- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Zelf films toevoegen aan MovieMeter (centraal toevoegingen topic)
Zelf films toevoegen aan MovieMeter (centraal toevoegingen topic)
Queto Yurlunyur
-
- 4775 messages
- 3110 votes
Wat een onzin. Het Engels is toch niet maatgevend voor alle andere talen?
Nou ja. Ik snap denk ik wel wat je bedoelt: de meeste filmtitels zijn Engels en het is wat veel gevraagd om van elke taal de specifieke regels van die taal uit je hoofd te moeten leren.
Nee, dat bedoelde ik niet. We hadden vastgesteld dat officieel Nederlandse titels maar één hoofdletter krijgen (of twee bij een lidwoord), en dat niet alle woorden een hoofdletter krijgen. Wanneer we dus stellen dat het wenselijk is om toch in het Nederlands meerdere woorden een hoofdletter te geven, leidt dat tot de vraag welke ("Frankie als/Als Meneer X"). Het leek mij dan praktisch de regels uit het Engels over te nemen, omdat het in feite een Engels model is (eigelijk zou je ook een Portugees, Hebreeuws, Bengaals, Tamil, Urdu etc. model kunnen gebruiken - en of die verschillen van het Engels lijkt me een interessant punt - , maar een uitleg van die grammatica vind je minder snel in een voor ons begrijpelijke taal, en bovendien zullen grammaticale regels uit die talen lastiger te extrapoleren zijn omdat die tot andere taalgroepen behoren). Zie verder mijn conclusies in het bericht hierboven.
Engels heeft dus geen voorkeursbehandeling omdat veel filmtitels in het Engels zijn of iets dergelijks.
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
En persoonlijke voornaamwoorden dan, bijvoorbeeld?
Nou vooruit, die ook.
Dat doen we in NL toch op de zelfde manier? Ook in woordenboeken e.d.?
Precies. Consequent zijn is iets overschats 
Zelva
-
- 2188 messages
- 2702 votes
Nou vooruit, die ook.
En wederkerende, wederkerige, bezittelijke, aanwijzende en onbepaalde voornaamwoorden dan? Mogen die ook bij de elite?
Ik zeg toch niet dat die dingen voortaan maar aan het begin moeten. Jij vindt het niet mooi 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik vind het ook mooier om het huidige systeem te houden, maar hou me dan ook minder bezig met toevoegen en toevoegingen beoordelen. Als het echt vaak problemen oplevert moeten we misschien naar consequente regels zoeken, anders vind ik het natte vinger werk van nu eigenlijk wel prima.
Ik hoor wel wat het wordt 
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
En wederkerende, wederkerige, bezittelijke, aanwijzende en onbepaalde voornaamwoorden dan? Mogen die ook bij de elite?
Alleen als ze betalen. Ik blijf niet bezig.
Kunnen We Dan Niet Alle Voornaamwoorden Meenemen bij de Kapitalenlijst en de Rest in Onderkast Blijven Schrijven?
Misschien Dan Toch Maar Alles. How The West Was Won.
Ik zeg toch niet dat die dingen voortaan maar aan het begin moeten. Jij vindt het niet mooi 
Ik vind het raar, want ik vind het catalogiseren van titels (en de manier waarop deze worden gecatalogiseerd) een heldere aanwijzing dat titels als namen dienen te worden beschouwd.
Die taalbakkers snappen er weer niets van.
stinissen (crew films & series)
-
- 23443 messages
- 76930 votes
Mag deze op de site?
'k Ben een beetje bang dat mijn eerdere post hierover over het hoofd wordt gezien door de stortvloed. IMDb geeft hem aan als tv-film.
Ik vind van wel....
PatrickL
-
- 1586 messages
- 2398 votes
Ik heb een aantal posters in JPEG-formaat die tussen de 0,5 en 6 kb te groot zijn om op deze site geplaatst te worden. Weet iemand hoe ik ze kleiner krijg?
Zelva
-
- 2188 messages
- 2702 votes
Ze worden minder groot door de kwaliteit te verlagen. Ik weet niet welk programma je gebruikt...
kos
-
- 46694 messages
- 8850 votes
Ik vind van wel....
Alleen de alternatieve titel al: V: The Original Mini Series
PatrickL
-
- 1586 messages
- 2398 votes
Ze worden minder groot door de kwaliteit te verlagen. Ik weet niet welk programma je gebruikt...
Irfanview, en ik kan eventueel photoshop gebruiken.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
In Photoshop is het erg makkelijk: 'save for web' en daarna mikken op de Kb nauwkeurig.
PatrickL
-
- 1586 messages
- 2398 votes
In Photoshop is het erg makkelijk: 'save for web' en daarna mikken op de Kb nauwkeurig.
O.k., bedankt.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Dat is toch echt een mini-serie hoor.
Inderdaad een mini-serie.
