- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
stephan73
-
- 6269 messages
- 14446 votes
Zo'n online/offline zou wel handig zijn ja. Hoef je je bv niet schuldig te voelen als je een PM of een ander bericht niet meteen beantwoord omdat je nog vele andere dingen eerst wil doen op de site.
Dat is toch te zien op de starpagina van de site? Daar staat welke users er aanwezig zijn, dus online!
Iedereen die daar niet op staat is dan offline!
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12851 votes
Interessant wel ja, geen noodzaak.
Wel als je zelf niet geband wil worden lijkt mij.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Misschien iets voor een nieuwsbrief, kan je je er op abonneren als je graag op de hoogte blijft.
De "Moviemeterroddelsweekly"
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Dat Griekse gerecht zal niet lang wegblijven denk. Hij was er iedere dag en niet alleen maar om te dollen en te discussieren. Hij kwam ook vaak genoeg met een serieuze review.
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Het zal al helemaal wat wezen als er een moderator katholiek is en een user al gelijk bant als ie bv vieze woorden gebruikt.
Nou, ik zal geen namen noemen maar ik had geloof ik de 1e dag dat ik hier zat al een waarschuwing in mn PM-box. 
Er was iemand die begon over de lengte van zn penis, waarop ik antwoordde: Daarvoor moet je niet op Moviemeter zijn, maar op Penismeter.
(ik vond hem wél grappig).
doodah
-
- 1538 messages
- 1233 votes
Zoveel moeite is het toch niet om daar even te gaan kijken?
Ik denk ook dat, als die icoontjes en al de andere extra handigheidjes die hier al zijn voorgesteld, er moesten komen, de site er te druk zou gaan uitzien.
Het is misschien handig om een paar seconden te besparen, maar dat is het dan ook.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2378 votes
Nou, ik zal geen namen noemen maar ik had geloof ik de 1e dag dat ik hier zat al een waarschuwing in mn PM-box. 
Er was iemand die begon over de lengte van zn penis, waarop ik antwoordde: Daarvoor moet je niet op Moviemeter zijn, maar op Penismeter.
Zo zie je maar..
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2378 votes
dat er nog wel regelmatig apart omgesprongen wordt op mod-gebied.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Wat een onzin om de mods opeens de zwarte piet toe te spelen. He tgaat niet om deze overtreding an sich maar zijn hele "strafblad".
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Inderdaad. En vooral omdat sommigen bij een ban van een ¨bekende¨ meteen op hun achterste poten gaan staan en een verklaring eisen.
Exactomundo.
Had een willekeurige 'user' de naam 'Jan_Smith' gedragen had geen hond gereageerd.
Bla
-
- 769 messages
- 2146 votes
Iets verder terug in het topic viel te lezen dat er een probleem bestaat omtrent bezoekers die zich registreren, 10x stemmen en vervolgens pleite zijn.
Is het niet een optie om enerzijds een soort sollicitatie systeem te creëren? Ik weet niet of het haalbaar is, er zal wat tijd in gaan zitten maar sommige mensen zijn toch al dagelijks met de site bezig. Je maakt een 'sollicatie' en geeft je motivatie en enkele dingen op waarna de mods de aanvraag kunnen goedkeuren, of afkeuren natuurlijk.
Als dit idee niet aanstaat is anderzijds 'uitnodiging door vrienden' mogelijk. Iemand kan alleen lid worden als hij/zij wordt uitgenodigd door iemand die al lid is. Aanmaken van profielen wordt vastgezet en mensen die nu meer dan 50 keer hebben gestemd of 50 berichten hebben achterlaten (subject to change) zijn lid en mogen mensen uitnodigen.
Ik heb niet alle 560 pagina's gelezen en weet niet of het al geopperd is, maar misschien het overwegen waard. 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Zonder twijfel. Door de leefregels die MM heeft en het ingrijpen van de mods indien nodig wordt de kwaliteit van de site hoog. Word gedrag zoals dat van PR geaccepteerd, dan heb je zo een filmversie van het fok! forum on your hands.
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12851 votes
Word gedrag zoals dat van PR geaccepteerd, dan heb je zo een filmversie van het fok! forum on your hands.
Het werd geaccepteerd. Al heel lang zelfs. Da's een beetje het rare aan deze actie.
Tommeh
-
- 7317 messages
- 3296 votes
Als ik alles zo even doorlees heeft hij anders meerdere waarschuwingen voor z'n gedrag gekregen.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1229 votes
Het werd geaccepteerd. Al heel lang zelfs. Da's een beetje het rare aan deze actie.
