- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Waarom geen top 500 of 1000?
Waarom geen top 500 of 1000?
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Waarom zou je met een top 250 werken voor de beste films?Straks in het nieuwe jaar vallen er in eens een hoop goede films weg omdat de films uit 2004 er in komen. Als je met een top 500 of zelfs 1000 werkt heb je een veel mooier en completer overzicht van de beste films volgens de gemiddelde mm-er . Technisch moet dit toch geen probleem zijn en zo onderscheid je je ook op een goede manier van de IMDB.
Wie is er voor een top 1000?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Er zijn maar weinig films die 100 stemmen hebben en pak 'm beet 3,60+ gemiddelde hebben. Een top 275 krijg je dan hooguit, verder kom je niet.
Het is niet voor niets een TOPLIJST. Films onder de 3,60 gemiddeld komen daar terecht niet voor in aanmerking.
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Top 500 vind ik geen slecht idee, echter top1000 wordt wel heeel erg veel!
Moet nog wel overzichtelijk blijven!
Ik stem voor top500, want 250 is wel iets te weinig 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Er zijn maar weinig films die 100 stemmen hebben en pak 'm beet 3,60+ gemiddelde hebben. Een top 275 krijg je dan hooguit, verder kom je niet.
Het is niet voor niets een TOPLIJST. Films onder de 3,60 gemiddeld komen daar terecht niet voor in aanmerking.
Ik denk, maar dat kunnen jullie beter inschatten, dat je toch wel 500 films hebt die boven de 3,5 scoren, zeker als de films uit 2004 er bij komen. Bovendien zodra een titel in die lijst komt is de kans groot dat hij snel meer stemmen krijgt. Hij wordt immers vaker gezien. Ik geef toe dat 1000 misschien wat overdreven is, maar 500 lijkt me erg leuk.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Laat die Top250 maar staan. Vind de scores onderaan nu al redelijk laag voor een toplijst (3.65 of zo), al wat verder komt lijkt me toch niet echt boeiend meer (Tetsuo is van plaats 687 naar plaats 683 gegaan, en Irréversible staat op plaats 547 ?).
Ik ben zeker niet voor.
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Wat boeit het nou of het gemmidelde hoger is dan 3.60
ik ga voor een top 32.000 .. gewoon een functie dat je alle films op een rijtje kan zetten jong of oud en dan misschien vanaf een aantal stemmen.
Want ik vind dit niks top 250 is te weinig en dat top recent , waar is dat nodig voor ?
Gewoon een top van alle films op de site , simpel toch ?
En anders een top500 of 1000 goed idee reinbo .. maar ach daar ben ik al zo vaak meegekomen 
evenals dat ik de top10 wel wat geroter zou willen zien in me profiel + een top 10 van acteurs en of regiseurs
Daar pleit ik eigenlijk nog het meeste voor.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Slecht idee. Ik ben tegen. Eens met Onderhond.
JoeCabot
-
- 2682 messages
- 1785 votes
Ben ook wel voor een top 500, maar dan zij de top 250 films ineens een stuk minder waard...
Nieuwe films krijgen meestal een veel te hoge score...
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ja maar als ze voldoende stemmen hebben horen ze er in, dan zakken ze vanzelf weg met de jaren......
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Vind ik ook Reinbo maar er zijn hier helaas te veel koelbloedige users die bang voor veranderingen zijn.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Eh, koelbloedig? Bedoel je niet koudboedig?
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Een top 500 slaat nergens op. Het moet natuurlijk wel een toplijst blijven en films met een gemiddelde lager dan een 3,5 zijn nu niet echt top.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Linksom of rechtsom, als het de 500 films zijn met de hoogste stemmen is het wel de top! Welke waardering daar aan gegeven wordt maakt geen bal uit.
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Dat is voor iedereen anders toch ?
3.5 is maar het gemmidelde ik denk dat het weinig uitmaakt want jou stem is toch niet precies het gemmidelde ?
