• 178.267 movies
  • 12.224 shows
  • 34.003 seasons
  • 647.419 actors
  • 9.376.422 votes
Profile

Het grote opmerkingen / feedback topic

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Als je alleen filmgerelateerde quotes mag plaatsen, dan kan je de helft van alle forumtopics sluiten en bijzonder veel reactie's in alle filmtopics wissen. Dat vind ik geen reden.

Iemand maakt een een grove grap. Dat moet best kunnen. Dan is het aan de moderators of het verwijderd moet worden en als zij het niet doen, fine. Dan moet dat geaccepteerd worden. Maar om hier nu een morele discussie te starten..

Zulke quotes hebben altijd voor en tegenstanders. Tere zieltjes vs mensen die erom lachen of het voor kennis aannemen en weer verder gaan.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

@Zavo

Duidelijk. Alleen als er sprake is van tweedeling, zou mijns inziens het beheer uiteindelijk de keuze moeten maken dat op grond van de hier geldende regels een betreffende opmerking laat staan of niet. Wat wel of niet grappig is subjectief maar of een opmerking film gerelateerd is of niet is een stuk eenvoudiger om te definiëren.

Uiteindelijk heeft een al dan niet 'grappige' opmerking over een kinderverkrachter en/of over België toch weinig te maken met film? Ik zou het pas opmerkelijk vinden wanneer berichten worden weggehaald die overduidelijk wel correleren met fenomeen 'film'.

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Wannabe mod.

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

Wannebe Mod misschien, maar hij heeft wel gelijk.

En wat die "grap" van Reinbo betreft: zal ongetwijfeld wel onschuldig bedoeld zijn, maar soms denk je beter twee keer na vooraleer je dergelijke berichten plaatst. Als je niet voor jezelf kan uitmaken wat wel kan en wat niet, tja...

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Wat een heisa om niets zeg. Misschien maar handig dat een moderator er even naar kijkt ipv die discussie te voeren.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Jawaddedadde wrote:

Wannebe Mod misschien, maar hij heeft wel gelijk.

En wat die "grap" van Reinbo betreft: zal ongetwijfeld wel onschuldig bedoeld zijn, maar soms denk je beter twee keer na vooraleer je dergelijke berichten plaatst. Als je niet voor jezelf kan uitmaken wat wel kan en wat niet, tja...

Ik zou dezelfde grap direct weer maken. Zijn hier ook nog Oostenrijkers op het forum?

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Reinbo wrote:

(quote)

Ik zou dezelfde grap direct weer maken. Zijn hier ook nog Oostenrijkers op het forum?

Ja ich! Aber ich muss zuruck nach mein liebe Josef, so auf wiedersehen!

Onderhond

• 87597 messages
  • 12849 votes

Mug wrote:

Iedere nitwit weet dat dit in Belgie nog steeds een overgevoelig onderwerp is itt in Nederland steden in brand steken...

Gechoqueerd dat ik ben!

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

The Oceanic Six wrote:

Er raken er dus al een paar over de kook als er eens een grove opmerking wordt gemaakt. Zo kom je ver in 't leven zeg.

Het gaat niet over een grove opmerking maken en over de kook raken, noch gaat het om ver komen in het leven.

Ik heb jou trouwens al voor veel minder over de kook zien raken.

Maar goed, daar gaat het dus niet over.

Het gaat om grenzen trekken.

Als een actief user zich uitschrijft naar aanleiding van zo een opmerking, dan vind ik dat jammer, erg jammer. Dat had makkelijk vermeden kunnen worden.

-Bij het just a joke topic maakt iemand een onschuldige grap waarbij een Turk en een Marokkaan betrokken zijn en heel MM staat op zijn kop omdat dat ongepast is. Natuurlijk wordt die grap snel verwijderd.

-Stephan plaats een overlijdensbericht in het RIP topic. Enkele users, waaronder jij, zijn van mening dat de overleden persoon niet in dat topic thuishoort en er ontstaat een paginalange discussie.

Maar nu wordt er dus een opmerking gemaakt over belgische kelders en kleine kinderen en is er voor jou niets aan de hand.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4896 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Gechoqueerd dat ik ben!

Hehe.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Nomak wrote:

(quote)

Het gaat niet over een grove opmerking maken en over de kook raken, noch gaat het om ver komen in het leven.

Als een actief user zich uitschrijft naar aanleiding van zo een opmerking, dan vind ik dat jammer, erg jammer. Dat had makkelijk vermeden kunnen worden.verleden persoon niet in dat topic thuishoort en er ontstaat een paginalange discussie.

Maar nu wordt er dus een opmerking gemaakt over belgische kelders en kleine kinderen en is er voor jou niets aan de hand.

Kom op. Zeg hij schrijft zelk over een grote kelder te beschikken.....

