• 178.409 movies
  • 12.229 shows
  • 34.010 seasons
  • 647.702 actors
  • 9.378.495 votes
Profile

Het grote opmerkingen / feedback topic

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Het is zelfs logisch waarom de regisseurs van de fake trailers vernoemd dienen te worden. Eigen idee etc., en compleet los te zien van de twee hoofdfilms. Tevens staat het project Grindhouse (met trailers) op de site naast de twee films zoals ze in de NLse bioscopen te zien zijn geweest.

Dit in tegenstelling tot bijv. Tarantino vermelden bij Sin City. Leuk voor de credits, maar het is meer 'een vriendendienst' (lees: pr-stunt). Voegt niets unieks of persoonlijks toe tot het project.

Wouter

• 18720 messages
  • 3085 votes

Dat is wel een heel persoonlijke mening. Hoe je het wendt of keert; hij is gedeeltelijk co-regisseur. Of het nou een vriendendienst was of niet.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Ik beschouw het meer als 'waarnemend regisseur', omdat de regisseur een tandartsafspraak heeft. Of assistent-regisseur. Bij co-director hanteer ik toch andere maatstaven. Ik ruik een nieuw topic...?

Wouter

• 18720 messages
  • 3085 votes

Mug wrote:

Ik beschouw het meer als 'waarnemend regisseur', omdat de regisseur een tandartsafspraak heeft. Of assistent-regisseur. Bij co-director hanteer ik toch andere maatstaven. Ik ruik een nieuw topic...?

Sorry, maar dit is toch echt iets anders dan de boel waarnemen...?

Anyway, ik vind dat jouw mening hier niet zo belangrijk is. Waarom houden we bij deze film niet aan wat de heren in kwestie zelf doen?

Hij staat op de credits...

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Als special guest director. Verder heb ik me niet verdiept in wat dat precies inhoudt, en wat Tarantino nu precies heeft gedaan. Als complete know-not denk ik dan aan: hey, Quentin, wat leuk dat je op bezoek bent, zin om even een scenetje op te nemen, lees dit maar even door, bedankt joh, gaaf, dat betekent inderdaad veel media-aandacht voor onze film en voor jou natuurlijk. We zetten je wel in de credits natuurlijk. Je bent vandaag onze speciale gast, dus wat dacht je van speciale gast regisseur? Super, tof man!

Aangezien de info bij Sin City op MovieMeter nog steeds niet spreekt van Tarantino als regisseur, neem ik aan dat hierover toch gediscussieerd wordt. Wanneer ben je nu co-regisseur?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

Ik heb z'n naam erbij gezet.

Hij heeft een scene geregisseerd, dus hij heeft een regie-aandeel in de film.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Er zullen ongetwijfeld ook films bestaan waarvan mensen ook scenes hebben geregisseerd maar niet op de credits staan (omdat ze bijv. van een projekt zijn gehaald, of andere redenen). Uncredited regisseurs, wat doen we dan daarmee?

Nogmaals zie ik geen inhoudelijke motieven die mij hebben overtuigd. In hoeverre is er sprake van regie-aandeel? Heeft Tarantino alleen maar in een toeter geschreeuwd, was het toevallig, of was meneer geheel betrokken bij de scene en is hij er lange tijd mee bezig geweest om te bepalen hoe het tot stand zou moeten gaan komen?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

Het gaat er dus niet om hoeveel iemand heeft geregisseerd.

Uncredited regisseurs worden in principe niet vermeld.

Verder ben je nogal aan het muggenziften.

kos

• 46697 messages
  • 8853 votes

Uncredited betekent nota bene 'geen vermelding' . .

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Het is ook niet vreemd in het huidige cinema-landschap dat uncredited regisseurs nu wel een credit krijgen.

Allemaal heel leuk en aardig, ik weet ook wel dat ik aan het muggenziften ben, maar ik verwacht toch wel inhoudelijke reacties ipv het staat in de credits dus het is zo.

De credit is 'special guest director'. Was Tarantino nu uniek bezig met eigen ideeen, storyboard weet ik het wat, of stond hij gewoon in een ouderwetse toeter te tetteren?

