- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Waarom geen top 500 of 1000?
Waarom geen top 500 of 1000?
Epitaph
-
- 466 messages
- 3436 votes
Ik vind 't allemaal prima zo, maar misschien is een Top 25 wel een verbetering.
die Lange
-
- 228 messages
- 0 votes
doe mij maar gewoon een top 100, dat is wel zo overzichtelijk
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Als je een top 500 bent dan ga je trouwens ook over de 3 en kom je ergens uit bij de 2,5 (heel veel films zullen dan rond de 3 zitten) en dan heeft het totaal geen waarde meer omdat het óf onvoldoende óf net voldoende is en dan kan je het moeilijk een toplijst noemen....
Een top 10 vind ik ruim genoeg omdat het, zoals al gezegd, het bijzonder houd. Bij vijftien of twintig films kom je al gauw aan al je vijf sterren films...
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Als je een top 500 bent dan ga je trouwens ook over de 3 en kom je ergens uit bij de 2,5 (heel veel films zullen dan rond de 3 zitten) en dan heeft het totaal geen waarde meer omdat het óf onvoldoende óf net voldoende is en dan kan je het moeilijk een toplijst noemen....
Dat zie je denk ik toch echt verkeerd. Er zijn zeker wel 500 films waarbij het gemiddelde boven de 3 ligt. Niet dat ik een top 500 wil. 250 is precies goed.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Ja, maar dan nog 3 sterren tot 3,5 vind ik niet echt bij een toplijst horen.
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Hmm ben zelf van mening veranderd. Een lijst stelt idd niet veel voor als het uit veel 3.5 sterren bestaat.
Een toplijst moet wel een TOPlijst blijven, niet een algemene lijst. Maar misschien kun je voor de mensen die dol zijn op statistieken (zoals ik) een lijst maken bij 'overigen' van lijst 500 ofzo.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Nee, alsjeblieft niet, dan gaan ze daar ook de onderste regionen beinvloeden met 'dubieuze' stemmen. Of de regionen 251-300 om die films dan in de top 250 lijst te krijgen. Dit is prima zo.
Sowieso, met een top250, tip150 en nieuwereleases-top100, hebben we al een "top500".
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Whaha, ja zo kan je het ook bekijken..
Brammaretto
-
- 64 messages
- 2412 votes
Is het niet gewoon een idee om een optie in te bouwen nadat je gezocht hebt dat je het dan kan laten sorteren op wat jezelf ook wil ? Wel moeten dan alle zoekresultaten worden weer gegeven i.p.v enkel de eerste zoveel. Dan kan iemand toplijsten samenstellen met hoeveel die ook wil. Iedereen tevreden. 
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Waarom geen Bob Ross fanclub oprichten? (ook zo'n nuttige vraag
)
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Is het niet gewoon een idee om een optie in te bouwen nadat je gezocht hebt dat je het dan kan laten sorteren op wat jezelf ook wil ? Wel moeten dan alle zoekresultaten worden weer gegeven i.p.v enkel de eerste zoveel. Dan kan iemand toplijsten samenstellen met hoeveel die ook wil. Iedereen tevreden. 
Goed idee kan iedereen lekker neerzetten wat hij zelf wil.
Maar echt realistisch is het niet.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Is de mogelijkheid van meerdere toplijsten zoals je top 10 al besproken? Je hebt al een top 10 van je favoriete films. maar wellicht is er interesse in jouw top 10's van een genre, jaar of wat dan ook. Lijkt me wel leuk, want je kan een film de beste in zijn genre vinden, maar niet goed genoeg om bij je top 10 te horen.
die Lange
-
- 228 messages
- 0 votes
Waarom geen Bob Ross fanclub oprichten? (ook zo'n nuttige vraag
)
lijkt mij nog niet eens zo'n slecht idee 
Werwolf
-
- 4604 messages
- 1197 votes
Wat moet je met een top 500...
En dan maar te zwijgen over een top 1000 
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Ja, daar gaat dit hele topic over 
Werwolf
-
- 4604 messages
- 1197 votes
lol.. 
Vind je idee van meerdere top 10 lijsten wel een aardig idee! 
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Wat moet je met een top 500...
En dan maar te zwijgen over een top 1000 
Nou dat kan best een aardige lijst zijn , zie ook hier : Top1000
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Dat is zo'n lijst waar moderne films sowieso al geen kans hebben, waar Citizen Kane weer eens op 1 staat en waar elke 'grote' regisseur een film hoog heeft staan.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Maar het is wel een van de beste toplijsten (of tiplijst, is een beter woord) die ik ken. De volgorde maakt me daarin niet zozeer uit, maar er valt genoeg moois uit te halen.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Dat klopt inderdaad. Ik ben een keer begonnen met de numemrs 401 tot 500 in die lijst en daar heb ik ongeveer de helft van gevonden en de meeste waren echt geweldig. Ik ben zo onder andere in contact gekomen met Luis Buñuel en Werner Herzog. Daarvoor ben ik nog steeds dankbaar. Als ik weer genoeg geld heb ga ik in de cinematheek even zoeken naar wat meer titels in de lijst.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
waarom geen top 2500?
.
Zo kun je nog wel ff doorgaan zou k zeggen.
Gewoon top 250 en niks anders.......
dje-em
-
- 498 messages
- 7014 votes
waarom niet iedere film een ranking geven? zodat je weet dat earnest goes crazy of zo 90.345ste staat en dat the howling 2356ste staat.
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Hmm ja ben er wel mee eens. Ik ben gek op statistieken en lijsten, vind ik prachtig om te zien maar bij MovieMeter hebben we nu toch wel genoeg lijsten dacht ik!
Top, flop, tip, recent, alternatief, per genre, per jaar.. Ik bedoel, dat is toch meer dan genoeg aan mooie lijsten ?
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Dat is zeker genoeg , alhoewel ik het idee van Dje-em best wel interessant vind. Geeft toch weer een nieuw effect aan de films.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
"Goh, deze film staat op de 21350e plaats, wat een interessante plek zeg! Die moet ik zien."

pink_roosje
-
- 1792 messages
- 807 votes
ben het helemaal met je eens BoordAppel zullen we hem samen kijken