- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
joachimt (crew films)
-
- 3796 messages
- 9726 votes
Maar wat is een bezoek dan? Zolang ik op de site blijf, blijft alles geel wat al geel was? Maar wanneer begint dan een nieuw bezoek? Zojuist het sluiten en openen van een nieuw tabblad geprobeerd, maar dat is blijkbaar niet genoeg voor een nieuw bezoek.
Misschien is het puur een kwestie van wat ik gewend ben. Hieronder bijvoorbeeld hoe (een deel van) icmforum er nu uitziet. De topics waar voor mij nog ongelezen berichten zijn, worden helder getoond. De andere zijn mat. Als ik op de titel van een helder topic klik, ga ik naar het eerstvolgende voor mij ongelezen bericht. Er zijn topics van een paar jaar geleden, die voor mij nog steeds helder zijn, omdat ik ze nooit meer geopend heb na de laatste berichten. Maar die topics zijn al lang naar onderen geschoven, dus zitten ze mij niet in de weg.
Dit systeem geeft me inderdaad vrijheid om te kiezen iets even te laten liggen en later pas te openen, terwijl ik een meer urgent topic direct open.
Het kan dan wel standaard zijn, maar ik vraag me af hoe gebruikers hier bijhouden wat ze al wel en wat niet hebben gelezen. Als je aan OCD lijdt (eh... val ik ook wel een beetje onder), dan verdrink je al gauw hierin.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Lijkt mij een beetje vermoeiend, maar goed dat er keuze is toch
kunnen mensen die dat fijn vinden op die site terecht.
Een nieuw bezoek is volgens mij wanneer je een half uur geen pagina opvraagt. Dan verloopt de sessie op de server.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Als ik op de titel van een helder topic klik, ga ik naar het eerstvolgende voor mij ongelezen bericht.
Dat werkt ook maar alleen als je echt alles blijft volgen. Soms klik ik een topic aan dat ik ooit eerder wel gelezen heb, maar al maanden links heb laten liggen. Dan komt je ergens 40 paginas eerder terecht, soms ook zonder het meteen door te hebben.
Ook niet het beste systeem.
joachimt (crew films)
-
- 3796 messages
- 9726 votes
Dat werkt ook maar alleen als je echt alles blijft volgen. Soms klik ik een topic aan dat ik ooit eerder wel gelezen heb, maar al maanden links heb laten liggen. Dan komt je ergens 40 paginas eerder terecht, soms ook zonder het meteen door te hebben.
Ook niet het beste systeem.
Maar er zit tenminste een systeem in, dat (volgens mij) helder en eenduidig is. Hoe doe je het dan hier, als je een topic een paar dagen links hebt laten liggen, maar je bent in de tussentijd wel op de site geweest? Dan klik je op de topic en slaat hij dus een heel stuk over, wat je wellicht wel had willen lezen. Dan zoek je je toch rot?
@jordy: Zie mijn spraakwaterval niet als kritiek. Ik hoopte alleen meer op een antwoord wat me een tip kon geven hoe ik het forum kan lezen, zoals ik dat graag wil. Het is deels natuurlijk mijn probleem. Ik kan niet half een forum volgen. Als ik een topic volg, wil ik het gewoon helemaal volgen en niet regelmatig een stuk overslaan. Het gevolg is voor mij dus dat ik het forum niet volg. Ik hou een paar topics in de gaten, waar ik wat te halen heb. Verder zoek ik alleen iets op, wanneer ik iets nodig heb.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik zie het ook niet als kritiek hoor. Welk systeem je ook kiest, het kan nooit iedereen tevreden stellen. Er is veel dat ik zou willen aanpassen aan de site, als ik de tijd had, maar ik geloof dat ik hier nog wel achter sta.
Denk dat de meeste "die hards" wel uit de voeten kunnen met elk bezoek even al hun lopende discussies openen met het gele icoontje. En dat casual bezoekers gewoon af en toe even wat recente discussies aanklikken. In combinatie met quote alerts / mentions denk ik dat je dan niet zo heel veel mist. En als je wel af en toe wat mist, dan lijkt me dat ook geen ramp, zo belangrijk is het ook allemaal weer niet wat we hier doen 
Jouw wens is denk ik vrij specifiek, en daar heb ik helaas geen oplossing voor.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Denk dat het forum zoals hij nu is prima werkt. Desnoods onthoud even welke pagina je was, of laat je computer op stand-by achter met de pagina nog open in de achtergrond, en ga dan gewoon door, zo doe ik dat ook.
joachimt (crew films)
-
- 3796 messages
- 9726 votes
Desnoods onthoud even welke pagina je was, of laat je computer op stand-by achter met de pagina nog open in de achtergrond, en ga dan gewoon door, zo doe ik dat ook.
Dat had ik inderdaad kunnen doen bij de countdown van de top 1000.
@Jordy: Dank voor de antwoorden. Ik zal een lurker blijven. Quotes en mentions pik ik wel altijd op door de alerts, dus als iemand wat van me wil, reageer ik altijd wel.
Noud
-
- 545 messages
- 1157 votes
In De Site > Algemeen > Ranking + films die je half gezien hebt, toch ranken:
Idee.
Soms kijk ik een film niet uit. Logisch kun je voor deze film geen cijfer geven.