PR is de enige die zich zo gedroeg. Zo algemeen geaccepteerd is het dus niet, getuige zijn ban.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Die heb ik nog gezien. Was inderdaad wel geestig. Maar wel goed dat ze nieuwelingen keihard aanpakken, dat tuig. 
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12851 votes
PR is de enige die zich zo gedroeg. Zo algemeen geaccepteerd is het dus niet, getuige zijn ban.
Als hij om zijn gedrag gebanned is, is er geen reden om hem bijv vorige maand niet te bannen. Hij gedraagt zich hier elke dag op zijn manier. Of hij moet natuurlijk meer dan 30 waarschuwingen gekregen hebben ...
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2378 votes
Ja zijn gedrag was vrij uniek, maar lang niet zo vervelend als een sloot andere users hier wiens bijdrage vaak ook nog eens een pak kleiner is.
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Als hij om zijn gedrag gebanned is, is er geen reden om hem bijv vorige maand niet te bannen. Hij gedraagt zich hier elke dag op zijn manier. Of hij moet natuurlijk meer dan 30 waarschuwingen gekregen hebben ...
Als je deze draad goed zou doornemen had je kunnen lezen dat de moderators niet zomaar en per direct iemand een ban geven louter omdat een persoon zich even niet zou gedragen.
Je beaamd hiermee nu juist dat het de moderators siert dat ze een persoon niet direct verbannen maar hem of haar eerst de tijd geven gehoor te geven aan hun oproep. Bovendien betrof het ook geen eenzijdige actie van 1 moderator.
Het is opvallend dat er vooral klachten regent wanneer het om een, voor sommigen ietwat populaire, persoon gaat die zich op een forum nadrukkelijk profileert.
De wereld was te klein geweest als na enkele opmerkingen de betreffende persoon direct was verbannen. Uitzonderingen buiten beschouwing gelaten wanneer een persoon zich overduidelijk misdraagt.
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Die heb ik nog gezien. Was inderdaad wel geestig. Maar wel goed dat ze nieuwelingen keihard aanpakken, dat tuig.

Ach, het was dezelfde moderator die op Musicmeter ook ernstig baasje loopt te spelen en over wie ik al een stuk of 8 klachten heb gehoord van users. De enige irritante mod trouwens hier op Moviemeter.
Op Musicmeter word iedereen geband tegenwoordig, daar hoef je echt maar 1 of 2 grapjes te maken. Daarom respecteer ik de mods hier ook (behalve die ene dan), ze voelen zich niet zo verheven boven ons, de users.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Het is opvallend dat er vooral klachten regent wanneer het om een, voor sommigen ietwat populaire, persoon gaat die zich op een forum nadrukkelijk profileert.
Lijkt me niet meer dan logisch. Met zo een persoon heb je zowat dagelijks contact, rechtstreeks of onrechtstreeks. Als zo iemand wegvalt, dan valt dat meteen op.
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12851 votes
Als je deze draad goed zou doornemen had je kunnen lezen dat de moderators niet zomaar en per direct iemand een ban geven louter omdat een persoon zich even niet zou gedragen.
Oh, je mag je eerst 3 maanden lang "niet gedragen" vooral je pas gebanned wordt? PR was een user met zeer consistent gedrag, als je dat zolang toelaat is het niet meer dan normaal dat er verbaasd gereageerd wordt wanneer hij uiteindelijk toch gebanned wordt. Bij eerdere waarschuwing moet men toch ook al gezien hebben dat zijn gedrag niet echt wijzigde?
Mensen een tweede kans geven siert mods inderdaad, maar kordaat optreden ook. En mede door het vele stilzwijgen creeert men het idee dat het er allemaal maar losjes aan toe gaat.
Echt rocket science inderdaad 
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes

Ach, het was dezelfde moderator die op Musicmeter ook ernstig baasje loopt te spelen en over wie ik al een stuk of 8 klachten heb gehoord van users. De enige irritante mod trouwens hier op Moviemeter.
Op Musicmeter word iedereen geband tegenwoordig, daar hoef je echt maar 1 of 2 grapjes te maken. Daarom respecteer ik de mods hier ook (behalve die ene dan), ze voelen zich niet zo verheven boven ons, de users.
Hm.
Ik ben nog enkele moderator tegengekomen die zich 'verheven' opstelde. Integendeel, wanneer een moderator het ergens niet mee eens was of ik een actie deed wat eigenlijk niet mocht kreeg ik hier een keurige mail over.
