• 177.969 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.371.015 votes
Profile

Zelf films toevoegen aan MovieMeter (centraal toevoegingen topic)

jarno1975 (moderator series)

• 10970 messages
  • 2790 votes

Jawaddedadde wrote:

Komt er op neer dat er niet meer dan 10 toevoegingen van een user in de wachtrij komen te staan. Vroeger konden dat er - dankzij de rejection lijst - meer zijn.

Maar wat ik me af vraag of er nu zoveel extra films (dus bovenop de 10 die iemand al heeft ingestuurd) uit de rejections worden ingestuurd. Dat is toch marginaal.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

jarno1975 wrote:

Dat is toch marginaal.

Hoe kun je dat nou marginaal noemen als je zelf al aangeeft meer dan 10 films in de rejectionslijst hebt staan? Er zijn er bij die er nog (veel) meer in hebben staan. Als die allemaal worden ingestuurd, met nog eens 10 nieuwe toevoegingen heb je het bij sommige toevoegers over tientallen toevoegingen in de wachtrij.

Buiten dat we hiermee extreme aantallen in de wachtrij willen voorkomen, hopen we hiermee ook dat een afgekeurde toevoeging die opnieuw wordt ingestuurd ook de gevraagde verbeteringen zijn toegepast. Zo gaat het sneller voor iedereen. Nu worden ze vaak eindeloos heen en weer gestuurd.

De spreekwoordelijke "flessenhals" wordt iets breder gemaakt, maar de achterkant van de fles smaller.

Barfly

• 1873 messages
  • 1749 votes

jarno1975 wrote:

Maar wat ik me af vraag of er nu zoveel extra films (dus bovenop de 10 die iemand al heeft ingestuurd) uit de rejections worden ingestuurd. Dat is toch marginaal.

Je hebt het over ongeveer 30% van de huidige wachtlijst. Nee, dat is niet marginaal.

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7275 votes

Gemiddeld staan er volgens mij altijd wel tussen de 50 en 100 in de wacht

Maak er maar rustig 150 van. Per dag.. Op dit moment zijn het er 166.

En er zijn inderdaad voldoende toevoegers die even eentje extra insturen vanuit de rejections, gewoon omdat het kan. Stel je voor dat twintig users er twee extra insturen. Gewoon. Omdat het kan. Of drie? Of vier omdat dat leuk is want je hebt al tien geplaatst. Er zijn zelfs users die op die manier met vijftig inzendingen in de lijst staan (en nee, we gaan niet zeggen wie dat is).

Maar al zouden het er slechts een of twee extra per user zijn. Waarom dan 10 en geen 11 of 12 of meer? Wat betekent extra eigenlijk? Zelf vind ik 18 een leuk getal, al is 8 ook mooi. Het zal echter nooit genoeg zijn. Kortom het werd tijd dat deze regel werd ingevoerd. Heel erg tijd want elke grens wordt namelijk opgerekt blijkt wel weer. We zien dit nu al tijden aan zo, het is dus niet even iets wat we bedenken over een nacht ijs. En zoiets wordt niet bedacht om te plagen of iets dergelijks. Zoiets wordt bedacht omdat het echt nodig is.

We willen het systeem zo eerlijk mogelijk houden en dat doen we hiermee. Tien toevoegingen per user en geen een meer. Het maakt ons allen gelijk.

Blijf vooral doorgaan met inzenden en check je inzending voor de grap eens dubbel. Daar ben je ook wel even zoet mee en het levert sowieso geweldige resultaten op. Bijvoorbeeld een (taal)foutloze inzending. En een inzending die voor 100 procent klopt zien we graag. Ze zijn namelijk zeldzaam. Er is vaak wel een kleine aanpassing nodig namelijk. Of ietsje meer. Vaak steken we daarom even een handje uit en doen we niet heel erg moeilijk bij een gemiste dt. Ook niet bij twee. Wel als je dit structureel fout doet. Dan willen we graag dat je hier eens over nadenkt. Doen wij ook namelijk. En dan is tien plotseling een nogal hoog getal.

