- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Zelf films toevoegen aan MovieMeter (centraal toevoegingen topic)
Zelf films toevoegen aan MovieMeter (centraal toevoegingen topic)
Decec
-
- 6742 messages
- 8584 votes
Wie kan me helpen voor nl plots vertalen? Please?
A bank robbery is about to take place. We follow everyone involved in the robbery, the bank manager, the security guard, the robbers, the tellers, up to the moment when guns start blazing on the botched attempt. In the flurry of bullets we suddenly flash back and follow each of their twisted lives - everyone is jaded by greed and willing to betray their friends and lovers to keep from getting caught.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Ik weet niet waar ik het moet melden, dus ik doe het hier maar:
Harry Potter and the Sorcerer's Stone (2001)
DVD-release staat op 8 juni 2011? 
Fortune
-
- 4313 messages
- 2772 votes
Wie kan me helpen voor nl plots vertalen? Please?
A bank robbery is about to take place. We follow everyone involved in the robbery, the bank manager, the security guard, the robbers, the tellers, up to the moment when guns start blazing on the botched attempt. In the flurry of bullets we suddenly flash back and follow each of their twisted lives - everyone is jaded by greed and willing to betray their friends and lovers to keep from getting caught.
Elk moment kan er een overval plaatsvinden. We volgen iedereen die met de overval te maken heeft, de bank manager, de bewakingsagent en de geld tellers tot het moment wanneer de geweren afgaan. Tijdens de gejaagdheid van de kogels krijgen we plotseling een flash back en volgen we ieder van hun zieke leven - iedereen is afgestompt door gierigheid en bereid om hun vrienden en minnaars te verraden om maar niet gepakt te worden.
Hoe heet die film? Lijkt me wel wat.
Decec
-
- 6742 messages
- 8584 votes
[quote]Fortune wrote:
Sorry had moet eerder vermelden, het was al toegevoegd:
Decec
-
- 6742 messages
- 8584 votes
Ik weet niet waar ik het moet melden, dus ik doe het hier maar:
Harry Potter and the Sorcerer's Stone (2001)
DVD-release staat op 8 juni 2011?
Ik heb wel hier 2001 dvd vermeld, maar geen welke maand, helaas... 
SnakeDoc
-
- 4687 messages
- 2243 votes
Is deze toevoegdbaar?
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 messages
- 2790 votes
Nee, want anders had ik hem allanggggggg ingestuurd 
Serieus: Dit is een musical dus als hij een bioscooprelease in NL of BE krijgt wel, maar volgens mij gaat dat niet gebeuren.
Van de wikihelp:
NIet toevoegbaar:
Concertregistraties, theaterregistraties (toneelstukken, musicals, one-man-shows, stand-up performances, etcetera). Mbt concertregistraties: Concertfilms zijn toevoegbaar als de desbetreffende film een bioscooprelease in Nederland of België heeft gehad. Alle overige concertfilms worden volgens de vastgestelde regels behandeld.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Zou iemand voor mij deze docu willen toevoegen? Krijg het met geen mogenlijkheid gedaan! Zou ook totaal niet weten of ie geschikt is, maar vond hem echt reuze interessant en hij blijft me dan ook erg bij!
Ik zal er eens naar kijken.
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
Mag 'Making Contakt', een muziekdocumentaire over de Contakt-tour van o.m. Richie Hawtin op moviemeter?
Making Contakt (Video 2010) - IMDb
Samenvatting:
Making CONTAKT - DVD Documentary & Preview
door Richie Hawtin (official page) op donderdag 20 augustus 2009 om 14:40
A documentary by Ali Demirel, Richie Hawtin, Niamh Guckian and Patrick Protz
Last year, Minus celebrated its ten year anniversary with CONTAKT - a free-flowing, improvisational show involving the label's top DJs and live performers backed up by state of the art visuals. The fly-on-the-wall documentary edited by Niamh Guckian (Totally Wired Movie) superbly documents the journey, offering a unique, behind the scenes look at what makes this crazy, passionate and highly focused group of individuals tick, as they attempt to redefine the conventional clubbing experience.
Interspersed with a running commentary from the artists, friends and backroom staff who made the event possible, it's a warts 'n' all appraisal of the highs, lows, triumphs and near catastrophes that accompanied the tour, revealing exactly what it takes to get a performance of this magnitude on the road and keep the electronic movement pushing forward.
Aptly kicking off amid the shaky foundations of St Andrews Hall in Detroit, where the bass frequencies literally bring the house down, the show moves on through a host of major cities before peaking with an awe-inspiring spectacle in Amsterdam and a memorable finale in Tokyo. Each venue poses a new challenge and the close-up camera style and subtle juxtaposition of images get right to the heart of the matter as the crew battle with a seemingly endless string of problems - whether it's the dimensions of the building, an excommunicated Cube, overheating equipment or self-inflicted software updates.
As the drama unfolds, it's fascinating to watch how the show evolves. The nimbus clouds from the Detroit experience slowly disperse and the performers gradually embrace the new format, harnessing the creative potential at their fingertips. It all boils down to keeping a cool head while others are losing theirs and the multi-tasking Minus collective all have a part to play in making sure the show can go on.
