- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Zelf films toevoegen aan MovieMeter (centraal toevoegingen topic)
Zelf films toevoegen aan MovieMeter (centraal toevoegingen topic)
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
dank!!
narva77 (crew films)
-
- 12724 messages
- 6540 votes
narva77 (crew films)
-
- 12724 messages
- 6540 votes
Had er al nog een paar andere ingestuurd van het IFFR;
Cherry Pie
Arwad
Yeshche Odin God
The Quiet Roar
narva77 (crew films)
-
- 12724 messages
- 6540 votes
Zou iemand deze Spaanse film willen toevoegen van Albert Serra? De film staat niet op IMDB maar hier kan je wel alle informatie vinden over de film. Inclusief een Spaans plot.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Oh, toch. Dan wordt het eens tijd om langs de oogarts te gaan. Maar wil jij de film toevoegen, Narva?
narva77 (crew films)
-
- 12724 messages
- 6540 votes
Helaas, ik kan Duits, Frans en zelfs een beetje Italiaans. Maar Spaans of Catalaans wordt voor mij ook erg lastig. Had er al naar gekeken...
DonOswaldo
-
- 6430 messages
- 1931 votes
Er zijn ook wel Engelse bronnen voor een plot:
narva77 (crew films)
-
- 12724 messages
- 6540 votes
Er zijn ook wel Engelse bronnen voor een plot:
DonOswaldo
-
- 6430 messages
- 1931 votes
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
narva77 (crew films)
-
- 12724 messages
- 6540 votes
In Film > Festivals en evenementen > International Film Festival Rotterdam - IFFR:
Dat klopt. Er worden door heel weinig mensen films van het IFFR toegevoegd. Ik kan niet alles alleen doen...
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik ga nu ook even wat films toevoegen. La Distancia, D'où je viens, Tres D, Tonight and the People, Au revoir l'été, Perfect Garden en The Disobedient om precies te zijn.
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Ben ook al bezig. Moet nu effe wachten op beoordeling.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Van de films die ik ga zien staan Evaporating Borders, L for Leisure en Viktoria er nog niet op. Voor wie zich geroepen voelt 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik heb er nog twee te gaan, en mochten ze nog niet in de wachtrij staan pik ik die ook even mee McSavah.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Thanks, en mocht er niet aan toegekomen worden zal ik het zelf zondag proberen.
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Heb overigens P3ND3JO5, L is for Leisure, Something Must Break en D'ou Je Viens in de wacht staan (al een tijdje).
Van mijn programma moeten nog (als iemand zich geroepen voelt (misschien staan ze in de wachtrij):
Mejima - International Film Festival Rotterdam - filmfestivalrotterdam.com
Edén - International Film Festival Rotterdam - filmfestivalrotterdam.com
Cherry Pie - International Film Festival Rotterdam - filmfestivalrotterdam.com
Coming to Terms - International Film Festival Rotterdam - filmfestivalrotterdam.com
narva77 (crew films)
-
- 12724 messages
- 6540 votes
Staat in de wachtrij, heb ik onlangs ingestuurd.
narva77 (crew films)
-
- 12724 messages
- 6540 votes
narva77 (crew films)
-
- 12724 messages
- 6540 votes
Zou iemand deze Spaanse film willen toevoegen van Albert Serra? De film staat niet op IMDB maar hier kan je wel alle informatie vinden over de film. Inclusief een Spaans plot.
Ingestuurd, maar wel een moeilijk experimenteel plot zeg!
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Lees het net te laat. Spaans/Catalaans/Gallicisch kan ik wel evt. toevoegen.
Portugees/Italiaans lukt ook wel, met wat moeite.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Heb vorige week de nieuwe docu van Pen-Ek Ratanaruang proberen toevoegen. Misschien internationaal niet de meest klinkende naam, maar waarschijnlijk wel de meest bekende regisseur van Thailand. Prestigieuze regisseur verder die op zowat alle grote filmfestivals is geweest, met een stevige staat van dienst (15+ jaar bezig).
Probleem is dat het een politiek gevoelige docu is, waardoor er nogal wat censuur aan te pas is gekomen én de film actief geblocked werd door bioscopen (iets meer uitleg hier). Dat maakt dat de film eigenlijk niet aan de toevoegcriteria voldoet (want geen degelijke bios release). Nog mensen die hiervoor te porren zijn?
Persoonlijk vind ik dit een nogal kwalijke situatie. Als de rommeligste veredelde TV-reportages die uitgezonden worden op Belgische/Nederlandse zenders wel op de site mogen, kan je moeilijk docus van zulke regisseurs weigeren. Lijkt me tijd voor een zinvollere regelgeving omtrent het toevoegen van docus.
