• 178.289 movies
  • 12.224 shows
  • 34.003 seasons
  • 647.451 actors
  • 9.376.790 votes
Profile

Zelf films toevoegen aan MovieMeter (centraal toevoegingen topic)

Zelva

• 2188 messages
  • 2702 votes

Angrod_Pallanén wrote:

I

Is het niet beter om een vaste regel te maken over het plot. Ik zie vaak dat er personages in het plot staan met daarachter tussen haakjes de acteur. Zelf heb ik dat ook gedaan, maar ik vind het toch best irritant, want, tenslotte, staan daar boven ook al drie acteurs (of minder). En doordat hier geen vaste regel (ik snap dat sommige nu denken; moet er dan overal een regel voor zijn?) over is wisselt dat af bij alle films....dus is het neit gewoon beter om daar nu een "beslissing" over te nemen?

Ik doe het in ieder geval nooit, om de volgende redenen:

a) Het ziet er lelijk uit, zeker ook omdat er geen vast formaat voor staat, dan weer (Nicholson) en dan weer (Jack Nicholson).

b) Het niet lekker leest. Een leestekst wordt een paar keer onderbroken door een feit, twee zaken die niet goed bij elkaar passen. Kijk voor wat goede voorbeelden eens bij IMDb's toevoeger van de meeste plot summaries, Les Adams. Wat mij betreft mogen ze direct allemaal verwijderd worden, want ze zijn echt onleesbaar door dat ieder karakter in de film per se genoemd moet worden, zodat de acteur er bij gezet kan worden en Les zijn fenomenale filmkennis ten toon kan spreiden.

Voorbeeldje:

this remake of "Sheriff of Tombstone-1941", easily one of the best of all Roy Rogers' movies, which was also remade again in 1957 as "Thunder Over Arizona" with Skip Homeier and making it easily one of the worse westerns ever to carry the Republic logo (even the great Joe Kane couldn't do much with Skip as the lead), this one falls smack in the middle both in release-and-interest order. Monte Hale (Monte Hale), accompanied by Chuck Waggoner (Paul Hurst), is on his way to Gunnison, California to visit an uncle when the two pals find an unconscious rider whom they identify, by a telegram in his pocket, as the notorious outlaw, Gunsmoke Lowry (Daniel M. Sheridan, making a poor substitute for Harry Woods in the original version). The wire also reveals that Gunsmoke has been summoned to Gunnison by town mayor Lance Dawson (Douglas Evans). Monte keeps the telegram, continues on to town and, there, meets Joyce Mason (Adrian Booth, long past her Lorna Gray credits) who tells him that his uncle was killed while organizing the ranchers and miners against the ruthless, crooked and dangerous Dawson. Monte visits Dawson, shows him the telegram and Dawson, thinking he is Gunsmoke, makes him town marshal. Monte is told his first job is to run old Granny Mason (Sarah Edwards) off her mining claim. Joyce and Granny convince Monte that Dawson is trying to steal the claim. Judd Babbitt (Tristram Coffin), with an alter identity of Jim Requa, and the secret power behind Dawson, tries vainly to kill Monte after the real Gunsmoke Lowry appears and exposes him.

En dat terwijl de regels van IMDb aangeven geen acteursnamen te geven in plot summaries en ook verbieden om commentaar te geven. Maar zo extreem zie ik het hier gelukkig niet.

c) Het echt niets toevoegt. De belangrijkste acteurs staan al bovenin en waarom zou ik moeten weten dat Klaas de Acteur in een bepaalde film Piet speelt? Moet ik daar dan speciaal op gaan letten of zo, dat zodra ik het karakter in beeld zie, ik meteen weet dat het Klaas de Acteur is? Het gaat toch om het acteerwerk, niet om de persoon achter het acteerwerk? Ik ga de film kijken om Piet te zien, niet omdat ik zo graag Klaas de Acteur wil zien en herkennen.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Het komt ook vaak voor dat er buiten acteurs in de synopsis er ook nutteloze informatie bij staat. Zo vond degene die de synopsis van Strangers on a Train schreef het nodig erbij te vermelden dat de film gebaseert is op een boek van Patricia Highsmit, die ook nog eens The Talented Mister Ripley geschreven zou hebben. Wat zegt dat over de plot?

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Je kunt een correctie insturen, T.O.R.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Maar dat bedoelde ik dus, of mensen hetzelfde vonden als ik of niet. Maar de meningen zijn verdeeld ik ben het trouwens eens met Zelva. Dat je niet weet wie wie is maakt niet uit omdat je áls je fav acteur al tussen de drie staat hij of zij een grote rol heeft. Dan is het onnodig om te weten wie het is.

U-96

• 11875 messages
  • 2081 votes

Ben het er wel mee eens dat het inderdaad onnodig en dubbelzinnig is. (zoals een glazen glas)

Maar het kan wel op deze manier: Niet de namen van de karakters noemen, maar de namen van de akteurs, en dan het liefst alleen de achternaam. In plaats van (stukje plot Death Wish) "Architect Paul Kersey (Charles Bronson) is op wraak uit" gewoon "Architect Bronson is op wraak uit"

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

U-96 wrote:

In plaats van (stukje plot Death Wish) "Architect Paul Kersey (Charles Bronson) is op wraak uit" gewoon "Architect Bronson is op wraak uit"

Zo nou juist het liefst niet, wat mij betreft.

