- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Zelf films toevoegen aan MovieMeter (centraal toevoegingen topic)
Zelf films toevoegen aan MovieMeter (centraal toevoegingen topic)
Mac Hammer Fan
-
- 6014 messages
- 7444 votes
Bij AlloCiné is het juist hetzelfde:
Gisteren nog Max le Millionaire en vandaag is het "Prêt à Tout"
Heb die ook juist toegevoegd
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Mag ik vragen waarom de regel is ingesteld dat een plotbeschrijving bij het toevoegen meer dan twee regels dient te hebben? Soms is twee regels toch voldoende om de strekking van de film weer te geven? Bovendien is de regel gemakkelijk te omzeilen door zinnen in tweeën te hakken.
Nadeel is verder dat vele films nu niet op de site kunnen komen. Denk maar aan surrealistische, vrijwel plotloze films of films voor kleuters, die meestal ook niet meer plot hebben als: "Poekie heeft veel vriendjes in het bos waar ze vaak thee gaat drinken".
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Mag ik vragen waarom de regel is ingesteld dat een plotbeschrijving bij het toevoegen meer dan twee regels dient te hebben? Soms is twee regels toch voldoende om de strekking van de film weer te geven? Bovendien is de regel gemakkelijk te omzeilen door zinnen in tweeën te hakken.
Nadeel is verder dat vele films nu niet op de site kunnen komen. Denk maar aan surrealistische, vrijwel plotloze films of films voor kleuters, die meestal ook niet meer plot hebben als: "Poekie heeft veel vriendjes in het bos waar ze vaak thee gaat drinken".
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 messages
- 2790 votes
Nah, ben het er eigenlijk niet mee eens. Een film heeft volgens mij altijd wel een plot. Of er is in ieder geval iets te vertellen (in minimaal 3 regels) waar de film over gaat. Er is alleen niet altijd een uitgebreid plot te vinden. Dat is iets anders.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Daar heb je wel een punt. Lijkt me sterk dat je minimaal 45 minuten een theedrinkende Poeki ziet, vaak gebeurt er wel wat meer.
Pas na het zien van films kom je tot een betere plotbeschrijving, danwel zie je dat de beschrijving bij de film niet klopt.....
Jawaddedadde
-
- 5348 messages
- 2196 votes
Bah, ik denk dat we daar als crew toch nog vrij soepel in zijn. Uiteraard streven we naar een zo uitgebreid mogelijk plot. Maar twee regels kunnen volstaan, zeker bij wat meer surrealistische films inderdaad. En vaak kan je aan de hand van reviews het plot ook nog wat uitbreiden.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
In plaats van een minimum pleit ik voor een maximum aantal regels dat kan worden ingesteld ipv een minimum. Soms staat me er toch een synopsis, dan heb je toch helemaal geen zin om dat te lezen? Vaak verwarrend en nietszeggend. Een synopsis hoort vooral op MovieMeter beknopt en duidelijk te zijn. 10 regels of meer is gewoon teveel. Dus zet het maximum op tien neer. Dan houd je het ook leesbaar.
Deze is bijvoorbeeld veel te lang voor zo'n simpele film. Na 5 zinnen heb ik al geen zin meer om door te lezen.
Dit is meer dan voldoende:
Dat hele verhaal er achteraan is misschien wel correct, maar is helemaal niet nodig om in de synopsis neer te zetten. Het voegt niets toe.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Lange plotomschrijvingen hebben ook zeker niet de voorkeur. In dit soort gevallen is het zeker aan de lange kant.
De crew kort ze ook vaak genoeg in, en we halen spoilers weg.
Een harde limiet lijkt me niet nodig. Bij documentaires is er bijvoorbeeld vaak net wat meer tekst.
Wat betreft Mama; dit is het officiële plot van Universal:
Ook geschikt (alleen producent weglaten).
Je kunt hier uiteraard even een correctie indienen.
-
- 10970 messages
- 2790 votes
Laat het plot bij Mama nu net door een crewlid geschreven zijn 
Maar persoonlijk stoor ik me er niet zo aan. Ik zie liever een plot van 10 regels als van 2.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ik heb het ook al gehad dat ik bitter weinig van een plot vind maar met user reviews op imdb of ergens anders kom je vaak wel een heel eind. Kan ook bijna niet anders want in minimum 45 minuten moet er toch wel meer gebeuren dan twee regels
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
er zijn anders genoeg films die niet in woorden zijn te vatten
waarschijnlijk niet de meest bekeken categorie, maar plot-loze films waar ook geen personages of andere aanduidbare zaken in voorkomen zijn niet ongewoon in de experimentele cinema
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Dat klopt. In dergelijke gevallen zullen we natuurlijk coulant zijn.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Daar heb je wel een punt. Lijkt me sterk dat je minimaal 45 minuten een theedrinkende Poeki ziet, vaak gebeurt er wel wat meer.
Pas na het zien van films kom je tot een betere plotbeschrijving, danwel zie je dat de beschrijving bij de film niet klopt.....
In het hypothetische geval van 'Poeki': ik wil dit soort films best toevoegen, want ze horen òòk op deze site, maar zit er toch niet op te wachten ze eerst te moeten kijken! En als we op de doelgroep moeten wachten duurt het nog zo'n 10-15 jaar alvorens de film op de site verschijnt (als ze die zich dan nog kunnen herinneren!)
Het ging er in mijn vraag vooral om dat ik de indruk kreeg dat de crew nu een strakke regel omtrent een minimum van 3 regels er op nahield. Naar mijn mening kun je best de strekking van een film weergeven in 2 regels, zeker als daar ook nog komma's in staan (zijn dan eigenlijk méér regels).