The Contakt DVD will go on general release later this year, however there'll be a sneak preview of the documentary in London on 25 September, the evening before the hotly anticipated London Contakt Special event at O2 Academy Brixton.
Directed by: Ali Demirel & Richie Hawtin | Co-Director: Niamh Guckian
Produced by: Minus | Edited by: Niamh Guckian | Camera by: Patrick Protz
DVD Release: Autumn/Winter 2009
Ik heb m gezien op tv, het is een reportage van een wereldtour , wellicht enigszins vergelijkbaar met 'some kind of monster' ofzo.
vond het een heel indrukwekkende en vernieuwende show, en interessant (tijds)document.
Zinema (crew films)
-
- 10270 messages
- 7276 votes
Zo in eerste instantie lijkt het me van niet. De docu is nl. rechtstreeks op DVD uitgebracht. Mocht hij wel in de bios/ festivals hebben gedraaid, of vertoond zijn geweest op een publieke zender, dan wordt de situatie anders.
niethie
-
- 7319 messages
- 7243 votes
Ik zal er eens naar kijken.
wimnoot
-
- 3963 messages
- 3922 votes
Ik heb twee vragen voor de crew over het toevoegen van films.
1- Is het mogelijk om de correctietijd van 48 uur te verkorten naar pakweg 12 uur?
Dit om het "wegzetten"van films te verkomen. Bijvoorbeeld The Avengers is vanmorgen ingestuurd met een plaatje van een bootleg trailer, waarvan het vrijwel zeker is dat hij wordt afgekeurd. In de loop van de dag of morgen komt de echte trailer uit, en wordt daar een plaatje van gebruikt, wat mij niet helemaal eerlijk lijkt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar ook weleens misbruik van gemaakt heb, met stills of posters die discutabel zijn.
2- Is het mogelijk om de criteria (vooral voor grote productie's) van de still te verlagen zodat ook promo-art is toegestaan? Zoals een geposeerde foto o.i.d. ?
Het lijkt mij dat de site er baat bij heeft dat een grote film er zo snel mogelijk op komt te staan. Nieuwe en potentiele gebruikers weten waarschijnlijk het forum niet zo snel te vinden en dan haken ze wellicht af. Promo-art van de betreffende studio waarvan zeker is dat het om de betreffende film gaat is net zo bruikbaar voor het toevoegen wat mij betreft. Setfoto's natuurlijk niet. Ik breng veel tijd door op de Amerikaanse site's, en wat er bij bijvoorbeeld Teaser-trailer.com gebruikt wordt als poster is belachelijk, maar ik denk dat er wel een fatsoenlijke middenweg te vinden is, bij het gebruiken van een promo picture/poster van de studio.
Verder is dit geen commentaar op de crew, maar gewoon iets waar ik het even over wilde hebben! 
SnakeDoc
-
- 4687 messages
- 2243 votes
Blijk dat die Glee movie toch wel toegevoegd kon worden dus!
-
- 10970 messages
- 2790 votes
Omdat nu bekend is geworden dat die in de Nederlandse bioscoop gaat draaien.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Lijkt me niet dat je suggesties zoden aan de dijk zetten, wimnoot. De site is er niet bij gebaat als allerlei promotiemateriaal als plaatje wordt gebruikt, omdat het soms dan niet eens zeker is of de film überhaupt gemaakt wordt. Daarnaast is het ook kwaliteit boven kwantiteit. Je kan namelijk geen onderscheid maken tussen films. Bij de nieuwe films komt er op een gegeven moment wel een poster beschikbaar, maar bij films uit de jaren '30 en '40 is dat natuurlijk niet zo.
Bovendien lijkt het me ook onmogelijk om de correctietijd te verlagen, simpelweg omdat niet iedereen elke 12 uur op de site is. Dat zou dan oneerlijk zijn.
wimnoot
-
- 3963 messages
- 3922 votes

Met dit plaatje heb ik vanmorgen DREDD ingestuurd. Ze zijn volop aan't filmen (dus de film komt er) en we zien hier duidelijk Carl Urban de hoofdpersoon in costuum. Zou helemaal niet misstaan bij de film.
Er zullen alleen niet gelijk hordes nieuwe gebruikers naar de site komen omdat deze film er nu opstaat, maar met de nieuwste Nolan of Cameron zou dat wel zo kunnen zijn.
Dat is waar. Maar wat is volgens jou dan een goede manier om het wegzetten te voorkomen?
Zou het een idee zijn om deze "valse" inzendingen dan gelijk beschikbaar te maken op de rejectionlijst voor iedereen? We weten wel wie de ervaren toevoegers zijn die de criteria echt wel weten.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
De beste oplossing lijkt me een 'weggezette' toevoeging gewoon te verwijderen. Maar ik ben trouwens geen crewlid meer, dus ik wat dit betreft ook gewoon een buitenstaander.
