- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Natuurlijk heb je bij het maken van een film niet 'alles' zelf in de hand maar ook tijdens de productie beoordeel je of de animatie goed uit de verf is gekomen, dat de post productie al dan niet klopt, of de voice-over goed klinkt, of een tekening klopt met de rest, enzovoort. En daar draait het in deze discussie om.
De methodiek mag dan wel afzonderlijk van elkaar verschillen maar uiteindelijk beoordeeld een artiest het netto eind resultaat en of deze dus overeenkomt met de gestelde verwachting.
Jeauhan
-
- 879 messages
- 0 votes
Zoals Pastichio Rocker al aangaf zullen z'n punten nooit eerlijk zijn. Ook al is hij kritisch, als een regisseur te weinig punten geeft zal dat z'n eigen carrière kunnen schaden.
Tevens is het onuitvoerbaar, meerdere regisseurs zitten hier onder een pseudoniem. En wat moet je met andere crewleden? Moet je die ook verbieden te stemmen? En om je nu druk te gaan maken over die ene of paar stemmen op velen...
Net zoiets als je druk maken over die paar mensen die stemmen voordat ze een film gezien hebben. Over muggen en olifanten gesproken...
Zuzuu
-
- 557 messages
- 757 votes
Zie voorbeeld: http://www.moviemeter.nl/user/1488/additions/H
Ik zie dat je toch nog op de 'H' kan klikken, terwijl je al op de pagina bent. Zou het niet beter zijn dat de 'H' in dit geval niet wordt verwijst naar een hyperlink?
Reservoir Dogs
-
- 1393 messages
- 819 votes
En wat te denken van Stephan? Hoe lang moet hij wachten voor hij op zijn eigen films mag stemmen?
Wat zijn zijn eigen films dan?
Lui (crew films)
-
- 3492 messages
- 11914 votes
Hier heb je zijn regisseurspagina:
Jeauhan
-
- 879 messages
- 0 votes
Het is het recht van iedere gebruiker te stemmen, op welke film ook. Anders ga je of precedenten scheppen of discrimineren. Gevolg is dat je regisseurs moet gaan weigeren, wat ook weer een vorm van discriminatie is.
Drs. DAJA
-
- 4355 messages
- 4515 votes
Nee, want eerlijk zal het nooit zijn. Een regisseur mag best zijn mening verkondigen over zijn/haar film(s), maar hij/zij zal nooit zeggen dat de acteur of actrice een slechte performance heeft geleverd, of dat de muziek niet past bij zijn film, of dat de setdesign klote was, etc. Dit natuurlijk i.v.m. het in gevaar brengen van eventuele toekomstige collaboraties. 'Normale' users kunnen alles onbekommerd zeggen, regisseurs niet.
In een stem zit niet direct commentaar op de cast/crew. Sowieso zou het eventuele commentaar zich algemeen of op eigen terrein kunnen bevinden Ik ken een regisseur die gewoon toegeeft dat hij z'n eigen film veroudert vind. Polanski wel eens gehoord over z'n eigen werk? Of Matthieu Kassovitz over Babylon A.D. (en diens producenten...)? Ik heb nog niet zo heel lang geleden Uwe Boll geinterviewd en gevraagd naar zijn mening over House of the Dead waarin hij openlijk toegaf veel fouten te hebben gemaakt en dat hij met een schandalig slecht scenario moest werken (wat overigens niet eigen werk was).
Iedere filmmaker kan voor zich wel uitmaken in hoeverre ze iets wel of niet kunnen zeggen.
Onderhond
-
- 87599 messages
- 12855 votes
Het is bij het afschieten van eigen productie evident dat het goedkeuren van het gemaakte werk hieraan relateert. M.a.w. ik kan een tekening maken waar ik voorts zeer tevreden over ben of juist totaal niet. Ik kan dus ook als zodanig een stem hierover uitbrengen. Dit staat echter los van de 'beleving' die derden hieraan ontleden.
Conclusie is dan duidelijk dat een aantal regisseur hier niet echt hoog mikken.
Vind zo'n stemmen allemaal wel aardig, ook geen reden om regisseurs niet op hun eigen werk te laten stemmen, maar vind het wel eens zo beleefd om dat dan wel even te melden. Kan je als lezer zo'n stem toch mooi in perspectief plaatsen.
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Conclusie is dan duidelijk dat een aantal regisseur hier niet echt hoog mikken.
uhu. Het zijn ook maar mensen 
Mee eens.
Beleefd of niet, het is met name gewoon interessant. Als een regisseur zijn/haar stem toelicht geeft dit inderdaad nieuwe inzichten. Althans, in ieder geval van de 'maker'. Altijd leuk. En ach, die paar regisseurs die hun film een 5 geven hebben volgens mij nauwelijks impact op de mening die wij over een film vormen. Het is maar een stem.
Drs. DAJA
-
- 4355 messages
- 4515 votes
Wat is er mis mee om als regisseur een 5 te geven?
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11922 messages
- 5324 votes
Ik heb er niet eigenlijk niet zo'n probleem mee als een regisseur z'n eigen films vijf sterren geeft. Irritanter vind ik het als iemand stemt terwijl diegene maar een deel van de film heeft gezien. Die vijf stemmen van de regisseur...ach, laat lekker staan. Kwalitatief kan je de film dan misschien niet helemaal de 5* waard vinden, je hebt er toch met heel veel gevoel, passie en inzet aan gewerkt...dan is een applausje voor jezelf toch best gerechtvaardigd?