Als er nou een grote top lijst is kan je ook meer van je films opzoeken in zo een lijst..
Don Gertus
-
- 1543 messages
- 0 votes
Een top 500 of top 1000 met films met minimaal 100 stemmen lijkt me niks, als iemand een lijst maakt met films met minimaal 15 stemmen zou ik dat wel waarderen.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Het idee op zich kan ik wel waarderen, vooral nu recent The Bridge on the River Kwai en Being There uit de lijst verdwenen zijn en ook Being John Malkovich dreigt te verdwijnen. Een top 1000 gaat veel te ver en voor een top 500 is het misschien nog wat te vroeg, maar na een lange tijd (waarschijnlijk pas ove een aantal jaar) denk ik eerlijk gezegd wel dat 500 een goed idee is. Veel films die nu nog te weinig stemmen hebben zullen zich dan in de top 250 hebben weten te dringen en ook recentere films staan dan in de lijst en dan is er waarschijnlijk geen ruimte meer voor minstens de helft van de films die nu in de top 250 staan en dat is zonde. Echter nu is er nog geen reden om het te veranderen.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Veel films die nu nog te weinig stemmen hebben zullen zich dan in de top 250 hebben weten te dringen
Het minimum aantal stemmen dat nodig is voor een top-notering zal ook de komende jaren gewoon met de site meegroeien.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Hier dacht ik ook al eens over na. Ik heb er geen verstand van of dit wel mogelijk is, maar het zou wel leuk zijn als je een top5 of top10 van regisseur of misschien acteurs in kan vullen, zodat je een lijst krijgt als de alternatieve top 100, maar dan met regisseurs (of acteurs).
titan
-
- 1609 messages
- 4411 votes
Ik zou eerder willen pleiten voor een kleinere lijst. Een top 200 is meer dan genoeg.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Misschien later, vooral een regisseur-lijst voel ik iets voor. Dit omdat we daar compleet in zijn (een enkele film met 20 regisseurs daargelaten), en regisseurs al als een volwaardig "item" worden behandeld op de site, met een eigen pagina e.d.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Maar daar heb je toch juist de topics voor?
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Je zou als het ware ook een extra top500 kunnen maken ofzo, die wat langer gaat... Ja ok, misschien niet echt nuttig maar dan zijn beide partijen wel tevreden.
Van mij mag de lijst namelijk ook wel wat langer, is leuk! 
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Van mij mogen alle lijsten worden afgeschaft, maar dat terzijde.
Jorick
-
- 8776 messages
- 2335 votes
Top 500 lijkt mij ook prima.
En gooi dan alle films erin met 75 stemmen of meer.
Een film uit 2005 kan dus in dit geval ook in de toplijst komen. Ik snap ook niet waarom dit niet is gedaan.
Een top-recent-lijst slaat in mijn ogen nergens op.
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Van mij mogen alle lijsten worden afgeschaft, maar dat terzijde.
Huh ? Wrom dat dan ? Zie ik het nut niet van in ? Is toch leuk om te bekijken welke film volgens de users op 1 staat en die daarop volgen enzo....
Ik vind het ook geweldig dat het per genre kan, dat er een tiplijst bij zit. Is juist erg handig om een nieuwe (top) film uit te zoeken om te gaan bekijken binnenkort.
Dus zeker nooit wegdoen die toplijsten, dat zou zonde zijn!
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Wat Jordy zei een Regiseurs lijst lijkt me ook erg mooi.
Goed plan maar daar pleite ik al voor 
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik stem ook voor een regiseurslijst, maar ook zeker voor een acteurslijst. Lijkt me wel interesant om te kijken welke regiseurs en acteurs er dan als favoriet uitkomen.
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Ben sowieso ook voor om de regisseur pagina's uit te breiden met enige informatie a la imdb.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Worden we niet wat moe van al die lijstjes? Het forum staat er al vol mee.