Maar goed, aangezien het blijft bij 'het staat zo in de credits', dan gaan we een stapje verder. Dan behoort de spelling van regisseurs en acteurs ook zo te zijn zoals ze op de credits staan, ipv de imdb weergave. Sowieso een site die tegenwoordig meer bezig is leuke dingetjes te verzinnen dan juiste informatie weer te geven. Als kritische site, laten we MovieMeter dan ook meerekenen, lijkt me dan alle informatie die op de credits staan ook te laten prevaleren boven de onjuiste info op imdb.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Ik ben het hier met Mug eens. Dat Tarantino die ene scène regisseerde is niets meer dan een vriendendienstje, een soort grapje; of een pr-stunt als je wilt. Dit wordt op de extra's op de 2-disc nog eens duidelijk benadrukt. Pas achteraf las ik welke scène van tarantino was. Het springt er in ieder geval niet uit of zo. Ik denk dat de echte regisseur gewoon genoemd moet worden. Bij de credits staat duidelijk "Directed by Robert Rodriguez & Frank Miller" en pas later "Special Guest Director: Quentin Tarantino". Door ze apart te zetten in de credits wordt al duidelijk dat het niet gaat om een film van Tarantino. De hoofdregisseur moet genoemd worden naar mijn mening. Een gast-regisseur behoort evenals de assistent-regisseur of 2nd director niet genoemd te worden.

Pure

• 770 messages
  • 0 votes

Bovendien kwam het 'vroeger' toch ook wel eens voor dat een regisseur door de producent halverwege werd ontslagen waarbij een andere regisseur de film afmaakte? Ik kan zo geen voorbeeld noemen maar ik meen dit bij meerdere films gelezen te hebben; films waarbij ook maar één regisseur vermeld stond.

Maar ik laat het verder over aan de mensen met meer kennis van de zaak

Mc

• 1006 messages
  • 2092 votes

Pure wrote:

Ik kan zo geen voorbeeld noemen maar ik meen dit bij meerdere films gelezen te hebben; films waarbij ook maar één regisseur vermeld stond.

Onlangs inderdaad nog gebeurd bij The Invasion, werd origineel geregisseerd door Oliver Hirschbiegel, maar afgemaakt door James McTeigue. Is ook niet vermeld bij die film.

starbright boy (moderator films)

• 22412 messages
  • 5077 votes

Het criterium daarbij is nu of het op de aftiteling staat of niet. Bij The Invasion is dat niet zo. Bij bijvoorbeeld die Exorcist-film waarbij Paul Schrader werd vervangen door Renny Harlin wel. Daarom staat het bij de eerste film niet en bij de tweede wel.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Criterium = het moet op de aftiteling (danwel optiteling) staan.

Dan dient ook de informatie die op de af- / optiteling staat overgenomen te worden op MovieMeter, incl. spelling titels + acteurs + regisseurs. Hiervoor wordt dus nog steeds imdb aangehouden.

En dan de vraag waar het me omging wordt totaal genegeerd, danwel afgewimpeld als 'het staat op de credits'. Ja, de naam staat op de credits, maar dan anders. Special Guest Director. Wat houdt dat in in de cinema-wereld? Behoor je dan wel aangemerkt te worden als 'director' danwel 'co-director' bij de filminformatie?

De reacties lijken wel alsof ik betwijfel dat 1 + 1 = 2

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16416 votes

Het af/op titeling kan niet helemaal een criterium zijn. Festen etc krijgen op MM wel degelijk een regiecredit, terwijl die er in de film helmaal niet is! De regisseur krijgt geen credit is bij Dogma de regel.

Ik hou zelf in mijn "prvié archief bij wat vermeld staat op de filmrol, dus heeft QT bij mij een credit bij Sin City en Thomas Vinterberg niet. Ik hou daarnaast ook productiejaar (van de aftiteling) aan en niet het releasejaar en qua titels kunnen we ook nog even doorgaan.