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Ik weet ook wel dat je dit slechts als voorbeeld noemt. Een korte filmpje van 5 - 10 minuten, daar zal dan inderdaad niet veel in gebeuren maar 45 minuten is lang....
-
- 10970 messages
- 2790 votes
Ik denk dat ze daar best soepel mee omgaan. Die 'regel' is er natuurlijk om te voorkomen dat mainstream films worden toegevoegd met 1 zinnetje.
mrmojorisin123
-
- 1869 messages
- 1808 votes
Inderdaad, we kunnen niet maken dat blockbusters een beperkte synopsis toegewezen krijgen. Bij experimentele, plotloze films moeten wij losjes omgaan met die regel. Als een film op MovieMeter hoort en er echt geen zicht is op een beter uitgewerkt plot, zullen wij onze conclusies moeten trekken.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Gelukkig dat te horen. Van veel obscure oudere film zijn soms niet meer dan twee regels te vinden, die evengoed wel de strekking van waar de film over gaat weergeven. Ik gaf de moed al op.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Mag deze docu erop?
narva77 (crew films)
-
- 12724 messages
- 6540 votes
Twee vragen:
1) hoe zit het nu met plaatjes of posters die "gewoon" 200 pixels breed zijn, als er geen grotere posters of stills aanwezig zijn?
Moeten die dan nog steeds maximaal 25 MB zijn?
Dat is me niet duidelijk....?!
2) Mag een documentaire die (voor zover ik kan nagaan) alléén op PBS (de Amerikaanse Publieke Omroep) is uitgezonden, op de site?
Het betreft een docu die mede is geproduceerd door PBS. Hij is ook verkrijgbaar via Amazon.com.
-
- 10970 messages
- 2790 votes
1) Een plaatje van 200px breed die 25MB is?? Dat lijkt me sterk.
Zinema (crew films)
-
- 10270 messages
- 7275 votes
@ Narva:
1) 200p breed moet minimaal 150p hoog zijn. Maximaal 330p hoog. Er gelden geen regels over mb's (een hi-res poster is praktisch nooit 25 mb, me dunkt. Hoogstens 10 mb's)
2) Ja, PBS is immers een publieke zender. Een brede biosrelease of vertoning op twee festivals (in twee verschillende landen) is ook voldoende. Zie ook de wiki.
narva77 (crew films)
-
- 12724 messages
- 6540 votes
1) Een plaatje van 200px breed die 25MB is?? Dat lijkt me sterk.
25 KB dan? Je begrijpt wat ik bedoel toch? Vroeger zat er een maximum aan van 25...
2) Ja, PBS is immers een publieke zender. Een brede biosrelease of vertoning op twee festivals (in twee verschillende landen) is ook voldoende. Zie ook de wiki.
Hij heeft geen brede biosrelease of vertoning in verschillende landen, daarom vroeg ik het.
-
- 10970 messages
- 2790 votes
Volgens mij is het maximum 4 mb voor posters/stills.
Jesper187
-
- 6434 messages
- 2462 votes
Deze film staat er nog niet op, dus mocht iemand zich geroepen voelen..
- BFI archive footage of 1920s London goes viral | British Film Institute - bfi.org.uk
Barfly
-
- 1873 messages
- 1749 votes
Ik denk niet dat 'The Open Road' toevoegbaar is. Het is destijds uitgebracht in de bioscoop als een wekelijkse 26-delige serie. Het origineel is dus een serie.
BFI heeft daarna een compilatie gemaakt van het deel dat nog restaureerbaar was.
Mac Hammer Fan
-
- 6014 messages
- 7444 votes
Om dubbele toevoegingen te vermijden vermeld ik hier dat ik twee dagen geleden "Une Bonne Leçon" heb toegevoegd. Er was echter iets mis met het plaatje, dus werd hij afgekeurd en daarom kende ik vandaag een correctie toe. De film heeft echter geen IMDb-code dus denk ik dat hij niet zichtbaar wordt als iemand anders hem ook nog wil toevoegen. Of heb ik het verkeerd voor?
Une bonne leçon, Téléfilm dramatique à découvrir avec Première - programme-tv.premiere.fr
Vanavond komt hij dus op TV.
Jesper187
-
- 6434 messages
- 2462 votes
Ik denk niet dat 'The Open Road' toevoegbaar is. Het is destijds uitgebracht in de bioscoop als een wekelijkse 26-delige serie. Het origineel is dus een serie.
BFI heeft daarna een compilatie gemaakt van het deel dat nog restaureerbaar was.
Waku
-
- 5456 messages
- 6491 votes
Kan iemand de film" Left to Die" toevoegen?
Prachtig drama over moeder die onschuldig terechtkomt in Equadoraanse gevangenis?
Ik heb hem zelf proberen op te willen voeren maar lukt me niet
Film is echt een aanrader.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Kan iemand de film" Left to Die" toevoegen?
Prachtig drama over moeder die onschuldig terechtkomt in Equadoraanse gevangenis?
Ik heb hem zelf proberen op te willen voeren maar lukt me niet
Film is echt een aanrader.
Waku
-
- 5456 messages
- 6491 votes
NL Plot???? 
Sorry ik ben ouwe lul op computer gebied.
Die snap ik niet. Wat is dat?
Maar NL Plot zou ook reden zijn dat het mij niet lukte.
Ik werd steeds afgetikt.
Maar bedankt voor de moeite.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.