Naam van het personage: ja, graag

Naam van de acteur/actrice: maakt niet uit, maar als je het wel doet, dan het liefst de hele naam en niet alleen de achternaam, dat staat zo leger-achtig.

Maar de naam van de acteur als personage-naam gebruiken, alsjeblieft niet. Ik corrigeer me suf...

damon

• 1887 messages
  • 0 votes

alleen als het een grote bekende acteur betreft naam vermelden

Zelva

• 2188 messages
  • 2702 votes

U-96 wrote:

In plaats van (stukje plot Death Wish) "Architect Paul Kersey (Charles Bronson) is op wraak uit" gewoon "Architect Bronson is op wraak uit"

Zelva

• 2188 messages
  • 2702 votes

damon wrote:

alleen als het een grote bekende acteur betreft naam vermelden

Als het zo'n grote bekende acteur is, hoef je de naam niet te vermelden. Hij staat dan al bovenaan en je herkent hem dan vast wel in de film. Leg me de zin dan eens uit om het in het plot erbij te zetten.

Trouwens wat is een bekend acteur? Nogal subjectief, is het niet?

pascal83

• 2736 messages
  • 2480 votes

Waar mensen zich al niet druk om kunnen maken ...

Zelva

• 2188 messages
  • 2702 votes

pascal83 wrote:

Waar mensen zich al niet druk om kunnen maken

pascal83

• 2736 messages
  • 2480 votes

Zelva wrote:

(quote)

Waar mensen zich al niet druk om kunnen maken

(ik doelde daarmee op het gezeur van Angrod_Pallanén, U-96 en co. )

zanacht

• 62 messages
  • 3264 votes

pascal83 wrote:

(quote)

Mij lukt het altijd wel met paint. Maar er is vast een beter programma om dat mee te doen.

Kent er iemand andere progs?

Thx

zanacht

• 62 messages
  • 3264 votes

pascal83 wrote:

(quote)

Mij lukt het altijd wel met paint. Maar er is vast een beter programma om dat mee te doen.

Kent er iemand andere progs?

Thx

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

pascal83 wrote:

Het zal je verbazen

Purmerend

• 2775 messages
  • 3309 votes

Is er iemand die een geschikte poster voor de film Remote uit 1993 kan vinden?

pascal83

• 2736 messages
  • 2480 votes

Purmerend wrote:

Is er iemand die een geschikte poster voor de film Remote uit 1993 kan vinden?

Neen. If you can't ...

catweasel

• 1571 messages
  • 951 votes

In De Site > Algemeen > Posters van films toevoegen:

Kan iemand mij precies uitleggen, hoe ik van een plaatje van internet het geschikte formaat en soort bestand kan maken? Alvast bedankt.

Ik heb op de wiki-moviemeter gekeken maar daar kon ik niets uit wijs worden.

catweasel

• 1571 messages
  • 951 votes

Daar snap ik dus niets van.

damon

• 1887 messages
  • 0 votes

gebruik programma:

Irfanview

http://www.irfanview.com/

download programma

open foto

en resize bij options, en klaar!

catweasel

• 1571 messages
  • 951 votes

hoe verander ik mijn bestanden van BMP naar JPG?

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

Als je 'save as' klikt kun je normaal gesproken de bestandsvorm wijzigen.

catweasel

• 1571 messages
  • 951 votes

Bedankt, maar dat had ik inmiddels zelf al uitgevonden.

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5077 votes

Heeft er iemand zin/tijd om de volgende IFFR films toe te voegen? :

Bambi (heart) Bone

The Blossoming of Maximo Oliveros

Sud Express

Zo ja: Ik zal je dankbaar zijn....

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3282 votes

Die eerste twee heb ik toegevoegd. Sud Express stond al in de wachtrij.

stinissen (crew films & series)

• 23444 messages
  • 76937 votes

Sud Express en Bambi (heart) Bone toegevoegd The Blossoming of Maximo Oliveros stond al in de wacht.

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5077 votes

Heel erg bedankt!

Moviestar

• 821 messages
  • 0 votes

Oke, misschien is het al eens verteld of al gevraagd maar dan wil ik het toch even weten:

Is het niet mogelijk om series per seizoen toe te voegen dat je per seizoen kunt stemmen, dat is toch best te doen. In elk seizoen zit vaak wel 1 belangrijke lijn, bijvoorbeeld Friends: serie 8 de geboorte van Emma. (meen dat het serie 8 was )

Ik ben benieuwd en ik zal er vervolgens niet meer over beginnen thanx alvast

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

Series mogen (nog steeds) niet worden toegevoegd.

In de wiki kun je meer lezen over wat wel en niet toegevoegd mag worden.

mikey

• 28990 messages
  • 5141 votes

http://imdb.com/title/tt0117116/

Mutproben

Deze film zou best thuis mogen horen op deze site. het probleem is dat er nergens een plaatje te vinden is. Misschien iemand?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.