En als hij zich over zo'n opmerking al uitschrijft..... Misschien kan hij dan maar beter zijn computer het huis uit doen.

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Er zitten hier mensen die MovieMeter toch iets te serieus nemen.

Ik ken trouwens ook nog wel een paar mooie grappen over Begische kelderhumor. Kan ik die kwijt in dat Just a Joke topic? Lijkt me wel grappig als er daadwerkelijk users zijn die aan de hand van mijn smakeloze grap zich uitschrijven.

MR APOCALYPSE

• 610 messages
  • 0 votes

Ach,de opmerking was niet echt gepast en het is gewoon een gevoelig onderwerp. Maar uitschrijven erom is ook erg overdreven...

Als Aerts007 het kon hebben was het eigenlijk geen probleem geweest.

Maar hij werd er persoonlijk door geraakt en voelde zich aangevallen.

Hij laat dit weten door de misbruik-knop te gebruiken en dan kunnen de mods hier rekening mee houden en het bericht verwijderen.

Reinbo hoeft dan niet een ban of een waarschuwing te krijgen,maar het bericht weghalen is het minste wat je kan doen.

De discussie gaat nu vooral om wat Reinbo zei en hoezo en of het gepast is.

Maar denk dat Nomak deze discussie begon met de vraag waarom de mods dit niet hebben verwijderd toen iemand liet weten niet blij te zijn met dit bericht.

De mods reageren hier niet op.

Reinbo is natuurlijk een vaste gast op moviemeter en heb gezien dat die nr 2 staat in meest geplaatste berichtten dus de mods zullen hem goed genoeg kennen van het meelezen en gesprekken met hem.

Bewust of onbewust misschien een vorm van vriendjes-politiek,en misschien bedoelen de mods het niet eens zo verkeerd maar kennen zij hem beter dan aerts007 deed en daardoor weten hun hoe hij het bedoelde en aerst007 niet.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Nomak wrote:

(quote)

Als een actief user zich uitschrijft naar aanleiding van zo een opmerking, dan vind ik dat jammer, erg jammer. Dat had makkelijk vermeden kunnen worden.

-Bij het just a joke topic maakt iemand een onschuldige grap waarbij een Turk en een Marokkaan betrokken zijn en heel MM staat op zijn kop omdat dat ongepast is. Natuurlijk wordt die grap snel verwijderd.

-Stephan plaats een overlijdensbericht in het RIP topic. Enkele users, waaronder jij, zijn van mening dat de overleden persoon niet in dat topic thuishoort en er ontstaat een paginalange discussie.

1. Ik vind dat je ook best grappen over allochtonen moet kunnen maken. Maar oke, dat ligt in de periode Wilders iets gevoeliger, dus ik snap het wel een beetje.

2. Wat heeft een overlijdensbericht te maken met dit? Ik vind het melden van een dode oud crimineel in een rip topic ongepast. Niet omdat ik geshoqueert ben, maar omdat het niet het goede topic is. Maak er dan een overlijdenstopic van zei ik al.

En ik kan me niet vinden in mensen die niet tegen een grof grapje kunnen. Grow up. Behalve als jezelf in zon kelder hebt gelogeerd uiteraard. Kortom, niet alles meteen zo serieus nemen en persoonlijk aantrekken. Het leven is tekort om steeds te miepen.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Lachen met de dode meisjes, ach dat moet allemaal maar kunnen dan.

Ik veronderstel dat we dan ook grappen mogen plaatsen over de dood van Pim Fortuyn, Theo van Gogh en over Ajacieden die met hamers doodgeslaan worden?

Of zijn er grenzen?

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik vind alles prima joh. Ik lig van niet 1 grove grap wakker. Net of je mij hoort schuimbekken bij een Carlo Picorni grap. Een manier om iets te verwerken is voor veel mensen ook door er grappen over te maken. Net of we zulke misdrijven of gebeurtenissen daadwerkelijk leuk vinden.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

The Oceanic Six wrote:

Net of je mij hoort schuimbekken bij een Carlo Picorni grap.

Natuurlijk totaal onvergelijkbaar. Iemand die bewust naar een weiland gaat om anderen in elkaar te rossen en daar zelf het slachtoffer van wordt of onschuldige kinderen in een kelder danwel moorden op politici of een filmmaker.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

timbo_ wrote:

(quote)

Natuurlijk totaal onvergelijkbaar. Iemand die bewust naar een weiland gaat om anderen in elkaar te rossen en daar zelf het slachtoffer van wordt of onschuldige kinderen in een kelder danwel moorden op politici of een filmmaker.

Bedoel dat je ook hier een grap maakt over een dood iemand.

Waarom staat het dak van de ArenA altijd open? Anders kan Picorni het niet zien.

Die grappen zijn er ook al 10 jaar.

