- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Zelf films toevoegen aan MovieMeter (centraal toevoegingen topic)
Zelf films toevoegen aan MovieMeter (centraal toevoegingen topic)
stinissen (crew films & series)
-
- 23443 messages
- 76931 votes
"Golden Soak" beter bekend als de verlaten mijn de tune van de serie was wereld beroemd en kwam recent weer onder de aandacht van de film Kill Bill.
Ik kan hier echt geen plaatje van vinden....
Anne_Girl
-
- 206 messages
- 188 votes
Vraagje:
Het lukt mij maar steeds niet om de juiste maat te krijgen voor een poster met irfan viewer. Wel om hem om te zetten naar JPG. Kan iemand mij uitleggen hoe je het aantal pixels aanpast? Of kan iemand het voor me doen? Alvast bedankt 
Hier de poster:

pascal83
-
- 2736 messages
- 2480 votes
Met microsoft photo editor kan je al simpel knippen in de afbeelding, weet niet of dat ook bij irfan viewer kan.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ja hoor. En svp Photo Editor niet gebruiken. Die vernaggelt plaatjes en levert matige kwaliteit plaatjes af.
Zelva
-
- 2188 messages
- 2702 votes
IrfanView:
Klik op Image
Selecteer Resize/Resample
Vink 'Preserve aspect ratio' uit
Bij 'Set New Size':
Width: 200
Height 300
Klip ok OK, saven en klaar.
Queto Yurlunyur
-
- 4775 messages
- 3110 votes
Vink 'Preserve aspect ratio' uit
Alsjeblieft niet, daar krijg je van die lelijke platte hoofden en ovale cirkels van. Bij voorkeur 'preserve aspect ratio' juist aanzetten, en dan naar 200 bij 3xx resizen (of 2xx bij 300 indien het plaatje horizontaler is), en vervolgens met een ander programma (bijvoorbeeld MS Paint) de randen (boven/onder respectievelijk links/rechts) afknippen om het plaatje weer 200 bij 300.
pascal83
-
- 2736 messages
- 2480 votes
Ja hoor. En svp Photo Editor niet gebruiken. Die vernaggelt plaatjes en levert matige kwaliteit plaatjes af.
Knippen met Photo Editor en vervolgens verkleinen met een ander programma kan anders prima.
Zelva
-
- 2188 messages
- 2702 votes
Alsjeblieft niet, daar krijg je van die lelijke platte hoofden en ovale cirkels van. Bij voorkeur 'preserve aspect ratio' juist aanzetten, en dan naar 200 bij 3xx resizen (of 2xx bij 300 indien het plaatje horizontaler is), en vervolgens met een ander programma (bijvoorbeeld MS Paint) de randen (boven/onder respectievelijk links/rechts) afknippen om het plaatje weer 200 bij 300.
Ja oké, dat doe ik dan andersom. Ik zorg eerst dat ie bijna in verhouding is. Als het plaatje nog wat groter is, is het makkelijker details te onderscheiden.
Ik zou ook niet weten waarom je met een ander programma de randen er af wilt knippen. Kan toch ook prima in Irfanview?
Anne_Girl
-
- 206 messages
- 188 votes
Allemaal hartstikke bedankt!
Ik vond het altijd leuk om films toe te voegen maar de poster lukte steeds niet en dan was ik weer chagrijning! 
Het plaatje is misschien een tikkeltje vervormd maar anders lukte het mij weer es niet. Ik kan goed met pc's overweg maar met al die programmaatjes niet echt!
Nu wachten op de goedkeuring! 
Anne_Girl
-
- 206 messages
- 188 votes
Nu heb ik gisterochtend drie films toegevoegd en ze zijn nog steeds niet goed gekeurd... 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Er staan er momenteel nog een kleine 100 in de wacht. Even geduld dus.
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Ik heb vandaag ook nauwelijks tijd 
Zal zien wat ik kan doen.