Dus het lijkt me niet gepast om nog heel lang door te discussiëren over dat je meer zou moeten kunnen inzenden. Dat compleet goede inzendingen zeldzaam zijn is namelijk geen grapje. Verre van zelfs. Iedereen tien correcte inzendingen zou pas echt stoer zijn. En geweldig. Sterker nog, we zijn op zoek naar versterking voor onze crew.

Kortom, er is niets mis met deze regel. Hij is zelfs heel nuttig. Hij maakt iedereen gelijk en zo hoort het. We zijn namelijk allemaal gelijk, ondanks al onze verschillen. We moeten in elk geval gelijk behandeld worden. En daar past het niet bij dat de een wel even bepaalt dat hij twintig inzendingen gaat doen omdat hij vandaag nu eenmaal lekker in de rejections zat te snuffelen of een uurtje over had of iets dergelijks. Een rejection verbeteren is een hele kunst. En gewoon een inzending, nietwaar? Laten we daar maar aan vast houden en gewoon goede inzendingen doen. Je kunt daarnaast ook eens de regisseursgegevens bijhouden, of corrigeren. Een correcte correctie (en nee, dat is helaas geen contaminatie) is ook heel erg belangrijk. Er valt ook daar voldoende eer te behalen.

Check af een toe eens een taalsite/ woordenboek of onmiddellijk nu echt met dubbel l en d moet en denk erom dat spellingscontrole geen snars snapt van d's en dt's. Wij wel en dat nemen we heel erg serieus, maar dan wel op een normale gecontroleerde manier met tien inzendingen. Tien kloppende inzendingen, met de juiste poster of still. De juiste dt en de kloppende bron in plaats van die al tig keer eerder afgekeurde.

Als we op deze voet verder moeten gaan is dat ook goed. We blijven streng doch rechtvaardig. En we doen volgens mij niet lullig (meestal niet). Als het moet trekken we je over de streep. Maar niet meer met het aantal inzendingen dat de user zelf bepaalt. Het aantal is tien en wie niet weg is is gezien. Voor veel users is dit overigens überhaupt geen ramp, want die sturen gewoon tien in. Zoals het hoort.

Met welgemeend respect voor elke user (zelfs voor die met veertig rejections als zelf toebedeeld extraatje). We zijn echt blij met al jullie goedbedoelde en soms schitterende inzendingen. Wat zou de site zijn zonder de toevoegers. En dan nog het speciale groepje mensen dat ook nog eens corrigeert en meedenkt en doet. Iedereen is geweldig. Dat vinden wij allemaal! De inzet en liefde voor de site wordt enorm gewaardeerd. Het is ook heel fijn dat we af en toe een bedankje krijgen. We proberen er samen immers iets moois van te maken en onze database is inmiddels natuurlijk vele malen mooier, correcter en completer (dat is iets anders dan groter) dan IMDb. Dankzij jullie! Maar dit is echt nodig. Tien is prima, tien is prachtig. Zegt het voort.

Bedankt voor jullie tomeloze inzet en toevoegliefde (mooi woord) voor de site. En eveneens bedankt voor jullie begrip!

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Kan die tekst van Zinema niet op de home page worden geplaatst? Slaagt de nagel op de kop imho.

Ik ben zelf op dit moment niet meer zo heel veel bezig met toevoegen (aan nieuwe films begin ik gewoon niet met toevoegen want daar zijn anderen sneller en beter in) maar dit lijkt me een logische en eerlijke oplossing. Het is natuurlijk tof dat er een hoog nummer achter je naam staat maar in de eerste plaats is het nog altijd de bedoeling dat de site er kwalitatief op vooruit ga en misschien zorgt deze regel er inderdaad voor dat er meer over een vlugge inzending uit de rejectionslijst wordt nagedacht want daar staan inderdaad soms belachelijke inzendingen tussen zoals Nomak al terecht aanhaalde met The Hobbit.

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

Zinema! Prachtig stukje tekst en inderdaad nagel op de kop!

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Mooi geschreven Zinema, mijn respect.

