• 178.414 movies
  • 12.235 shows
  • 34.017 seasons
  • 647.754 actors
  • 9.378.921 votes
Profile

Het grote MovieMeter prijsvraag topic

Baggerman

• 10839 messages
  • 8285 votes

Mezelf wrote:

Thirteen.. dat is toch wel een coming-of-age film ?

Nee. Ik zou me maar uitschrijven.

Mezelf

• 288 messages
  • 204 votes

Serieus? that sucks

ik had een soort voor gevoel dat het juist WEL zo'n film was

too bad.. ook deze prijs is niet voor mij weggelegd

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Je kan je antwoord toch veranderen? xD

Doe dat dan gewoon!

Baggerman

• 10839 messages
  • 8285 votes

chevy93 wrote:

Je kan je antwoord toch veranderen? xD

Doe dat dan gewoon!

Ehhmmm. Even voor de zekerheid...

Thirteen is wèl een coming-of-age-film!

tamara74

• 41 messages
  • 28 votes

Ik hoop ook dat ik win! Ik heb Heavenly Creatures gekozen. Een van mijn favoriete films!!

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Nah! Ik hoop dat IK win!

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

Tot dusver al bijna 100 inzendingen!

sinterklaas

• 11816 messages
  • 3317 votes

Ik was een van de eerste. (aan de tijd gezien)

tamara74

• 41 messages
  • 28 votes

spannend hoor, ik ben benieuwd naar de inzendingen. Leuke prijsvraag!

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2314 votes

Ik heb een top 6 ingezonden.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8285 votes

kappeuter wrote:

Tot dusver al bijna 100 inzendingen!

Hebben we toch allemaal 3% kans om te winnen!

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

Voor de geintresseerden hier de Nederlandse trailer van de film:

Stella trailer - Movie 2 Movie - movie2movie.nl

niethie

• 7319 messages
  • 7246 votes

Is de uitslag er inmiddels al?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

Nee nog niet. Uiterlijk morgen.

Ik wil even netjes de uitslag van de enquete presenteren en dat neemt even wat meer werk.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

De winnaars van de Stella dvd-prijsvraag!

E V

BlueJudaskiss

Zandkuiken

Winnaars gefeliciteerd!

Er waren 115 deelnemers. Sommige users stuurden meerdere coming-of-age favorieten in. Ik heb die allemaal verwerkt in de uitslag.

Er is een opvallende 'winnaar' uitgekomen, een film die ik niet meteen onder coming-of-age zou scharen, maar ik vermoed dat de Engelse Wikipedia medeschuldige is...

Uitslag prijsvraag enquete favoriete coming of age film van MM-ers:

Forrest Gump 10

Fucking Amal 8

Cidade de Deus (City of God) 8

The Breakfast Club 7

Stand by Me 4

Juno 4

Garden State 3

Good Will Hunting 3

Superbad 3

Thirteen 3

Donnie Darko 3

The Lion King 3

The Motorcycle Diaries 2

The Last Picture Show 2

Ghost World 2

Ken Park 2

American Pie 2

The Karate Kid 2

A Bronx Tale 2

Titels die slechts eenmaal genoemd werden:

Ben X, My life as a dog, Dagen zonder Lief, Kevin & Perry Go Large, American Beauty, Towelhead (Nothing is private), American Graffiti, Somers Town, The Fast and the Furious, Heavenly Creatures, The Reader, Léon, El Laberinto del Fauno, Il Posto, Christiane F. - Wir Kinder vom Bahnhof Zoo, Grease, Y tu mamá también, Ferris Bueller's Day Off, The Graduate, Heavenly Creatures, Radeloos, The Curious Case of Benjamin Button, C.R.A.Z.Y, Dazed And Confused,

Boyz n the Hood, Au Revoir les Enfants, 8 Mile, Home Alone, Sztuczki, Clueless, Les Roseaux Sauvages, Coach Carter, The Outsiders, Let the right one in, Jeux d'Enfants, Io Non Ho Paura (Í'm not Scared), Sommaren med Monika. Les Quatre Cents Coups, Jet Boy, Crooklyn, Dead Poets Society, Los amantes del Círculo Polar, St Elmo's Fire, Dance Party USA, Wounds (Rane)

, A little romance, Naissance des pieuvres (Water Lilies), Cinema Paradiso, Meng Ying Tong Nian aka electric shadows

Baggerman

• 10839 messages
  • 8285 votes

Veel Amerikaans(e shit)!

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

eerder shit dat ik (weer) niet gewonnen heb.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

Hier nog even de bijdragen van de users die extra moeite hebben genomen met een motivatie van hun keuze:

niethie wrote:

Fucking Åmål (1998)

Lukas Moodysson

Niet alleen de mooiste coming of age film, maar ook een van mijn favoriete films allertijden. Simpelweg een van de mooiste ervaringen (op filmgebied) ooit!