Er staat alleen maar 'TV' omdat imdb de stomme regel heeft om bij een totale lengte korter dan 240 minuten (uit m'n hoofd)) het als een tv film te zien.
Zelva
-
- 2188 messages
- 2702 votes
Dat is toch echt een mini-serie hoor.
Ik wil niet nog een keer zo'n discussie aanzwengelen, maar ik dacht dat Jordy gezegd had op pagina 37 dat we voortaan IMDb zouden aanhouden. IMDb vindt het geen miniserie. Dat een of andere distributeur er later de titel V - The Original Miniseries aan meegeeft voor een rerelease doet daar volgens mij niet zoveel aan af.
Maar als de meerderheid van de moderators vindt dat ie niet op de site moet, heb ik daar voor de rest vrede mee 
Queto Yurlunyur
-
- 4775 messages
- 3110 votes
Inderdaad een mini-serie. Er staat alleen maar 'TV' omdat imdb de stomme regel heeft om bij een totale lengte korter dan 240 minuten (uit m'n hoofd)) het als een tv film te zien.
Maar wij volgen op dit punt toch de IMDb-definitie, onlogisch als die is? Of heb ik iets gemist?
kos
-
- 46694 messages
- 8850 votes
Als we zeker weten dat het een mini-serie is (zoals nu), zou het nogal dom zijn hun fouten over te nemen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Precies. We nemen 'in principe' imdb over, tenzij het overduidelijk is dat die mis zitten.
Net zoals de Columbo's en de Tatorts niet worden toegevoegd.
Queto Yurlunyur
-
- 4775 messages
- 3110 votes
Nog even kort dan: IMDb doet niets fout; ze hebben hun richtlijnen en die voeren ze (op dit punt) consequent uit. Of en in hoeverre wij dat overnemen kun je vervolgens bediscussieren (en dat dat beter niet hier openlijk kan ben ik verder met je eens).
Zelva
-
- 2188 messages
- 2702 votes
Er is geen miniserie op IMDb die korter is dan 240 minuten. Dat worden gewoon tv-films. Dat hier nou toevallig bij een alternatieve titel mini serie staat, bij anderen staat dat niet. Terwijl die net zo goed een miniserie kunnen zijn, als je daar op staat. Fout doet IMDb het niet. 240 minuten is gewoon de grens, ik heb het pas nog zwart op wit gekregen. Die regel gaat boven alle andere regels uit. Hoe wil je dat dan voor een film controleren? Wanneer is het duidelijk dat het echt wél een miniserie is?
Wordt het nou Jordy op pagina 37:
"Precies. En dus houden we imdb aan, om niet bij elke film/serie in dit schemergebied dit soort discussies aan te hoeven gaan."
Of wordt het:
We volgen IMDb, tenzij er ergens anders op IMDb wel een verwijzing naar een miniserie staat.
Dat levert volgens mij weer onduidelijkheid op, omdat vrijwel gelijke qua lengte en structuur films/miniseries er wel/niet op mogen, alleen maar omdat het woord mini serie er bij de één wel ergens bij staat en bij de andere niet.
Ik hoef hem er echt niet per se op te hebben, maar enige definitieve duidelijkheid zou wel handig zijn. Iets wat dan ook best in het inleidende filmtoevoeg-stukje gezet mag worden.
stinissen (crew films & series)
-
- 23443 messages
- 76930 votes
Gewoon alles aanhouden van IMDB dan zijn er ook geen misverstanden meer.... En wat maakt het uit als Moviemeter nog completer wordt...? 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Chiquita en Hobbes; Straight to video documentaires mogen NIET op de site. Als we dat doen kunnen we ook alle dvd's zoals hoogtepunten uit het afgelopen Feyenoord seizoen en alle Discovery dvd's etc. plaatsen en is het einde zoek. Hoewel eerstgenoemde wellicht sowieso niet voldoende lengte heeft voor plaatsing op de site. 
Helaas..
pascal83
-
- 2736 messages
- 2480 votes
Kunnen er inmiddels wel weer film toegevoegd worden (ivm met de problemen van gisteren)?
Justice4All
-
- 2152 messages
- 457 votes
Laatst zijn er "Faces of Death"-series toegevoegd. Je hebt nog meer van zulke reality series, mag ik het ook toevoegen?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Faces of Death deel één heeft een bioscooprelease gehad, daarom mocht ie uiteindelijk op de site. Wat wil je toevoegen?
Justice4All
-
- 2152 messages
- 457 votes
Faces of Death 2000 en Traces of Death, Shocking Asia en Africa, zulke films wil toevoegen, als het kan
Justice4All
-
- 2152 messages
- 457 votes
Faces of Death 2000 en Traces of Death, Shocking Asia en Africa, zulke films wil toevoegen, als het kan
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Svp even imdb links geven.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.