Wil het nog een laatste keer naar boven brengen. Vooral omdat in dit artikel duidelijk naar voren komt dat de film waarschijnlijk niet in het buitenland te zien zal zijn, geboycot door Pen-Ek zelf, niet zozeer door Thaise censuur.
Doet niks af aan het feit dat de film wel internationaal "beschikbaar" is en een docu is van één van de grootste moderne Thaise regisseurs. Voor een filmsite die docus toevoegbaar maakt zie ik écht geen enkele reden om deze niet toe te voegen, behalve dan dat de film nu door de mazen van het net dreigt te vallen om andere types van docus te weren (of om bepaalde lokale TV-docus wel toevoegbaar te maken).
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Lefgozer: ingestuurd
Klasse!
narva77 (crew films)
-
- 12724 messages
- 6540 votes
Lees het net te laat. Spaans/Catalaans/Gallicisch kan ik wel evt. toevoegen.
Portugees/Italiaans lukt ook wel, met wat moeite.

Catalaans is weer heel wat anders dan Spaans, ben ik inmiddels wel achter...
narva77 (crew films)
-
- 12724 messages
- 6540 votes
Voor de Crew:
Ik was bij het toevoegen van de film El Senyor Ha fet en Mi Meravelles vergeten het jaartal in te vullen, en MovieMeter heeft daar zelf dus 2014 van gemaakt.
Het jaartal van uitbreng moet zijn: 2011. Sorry voor het ongemak.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Ok.. Ik heb even rondgekeken, maar ik heb geen idee sinds het nieuwe design, waar de voeg film toe knop is gebleven.. Ghehe, misschien een beetje beter zoeken. Ik mis namelijk Not at Home, vertoond op het IFFR. Er is alleen geen goede poster te vinden, alleen een still uit de film.
Een gezin in Kabul, bestaande uit twee ouders en vier dochters, is net verhuisd naar een nieuwe woning. De vader vervloekt zijn nageslacht dagelijks, vanwege het feit dat zijn dochters zich niet gedragen volgens de oude religieuze tradities. Ondertussen probeert een jong Afghaans meisje in een opvanghuis voor vluchtelingen in Duitsland haar plek te vinden. Ze wordt gevolgd tijdens haar dagelijkse, doelloze routine, waarbij ze een woordeloze verstandhouding ontwikkelt met een medevluchteling.
De gelatenheid waarmee de bewoners in het vluchtelingenverblijf hun op wacht gezette leven leiden, is niet geacteerd: zij spelen zichzelf. Regisseurs Shahrbanoo Sadat en Katja Adomeit mengden in hun speelfilmdebuut fictie en documentaire op geraffineerde wijze. Ook in het fictieve deel van de film - in het nieuwe huis in Kabul - wordt de botsing tussen tradities en onvermijdelijke vooruitgang subtiel gevangen in naturelle dialogen.
Decec
-
- 6741 messages
- 8583 votes
Ok.. Ik heb even rondgekeken, maar ik heb geen idee sinds het nieuwe design, waar de voeg film toe knop is gebleven.. Ghehe, misschien een beetje beter zoeken. Ik mis namelijk Not at Home, vertoond op het IFFR. Er is alleen geen goede poster te vinden, alleen een still uit de film.
Een gezin in Kabul, bestaande uit twee ouders en vier dochters, is net verhuisd naar een nieuwe woning. De vader vervloekt zijn nageslacht dagelijks, vanwege het feit dat zijn dochters zich niet gedragen volgens de oude religieuze tradities. Ondertussen probeert een jong Afghaans meisje in een opvanghuis voor vluchtelingen in Duitsland haar plek te vinden. Ze wordt gevolgd tijdens haar dagelijkse, doelloze routine, waarbij ze een woordeloze verstandhouding ontwikkelt met een medevluchteling.
De gelatenheid waarmee de bewoners in het vluchtelingenverblijf hun op wacht gezette leven leiden, is niet geacteerd: zij spelen zichzelf. Regisseurs Shahrbanoo Sadat en Katja Adomeit mengden in hun speelfilmdebuut fictie en documentaire op geraffineerde wijze. Ook in het fictieve deel van de film - in het nieuwe huis in Kabul - wordt de botsing tussen tradities en onvermijdelijke vooruitgang subtiel gevangen in naturelle dialogen.
Zo moeilijk is het niet, ga naar je eigen avatar: film toevoegen..
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.