• 177.896 movies
  • 12.200 shows
  • 33.969 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.891 votes
Profile

MovieMeter is kritischer dan IMDb

bebdn

• 1884 messages
  • 1148 votes

Liwwie wrote:

Op IMDB filtert met extreem lage cijfers eruit.... dat is mijn punt. Wat ook mijn punt is dat als het zo doorgaat Borat straks in de IMDB top 10 staat.... zoals er wel meer ééndagsvliegen erin staan. Dat is niet alleen een klap voor de echte toppers maar het maakt IMDB ook ongeloofwaardig. Twee jaar afkoeling is gewoon een goede zaak of je 'm nou naar beneden of naar boven afstelt....

Als je twee jaar wacht ligt Borat ook uit de top 10- 100

anne J

• 1525 messages
  • 976 votes

Hmm.. Soms is IMDB hoger.. Maar als ik naar films zoek kijk ik altijd bij het cijfer bij IMDB, bij het cijfer bij Moviemeter, bij het commentaar, etc.

Heel vaak is het zo dat IMDB lager is..

Bijvoorbeeld was laatst een film op IMDB een 5,9 en hier op Moviemeter een 3,9. Dat is toch echt een verschil.

Maar dat was ook een onbekendere film die echt voor de liefhebbers is.

Dus ik denk dat het gewoon heeft te maken met de kwestie van smaak. Dat bij dat soort films hier hoger wordt gestemt - want die groep vind de film leuk. Bij IMDB komen mensen van de hele wereld en meer stemmen lager.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Was het misschien niet een recente film die hier direct allerlei 5* toegedeeld krijgt?

anne J

• 1525 messages
  • 976 votes

Goodfella_90 wrote:

Was het misschien niet een recente film die hier direct allerlei 5* toegedeeld krijgt?

Nope, een film van 1997

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5066 votes

Welke? Je maakt me nieuwsgierig.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik stem op IMDB veel extremer (en met mij velen zo is uit de statistieken op te maken.) Is een film goed geef ik 'm een 9 of een 10, is die slecht een 1 of 2. Alleen bj kleurloze middelmaat die mij weinig doet stem ik 'reeel'.

Bij MM stem ik wel reeel omdat ik mijn mening altijd nog kan ventileren in de thread. Bij IMDB kan dat ook, maar die is veel minder overzichtelijk wordt ook nauwelijks geraadpleegd Althans ik kijk er zelf nauwelijks naar. Vandaar dat ik daar extreem stem om een film aan of af te raden.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Tja. Ik stem zowel hier als op imdb (nu pas 1800 stemmen daar geplaatst) gewoon eerlijk wat ik echt vind.

mister blonde

• 12693 messages
  • 5824 votes

Imdb is qua nieuwe films kritischer, hoewel ook nog niet kritisch genoeg. Op MM krijgen veel van de nieuwe grote bekende Hollywood films per definitie een goed cijfer. Geen greintje kritiek meer te ontdekken. Zonde, stoor me er al maanden aan. Het ergst zijn nog de reacties van 'jullie moeten niet zo zeiken' (op die een of twee kritische geluiden die dan nog over zijn) 'gewoon een heel goede film waar je onderuit gezakt van moet genieten'. Alleen dan met net iets meer taalfouten. Op zulke momenten probeer ik wel eens of de computer achter het behang past...

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Wat is er mis met 'Gewon een heel goeie flim waar je lekker onderuitgezakt van moet geneiten" ? Waren er daar maar meer van onder de nieuwste blockbusters....

mister blonde

• 12693 messages
  • 5824 votes

Ik zeg toch ook niet dat daar wat mis mee is. Het gaat erom dat op die manier de kritiek afgedaan wordt als ongeldig. Bovendien geldt het niet voor de meeste blockbusters van de laatste tijd (dat onderuit gezakte); Onlogische dingen, slechte dialogen, matig plot, voorspelbaarheid etc. zorgen ervoor dat ik echt niet lekker onderuit gezakt kan gaan zitten kijken

anne J

• 1525 messages
  • 976 votes

starbright boy wrote:

Welke? Je maakt me nieuwsgierig.

The Brave. Hier is hij ergens tussen de 3,4 of 3,9 ofzo.. Ik weet het niet meer. En op IMDB dus 5,9.

Dat vind ik een heavy verschil.

Nederland

• 18 messages
  • 2 votes

MovieMeter is tenminste Nederlands, wat ik fijner vind dan het internationale Engelstalige imdb.

lowhusky

• 8230 messages
  • 0 votes

Is dat moeilijk dan? als je filmfreak bent, ben je meestal goed in Engels..

Nederland

• 18 messages
  • 2 votes

lowhusky wrote:

Is dat moeilijk dan? als je filmfreak bent, ben je meestal goed in Engels..

Ik heb niet gezegd dat ik het moeilijk vind, ik heb gezegd dat ik het fijner vind.

Bij Shawshank Redemption, The (1994):

Grappig is dat bij alle films die ik goed vind het gemiddelde op imdb hoger is dan op moviemeter en films die ik minder vind het gemiddelde op moviemeter hoger is. Musicmeters hebben mi. geen smaak. Of komt het doordat hier meningen makkelijker uitgewisseld worden en Nederlanders nou eenmaal overal graag tegenaan schoppen wat zich in een positieve manier onderscheid.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Je hebt blijkbaar een erg Amerikaanse smaak.