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31154 messages
- 5451 votes
Het probleem was niet echt dat die regisseur een 5 geeft. Helpt bij z'n promotie zeker en 1 stem doet op zich ook niet veel. Maar het probleem was er dat een regisseur nog voor de release op z'n eigen film stemt. Iedereen gelijk is iedereen gelijk dan, en even goed wachten tot hij in de bioscoop draait.
L_T_B
-
- 266 messages
- 504 votes
Iedereen gelijk is iedereen gelijk dan, en even goed wachten tot hij in de bioscoop draait.
Waarom? Hij heeft de film toch al gezien, waarom zou hij dan niet mogen stemmen?
Ik begrijp de ophef hierover sowieso niet....
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31154 messages
- 5451 votes
Is dat zo erg om even te wachten om te stemmen? Hij kan beter een goeie toelichting geven. Dat hij de film goed vindt zal toch wel duidelijk zijn hoop ik, anders geeft hij toe geen goei werk geleverd te hebben...
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Vraagje,
Ik zag dat ik bij de film Fucking Amal een recensie had gezet maar vergeten was te stemmen. Dus ik stem nu en selecteer mijn stukje als mening maar hij telt hem niet als officiele recensie. Ik loop normaal synchroom met het aantal stemmen / aantal meningen. Nu niet...
Ik heb de tekst gekopieerd en er een nieuwe post van gemaakt maar het resultaat is hetzelfde.
Edit: of er moet iets fout gegaan zijn bij een andere film maar ik check het altijd en zie bij mijn recente films overal een mening staan die is afgevinkt als recensie. En toch een verschil van 1...
neo
-
- 15435 messages
- 10038 votes
Het probleem was niet echt dat die regisseur een 5 geeft. Helpt bij z'n promotie zeker en 1 stem doet op zich ook niet veel. Maar het probleem was er dat een regisseur nog voor de release op z'n eigen film stemt. Iedereen gelijk is iedereen gelijk dan, en even goed wachten tot hij in de bioscoop draait.
Ik ben trouwens nog geen filmmaker tegen gekomen die dat zo vroegtijdig heeft gedaan. Of ik kan mij zulke gevallen niet ala minuut herinneren. Niet dat ik dat, mocht het wel zijn voorgekomen, een probleem vind.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Vraagje,
Ik zag dat ik bij de film Fucking Amal een recensie had gezet maar vergeten was te stemmen. Dus ik stem nu en selecteer mijn stukje als mening maar hij telt hem niet als officiele recensie. Ik loop normaal synchroom met het aantal stemmen / aantal meningen. Nu niet...
Ik heb de tekst gekopieerd en er een nieuwe post van gemaakt maar het resultaat is hetzelfde.
Edit: of er moet iets fout gegaan zijn bij een andere film maar ik check het altijd en zie bij mijn recente films overal een mening staan die is afgevinkt als recensie. En toch een verschil van 1...
Bij Wrongfully Accused (1998) heb je geen stem maar wel een recensie
Bij Twins (1988) en Bo Bui Gai Wak (2006) heb je wel een stem maar geen recensie
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Verhip...
Ga ik meteen even corrigeren!
Bedankt voor de snelle feedback! Klasse.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
np, ik dacht in eerste instantie ook even aan een bugje
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik ook, aangezien ik een periode terug alles bijgewerkt had totdat ze 1 op 1 liepen. Vandaar mijn verwondering gister. Maar het is nu opgelost.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Is het niet mogelijk om bij de naam aan te geven of iemand online is of niet?
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Ja, dat zou handig zijn.
Heb ik een tijdje geleden ook voorgesteld, maar toen kwam er geen reactie.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Je kan het toch op het hoofdscherm zien bij 't aantal aanwezige gebruikers?
Goldenskull
-
- 24398 messages
- 3094 votes
Als je even doorklikt dan zie je toch meteen staan of iemand online is of niet? Beetje luie (en lelijke (op andere fora)) eventuele toevoeging imo.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Je kan het toch op het hoofdscherm zien bij 't aantal aanwezige gebruikers?
Het is makkelijk om gelijk te zien wie er online is in een discussie dan dat samenvoegsel op het hoofdscherm door te spitten.
Jeauhan
-
- 879 messages
- 0 votes
Lijkt mij eerder bij te dragen aan chat-achtige taferelen...weeeer zo'n toevoeging die niets toevoegt.
Een film-verwachtingsstem, verbieden te stemmen voor release, regisseurs die niet mogen stemmen, online-indicator. Het moet hier geen 'big-brother is watching you' worden.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Lijkt mij eerder bij te dragen aan chat-achtige taferelen...weeeer zo'n toevoeging die niets toevoegt.
Jawel, nl. online of offline modus.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Bij Cyborg (1989):
wat een schijtfilm
wat een kakfilm
Ik zou graag van een moderator willen horen of dit soort berichten zijn toegelaten of niet.
Dit is het enige wat er geschreven is, dit is dus niet zomaar een stukje uit een lange tekst met argumenten. Anders had ik er nog begrip voor.
Gewoon dit en een 0,5*.
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Bij Cyborg (1989):
Ik zou graag van een moderator willen horen of dit soort berichten zijn toegelaten of niet.
Dit is het enige wat er geschreven is, dit is dus niet zomaar een stukje uit een lange tekst met argumenten. Anders had ik er nog begrip voor.
Gewoon dit en een 0,5*.
Dit zijn inderdaad schijtcommentaren.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.