- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Aantal stemmen verhogen voor een film in de top 250 mag komen
Aantal stemmen verhogen voor een film in de top 250 mag komen
rokkenjager
-
- 2863 messages
- 1702 votes
Ik moet zeggen dat ik er mij weinig tot nooit mee bezighoud. Ik kijk films omdat de synopsis, regisseur, acteur, ... me aanspreekt, niet omwille van hun top 250-notatie. Zo'n lijst werkt alleen maar verblindend en wekt foute verwachtingen. Dat mensen zich druk maken in de samenstelling van zo'n lijst vind ik nogal vreemd
.
Idem.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Er staan films in waar ik in mijn leven nog nooit van gehoord heb. En een film met 150 stemmen (wat is dat naar IMDb normen, 2000 votes? 3000 votes?) bewijst dus dat het helemaal geen breed publiek heeft.
Dat zijn nou net de films die door meer mensen ontdekt moeten worden. Voor populaire films met meer dan 1000 stemmen kan je toch gewoon terecht in het rek van de lokale Videoland....
En kijk naar de top 40 die hebben allemaal erg veel stemmen. Snap je punt niet en steun je ook totaal niet in je nivilerende visie.
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Vind ik niet nodig. Zodra een film in de Top 250 komt met maar 150 stemmen willen meer mensen hem zien, en als ze de film dan toch niet zo mogen gaat het gemiddelde toch omlaag.
Legan
-
- 18121 messages
- 4947 votes
Vind ik niet nodig. Zodra een film in de Top 250 komt met maar 150 stemmen willen meer mensen hem zien, en als ze de film dan toch niet zo mogen gaat het gemiddelde toch omlaag.
. Minimum aantal stemmen is nu 200.
Zuzuu
-
- 557 messages
- 757 votes
Ik vind dat een film met 150 stemmen en een 3,80 zich veel meer bewezen heeft dan een met 250 stemmen en een 3,55. Bovendien zijn toplijsten ook om te ontdekken.
Wat vind je van een film met
Midnight Cowboy (1969)
492 stemmen | gemiddelde 3,75
en een film met
V for Vendetta (2005)
2536 stemmen | gemiddelde 3,74
Niet dat ik Midnight Cowboy wil afkraken ofzo. Ik geef maar een voorbeeld. Maar welke van deze 2 films zou je liever in de top 250 zien?
Film 1 of 2? Want film 1 zit wel in de top 250 en film 2 niet. Dat vind ik een beetje absurd gezien het feit dat Film 2 meer dan 2000 stemmen heeft dan film 1. En toch komt het niet te staan in de top 250, alleen maar door die ene 0,01 puntje. Vind ik onterecht.
Het zou toch een stuk beter zijn om films zoals V for Vendetta een uitzondering te geven.
Met uitzonderingen bedoel ik dat de site een automatisch formule zou moeten hebben.
Ik geef een doodsimpel voorbeeld als formule:
Films die meer dan 1000 stemmen hebben dan de films op de top 250 krijgen een uitzondering, alleen als hun cijfer een verschil heeft van minimaal 0,02 punten.
(Dit is maar een voorbeeld).
Het kan ook 2000 stemmen of 5 stemmen zijn. Wat jullie willen.
LET OP: Ik heb het niet over de top 250. Dus de formule wordt niet op de top 250 toegepast. Anders krijg je een rommelig top 250 met heleboel verschillende scores door elkaar.
Ik heb het alleen over films met een zeer veel aan stemmen en een amazing hoge score, maar die toch niet op de top 250 staan. Die moeten dan een uitzondering krijgen. Die kunnen de films met 3,75 en veel minder stemmen vervangen op de top 250.
Natuurlijk hangt dit af van de top 250. Op dit moment heeft de nummer 250 een score van 3,75. Kan in de toekomst 3,76 zijn. Dan moet er uitzondering gemaakt worden voor films met zeer hoge stemmen en een score van 3,75 of 3,74.
®Tc
-
- 8212 messages
- 1087 votes
Dus omdat V for Vendetta een enorme hype was moet een klassieke film als Midnight Cowboy (die een hoger gemiddelde heeft btw) maar verdwijnen?
Enorm dom voorstel.
Zuzuu
-
- 557 messages
- 757 votes
Dus omdat een klassieke film als Midnight Cowboy ietsjes hogere score heeft, mag een enorme hype als V for Vendetta verdwijnen terwijl er meer dan 2000 mensen erop hebben gestemd. Ik vraag me af wat de score van Midnight Cowboy zou zijn als die film zoveel stemmen had.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Dit is toch niets anders dan een voorstel om gehypete films die buiten de lijst vallen erin te krijgen? Ik zie de meerwaarde niet. Als V for Vendetta echt zo populair was had hij een goed gemiddelde kunnen hebben. Er zijn genoeg gehypete films die wel een score weten te krijgen die ze in de toplijst plaatst, zoals The Dark Knight, LotR en Pirates of the Caribean. Is het dan ook echt nodig om een nieuwe regeling te starten zodat iedere gehypte, veelbekeken film de lijst in kan? Ten koste van minder bekeken, maar wellicht even goed werk? Ik kan niet de kleinste reden bedenken waarom.
En overigens vind ik Midnight Cowboy een oneindig veel betere film dan V for Vendetta.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Voor beginnende filmkijkers die de lijst willen bekijken om daar films uit te kunnen kiezen is dit zeker een struikelblok vind ik. Er staan films in waar ik in mijn leven nog nooit van gehoord heb.
