• 178.289 movies
  • 12.224 shows
  • 34.003 seasons
  • 647.451 actors
  • 9.376.793 votes
Profile

Het grote opmerkingen / feedback topic

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Ik deel die opvatting niet.

Discussies ontstaan sowieso los van of een topic nu de naam R.I.P. draagt of 'overleden'. Ophef ontstaat niet door een naam maar door de opvatting van een persoon die van mening is dat een 'rust in vrede' ongepast is of juist niet. Ook als een topic de naam 'overleden' draagt zal dit de nodige consternatie opleveren wanneer iemand het niet eens is met een opvatting; welke dan ook.

M.a.w. 'heftige' discussies ontstaan in de meeste gevallen door mensen die van mening zijn dat 'hun' mening de enige juiste is en zich niet kunnen schikken in het kenbaar maken van die opvatting zonder telkens in herhaling te vallen; bij deze vermeende 'discussie' was daar ook duidelijk sprake van.

Ik ben van mening dat een topic veel meer gebaat is bij gebruikers die na het geven van zijn of haar mening gewoon de schouders ophalen en bij machte zijn te accepteren dat andere mensen een andere opvatting op na kunnen houden.

Film Pegasus (moderator films)

• 31149 messages
  • 5449 votes

Heftige discussies kunnen ook ontstaan door inmenging van te veel emotie. Daarom dat zaken als politiek of religie niet worden toegestaan op de site. Voor de een zeer persoonlijk, voor de ander een totaal desinteresse.

Ik zou toch ook moeten slikken als Dutroux zou overlijden en hier doodleuk R.I.P. vermeld werd. Een figuur als Ferdi E., die evengoed z'n slachtoffers heeft, zal in Nederland evengoed bij sommige mensen gevoelig liggen.

Niet meer dan normaal dus dat je twee keer nadenkt voor je dergelijke namen vermeld. Het vermelden kan geen kwaad natuurlijk, maar een simpele R.I.P. zogezegd het medeleven te tonen kan wel soms in het verkeerde keelgat schieten.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Mee eens... En als men dat soort discussies niet wil, moet men voorkomen dat zware criminelen geplaatst worden in een dergelijke topic. Naast Dutroux e.d. hoef ik daar tzt bijvoorbeeld ook geen Holleder te zien en ik vraag me vooral af wie wel?

dragje wrote:

Ik ben van mening dat een topic veel meer gebaat is bij gebruikers die na het geven van zijn of haar mening gewoon de schouders ophalen.

Op die manier krijg je nooit een discussie. Lijkt me niet de bedoeling van een discussie site.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Reinbo wrote:

(quote)

Op die manier krijg je nooit een discussie. Lijkt me niet de bedoeling van een discussie site.

Er was geen sprake van een discussie maar van een herhaling van facetten. Vandaar dat de moderator, terecht, een hoop berichten heeft weggehaald. Nu valt te hopen dat men hier iets van opsteekt.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ja, maar het probleem van die discussie is dat ik daar geen vrede mee kan hebben totdat Ferdi E. daar verdwenen is c.q. de titel van de topic is aangepast. Mijn mening was namelijk dat hij daar niet thuishoort. Dan kan je niet na het stellen van je mening je schouders ophalen. Leuk als het gaat over watje van een film vindt, maar hierbij gaat het om iets dat mij raakt. Dan moet je wel staan voor wat je vindt en niet schouderophalend weglopen. Bovendien staat Zowel Ferdi E er nog als 3/4 van die discussie. Wat zou ik er van kunnen/moeten opsteken?

Onderhond

• 87597 messages
  • 12851 votes

Voor de ziektste, gestoordste en meest zieke mensen kan je alleen maar hopen dat ze in vrede moge rusten. Wat een gedoe alweer over wat wel en niet kan.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Voor de ziektste, gestoordste en meest zieke mensen kan je alleen maar hopen dat ze in vrede moge rusten.

Waarom? Dat hangt er wat mij betreft vanaf wat ze gedaan hebben. Veel te makkelijk om dat allemaal te wijten aan de 'al dan niet aanwezige' ziekte. Op die manier vlak je elke eigen verantwoordelijk uit.... "Tjsa, sorry, ik ben ziek...."

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Reinbo wrote:

Ja, maar het probleem van die discussie is dat ik daar geen vrede mee kan hebben totdat Ferdi E. daar verdwenen is c.q. de titel van de topic is aangepast.

Wat zou ik er van kunnen/moeten opsteken?

Nou, als het je echt dwarszit zou je bijvoorbeeld de moderator een bericht kunnen sturen, dat denk ik dan.

Hier ging het enkel om een topic om iemand een R.I.P. te geven en is het nu niet de bedoeling hierover een discussie te starten. Dat is wat ik uit het antwoord van de moderator haal in ieder geval.