Imdb is internationaal. Dus dat gaat helaas niet op. Bij mijn nummer 1 de machinist hebben ruim 10.000 personen uit Amerika gestemd en ruim 40.000 uit andere landen. Om maar een voorbeeld te geven.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Internationale smaak dan, nog minder 'eigen' dus.

ExXxtreme

• 385 messages
  • 1 votes

blonde redhead wrote:

Imdb is internationaal. Dus dat gaat helaas niet op. Bij mijn nummer 1 de machinist hebben ruim 10.000 personen uit Amerika gestemd en ruim 40.000 uit andere landen. Om maar een voorbeeld te geven.

Nuja je neemt er ook net een niet Amerikaanse film uit. Voor Amerikaanse films zal het eerder richting de 50/50 gaan en dan weegt die "Amerikaanse smaak" dus al wel meer door.

Reinbo wrote:

Internationale smaak dan, nog minder 'eigen' dus.

Ik hoop voor je dat dit niet serieus bedoeld is anders heb je zelf wel een erg bekrompen beeld van de wereld.

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Ik ben het niet met de steling van dit topic eens. Ik mis in de toplijsten van beide sites veel te veel arthouse films. In beide lijsten worden veel Hollywood krakers sterk overgewardeerd en arthouse films juist sterk ondergewaardeerd.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

blonde redhead wrote:

(quote)

Ik hoop voor je dat dit niet serieus bedoeld is anders heb je zelf wel een erg bekrompen beeld van de wereld.

Hoezo? Hoe meer je smaak overeenkomt met de massa, hoe minder 'eigen' die is. En aangezien IMDB een groter groep vertegenwoordigd dan MM staat het nog meer voor de smaak van de massa. Mijn statement lijkt me dus vrij logisch, zie niet wat dat met bekrompen te maken heeft.

timbo_

• 13116 messages
  • 3859 votes

Ligt er natuurlijk ook aan hoe groot de massa is. Of het bij een film om 10 of om 100.000 stemmen gaat maakt nogal een verschil. Of die site dan een grotere of een kleinere groep vertegenwoordigt maakt in dat geval niet uit.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ik vind beide site eigenlijk wel behoorlijk kritisch. Niet alleen met beoordelingen maar ook gewoon wat ik zoal lees in berichten. Ik kijk nu steeds vaker wat mensen schrijven bij bijvoorbeeld Bol.com, soms ook bij Amazon.

Dan lees je dat ze of enthousiast zijn of juist teleurgesteld maar ze treden niet heel erg in details.

De laatste tijd kijk ik weer steeds vaker op manier zoals ik vroeger tv keek en dat is gewoon vermaak, toch heb ik ook wel een tijd gehad dan ging steeds meer op alles letten.

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

MM vind ik over het algemeen (behoorlijk) kritisch terwijl de IMDb'ers voor mijn gevoel een stuk makkelijker zijn: 'het is geen slechte film dus krijgt deze van mij een 10' of 'het gemiddelde cijfer is zo laag dat ik i.p.v. een 7 een 10 geef om het te compenseren' en dat soort fratsen. Ook zal het verschil te maken hebben met een andere smaak.

IMDb'ers zijn optimistisch.

MM leden zie ik als zuurpruimen.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ik lees bij IMDb ook met regelmaat, best film ever, worst film ever. Hoeveel allerbeste films of allerslechtste films hebben die mensen gezien?

Ik mijd nu zelf de overtreffende trap in mijn berichten. Maar ik geef ook wel films 5 sterren, zelfs al mankeert er hier en daar wat aan.

MJ_DA_MAN

• 411 messages
  • 1663 votes

Alexander1900 wrote:

MM vind ik over het algemeen (behoorlijk) kritisch terwijl de IMDb'ers voor mijn gevoel een stuk makkelijker zijn: 'het is geen slechte film dus krijgt deze van mij een 10' of 'het gemiddelde cijfer is zo laag dat ik i.p.v. een 7 een 10 geef om het te compenseren' en dat soort fratsen.

En dat gebeurt op MovieMeter niet wil je zeggen?

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Tuurlijk gebeurd het ook op MM, maar minder.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Alexander1900 wrote:

MM vind ik over het algemeen (behoorlijk) kritisch terwijl de IMDb'ers voor mijn gevoel een stuk makkelijker zijn.

IMDb'ers zijn optimistisch.

MM leden zie ik als zuurpruimen.

Volgens mij wordt IMDb als marketing gebruikt en bij MM lig je eruit als je stemfraude pleegt. Op IMDb scoren alle nieuwe populaire films torenhoog wanneer de uitkomen, en daarna zakt het gemiddelde. Die film over die koreaanse dictator had een score van 10 met duizenden stemmen toen niemand die nog gezien had.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Deels wel, deels niet. Die stemmen en gemiddelden interesseren me toch niet. (Stemmen dat doe je toch voor jezelf).

Mensen die hier aan een film hebben meegewerkt, gaan ook hoge stemmen uitdelen. (En fraude is heel lastig op te sporen).

Familiefilms zijn op deze site in ieder geval de pineut. En alles draait om de beste of slechtste. (Kijk maar naar de topic-titels)

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.