Jeugdelijk ontschuld en de pijn en onzekerheid die dit met zich meebrengt (zeker als je een buitenbeentje bent) werd zelden zo mooi en eerlijk weergeven. Heerlijk spel van de jonge cast ook...

BlueJudaskiss wrote:

Fucking Amal.

Ik heb de film talloze keren gezien, en elke keer verbaas ik me weer over de schitterende uitwerking van de karakters. De film werd gemaakt in 1998/1999, een tijd waarin 'American Pie' het synoniem was voor een goede tienerfilm.

Fucking Amal bewijst dat het ook anders kan. De film is dramatisch én komisch. De film heeft niet van dat gepolijste Hollywood-camerawerk, maar gaat de rauwe kant op met de cinematografie van Ulf Brantas.

En zoals ik al eerder zei: die schitterend geschreven karakters. Elin die heel graag apart wil zijn maar stiekem ook haar leven zonder geklooi wil leven. Johan die niet weet of hij de kant van zijn vriendin moet kiezen of die van zijn vrienden. Het is allemaal zo gruwelijk goed levensecht, herkenbaar tot in de tenen.

Dáárom is Fucking Amal mijn favoriete coming-of-age film!

Flieber wrote:

My life as a dog

Hoewel in deze film het de hoofdpersoon aan het eind van deze film nog steeds kind is, leert hij toch een aantal belangrijke levenslessen en wordt hij geconfronteerd met de soms harde realiteit.

Goede en zeer mooie verfilming zeker een aanrader.

serpico wrote:

Superbad!

Vooral omdat het redelijk duidelijk is dat deze jongens nog láng niet 'of-age' zijn. Ze proberen de hele film door ontmaagd te worden, één van hen slaagt er ook in, maar besluiten aan het eind van de film zo ongeveer dat ze elkaar veel harder nodig hebben dan 'chicks'. Ze hebben nog een lange weg te gaan, en ze accepteren het.

Leuk voor mensen die ... nog een lange weg te gaan hebben?

alwin1984 wrote:

Superbad is mijn keuze. Een heerlijke coming of age film met goede rollen en goede acteerprestaties van oa Jonah Hill en Michael Cera. Leuk, orgineel verhaal met heerlijke droge humor.

mipha wrote:

Dat is absoluut Ghost World!! Scarlett Johansson en Thora Birch zetten een fatastische rol neer in deze voor mij hillarische komedie. In amerika was dit een hit, jammer genoeg in europa niet.

Eejay wrote:

Mijn favoriete coming-of-age film is Forrest Gump. Deze film laat veel gebeurtenissen zien uit de Amerikaanse geschiedenis, en tegelijkertijd ook hoe Forrest hier mee te maken krijgt. Briljante film!

J. Clouseau wrote:

Dead Poets Society. Zelden heb ik zo'n mooie film gezien die tegelijk zo ontroerend, grappig én levensveranderend is. Na het zien van deze prachtige film kijk je nooit meer hetzelfde naar het leven. Carpe Diem wordt dan ook het motto van de studenten in deze film, die beetje bij beetje zichzelf en het leven leren kennen. Als je iets wil bereiken in je leven, gá er dan voor. Eén van de mooiste boodschappen uit de filmgeschiedenis, die waarschijnlijk nooit overtroffen zal worden. Een meesterwerk en meteen ook de beste coming-of-age-film die ik ooit gezien heb.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

dragje wrote:

Kans van 1 op 40!

Baggerman

• 10839 messages
  • 8285 votes

dragje wrote:

Tja, that's life....

Winnaars overigens gefeliciteerd!

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

Voor de niet-winnaars: Stella is dus inmiddels te huur en te koop in Nederland. Ga de film zien!

niethie

• 7319 messages
  • 7246 votes

Wou hem destijds al in het filmhuis gaan zien, maar dat is er helaas niet van gekomen. De dvd komt er dus zeker in.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3277 votes

Forrest Gump!? .....

Zandkuiken

• 1747 messages
  • 1432 votes

Jawadde dadde, met mijn gat in de prijsjes gevallen! Bedankt MovieMeter, is supertof!

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

Ik ben benieuwd naar de recensies van de winnaars.

gotti

• 14075 messages
  • 5891 votes

De echte liefhebbers hebben hem natuurlijk al lang in de bioscoop gezien...

tiiim

• 46 messages
  • 623 votes

Jammer! Maar ik ga Stella zeker lenen van m'n werk (vanLeest) want hij lijkt me erg mooi.

Volgende keer beter

Remi

• 6720 messages
  • 0 votes

Gefeliciteerd E V, BlueJudaskiss & Zandkuiken .

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2314 votes

Congranculations ,

E V

BlueJudaskiss

Zandkuiken

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.