• 10970 messages
  • 2790 votes

Hannibal wrote:

(quote)

Hoe kun je dat nou marginaal noemen als je zelf al aangeeft meer dan 10 films in de rejectionslijst hebt staan?

Voor zover ik het begrijp staat dat los van elkaar. Ik bedoelde dat het marginaal is wat iemand bovenop de 10 reguliere inzendingen nog instuurt uit de rejections. Ik dacht dat dit heel weinig voor kwam, maar daar heb ik me dus lelijk in vergist blijkbaar. 30% Is inderdaad erg veel. En ik heb zo'n vermoeden dat van die 30% 29,9% wederom niet aan de eisen voldoet bij opnieuw insturen. Ik zie ook regelmatig ellenlange logs bij een film in de rejections, waarbij dan al 6 keer dezelfde fanmade poster o.i.d. is ingestuurd. Ik begrijp dat dat behoorlijk wat ergenis kan oproepen bij de crew, omdat het simpel te voorkomen is door het log even door te lezen.

Overigens zijn de 10+ films in de rejections wel van een aantal jaren.

Zinema wrote:

Mooi stukje tekst

Tja, wat kan ik hier nog verder tegen inbrengen Mooi gesproken!

DonOswaldo

• 6430 messages
  • 1931 votes

Inderdaad een mooi stukje tekst Heb zelf ditmaal een heel aantal rejections meegestuurd met de gebruikelijke 10, dus ook fijn om te horen dat het niet iets is dat over een nacht besloten is. Al zou een extra crewlid voor toevoegingen natuurlijk ideaal zijn kan ik er niet mee zitten. Als ik niets toe te voegen heb doe ik meestal wat correcties (niet alleen rejections, maar jaartallen, alt. titels etc) en niet toe kunnen voegen betekent enkel tijd over om een filmpje te kijken. Helemaal prima dus.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Ik ben al een hele tijd met extra dingen bezig, zoals tv lijst corrigeren, films corrigeren die al op de site staan. ook dat is belangrijk en blijf ik doen.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

jarno1975 wrote:

Kun je dan eens kijken hoeveel films er van mij nu in de wacht staan want volgens mij zijn dat er maar 8.

Van jou zijn het er nu 9. Jordy gaat er vandaag naar kijken wat hier mis gaat.

jarno1975 wrote:

Als eerste vind ik de regel van max. 10 toevoegingen al een vreemde regel maar dit lijkt me helemaal weinig toegevoegde waarde te hebben. Verwacht de crew dat hiermee de wachtijst korter wordt?

Jawaddedadde wrote:

De regel van 10 is wellicht de beste regel die ooit is ingevoerd. Het zou voor de crew onmogelijk zijn om bij te blijven mocht er geen limiet op het aantal toevoegingen zijn.

Ja, anders zouden we geheid 5x zoveel toevoegingen in de wachtrij hebben, en dan zouden we ook 5x zoveel crew nodig hebben.

Dat is onmogelijk. Laat staan dat we al moeite hebben 1 of 2 extra crewleden te vinden. Men moet geschikt zijn, maar ook de beschikbare tijd vrij hebben en ook willen.

• 10970 messages
  • 2790 votes

kappeuter wrote:

(quote)

Van jou zijn het er nu 9. Jordy gaat hier vandaag naar kijken.

Ik dacht al dat ik gek werd, of de nieuwe regel niet begreep. Maar het is dus een soort van bug begrijp ik Bedankt voor de terugkoppeling

Edit: Het werk weer

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Zinema wrote:

We proberen er samen immers iets moois van te maken en onze database is inmiddels natuurlijk vele malen mooier, correcter en completer (dat is iets anders dan groter) dan IMDb.

Tja, misschien ben ik de enige hier maar ik heb nog steeds het gevoel dat jullie blindelings IMDB volgen. Voorbeelden genoeg op de site en als ik iets probeer te corrigeren dan gaat dat zo moeilijk dat ik het al niet meer probeer. Voorbeeld 1.