Productielanden is er ook nog zo eentje. Zaterdag Die Reise nach Kafiristan gekeken. Staat op de aftiteling Eine Produktion von ... aus Köln, yyy aus Zürich en zzz aus Arnheim. Uitgemaakte zaak denk ik dan: Dui/Zwi/Ned. Maar nergens is die combi terug te vinden! Ook de Australische crdit van Control is lastig te traceren en heb ik nog niet teruggevonden.

Imdb heeft het zeker niet altijd goed. En het is allemaal erg tricky om dat 1-op-1 over te nemen. En een lijn trekken (overal hetzelfde criterium) is gewoon makkelijk en soms als enige werkbaar.

Lastig

W.M.J.M

• 4041 messages
  • 2902 votes

De optie van musicmeter om videoclips te zien van bepaalde artiesten, zou zoiets niet op moviemeter werken (bv. Teasers, trailers) ?

Mescaline

• 7089 messages
  • 3230 votes

Is idd wel een leuk idee ik zoek trailers nu altijd nog via google op..

Chr.s

• 3671 messages
  • 1703 votes

Vroeg ik laatst ook, toen moest ik hier kijken voor het antwoord.

http://www.moviemeter.nl/forum/1/9/12420#12438

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Pure wrote:

Bovendien kwam het 'vroeger' toch ook wel eens voor dat een regisseur door de producent halverwege werd ontslagen waarbij een andere regisseur de film afmaakte? Ik kan zo geen voorbeeld noemen maar ik meen dit bij meerdere films gelezen te hebben; films waarbij ook maar één regisseur vermeld stond.

Gone With the Wind en The Wizard of Oz hebben allebei credits voor Victor Fleming, maar hij was bij beide films de derde regisseur. George Cukor werkte aan beide films. Sterker nog: de bekendste scènes uit Gone Woth the Wind schijnen door Cukor geregisseert te zijn.

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Voor The Invasion (2007) zijn ook een aantal scènes geschoten door James McTeigue. Toch staat de film op naam van Oliver Hirschbiegel (die dan ook het grootste gedeelte heeft geregisseerd).

=michael=

• 629 messages
  • 429 votes

Zou er geen functie kunnen komen dat spoilers automatisch zichtbaar zijn ook al heb je nog niet gestemd.

Dit laten geschieden door een aanvinking in je gebruikers instellen of je dit wel of niet wilt....

Goto

• 1736 messages
  • 0 votes

Wie wil er nou spoilers zien?

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Je kunt met je muis over de onzichtbare tekst scrollen, en dan kun je het lezen....

=michael=

• 629 messages
  • 429 votes

Mug wrote:

Je kunt met je muis over de onzichtbare tekst scrollen, en dan kun je het lezen....

Dat weet ik....

jopesc

• 1 messages
  • 0 votes

In De Site > Algemeen > volgende pagina krijg ik niet te zien:

Dag allemaal,

Een newby met een domme vraag. Ik heb een zoek-opdracht gegeven met als trefwoord 'school' bij plot. Nu krijg ik een hele lijst die doorloopt tot titels met de B, maar ik neem aan dat er ook titels van C t/m Z bestaan. Hoe krijg ik die te zien?? Ik zie nergens een button voor 'tweede pagina' of iets dergelijks.

KrisV

• 8061 messages
  • 1173 votes

Je krijgt alleen de eerste 100 te zien. Vroeger stond dit ook vermeld, nu blijkbaar niet meer. Ik denk niet dat de mogelijkheid bestaat de volgende reeks te zien, je zal dus moeten een minder ruime zoekterm ingeven vrees ik (bvb. highschool)

Je kan ook combineren met andere zoektermen, zoals minimaal stemmenaantal, gemiddelde, ...

Norma

• 3463 messages
  • 5088 votes

Zojuist was ik een aantal stemmen aan het wijzigen, maar nu ik terug kijk kom ik er achter dat de stemmen niet alleen gewijzigd zijn in iets waar ik niet voor gekozen heb, maar ook de oude stem komt niet langer overeen met wat deze werkelijk was?!

Hoe kan je bij "mijn films" meerdere films tegelijk naar een andere map slepen?

tsjidde

• 2112 messages
  • 4039 votes

Dat kan niet.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.