- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
De vraag is ook: zitten 'we' dagelijks op overlijdensberichten te wachten op een voorpagina, of voldoet het RIP draadje op het forum. Zoals een ouderwetse krant. Inclusief een leuke advertentie van een uitvaartorganisatie! Smullen!
Ouwerwets gezeur nu weer over de shorts. Tis ook nooit goed. Weer wat reuring op de site, lekker toch. Alhoewel ik toch wel direct geopteerd had voor een vinkje 'short'. Had weer een hoop heisa gescheeld...
Smaken verschillen, ik persoonlijk vind het wel een aanvulling.
Wel typisch. Zeggen dat ''wij'' zeuren, maar dan zelf ook met een verbeterpunt komen. Denk dat iedereen wel kan leven met shorts, als ze gewoon weg te filteren vallen voor de gebruikers die er geen behoefte aan hebben. Dat was bij bijna iedereen ook gewoon het punt.
as
-
- 3548 messages
- 5932 votes
Dan ga je dus harder roepen dat de redactie vanuit de community er nu echt moet komen. De toezegging is er. Volgende stap lijkt mij duidelijkheid krijgen hierover.
Als je dat echt belangrijk vindt, laat je dan daarover horen. Kom in actie, protesteer en eis. Maar ik hoor en lees niets DAAROVER, maar wel gezeik als iets je tegenstaat.
Dat overloeze gezeik en gezeur van velen: dat komt me de strot uit. Kom in gepaste actie en iemand die iets belangrijks vindt of denkt te weten, die weet de weg of vraagt de weg.
"Dat gezeik en gezeur van velen...?" Dan lees je het lekker niet. Sorry, maar hier kan ik niet zoveel mee.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Als je wil weten hoe het ermee staat stuur dan een pm naar dion.ollie.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Kijk, wat ik ervan vind is op zich niet belangrijk, dat is maar een mening. En welke short goed of slecht is, geen idee. Ik kijk ze niet. Maar deze site wordt steeds meer willekeur voor mijn gevoel. Zie overal mini-series, series en nu shorts verschijnen bij de updates. Ik vond het juist mooi dat MM jarenlang gewoon de focus op films en docu's had liggen. De rest kon je wel bij IMDb vinden. Het maakt me enorm droevig om nu iets wat 1 minuut duurt op MM terug te vinden.
Ik zit een beetje rond te neuzelen en ik zat me ook al wat te ergeren aan allerlei shorts opeens. Ben bezig om alles van Spielberg te zien en opeens stond er een vage shortfilm van hem tussen.
En dan als klap op de vuurpijl dat ding van 1 minuut waar mensen serieus op hebben gestemd.
Ik weet niet hoe het zover heeft kunnen komen, maar de shorts moeten echt wel gescheiden worden van de normale films. Je moet er niet mee geconfronteerd worden op de normale plekken. Dus aparte tabbladen bij regisseurs, toevoegingen, toplijsten, profielpagina's etc.
Ben benieuwd of het goed opgepakt wordt. Ik vind wel dat er teveel dingen worden geïmplementeerd en dat het vervolgens telkens weer aangepast en verbeterd moet worden. Ik heb liever dat functionaliteiten in een keer goed doordacht op de site terecht konen.
Overigens hoop ik dat (mini) series dezelfde behandeling krijgt. Die horen eigenlijk ook niet thuis op MovieMeter tussen de films.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ben benieuwd of het goed opgepakt wordt. Ik vind wel dat er teveel dingen worden geïmplementeerd en dat het vervolgens telkens weer aangepast en verbeterd moet worden. Ik heb liever dat functionaliteiten in een keer goed doordacht op de site terecht konen.
Dit is eens een nieuwe aanpak waar ik wel voor te vinden ben. Het is een testfase om te zien wat er allemaal wordt toegevoegd, wat voor hindernissen er optreden, wat de gebruikers er van vinden, ... In de afgelopen pagina's zijn er veel voorstellen tot verbetering geweest (onder andere ook hetgeen je zelf ook al aanhaalt met aparte tabbladen etc) en hoewel het niet voor iedereen goed zal zijn, is dit toch wel een manier waarop de community mee in het verhaal betrokken wordt. Het vervolg is natuurlijk wat er met al die informatie gedaan wordt natuurlijk, maar ik heb ergens wel vertrouwen dat dat nog allemaal zal loslopen.
Oké, misschien had je nog iets minder voor een voldongen feit gezet kunnen worden en dat er eerst via een forumtopic gepolst werd wat de bevindingen zouden zijn, maar dan krijg je toch weer een hoop geneuzel van mensen die nooit op het forum komen en dus heel die discussie hebben gemist. Hoeveel keer heb je niet ergens zien passeren van mensen die ineens uit de lucht kwamen vallen dat er een nieuwe eigenaar ging komen?
In ieder geval: het is nooit goed voor iedereen 
Beysterveld
-
- 1 messages
- 0 votes
Het zou aangenaam zijn als er bij de update toevoegingen er een differentiatie kan komen tussen shorts en films langer dan 30 minuten. Dit vergemakkelijkt het zoeken naar de nieuwe lange films.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Voor alle duideljkheid: dat verzoek is dus al ingediend bij de ontwikkelaars.
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
In Microsoft Edge als je scherm tot bepaalde grote verkleind:
Maak je het scherm groter schuift het weg.
kos
-
- 46690 messages
- 8846 votes
Ben juist wel te spreken over de shortfilms toevoeging.