Toch wil ik voor mezelf laten weten dat ik deze film wel eens gezien heb maar niet volledig.
Met andere woorden ergens zou nog een icoontje staan, waarop je kunt klikken als je de film niet volledig heb gezien en dus geencijfer ervoor kan geven,
Zodat je niet per ongeluk de film nog een keer gaat zien.
remorz
-
- 2497 messages
- 2739 votes
Waarom zet je bij de discussie niet gewoon wat je er - tot het punt van afzetten - van vond? Dan, als je twijfelt of je iets gezien hebt, zoek je op je eigen naam. Je kunt er zelfs een waarschuwing voor jezelf bij zetten: Niet nog een keer kijken, Noud!
Warp
-
- 963 messages
- 3047 votes
Of je maakt er een apart lijstje van onder ‘filmlijsten’ 
Harco
-
- 978 messages
- 0 votes
Is het de bedoeling dat er overlap is tussen TVMeter en MovieMeter? Zo kwam ik onderstaande bijvoorbeeld op beide sites tegen:
When the Levees Broke: A Requiem in Four Acts (2006)
When the Levees Broke: A Requiem in Four Acts (2006) - TvMeter.nl
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ja. Miniseries tot 7 delen hebben al jaren een plek op MM en dat blijft zo. Daarom kan er inderdaad wat overlap zijn met TvMeter.
jerome998
-
- 197 messages
- 1789 votes
Is er een zoekfunctie waar je een overzicht kunt krijgen van van welke regisseurs je de meeste films hebt gezien?
centurion81
-
- 2066 messages
- 1988 votes
Idee: in toenemende mate nemen mensen meerdere VOD abonnementen! Als je dan een film zoekt om te gaan kijken, zou het mooi zijn wanneer je zou kunnen zoeken in het gecombineerde aanbod van deze diensten. Dus eigenlijk de zoekfuncite zoals die nu bestaat met bovenaan een selectieveld voor welke diensten je mee wilt nemen in je zoekopdracht! ?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Leuk idee inderdaad, zal het op de lijst zetten
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Hip-Hop Evolution (2016) is alsnog naar het televisie-forum verplaatst, aangezien het inmiddels een serie is met 3 seizoenen.
Warp
-
- 963 messages
- 3047 votes
Han-jun Jang en Hang-jun Zhang zijn dezelfde regisseur, staat dus dubbel hier op MM 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Harmonica Man
-
- 280 messages
- 0 votes
Kan er een buffer komen waarin je alvast toevoegingen zet die je alvast in orde kunt maken. Soms heb ik dagen dat ik tijd genoeg heb om toe te voegen en andere dagen niet. Je kunt dan ook tussendoor nog research doen mocht je alle gegevens nog niet hebben. ik denk aan 25 posities. in mijn geval zijn die ook zo vol
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Klop het dat je zelf geen eigen filmlijsten meer kunt aanmaken? En, zo nee, hoe doe je dit dan ook alweer?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ja dat kan zeker. 
Klik in het hoofdmenu op 'Mijn films', of klik op de link in deze zin.
Klik op 'map toevoegen' om een map toe te voegen. Verander evt. de naam. Je kunt bij instellingen aangeven of je de map openbaar wil maken of niet.
En klik dan op 'Films toevoegen' om hier vervolgens titels aan toe te voegen.
Je vindt bij elke film ook een zwarte 'Mijn films' knop om de betreffende film toe te voegen aan 'Mijn films'.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Geweldig! Ik kon het niet meer vinden. Bedankt kapp!
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Zou het niet leuk zijn dat je hier bij nieuwe films aan kunt geven hoe gewild/gewenst ze vooraf zijn? Dat je tot het moment van de bioscoop of dvd release op een soort like knop kunt drukken bij een titel hier en dat je dan een toplijstje kan zien met bv de 50/100 meest gewilde films? Zo kun je misschien enthousiasme kweken bij titels. En dan zal een Avengers film hoog staan, maar hopelijk veel minder bekende maar komende pareltjes ook.
gauke
-
- 9852 messages
- 13069 votes
Waarom is het niet mogelijk om de bovenste map bij MIJN FILMS openbaar te maken?
meter_fan
-
- 180 messages
- 84 votes
Zou het niet leuk zijn dat je hier bij nieuwe films aan kunt geven hoe gewild/gewenst ze vooraf zijn? Dat je tot het moment van de bioscoop of dvd release op een soort like knop kunt drukken bij een titel hier en dat je dan een toplijstje kan zien met bv de 50/100 meest gewilde films? Zo kun je misschien enthousiasme kweken bij titels. En dan zal een Avengers film hoog staan, maar hopelijk veel minder bekende maar komende pareltjes ook.
Bedankt voor je feedback, leuk idee.
Ik ga 'm meenemen in de suggestielijst met verbeterpunten voor MovieMeter.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Sinds wanneer staat er reclame aan de zijkant van het scherm? Op zich niets tegen het feit dat er op die plaats reclame staat, maar kan die niet meer opzij in de witruimte? Aan de rechterkant van mijn avatar in de menubalk in plaats van aan de linkerkant. Nu lijkt het tekstvlak opeens heel wat kleiner te zijn geworden of ben ik spoken aan het zien? Halloween is al wel voorbij maar je weet nooit 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.