Sommige mensen hebben wel de behoefte om een R.I.P. te vermelden anderen niet. Waar het om draait is dat uiteindelijk men dit van elkaar respecteert anders daalt het niveau van een 'discussie' al snel tot een over en weer gesteggel waar niemand wijzer van wordt toch?

Ik laat het in ieder geval hier bij.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Bij het aangaan van die discussie stond niet vast dat iemand daar wijzer van zou worden, al lijkt dat nu wel het geval te worden.

Volgens mij is de oplossing simpel. Pas de naam van de topic aan naar Overleden.

Dat zal ik wel even pm-en.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Waarom past een moderator de titel niet gewoon aan naar iets als -Overlijdens-topic-. Dan kan iedereen een overleden persoon posten, of hij of zij nu goed of slecht was. Probleem opgelost.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Reinbo wrote:

Volgens mij is de oplossing simpel. Pas de naam van de topic aan naar Overleden.

Dat zal ik wel even pm-en.

Prima! Ik denk daar, om genoemde redenen anders over. Maar dit is inderdaad de wijze waarop je, mijns inziens, ermee om kunt gaan.

Onderhond

• 87597 messages
  • 12851 votes

Reinbo wrote:

Waarom? Dat hangt er wat mij betreft vanaf wat ze gedaan hebben. Veel te makkelijk om dat allemaal te wijten aan de 'al dan niet aanwezige' ziekte. Op die manier vlak je elke eigen verantwoordelijk uit.... "Tjsa, sorry, ik ben ziek...."

Verantwoordelijkheid is voor de levenden, niet voor de doden. Een RIP is dan ook meer een half rouwproces voor de achterblijvers.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Een RIP is dan ook meer een half rouwproces voor de achterblijvers.

Exact. En daarom vind ik het voor koelbloedige moordenaars en afpersers ongepast.

Onderhond

• 87597 messages
  • 12851 votes

Juist niet, time to let the past rest. De mens is dood, tijd om verder te gaan.

Onderhond

• 87597 messages
  • 12851 votes

Nee, zij baten er inderdaad bij om tot in het einde der tijden hun wrok en haat te koesten tov een dooie. Geweldige verwerking is dat

Film Pegasus (moderator films)

• 31149 messages
  • 5449 votes

Onderhond wrote:

Nee, zij baten er inderdaad bij om tot in het einde der tijden hun wrok en haat te koesten tov een dooie. Geweldige verwerking is dat

Ik snap wat je bedoeld, maar anderzijds kan het mij niet echt schelen wat die (slechte) dooie dan denkt. Met een R.I.P. toon je ergens een vorm van sympathie. Ik zou het ook leuk vinden dat Dutroux nu ter plaatse sterft, maar hem veel vrede wensen in het hiernamaals gaat te ver. Voor mij geen sympathie voor dergelijke personen en dus ook geen R.I.P.

In elk geval mijn persoonlijke mening, ieder interpreteert 'R.I.P.' en het topic errond op z'n eigen manier natuurlijk.

U-96

• 11875 messages
  • 2081 votes

Reinbo wrote:

Door het in een RIP topic te plaatsen moedig je (onweldenkende) mensen aan RIP te plaatsen. Zo was er bij Ferdi E. een 20 jarige user die zich volgens mij niet besefte wat de man gedaan had en volgens mij uit automatisme RIP plaatste. Dan kan kwetsend zijn voor mensen die daar (om goede/persoonlijke redenen) heel anders over denken. Met als gevolg heftige discussies.

Zo zie je maar weer dat er echt users zijn die geilen op hun berichtencount.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik weet niet of het iets met geilen op je berichtencount te maken heeft. Maar er zijn denk ik wel users die gewoon op de automatische pilot dagelijks de RIP en gefeliciteerd topics, etc. afstruinen. Persoonlijk zou ik gelukkiger zijn als mijn berichtencount niet zichtbaar zou zijn.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3282 votes

Met dat soort sukkels hoef je natuurlijk ook geen rekening te houden.

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Die hele postcount heb je niks aan. Kunnen ze net zo goed onzichtbaar maken. Leuk dat jij 10.000 posts heb op Moviemeter, zoek een leven ofzo.

MR APOCALYPSE

• 610 messages
  • 0 votes

Ik zal geen namen noemen maar ik lees wel al tijden af en toe mee,totdat ik besloot zelf een profiel aan te maken en zie al wat mensen die erg geilen op aandacht.

Bijvoorbeeld een bepaalde dame die met veel vuurwerk afscheid neemt hier door een of andere ruzie,en iedereen die afscheid van haar neemt en haar probeert over te halen,maar zij heeft haar beslissing gemaakt maar binnen een maand is ze terug.