Dan is de top 250 in de huidige vorm toch een prima instrument om je op deze titels te wijzen.
Ik zou er eerder voor pleiten om film met 5000 stemmen er niet meer in op te nemen, die heeft iedereen toch al gezien. 
Edit: Ik zag dat ik er een jaar geleden net zo over dacht. 
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Ik zou inderdaad wel een extra toplijst erbij willen zien met een maximaal aantal stemmen en een minimum van 150 ofzo.
Dat is toch wel te doen?
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
En die alternatieve lijst lijkt ook veel te veel op de top250. Dat is het enige wat ik hier nooit bekijk. Meer mensen die dat vinden?
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Inderdaad, die alternatieve lijst heb ik misschien 3 keer bekeken, en ik ben hier toch best vaak te vinden. 
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Heb nog eens zitten kijken ernaar. Noem het maar de foute lijst.
Pubers melden zich aan, weten alleen de commerciele films te noemen en proppen die in hun top 10.
De mensen die hier vervolgens stug blijven omdat ze een echte filmfreak zijn, evolueren naar een minder commerciele top 10.
De mensen die hier maar kort verblijven, dat zijn de meesten, veranderen niks meer, voegen dus geen film kennis toe, maar hun top 10 blijft intact. Zo ontstaan er dus twee lijsten die op elkaar lijken, weg ermee!
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik ben daarom ook meer voor een regel dat je stemmen enkel worden meegewogen als je op meer dan 100 films gestemd hebt en het afgelopen half jaar on line bent geweest. o.i.d. (Doet IMDB ook)
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
100 haalt iedere buurman, is 2 films per jaar gemiddeld ongeveer.
Mijn systee, is al waterdicht P.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
100 haalt iedere buurman, is 2 films per jaar gemiddeld ongeveer.
Mijn idee is al waterdicht
"t gaat mij er meer om de spammers die enkel 5* of 0,5* uitdelen uit de mix te halen. De top 250 hoeft ook niet elitair te zijn.
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Op IMDB heb je zelfs de crew top 10, hoe bedoel je elitair?
Die spammers worden vroeg of laat toch wel verwijderd.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Ik ben daarom ook meer voor een regel dat je stemmen enkel worden meegewogen als je op meer dan 100 films gestemd hebt en het afgelopen half jaar on line bent geweest. o.i.d. (Doet IMDB ook)
Goed idee, alleen dat van een half jaar niet online zijn vind ik maar niets. Het kan toch zijn dat je door onvoorziene omstandigheden niet online kon komen.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Maak er van mijn part een jaar van, het gaat er mij vooral om, om de lijst wat dynamischer te maken. En als je weer inlogd tel je gewoon weer mee.
Op IMDB heb je zelfs de crew top 10, hoe bedoel je elitair?
Die spammers worden vroeg of laat toch wel verwijderd.
We hebben het hier over de top 250, niet over onbenullige sublijstjes.
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Goed idee, alleen dat van een half jaar niet online zijn vind ik maar niets. Het kan toch zijn dat je door onvoorziene omstandigheden niet online kon komen.
En vaste users die weinig stemmen of niets stemmen hebben dan ook geen inbreng Wel een kleine vaste leden ladder krijg je dan. Heeft op zich ook wel iets.
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Maak er van mijn part een jaar van, het gaat er mij vooral om, om de lijst wat dynamischer te maken. En als je weer inlogd tel je gewoon weer mee.
We hebben het hier over de top 250, niet over onbenullige
sublijstjes.
Top250 ladder moet blijven.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Ach die toplijsten zijn toch allemaal onbenullig. Er zijn een hoop uitstekende films die in geen enkele toplijst terug te vinden zijn. De echte filmliefhebber laat zich leiden door zijn persoonlijke smaak, en niet door wat één of andere toplijst hem voorschrijft.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
En vaste users die weinig stemmen of niets stemmen hebben dan ook geen inbreng Wel een kleine vaste leden ladder krijg je dan. Heeft op zich ook wel iets.
Nee maar als je niet of weinig stemt, is dat je eigen keus, dan vind je het vast ook niet erg dat het niet meeweegt.
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Ach die toplijsten zijn toch allemaal onbenullig. Er zijn een hoop uitstekende films die in geen enkele toplijst terug te vinden zijn. De echte filmliefhebber laat zich leiden door zijn persoonlijke smaak, en niet door wat één of andere toplijst hem voorschrijft.
Voor beginners is het nuttig, ook voor oudere users. Denk dat de meesten er graag naar kijken, alleen roepen ze dat niet zo snel.
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
De echte filmliefhebber laat zich leiden door zijn persoonlijke smaak, en niet door wat één of andere toplijst hem voorschrijft.
Helemaal mee eens.
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5736 votes
Maar er zit een verschil tussen 'je laten leiden door' en een simpel overzicht van (algemene) aanraders.
Legan
-
- 18121 messages
- 4947 votes
De echte filmliefhebber laat zich leiden door zijn persoonlijke smaak, en niet door wat één of andere toplijst hem voorschrijft.
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
. Minimum aantal stemmen is nu 200. 250 nu ineens?
Legan
-
- 18121 messages
- 4947 votes
Is al gebeurt... 
Ontopic, heb ik ook zonet gemerkt; en net nu ik bezig was met een inhaalslag. Hetzelfde geldt trouwens voor de floplijst. Eens zien wat de effecten zijn.