- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
kaketoe
-
- 827 messages
- 1708 votes
Voor deze functionaliteit kan ik je Letterboxd aanraden.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Ik vroeg mij af of iemand een manier binnen moviemeter ziet waarbij je de films die je dit jaar hebt gezien op een heel eenvoudige manier zou kunnen tracken?
Op goodreads (voor boeken), heb je de yearly reading challenge, die je bv. op 52 boeken per jaar kunt zetten, en dan kan je daar volgen hoeveel boeken je voorstaat op je schema, of hoeveel je moet inhalen.
Het motiveert me enorm om meer te lezen en ik vroeg me af of ik binnen moviemeter iets vergelijkbaars zou kunnen doen voor films?
Bedankt bij voorbaat voor tips hoe dit best aan te pakken.
Gewoon een lijst maken met 2020 films werkte voor mij in het verleden niet, aangezien ik best vaak vergat toe te voegen, en het gewoon ook geen echte motivatie gaf.
Als je naar je profiel gaat, kan je de keuze 'Filmlog' selecteren. Die geeft je meningen en stemmen weer per maand.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
donnie darko met een beetje creativiteit kun je dit 'oplossen' door lijstjes te maken via Mijn Films.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
Dat het laatste filmnieuws op de voorpagina werd toegevoegd was voor degene die er behoefte aan hadden een leuk extraatje. Het was niet hinderlijk, al is het ook niet soort nieuws waar ik iets mee heb. Maar nu wordt datzelfde nieuws me ook nog opgedrongen, op de pagina van de door jou opgezochte film, onder het kopje; Bekijk ook. Ik bemerk dat ik me hier toch net iets meer aan irriteer. Dit is toch wat minder gebruikersgenot voor mij! Echter om de reden een beetje beter te begrijpen waarom er nu ook keuze is gemaakt om het daar te plaatsen; Is dat misschien omdat er voor de site zo wat meer financiële middelen binnenkomen? Het zal het net iets begrijpelijker en misschien aanvaardbaarder maken? En is er misschien een mogelijk om het daar uit te zetten?
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Ik zou graag linkjes naar de nieuwsberichten krijgen via Twitter, dat is namelijk hoe ik al mijn nieuws consumeer. Kan ik me daar nog op verheugen, meter_fan? Of blijft jullie social media presence beperkt tot FB en IG?
Simon Smith (crew films)
-
- 1374 messages
- 4512 votes
De grafieken met Stemhistorie zie ik niet meer, op het tabblad Statistieken, zowel op iphone als laptop.
Zien meer mensen dit?
dion.ollie (hoofdredacteur)
-
- 634 messages
- 1247 votes
Is er al inzicht wanneer onderstaande punten opgelost worden? Ik heb het idee dat sommige dingen namelijk niet meer op de radar staan.
Gemeld op 28 januari (TVM):
Ik merk dat (nagenoeg alle?) links naar de trailers verdwenen zijn op TV-Meter. Geen idee vanaf wanneer dit speelt. Heb er zojuist weer tientallen toegevoegd, maar op deze manier is het wel dweilen met de kraan open. Blijkbaar is dit bij jullie niet bekend, anders hadden we daar wel een bericht over gehad mag ik hopen?
Is dit nog terug te zetten? Gaat om honderden trailers...
Gemeld op 23 januari, 24 januari, 15 februari....(TVM)
Kan deze serie verwijderd worden (de correcte staat er inmiddels al op) maar bij deze is iets niet goed gegaan bij het insturen. Door ons als crew is seizoen 1 niet meer benaderbaar en ook niet te verwijderen.
Gemeld op 14 februari (MM):
Wanneer ik op de frontpage met mijn muis op mijn avatar ga staan rechtsboven verschijnt het menu maar half. Dit is alleen op de frontpage, op andere pagina's gaat het wel goed.
Hee Jarno, de serie op TVmeter is reeds verwijderd. Ook het probleem met het dropdown-menu op de homepage is bij ons bekend en daar wordt aan gewerkt. Vraagje over de trailers. Weet je zeker dat al deze series al een trailer hadden?
donnie darko
-
- 6140 messages
- 2823 votes
Blijft geen functie waar je gewoon kan zien welke films je dit kalenderjaar hebt gezien, onafhankelijk van het releasejaar, maar alleszins bedankt.
donnie darko
-
- 6140 messages
- 2823 votes
Voor deze functionaliteit kan ik je Letterboxd aanraden.
Ja inderdaad, letterboxd is hier beter voor. Dacht gewoon misschien een functie binnen moviemeter te missen 
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 messages
- 2790 votes
Hee Jarno, de serie op TVmeter is reeds verwijderd.
Bedankt!

Niet alle series hadden een trailer maar behoorlijk wat series waarvan ik zeker wist dat er een trailer bij stond waren weg. Hoeveel er weg is is moeilijk te zeggen. Maar ik neem aan dat dit ook niet meer te herstellen is.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Dat het laatste filmnieuws op de voorpagina werd toegevoegd was voor degene die er behoefte aan hadden een leuk extraatje. Het was niet hinderlijk, al is het ook niet soort nieuws waar ik iets mee heb. Maar nu wordt datzelfde nieuws me ook nog opgedrongen, op de pagina van de door jou opgezochte film, onder het kopje; Bekijk ook. Ik bemerk dat ik me hier toch net iets meer aan irriteer. Dit is toch wat minder gebruikersgenot voor mij! Echter om de reden een beetje beter te begrijpen waarom er nu ook keuze is gemaakt om het daar te plaatsen; Is dat misschien omdat er voor de site zo wat meer financiële middelen binnenkomen? Het zal het net iets begrijpelijker en misschien aanvaardbaarder maken? En is er misschien een mogelijk om het daar uit te zetten?
