- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik weet het niet, er zal ongetwijfeld iets op de servers gebeuren op het gebied van backups of iets dergelijks.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Bij Eden Lake is er een misbruikmelding gemaakt door aerts007. Die melding zou afgewezen zijn heb ik net gelezen in het topic, waarna de user zich heeft uitgeschreven. Ik vermoed dat zijn uitschrijving iets te maken heeft met die afwijzing.
Het ging hierom:
Ik ben vreselijk nieuwsgierig wat de reden is om een misbruikmelding hiervoor niet te behandelen. Kan een moderator alsjeblieft een uitleg geven?
Dat die smiley erachter staat maakt niets uit.
Dit is gewoon een beledigende opmerking. Ik kan echt niet begrijpen dat dit mag blijven staan terwijl een domme maar discriminerende mop in het "just a joke" topic wel verwijderd werd.
Ik kan en wil niets verkeerd zeggen over de user die deze opmerking maakte. Iedereen zegt al eens iets om te lachen. Maar dit is toch ongepast.
Ik heb het gevoel dat als er Marokko stond in plaats van België, dat de misbruikmelding dan wel behandeld zou worden.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ach kom op zeg. We hadden een discussie over het gedrag van randgroep jongeren. Waar hij voor geen enkel zinnig argument vatbaar was. En als je dan ook nog net gaat doen of er in Antwerpen geen vervelende jongeren zijn mag daar best even met een snedige opmerking op gereageerd worden.... Heeft veder ook niets met discriminatie te maken.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Snedig, snedig. Het is (en blijft) een uiterst gevoelig onderwerp in Belgie. Ongepaste opmerkingen hebben niet altijd iets te maken met 'discriminatie'. Ik heb de discussie niet gevolgd, maar dit is een uitermate kwalijke gang van zaken.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3282 votes
Sommige mensen zijn duidelijk weer eens van suiker gemaakt.
Dan zou niemand zich er druk om maken aangezien het dan nergens op zou slaan.
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
sorry hoor, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat je de humor niet inziet van zo'n opmerking. Het is eenzelfde soort opmerking als dat ze in Nederland graag steden in de fik steken. Je moet wel tegen een stootje kunnen hoor.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Die vergelijking ontgaat me compleet. Er zit echt een steekje bij je los als je zo'n opmerking bestempelt als 'humor'.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Brallen kan iedereen. Heb je nog goede argumenten ipv een idiote (onbegrijpelijke) vergelijking?
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
*denkt na*. Nee, mijn vaderlandse geschiedenis laat me in de steek. Steden in brand steken....dat waren toch de Vikingen?
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Dus iedereen die een opmerking maakt die in de ogen van sommige overgevoelige gebruikers ongepast is moet maar een ban krijgen of zo? Volgens mij heeft Reinbo geen regels overtreden met deze opmerking. Hij bedoelde het als grap, je hoeft 't niet grappig te vinden.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
We spreken niet over een ban, mijn god zeg. Rekening houden met overgevoelige onderwerpen is niet te veel gevraagd lijkt me. Iedere nitwit weet dat dit in Belgie nog steeds een overgevoelig onderwerp is itt in Nederland steden in brand steken... 
Fox McCloud
-
- 951 messages
- 841 votes
[...], je hoeft 't niet grappig te vinden.
Idd, en dat doet hij dus ook niet. Niet iedereen vind dit grappig, sommigen voelen zich zelfs beledigd. Als Aerts zich heeft uitgeschreven naar aanleiding van zo'n opmerking (goed bedoeld of niet), lijkt dit me een zeer kwalijke zaak, wat niet zou moeten/kunnen voorkomen.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Als er sprake is van een bericht dat opgevat wordt als belediging en samenhangt met een vreselijke nationale gebeurtenis, dan is censuur wel degelijk gepast. Zelfs noodzakelijk. Toch wel heel iets anders dan schoonmoeder- en domme-blondjes-grappen. Ik zou het eerder scharen onder alle Duitsers zijn nazi's 'grappen'.
Laten we (de Nederlanders) dan met z'n allen Dutroux grapjes gaan maken in ieder topic, dan zouten die Belgen wel op. Goed plan!!!! [sjezus]
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Als er sprake is van een bericht dat opgevat wordt als belediging
Hier ga je de fout in, het gaat om de intentie van de schrijver, niet hoe het opgevat wordt. Het was duidelijk niet de bedoeling van Reinbo om te beledigen. Sommige mensen voelen zich overal door beledigt, daar valt onmogelijk rekening mee te houden.
Heb ik geen moeite mee, zolang het als grap bedoeld is.
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Ik deel de opvatting van Mug.
Het is wel erg gemakkelijk om alle gemaakte opmerkingen onder de label "humor" te plaatsen. Een 'grappig' bedoelde opmerking is niet universeel 'grappig' en mijns inziens tevens niet de issue in dit geval.
Waar het om draait is dat er een sociaal maatschappelijk controversieel onderwerp wordt aangesneden op een wijze van een 'grappig' bedoelde opmerking. Het onderwerp hoort in een andere context thuis dat zich niet in z'n element voelt op een 'film' forum maar eerder op een maatschappelijk politiek platform. Als hier geen duidelijke grenzen worden aangegeven dan is het hek van de dam en krijgt MM aanstonds te maken met een scenario zoals Mug deze schetst. Ik kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling is.
Ik vind dat er geen sprake is van censuur maar dat er eerder sprake is van handhaving van inhoudelijk film- gerelateerde content waar af en toe, terecht, off-topic berichten worden toegelaten maar waar het uitgangspunt is, en blijft, het verwijderen van berichten die discussies (kunnen) ontlokken die niets gemeen hebben met film an sich.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Hier ga je de fout in, het gaat om de intentie van de schrijver, niet hoe het opgevat wordt. Het was duidelijk niet de bedoeling van Reinbo om te beledigen. Sommige mensen voelen zich overal door beledigt, daar valt onmogelijk rekening mee te houden.