In principe doet zelfs een serie als South Park het. Die Steve Irwin ging dood met die pijlstaartrog in zijn borst en 3 week later liep hij dood in de hel met zon ding in zijn borst in South Park.

MR APOCALYPSE

• 610 messages
  • 0 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Bedoel dat je ook hier een grap maakt over een dood iemand.

Waarom staat het dak van de ArenA altijd open? Anders kan Picorni het niet zien.

Die grappen zijn er ook al 10 jaar.

In principe doet zelfs een serie als South Park het. Die Steve Irwin ging dood met die pijlstaartrog in zijn borst en 3 week later liep hij dood in de hel met zon ding in zijn borst in South Park.

Ik heb nu al waarschuwing gehad voor een beetje pesten.

Als we de regels van South Park naleven mag ik iedereen uitschelden a la Cartman en ook over politieke dingen genoeg praten wat hier ook niet gewaardeerd word...

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Wat er in South Park gebeurt doet hier niet ter zake. Daar wordt alles en iedereen belachelijk gemaakt. Dat is volgens mij niet het niveau wat MM wil nastreven.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Snap je nou het punt echt niet?

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Snap jij het niet?

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Lees mijn getypte reactie's nog eens na. Ik ben geen grammafoonplaat.

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

Ik denk dat jij het punt niet zo goed snapt Ajax&Litmanen1.

Die mopjes kunnen best hoor (zelfs die Dutroux mopjes), maar je moet gewoon weten waar en wanneer je die kan plaatsen/vertellen.

Als onze Eerste Minister morgen diezelfde opmerking zou maken dan staat het land op z'n kop, maakt een of andere stand-up comedian die opmerking, dan ligt de zaal plat. Begrijp je?

Zelfde hier op MM. Op een publiek filmforum weet je gewoon dat je daar reacties op gaat krijgen en/of dat je mensen daardoor gaat afschrikken.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Jawaddedadde wrote:

Ik denk dat jij het punt niet zo goed snapt Ajax&Litmanen1.

Die mopjes kunnen best hoor (zelfs die Dutroux mopjes), maar je moet gewoon weten waar en wanneer je die kan plaatsen/vertellen.

Als onze Eerste Minister morgen diezelfde opmerking zou maken dan staat het land op z'n kop, maakt een of andere stand-up comedian die opmerking, dan ligt de zaal plat. Begrijp je?

Zelfde hier op MM. Op een publiek filmforum dan weet je gewoon dat je daar reacties op gaat krijgen en/of dat je mensen daardoor gaat afschrikken.

Helder, ben ik met je eens. Zover was ik overigens ook wel. Maar jullie vinden MM daarvoor niet geschikt, anderen doet dat weer een stuk minder. Als er eens een geintje wordt gemaakt in een topic met zoiets, ach...

Het is wat anders als zon user zoiets de hele dag door doet.

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

The Oceanic Six wrote:

Als er eens een geintje wordt gemaakt in een topic met zoiets, ach..

Ik vrees dat Aerts007 dit niet echt als een geintje ervaren heeft. Da's natuurlijk zijn probleem, maar los daarvan ben je wel een user kwijt.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Inderdaad, en als Aerts007 daar een misbruikmelding voor maakt omdat hij zich oprecht gekwetst of beledigd voelt, dan kan dat bericht toch makkelijk even verwijderd worden.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Dat is onzin Nomak. Ik kan me ook wel gekwetst voelen door een quote van jou terwijl dat misschien niet iets is wat gewist moet worden. Dat is een persoonlijke opvatting. Een moderator bepaald wat weg moet en niet en blijft het staan, niet klagen. Als dat lid zich daarvoor wil uitschrijven dan is het ook wel iemand die weinig kan hebben en niet voor discussie open staat. Het meerendeel zal zich niet uitschrijven.

MR APOCALYPSE

• 610 messages
  • 0 votes

Nomak wrote:

Inderdaad, en als Aerts007 daar een misbruikmelding voor maakt omdat hij zich oprecht gekwetst of beledigd voelt, dan kan dat bericht toch makkelijk even verwijderd worden.

Precies.

Grappig dat de Mods zo stil zijn....

Ik kreeg al een waarschuwing omdat ik tegen iemand die in de boogeyman en freddy krueger gelooft zei dat die maar eens met iemand moet praten erover...

Dat word dan als een aanval gezien...

Als Aerts007 niet geklaagd had had je dat bericht kunnen laten staan misschien maar hij deed wel melding van misbruik en dan word hem verteld dat die het met een korreltje zout moet nemen.

Hij stuurde mij ook nog een prive-bericht hierna omdat ik het met hem eens was.

Iemand die nieuw was had die opmerking niet hoeven maken.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4896 votes

Nomak wrote:

...omdat hij zich oprecht gekwetst of beledigd voelt...

Hou toch op...

Waar mensen zich al niet druk om maken.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.