Anne_Girl
-
- 206 messages
- 188 votes
Ah joh, het heeft geen haast hoor, de meeste films zijn toch vrij onbekend en we kunnen wel wachten 
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
We doen ons best. Voor ons is het nu ook weekend 
Anne_Girl
-
- 206 messages
- 188 votes
hahaha precies én niet te vergeten... Sinterklaas 
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
en vervolgens met een ander programma (bijvoorbeeld MS Paint) de randen (boven/onder respectievelijk links/rechts) afknippen om het plaatje weer 200 bij 300.
Kan ook heel makkelijk in IrfanView. Maak met je muis een window totdat je bovenin de balk de juiste aantal pixels krijgt. Vervolgens via Edit -> Crop selection de afbeelding "bijknippen".
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3281 votes
Wie o wie kan er een plaatje vinden voor de miniserie Karaoke van Dennis Potter. Ik heb me rot gezocht en meer dan een promotiefoto van de acteurs heb ik niet kunnen vinden.
pascal83
-
- 2736 messages
- 2480 votes
Er staan er momenteel nog een kleine 100 in de wacht. Even geduld dus.
Kan een film ook 3 weken in de wacht staan, dus zonder goed- of afgekeurd te zijn?
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Normaal niet, nu zijn er wat twijfelgevallen die wat langer duren idd.
Zelva
-
- 2188 messages
- 2702 votes
Sinds kort plaatst IMDb lidwoorden voor de titel, in plaats van erachter.
Dus:
The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring i.p.v.
Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring, The
en
A Beautiful Mind
i.p.v.
Beautiful Mind, A
Op deze site staan ze nu allemaal met het lidwoord erachter.
Ik denk dat het handig is om even extra duidelijk te maken dat de IMDb-titel gewijzigd moet worden als het eerste woord een lidwoord is, voor de meeste talen, om te voorkomen dat er op de site allerlei vormen door elkaar gebruikt gaan worden. In de FAQ bijvoorbeeld, vooral handig voor mensen die weinig films toevoegen.
Of het beleid moet hier ook aangepast worden, maar dat lijkt me nogal een hoop werk.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Klopt, bedankt.
Toevoegen moet inderdaad sowieso altijd met lidwoorden achter de komma, zodat alles netjes op alfabet in de database komt. Of we hier ook maar de lidwoorden voor de titel moeten zetten... lijkt me wel mooi of niet? Kleine moeite in ieder geval, technisch.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Mij lijkt het zeker mooi om de lidwoorden voor de titel te zien.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
om te voorkomen dat er op de site allerlei vormen door elkaar gebruikt gaan worden.
Daar hebben we natuurlijk de mods voor 
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Klopt, bedankt.
Toevoegen moet inderdaad sowieso altijd met lidwoorden achter de komma, zodat alles netjes op alfabet in de database komt. Of we hier ook maar de lidwoorden voor de titel moeten zetten... lijkt me wel mooi of niet? Kleine moeite in ieder geval, technisch.
Ja? En nu? Lidwoord ervoor of erachter?
Ik kan wel raden denk ik wat je bedoeling is, maar hiermee maak je dat niet al te duidelijk...
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Heb je gelijk in.
Bij toevoegen altijd lidwoorden er achter. Ik kan er dan eventueel achteraf voor kiezen om lidwoorden toch vóór de titels te tonen.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Weet niet meer of ik dit nu wel of niet geplaatst heb:
Vanwaar aangeven wie een film heeft toegevoegd? is dat niet wat kinderachtig en weinig waardecolle informatie?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Was in het Opmerkingen-topic geloof ik. Mensen zien graag credits, het motiveert ze. Vind het persoonlijk niet storend (maar ik vind het vanuit mod-oogpunt misschien ook interessanter dan anderen).
Yekezzez
-
- 2512 messages
- 1126 votes
Van mij mag het ook gewoon blijven.
Iets anders:
Dat is wel een nadeel van de nieuwe updates. Vaak weet ik ook niet meer waar ik een berichtje heb geplaatst. Is daar iets voor te verzinnen? Mischien topics aan je updates toevoegen waar je in de laatste 20 berichten iets gepost hebt.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Geloof niet dat ik je helemaal begrijp. Wat is wel een nadeel van de nieuwe updates?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.