Eens met Mug. Is wel een aardig gevoelig onderwerp waarbij het nergens voor nodig is om het aan te snijden. Verder is de intentie in dit geval natuurlijk nooit uit te maken voor ons. Een smiley verandert daar niets aan. (Al geloof ik wel dat die in dit geval niet verkeerd bedoeld was)
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ongelooflijk wat een miepkutjes hier ook zeg.
Er raken er dus al een paar over de kook als er eens een grove opmerking wordt gemaakt. Zo kom je ver in 't leven zeg.
Ik vond de opmerking over die kelder nog wel grappig. Zouden meer mensen eens moeten doen, iets grappig vinden en niet meteen een potje gaan janken en klagen om niks.
Moeten wij ook gaan huilen als iemand een opmerking over een Suzuki en Koninginnedag maakt ofzo? Pffff.
ninoboy1
-
- 222 messages
- 0 votes
Inderdaad, deze vergelijking gaat perfect op. 
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Er raken er dus al een paar over de kook als er eens een grove opmerking wordt gemaakt. Zo kom je ver in 't leven zeg.
Verder in het leven? Ontgaat mij welke ontwikkeling ik doormaak of op welke manier ik verder in het leven kom door zoiets als dit goed danwel af te keuren.
Moeten wij ook gaan huilen als iemand een opmerking over een Suzuki en Koninginnedag maakt ofzo? Pffff.
Kan me best voorstellen dat er van de duizenden mensen die daar die dag waren enkele ook hier rondhangen en dat een op zijn zachtst gezegd niet prettig vinden om daar weer aan herinnerd te worden door jou. Maar als jij lekker grappen wilt maken over Suzuki's op koninginnedagen of kinderen in kelders en denkt daarmee verder te komen in het leven?? moet je dat vooral doen denk ik zo.
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Ongelooflijk wat een miepkutjes hier ook zeg.
Men mag toch een opmerking c.q. mening geven in een topic met als titel: 'Het grote opmerkingen / feedback topic' ?
Je overdrijft. Ik zie enkel wat opmerkingen die bezwaar aantekenen. Overdrijven is ook een kunst om maar te zwijgen over de niets toe doende opmerking over 'ver komen in het leven'. Hou het inhoudelijk.
Wie 'jankt' hier? Enkel omdat sommige mensen een opmerking niet als grappig ervaren wordt men gelijk vergeleken met 'huilebalken'? De 'onbegrepen kunstenaar' retoriek.
Niks moet. Men kan, en mag, hier alleen wel een opmerking over plaatsen als men hier behoefte aan heeft. Gezien de topic titel is dat toch niet zo ongewoon? Respecteer gewoon ieder ander zijn/haar mening is mijn devies.
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Inderdaad, deze vergelijking gaat perfect op.
Hoeveel tweelingbroers heb je eigenlijk? aerts007, Niino, Ninoboy1, nog meer?
Wat wel duidelijk tegen de regels is op deze site, is je meerdere malen inschrijven...
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Dat je in het echte leven ook wel eens grove teksten hoort. Dat kan je toch wel snappen als je even nadenkt.
En ik zeg niet dat ik steeds zulke grappen maakt, maar een aantal hier doen zich wel voor als een gekwetst zieltje uit Staphorst. Niet zo aanstellen. Als men die quote in dat topic gewoon had genegeerd, dan was er niks aan de hand geweest.
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Maar als jij lekker grappen wilt maken over Suzuki's op koninginnedagen of kinderen in kelders en denkt daarmee verder te komen in het leven?? moet je dat vooral doen denk ik zo.
Nou, dan zijn we het toch eens?
ninoboy1
-
- 222 messages
- 0 votes
Hoeveel tweelingbroers heb je eigenlijk? aerts007, Niino, Ninoboy1, nog meer?
Wat wel duidelijk tegen de regels is op deze site, is je meerdere malen inschrijven...
Meldel als misbruik zou ik zeggen! Dit is hier niet de juiste plaats voor.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Nou, dan zijn we het toch eens?
Precies moet hij dan vooral doen. Ik zeg alleen niets over de mogelijke consequenties want daar ga ik niet over. Ik mag er ter zijner tijd echter natuurlijk wel weer mijn mening over geven.
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Dat je in het echte leven ook wel eens grove teksten hoort. Dat kan je toch wel snappen als je even nadenkt.
.
Ik zou MM maar niet op 1 lijn stellen met 'het echte leven' als ik jou was, tenminste niet als je 'ver' wilt komen in het leven 
Ik begrijp je punt maar je maakt, mijns inziens, een denkfout. MM is een forum waar 'discussies' over films plaatsvinden, niet over België an sich en/of over een kinderverkrachter.
Als het beheer dit wel toelaat door een opmerking, die klaarblijkelijk 'niet' door iedereen wordt genegeerd, niet te verwijderen nemen mensen hier aanstoot aan en ontstaat er een off-topic 'discussie'. Je mag dit natuurlijk nonsens vinden maar dat is klaarblijkelijk de realiteit.
Het echte 'leven' kent een scala aan onderwerpen die daags de revue passeren, laat op MM het voornamelijk film gerelateerde onderwerpen zijn a.u.b.? En daar laat ik het bij. 
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
@dragje
Dat die opmerking misschien off-topic is is een andere discussie. Het ging erom of berichten die sommigen ongepast vinden (maar anderen niet) wel of niet moeten kunnen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.