Tenminste, zoals dat nu gaat. Het zijn tot nu toe in ieder geval wel significante shortfilms. Geen dubieuze meuk.
En juist als je een regisseurslijstje afwerkt lijken me de shortfilms er zeker bijhoren. Denk dat het vooral nu opvalt omdat er nu ineens een hoop worden toegevoegd maar dat zal wel minder worden.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Ik ga zelf mijn hoofd niet breken welke short op de site horen en welke niet, ik ga er vanuit dat er net als bij de films bepaalde afspraken zijn wat toegelaten is en wat niet. En over de kwaliteit kunnen we altijd discussiëren natuurlijk.
Ik heb wel een guilty pleasures voor de hoogdagen van animaties van Tex Avery of Tom & Jerry en de shorts van Laurel & Hardy of Buster Keaton. De filmpjes van Pixar vind ik dan weer meestal overroepen. Maar dat is altijd kwestie van smaak.
Wel iets moeilijker om te beoordelen, maar dat maakt het net boeiend. Het is ook niet meer dan dat he.
tijs.k
-
- 139 messages
- 6 votes
Pfoe ik vind wel dat er veel negatieve kritiek is. Iedereen vindt weer iets anders en dat is natuurlijk logisch. Je kunt echter nooit iedereen tevreden houden, dat is onmogelijk. Voor zover het nieuws en andere niet goed ontvangen aanpassingen: misschien verdienen de nieuwe eigenaars wat meer credits aangezien ze er wel voor willen zorgen dat ze site blijft bestaan. Het was aannemelijk dat Jordy dit niet nog 10 jaar ging doen dus het is fijn dat iemand het stokje overneemt. En dat dat dan een commerciële partij is dat is dan maar zo, volgens mij was er niet echt een alternatief?
Ik ben ook niet blij met de meeste veranderingen (zo veel advertenties!) maar ik weet ook wel dat het waarschijnlijk went, zoals vaak met veranderingen. Ik kom hier vooral als bezoeker, ben geen hardcore gebruiker en houd geen lijsten bij, dus ik kan me wel voorstellen dat het voor 'oppergebruikers' wel anders aanvoelt, ik spreek dus ook zeker niet namens hardcore gebruikers. Maar ik ben vooral blij dat het Meter-netwerk nog bestaat en dat de site nog enigszins bruikbaar is ondanks alle ads.
Het 'filmnieuws' is (lijkt me) een manier voor de nieuwe eigenaars om meer geld met de site te verdienen. Ik lees het nieuws niet, de artikelen interesseren mij niet zo, maar als 'de massa' het aanklikt en dat geld oplevert dan lijkt me dat voor het voortbestaan van het Meternetwerk een goede zaak.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Dory is wel hard op weg de Johan Derksen van MovieMeter te worden.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Bij die filmpagina is geen reclame meer te bekennen!
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Er zijn uitzonderingen.
Ik hou ervan mijn gelijk te halen 
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Er zou ook gewoon een "check, ik heb de film gezien functie" moeten komen. Zonder dat je deze hoeft te beoordelen, maar dat deze wel wordt meegenomen in je statistieken.
Ik zou niet weten hoe je in vredesnaam iets van 1 minuut op een fatsoenlijke manier moet beoordelen. Maar hetzelfde geldt wellicht ook voor films met langere speelduren. Volgens mij heb ik deze vraag wel eens voorbij zien komen. Er zijn namelijk users die liever geen stem uitbrengen. Maar op deze manier hun administratie wel goed kunnen bijhouden zonder aparte lijsten aan te maken.
En het is ook nog eens Ellen DeGeneres, die de laatste tijd ook meer onder vuur ligt 
Fisico
-
- 10039 messages
- 5398 votes
Er zijn uitzonderingen.
Nog een aanbeveling: Bambi Meets Godzilla (1969)
Eentje voor tijdens het toiletbezoek, als je snel bent tenminste 
Maar ik volg je wel mits kadering en afscherming de short movies wel degelijk een interessante meerwaarde kunnen bieden op MM. Het is voor mij een vrij onontgonnen gebied met ongetwijfeld hier en daar een toppertje.
leatherhead
-
- 3556 messages
- 1813 votes
Ik zal dan wel raar zijn, maar ik vind een short van een minuut juist een stuk makkelijker te beoordelen dan een film van pak 'm beet drie uur.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
De site kan momenteel traag werken (of tijdelijk offline zijn). Op de achtergrond worden momenteel VOD-processen hersteld (Netflix, Disney+ e.d.).
Excuses voor het ongemak.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11902 messages
- 5309 votes
Zo jammer dat die Laatste Kans op Netflix er wéér uit ligt 
Shadowed
-
- 11364 messages
- 6689 votes
Zo jammer dat die Laatste Kans op Netflix er wéér uit ligt
Verwijderalarm: Netflix Nederland. Voor als je deze manier nog niet kende. 
-
- 11902 messages
- 5309 votes
Ah dank, ik wist dat er nog een site was! 
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
-
- 11902 messages
- 5309 votes
De site kan momenteel traag werken (of tijdelijk offline zijn). Op de achtergrond worden momenteel VOD-processen hersteld (Netflix, Disney+ e.d.).
Excuses voor het ongemak.
Zijn die processen al hersteld?
De laatste kans pagina is nog steeds witter dan sneeuw...
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Er waren toch nog wat technische problemen. Die zijn nu weer opgelost!
MUBI wordt nog aan gewerkt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.