Zou het trouwens op prijs stellen als iemand anders dan crewlid Zinema mijn toevoeging van de miniserie Skokuzai zou afhandelen.

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

Ik begrijp niet waarom de crew zich elke keer weer tot dit soort ''discussies'' laat verleiden. Het is zus of zo en niet anders, en anders ga je maar naar imdb.

Daarbij pleit ik voor een paar dagen extra wachttijd, zodat de vrijwilligers ook wat vakantiesfeer kunnen opsnuiven. Merry X-mas, ho ho ho!

Mac Hammer Fan

• 6014 messages
  • 7444 votes

606 wrote:

Mooi geschreven Zinema, mijn respect.

Daar sluit ik mij ook bij aan.

Een grote pluim voor jou, Zinema.

En crewleden en ex-crewleden, allen bedankt voor jullie tomeloze inzet bij het behandelen van al die toevoegingen. Ik besef maar al te goed dat dit geen gemakkelijke taak is.

Decec

• 6741 messages
  • 8581 votes

kappeuter wrote:

Als je 10 films in de toevoegingenwachtrij hebt staan, kun je de pagina met afgekeurde titels niet in. Als een van deze 10 toevoeging is behandeld, kun je daar dus weer bij. Je kunt een afgekeurde titel opnieuw insturen, of je kunt kiezen om een nieuwe toevoeging te doen waarmee je weer op 10 komt.

Nu lees ik net, nou snap ik het... Ik moet even wennen...

Eerst afgekeurd corrigeren en daarna nieuw films toevoegen...

En ook Zinema mooi geschreven...

Baggerman

• 10839 messages
  • 8277 votes

Zinema en crew

De regel is heel begrijpelijk en verstandig. Een lange wachtrij werkt voor de crew heel demotiverend en wekt weer irritatie op bij de toevoegers. Ik ben ook blij te lezen dat iedereen het na de uitleg wel lijkt te begrijpen en het sportief opvat.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Inderdaad respect voor alle vrijwilligers op deze site. Zowel de crew als de mensen die films toevoegen. Ik wist niet dat er zoveel films per dag behandeld werden.

En deze staat er nog niet op trouwens :

Viva Baseball (2012) - IMDb

Due West: Our Sex Journey (2012) - IMDb

stinissen (crew films & series)

• 23436 messages
  • 76920 votes

jarno1975 wrote:

(quote)

Die staat er al op: Clash of the Empires (2012)

(quote)

Ingestuurd.

Was ik net mee bezig Piraty XX veka (1980) - IMDb

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

Heb er nog 10 in de wacht staan beavis, eventueel later wel. Of als iemand anders eerder is...

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Als iemand er behoefte aan heeft, deze staat nog niet op MoMe:

A Lady Surrenders (1944) (ook wel bekend als Love Story).

Mac Hammer Fan

• 6014 messages
  • 7444 votes

moviefreak#1 wrote:

Als iemand er behoefte aan heeft, deze staat nog niet op MoMe:

A Lady Surrenders (1944) (ook wel bekend als Love Story).

Ik zou hem willen toevoegen. Heb plot en poster gevonden en klaargemaakt. Bedankt.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Mac Hammer Fan wrote:

(quote)

Ik zou hem willen toevoegen. Heb plot en poster gevonden en klaargemaakt. Bedankt.

Te gek. Bedankt.

Ik heb er zowaar nog één:

The Bride Wore Boots (1946)

Barbara Stanwyck films moeten gewoon op MoMe toch? Wie wil?

Mac Hammer Fan

• 6014 messages
  • 7444 votes

moviefreak#1 wrote:

Ik heb er zowaar nog één:

The Bride Wore Boots (1946)

Barbara Stanwyck films moeten gewoon op MoMe toch? Wie wil?

Aangezien nog niemand geantwoord heeft, wil ik graag deze ook toevoegen. Bedankt.

Mijn lijst is momenteel vol, maar ik zal hem al uploadklaar maken.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Nogmaals dank

Mac Hammer Fan

• 6014 messages
  • 7444 votes

Hij is vanmorgen ingestuurd.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.