Niks belerend, alleen voor de zeer gevoelige ego's onder ons valt het te interpreteren als zijnde een 'waarschuwing'.
Ik ken tal van verschillende "sociale" platformen op het internet en moviemeter steekt zich met kop en schouders uit boven de rest aangaande respectvolle moderatie. En die 'ene' waar je in alle geheimzinnigheid over uitlaat kan mijns inziens hier geen 'dictator' spelen en volgens mij wordt dezelfde "overleg" methodiek op de andere 'meet'-sites ook toegepast.
Ook een goede zaak is het dat moderators zich niet in alle toonsoorten elk wissewasje met de verschillende gebruikers zichtbaar voor iedereen in een topic etaleren.
Jij 'valt' hier nu de 'grote voor andere onbekende' moderator aan, ik vraag me af met welk doel. Je kan de betreffende 'kwestie' waar jij aan refereert ook gewoon per e-mail richting de persoon in kwestie sturen i.p.v. hier van alles te lopen speculeren.
Want wees nu eerlijk, wat valt er nu op te maken uit je tekst? Dat er 1 moderator met dictatoriale trekjes zich onder de andere moderators bevindt? Denk je nu dat andere moderators nu met spoed hun vakantiereces afbreken om in spoedoverleg te achterhalen over wie jij hier spreekt?
Serieus, een gewoon privé berichtje doet wonderen en een klein beetje zelfkritische houding overtreft zelfs de kunsten van Jomanda.
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Oh, je mag je eerst 3 maanden lang "niet gedragen" vooral je pas gebanned wordt?
Nee. PR "misdroeg" zich ook niet maandenlang.
Dat is nog maar zeer de vraag.
Jij ziet het zwart-wit. Als PR opeens zou gaan schelden in het openbaar zou een ban veel sneller worden toegepast. PR 'misdroeg' zich niet in 'elk' bericht. Dat maakt de zaak een stuk genuanceerder.
Geen 'science' nee, dat staat hier dan ook niet ter discussie.
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Hm.
Ik ben nog enkele moderator tegengekomen die zich 'verheven' opstelde. Integendeel, wanneer een moderator het ergens niet mee eens was of ik een actie deed wat eigenlijk niet mocht kreeg ik hier een keurige mail over.
Niks belerend, alleen voor de zeer gevoelige ego's onder ons valt het te interpreteren als zijnde een 'waarschuwing'.
Ik ken tal van verschillende "sociale" platformen op het internet en moviemeter steekt zich met kop en schouders uit boven de rest aangaande respectvolle moderatie. En die 'ene' waar je in alle geheimzinnigheid over uitlaat kan mijns inziens hier geen 'dictator' spelen en volgens mij wordt dezelfde "overleg" methodiek op de andere 'meet'-sites ook toegepast.
Ook een goede zaak is het dat moderators zich niet in alle toonsoorten elk wissewasje met de verschillende gebruikers zichtbaar voor iedereen in een topic etaleren.
Jij 'valt' hier nu de 'grote voor andere onbekende' moderator aan, ik vraag me af met welk doel. Je kan de betreffende 'kwestie' waar jij aan refereert ook gewoon per e-mail richting de persoon in kwestie sturen i.p.v. hier van alles te lopen speculeren.
Want wees nu eerlijk, wat valt er nu op te maken uit je tekst? Dat er 1 moderator met dictatoriale trekjes zich onder de andere moderators bevindt? Denk je nu dat andere moderators nu met spoed hun vakantiereces afbreken om in spoedoverleg te achterhalen over wie jij hier spreekt?
Serieus, een gewoon privé berichtje doet wonderen en een klein beetje zelfkritische houding overtreft zelfs de kunsten van Jomanda.
Je weet niet waar je over praat. Haha. 
Als je wat beter leest, lees je dat ik zeg dat het hier op Moviemeter juist goed is.
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12851 votes
Nee. PR "misdroeg" zich ook niet maandenlang.
Oh nee?
Respekked
-
- 6286 messages
- 1229 votes
Had ook het idee dat het de laatste tijd steeds erger werd. Maar misschien omdat het me begon te storen, dat ik er meer op ging letten.
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Oh nee?
Nee, hij maakte alleen in de maanden dat hij hier zat schijnbaar met enige regelmaat schuldig aan 'gedrag' waarvoor hij het verzoek had van de moderators hiermee op te houden. Op een gegeven moment overschrijd je dan een grens.
Eveneens ook niet echt 'science' te noemen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.