Je gaat er alleen wel aan voorbij dat crewledeng een onderscheid kunnen maken tussen bepaalde films. Als je zulke plaatjes toestaat bij nieuwe films, dan moet dat dus ook toegestaan worden bij oudere films waarvan geen stills of posters beschikbaar zijn. En dan wordt het toch al een stuk ingrijpender. Ik betwijfel overigens dat veel nieuwe gebruikers speciaal naar de site komen voor deze film.
wimnoot
-
- 3963 messages
- 3922 votes
De beste oplossing lijkt me een 'weggezette' toevoeging gewoon te verwijderen. Maar ik ben trouwens geen crewlid meer, dus ik wat dit betreft ook gewoon een buitenstaander.
Ja dat vind ik ook. Mod of crew, ik ben gewoon benieuwd hoe er aan jullie kant over gedacht wordt. 
Je gaat er alleen wel aan voorbij dat crewleden geen onderscheid kunnen maken tussen bepaalde films. Als je zulke plaatjes toestaat bij nieuwe films, dan moet dat dus ook toegestaan worden bij oudere films waarvan geen stills of posters beschikbaar zijn. En dan wordt het toch al een stuk ingrijpender.
Ja, dat is zo. Alleen denk ik dat er bij een oudere, bestaande film nog minder mensen over zullen vallen. Wie zo'n film gezien heeft zal er graag op willen stemmen ongeacht de poster/still.
Ja, dat zei ik toch ook! Maar voor de nieuwe Batman of Avatar 2 wel. 
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
1- Is het mogelijk om de correctietijd van 48 uur te verkorten naar pakweg 12 uur?
Dit om het "wegzetten"van films te verkomen. Bijvoorbeeld The Avengers is vanmorgen ingestuurd met een plaatje van een bootleg trailer, waarvan het vrijwel zeker is dat hij wordt afgekeurd. In de loop van de dag of morgen komt de echte trailer uit, en wordt daar een plaatje van gebruikt, wat mij niet helemaal eerlijk lijkt.
-
- 10970 messages
- 2790 votes
@Wim: Heb je Dredd ook "weggezet" want er is nog geen uitgebreider plot beschikbaar dan die ik heb ingestuurd 
wimnoot
-
- 3963 messages
- 3922 votes
]Hoe weet jij nu zeker dat deze titel is 'weggezet'?
100% zeker weet ik het niet. Maar vanmorgen om 5:30 was er alleen de bootleg trailer beschikbaar, en daar viel geen still uit te halen. De meeste toevoegers weten dat. Maar als het een beginnende toevoeger was of iemand heeft wel een fatsoenlijke poster of still, dan hierbij mijn excuses.
Neemt niet weg dat de discussie hetzelfde blijft, en dat ik dan mezelf maar als voorbeeld geef met DREDD. Die stuurde ik vanmorgen in met een kostuumfoto en is afgekeurd. Komt er vandaag of morgen een poster vrij is de toevoeging van mij. En dat klopt eigenlijk niet, maar ik ga niet als enige die toevoeging voorbij laten gaan zodat een ander hem kan wegzetten.
Verder kun je ook iets hebben van: waar gaat dit over.
Maar ik vind het nu eenmaal leuk om een grote film toetevoegen en er dan trailers en foto's bij te zetten. Zo hebben we allemaal onze pleziertjes op de site.
The Avengers zou ik graag op mijn lijstje hebben, als ik eerlijk ben.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Ik vind het jammer dat het blijkbaar een wedstrijdje aan het worden is wie het snelst de grote Hollywoodtitels kan toevoegen. Dat titels wegzetten is belachelijk, hou het gewoon eerlijk zodat iedereen de kans heeft om die films toe te kunnen voegen.
-
- 10970 messages
- 2790 votes
De crew doet zelf ook mee aan die wedstrijd
wimnoot
-
- 3963 messages
- 3922 votes
En dat is ook gewoon leuk! 
Maar de crew kan geen films wegzetten en dat is voor hun dan weer vervelend.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Films toevoegen is leuk ja. Tot op het moment dat er mensen zijn die films bewust gaan insturen terwijl ze toch weten dat de toevoeging gaat afgekeurd worden. Zoals je zelf al zegt gedaan te hebben met DREDD, gewoon om die toevoeging dan toch op jouw naam te krijgen zodra er een poster beschikbaar is.
wimnoot
-
- 3963 messages
- 3922 votes
Films toevoegen is leuk ja. Tot op het moment dat er mensen zijn die films bewust gaan insturen terwijl ze toch weten dat de toevoeging gaat afgekeurd worden.
Vandaar dat ik het onderwerp nu aan de kaak stel. Heb je nog iets constructiefs toe tevoegen?
Avengers stuurde ik niet in, en die werd even later gewoon ingestuurd door iemand anders. Als er niets aan gedaan gaat worden dan weten we dat voor de volgende keer.
Ook had ik nog een tweede vraag of promo materiaal toegestaan kon worden, (heb je dat niet gezien?)vandaar dat ik die foto als voorbeeld ingestuurd heb. Ik wilde graag iets van de crew daarover horen.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Vandaar dat ik het onderwerp nu aan de kaak stel. Heb je nog iets constructiefs toe tevoegen?
Wat is er mis mee om te wachten om een toevoeging in te sturen tot op het moment dat je zeker bent dat het toevoegwaardig is? Dat wil ik graag weten.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.