librarian een tijdje terug is het goed om af en toe wat olie op het vuur te gooien, aangezien het wel degelijk kan leiden tot verandering.
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Je ligt er niet wakker van of films als Umfeld op de site staan, maar desalniettemin breng je een discussie op gang die mogelijkerwijs leidt tot een verandering die vele aanhangers als negatief zullen beschouwen ... waarom zou je zo'n dergelijke verandering er dan door willen drukken?
wanneer dit makkelijk te weerleggen is.
Eh? Volgens mij is tot op heden geen enkel argument van jouw kant voldoende gebleken, dus zo 'gemakkelijk' blijken de redenen tot toevoeging niet te weerleggen te zijn, dunkt me.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Opdat er geen misverstanden kunnen ontstaan wanneer men dergelijke films wil toevoegen. De regels zijn nu vrij wazig. Mijn argumenten zijn verder prima; een redelijk antwoord erop krijgen is een tweede.
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
'Dergelijke films'? Hoewel er in de toekomst waarschijnlijk veel meer films gemaakt zullen worden in de trant van Umfeld is hij vooralsnog volgens mij behoorlijk uniek in zijn soort (met dank aan zijn speelduur en conceptuele aard). Verder is ieder argument naar mijn weten reeds weerlegd of simpelweg afgewezen door een moderator, dus het verwijt dat redelijke antwoorden ontbreken is niet eerlijk.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Maar dergelijke films zullen nooit het 'speelfilmpubliek' aanspreken. Nog even en we gaan hier ook audiovisuele museum installaties toelaten....
Wat mij betreft mag Umfeld blijven als curiositeit, maar een speelfilm zie ik er niet echt in. Kan je net zo goed elk muziekstuk met visuals (Mijn Apple doet dat erg leuk in iTunes
) toelaten....
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Het ís ook geen speelfilm, maar desalniettemin film.
Tayama
-
- 1102 messages
- 522 votes
Niemand heeft het hier ook over een speelfilm gehad.
Speelfilmpubliek word toch ook niet gedwongen te kijken naar Umfeld?
Overigens ben ik het met Animosh eens. De manier waarop jij, Pastichio Rocker - en dat bedoel ik echt niet persoonlijk naar jou - lijkt nogal egoïstisch. Je negeert de meeste berichten, of wilt er gewoon niet op antwoorden. Prima natuurlijk, maar dat is niet de juiste manier waarop je zo'n discussie hoort te voeren. Hoeft niet meteen aan jou te liggen, enkel de manier waarop.
Je zegt nu ongeveer in elk bericht dat je schrijft dat de regels makkelijk te weerleggen zijn, maar dat is volgens mij nog geen één keer gebleken.
Umfeld is gewoon een toekomstfilm die vandaag te zien is. Of je dat nu omschrijft als screensaver of niet.
Er komt trouwens een Umfeld 2.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Ik ga natuurlijk niet op elk bericht antwoord geven. Ik lees ze allemaal en vat al mijn bevindingen samen in een post. Egoistisch, niet echt. Ik stoor me niet aan Umfeld, maar aan de reden van acceptatie. En heb toch duidelijk antwoord gegeven waarom ik juist deze film eruit pak.
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Er komt trouwens een Umfeld 2.
Wel of niet op de site... Het blijft prachtig nieuws.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8284 votes
Ik stoor me niet aan Umfeld, maar aan de reden van acceptatie.
Zelfs al zou iemand van de crew met het beoordelen van deze film een fout gemaakt hebben wat maakt het dan nu nog uit? Moet ie er dan van jou af??? Want dan zijn er nog zoveel films die er dan ook af 'moeten'.
De leden van de crew zijn gewoon mensen, maken fouten en er glippen er wellicht eens onterecht films door. So what? Persoonlijk ben ik er soms blij om, zo had 'Jiken' die ik ooit toevoegde er achteraf zo niet opgemogen (zag ik zelf ook pas later!). Ik ben blij met het crewlid dat mild was of die in de lange waslijst van toegevoegde films niet zag dat de poster eigenlijk niet goed is!
Ik vind het vrij onterecht dat je nogal neerbuigend doet naar de leden van de crew, die veel bergen werk verzetten, OOK VOOR JOU!
Volgens mij ben je gewoon maar een beetje aan het zeuren om het zeuren. Heb je niets beters te doen? Vliegen hun pootjes uittrekken, of zo?
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Als ik telkens van dit soort antwoorden krijg op een bericht dan is normaal discussieren inderaad schier onmogelijk.
Verder heb ik niks tegen de crew, maar inderdaad: fouten worden gemaakt en het is de bedoeling dat men daar van leert.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8284 votes
Als ik telkens van dit soort antwoorden krijg op een bericht dan is normaal discussieren inderaad schier onmogelijk.
Okay, mijn laatste zinnetje was wat flauw. Excuses daarvoor.
Maar als je je bril had opgezet en mijn berichten had gelezen
Zelf maak je je echter ook wel schuldig aan dat soort gedrag...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.