Sorry dat ik het zeg,maar waar gaat het over?

Zijn me wel meer dingen opgevallen waar deze dame aandacht voor kan krijgen,en zo zie ik nog wat mensen hier die er niet vies van zijn.

Ik persoonlijk zal het niet vertellen hier als ik van plan ben een paar maanden niet te komen(alsof iemand het wat kan schelen) en ook als ik jarig ben zal ik het hier niet zeggen.

Waarom,zodat mensen een standaard gefeliciteerd-berichtje kunnen neerzetten? No thanks.

Misschien zijn er mensen die het allemaal iets te serieus nemen en graag bij een internet-familie willen horen.

Met veel bombarie aankondigen dat je je profiel gaat wissen vind ik erg triest en zielig.(Ik heb dat ook al 1 of 2x gezien)

Het R.I.P. topic is nuttig om overleden personen neer te zetten zodat iedereen daarvan op de hoogte is,en misschien nog een discussie over wat deze persoon heeft gedaan in het leven.

Maar dat mensen dan alleen maar berichtten neerzetten met R.I.P. erin moet ik wel om lachen. Wat is het nut daarvan?

Je kan voor iemand bidden als je erin gelooft,of de familie/vrienden condoleren met een overledene maar door op moviemeter R.I.P. te zetten betuig je echt geen steun en sympathie aan zo'n persoon.

Maar goed,iedereen zijn eigen ding,ik heb het wiel ook niet uitgevonden en mijn mening is er ook maar 1 van de miljoenen dus iedereen mot lekker zijn ding doen.

U-96

• 11875 messages
  • 2081 votes

Ach ja, dat afscheidtopic is een tweede Just-A-Joke.

sinterklaas

• 11816 messages
  • 3317 votes

Doet me meer denken aan een soort soap-topic.

MR APOCALYPSE

• 610 messages
  • 0 votes

Ik wil niet nog meer klagen na mijn laatste bericht,maar kan het ff niet laten.

Uit nieuwsgierigheid klik ik net op een topic genaamd gebruikersmijlpalen.

Dan heeft iemand bijvoorbeeld op 400 films gestemd of 10.000 berichtten geplaatst en gaat iedereen hun feliciteren.

Zelfs iemand die 4444 berichtten geplaatst heeft waarna zat mensen hem feliciteren. Niet te geloven.

Ik dacht ff dat het een grap was maar dit is gewoon serieus.

Mensen controleren echt hun statistieken om het daar neer te kunnen zetten(weer die aandacht he) en dan zijn er genoeg mensen die dan hun felicitaties uiten alsof ze een diploma hebben behaald.

Behoorlijk triest naar mijn bescheiden mening.

Nu ga ik niet meer klagen

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

MR APOCALYPSE wrote:

Ik wil niet nog meer klagen na mijn laatste bericht,maar kan het ff niet laten.

Uit nieuwsgierigheid klik ik net op een topic genaamd gebruikersmijlpalen.

Dan heeft iemand bijvoorbeeld op 400 films gestemd of 10.000 berichtten geplaatst en gaat iedereen hun feliciteren.

Ik dacht ff dat het een grap was maar dit is gewoon serieus.

Mensen controleren echt hun statistieken om het daar neer te kunnen zetten(weer die aandacht he) en dan zijn er genoeg mensen die dan hun felicitaties uiten alsof ze een diploma hebben behaald.

Behoorlijk triest naar mijn bescheiden mening.

Nu ga ik niet meer klagen

En wat is de diepere betekenis of meerwaarde van jouw berichten hier? Wil je aandacht?

clockwork72

• 2780 messages
  • 1741 votes

Dat hoort hier gewoon nou eenmaal. Daarom bestaat er hier zo'n topic. Wat een vraag

MR APOCALYPSE

• 610 messages
  • 0 votes

Reinbo wrote:

(quote)

En wat is de diepere betekenis of meerwaarde van jouw berichten hier? Wil je aandacht?

Ja,jij hebt me door... Mensenkennis ten top..

MR APOCALYPSE

• 610 messages
  • 0 votes

clockwork72 wrote:

Dat hoort hier gewoon nou eenmaal. Daarom bestaat er hier zo'n topic. Wat een vraag

Ik vroeg niks hoor...

Of had je het niet tegen mij,excuses dan.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

MR APOCALYPSE wrote:

Zelfs iemand die 4444 berichtten geplaatst heeft waarna zat mensen hem feliciteren. Niet te geloven.

Echt absurd inderdaad .

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

Ach ja, tuurlijk is zo'n gebruikersmijlpalen-topic er een beetje over, en God beware me, ik zal er nooit ook maar één keer in posten, maar als er nou mensen zijn die dat leuk vinden, waarom niet?

"Leven en laten leven", da's mijn motto.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.