Het heeft niks met de desbetreffende film te maken. Het is nu gewoon een widget met het laatste nieuws die er bij elke film wordt tussen geplaatst. Wat mij betreft overbodig/oninteressant en het zit tevens de functionaliteit in de weg.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Inderdaad, dat nieuwsgebeuren bij specifieke films vind ik ook totale onfunctionele onzin. En storend.
Hou het gewoon op de voorpagina. Veel beter.
as
-
- 3548 messages
- 5932 votes
Inderdaad, dat nieuwsgebeuren bij specifieke films vind ik ook totale onfunctionele onzin. En storend.
Hou het gewoon op de voorpagina. Veel beter.
madmadder
-
- 371 messages
- 3054 votes
Ja erg irritant. Ik was juist zo blij dat het nieuws zich beperkte tot de hoofdpagina, want daar kom ik nooit. 
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Nu ontkom ik nergens meer aan dat saaie filmnieuws. Het riekt zelfs naar een vorm van spam.
Constructief, al zou ik het persoonlijk nog steeds niet willen, zou het wel een toevoeging kunnen zijn bij gerelateerde films (een filmreeks, een nieuwe versie van dezelfde film die uitkomt etc), maar dat vereist meer handmatig correcte plaatsing en relevantie voor een korte periode.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Vrees toch ook dat dit net wat te pusherig is. Vooral omdat er geen link is met de film zelf. Nutteloze toevoeging en het duwt inderdaad de discussie verder omlaag, terwijl daar net de kracht ligt van MM.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Eens.
Een beetje die dame bij de bakkerij die stug iedere week blijft vragen wanneer ze mijn brood overhandigt, of ik ‘misschien nog iets lekkers erbij wil’. Nee, dan vraag ik er wel om. Het wordt een kleine irritatie die iedere keer tijd en energie kost, iets dat je kennelijk moet ondergaan om te verkrijgen waar je eigenlijk voor kwam. En idd, Je gaat niet naar een filmpagina voor filmnieuws. Ik niet in ieder geval.
Dat je bij The Lighthouse (2019) eerst moet scrollen om voorbij nieuws zoals het feit dat Jeugdster Macaulay Culkin te zien is in het tiende seizoen van 'American Horror Story' te komen. Daar zal incidenteel misschien een keer iets relevants bij staan, maar alle andere keren neemt het alleen maar ruimte in, leidt het af en duurt het langer om de pagina te laden.
Als het moet dan liever klein, zoals op IMDb. Het forum is ook een apart onderdeel op MM, wat mij betreft is filmnieuws dat ook.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Eens met al het geleverde commentaar hierboven. Nieuws op de filmpagina's is echt to much! Echter wel bedankt voor het oplossen van het gebruiker zoeken
!
JDSsmetje
-
- 6568 messages
- 2312 votes
Hoi. Ik kan al een paar weken niet meer zoeken op films in de zoekbalk. Ligt dit aan mij?
jordandejong
-
- 4772 messages
- 1431 votes
Hoi. Ik kan al een paar weken niet meer zoeken op films in de zoekbalk. Ligt dit aan mij?
Ging bij mij tijd best goed maar welke film ik nu ook opzoek in de zoekbalk, er komt niks tevoorschijn. Ook niet als je op 'enter' klikt voor de volledige zoeklijst.
Word wel een beeeeeeetje moe van dit soort gebreken nu.
as
-
- 3548 messages
- 5932 votes
Als het moet dan liever klein, zoals op IMDb. Het forum is ook een apart onderdeel op MM, wat mij betreft is filmnieuws dat ook.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Het nieuws bij de films is ook voor mij storend. Op zich geen probleem als dat op de startpagina staat. Wie minder interesse heeft gaat verder naar het forum. Hoe lang blijft het ook staan trouwens? Denk aan de nieuwe Bond-film 'No time to die'. Daar staan nu berichten over het maken van de film en (helaas) ook de nodige roddels. Binnen 2 maand zijn die berichten al hopeloos verouderd en nog veel meer irrelevant.
Misschien een idee om filmnieuws als een optie te kunnen aan- of afvinken?
kaketoe
-
- 827 messages
- 1708 votes
Om de boodschap kracht bij te zetten. Het ongerelateerde filmnieuws op een filmpagina vind ik ook storend.
Gastel
-
- 380 messages
- 1556 votes
Het valt me op dat de koppelingen naar streamingsdiensten bij de films niet meer up-to-date zijn. Bijvoorbeeld bij Nighthawks( Pagina niet gevonden - MovieMeter.nl, deze film zou op Amazon Prime te zien zijn, maar is ondertussen al verwijderd.
Dit geldt voor een heel aantal, vooral oudere, films.
Het viel me op nadat ik eigenlijk speciaal om Nighthawks te kunnen zien een abonnement heb genomen op Prime ; )
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Buiten het feit dat het nogal opdringerig en overbodig is om naar willekeurig filmnieuws te verwijzen op iedere filmpagina, is het qua opmaak ook ontzettend lelijk. Dit is hoe het er voor mij uitzag op een pagina waar nog geen reacties stonden: https://i.imgur.com/Updc6Z0.png
En hier boven zat nóg een grote advertentie. Je belangrijkste functionaliteit (het achterlaten van reacties) valt bijna volledig weg door de rest. Niet alleen omdat het wordt overschaduwd door enorme blokken, maar ook omdat je eerst een behoorlijk stuk moet scrollen. Lijkt me niet wenselijk.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Misschien kan een mod uitleggen waarom dit een relevante toevoeging zou moeten zijn?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.