- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Met het plaatsen van filmtitels via de url naar de betreffende filmpagina's op MM te gebruiken wil het wel eens fout gaan wanneer de url's op elkaar lijken (soms1, 2 of 3 cijfers meer). Dit leidt tot nogal vreemde situaties wanneer de url's in hetzelfde bericht worden geplaatst.
Bijvoorbeeld
Tremors (1990)0" target="_blank">Two Thousand Maniacs! (1964)
Hier wil ik eigenlijk "Il Racconto dei Racconti - Tale of Tales (2015)" krijgen
Book of Shadows: Blair Witch 2 (2000)19" target="_blank">Brainscan (1994)
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Is het niet mogelijk om überhaupt bij te houden wat er nu met deze maatregel bijkomt? Daarmee bedoel ik dan dat users het zelf ergens kunnen aangeven als er nieuwe films in deze tijdklasse zijn toegevoegd, zoals er hierboven ook al een aANTal titels staan.
...als bij de zoekmachine - "zoeken in overige gegevens" het zou werken om op een speelduur interval te zoeken, dan zouden we er ook al zijn...
niet dat ik al die korte film nu overigens zou willen opzoeken, toch weer een vervaging van de toevoegingen; met als aanleiding het compleet maken van... series? terwijl ik vaak genoeg 0 op het rekest heb gekregen als ik wat experimentele kunst wilde toevoegen... jammer dat filmliefhebbers het de laatste tijd zo moeten verliezen van netflix/tv cultuur.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Het wordt uit z'n verband gerukt. Met name (tv)-films, One Night Stands en Lolamoviola's. En een bioscoopfilm die eind vorig jaar niet op MM geplaatst kon worden.
Dit is voor de filmliefhebbers.
Dat van de zoekmachine is inderdaad jammer.
Dopke
-
- 695 messages
- 8973 votes
Ik vind het ook een leuk initiatief! Cremaster (40 mins) en Cremaster 4 (42 mins) lijken me bijv. prima kandidaten om toegevoegd te worden.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Met het plaatsen van filmtitels via de url naar de betreffende filmpagina's op MM te gebruiken wil het wel eens fout gaan wanneer de url's op elkaar lijken (soms1, 2 of 3 cijfers meer). Dit leidt tot nogal vreemde situaties wanneer de url's in hetzelfde bericht worden geplaatst.
Dit is als het goed is nu opgelost. Mocht je het in de toekomst nog eens tegen komen, dan hoor ik het graag.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Dit is als het goed is nu opgelost. Mocht je het in de toekomst nog eens tegen komen, dan hoor ik het graag.
Bedankt met de lijstjes die we komende dagen/weken gaan bespreken gaan we zeker de test doen!
edit: meerdere testen gedaan in berichten op het forum alsook in pm's en het werkt prima 
adso
-
- 475 messages
- 10374 votes
Leuk idee, dat toevoegen van films vanaf 30 minuten,
maar wel lastig om deze films, soms jaren na dato, ‘eerlijk’ te waarderen... 
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Opvallende wijziging om nu toch films toe te staan van 30-45 minuten. Weet nog niet of ik het goed idee vind. Wel voor de compleetheid als naslagwerk, maar dat soort films zijn al wel snel onvergelijkbaar met langere films.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Naar aanleiding van de nieuwe regels zag ik dat Truffaut's kortfilm in de Antoine Doinel cyclus is toegevoegd:
Die is echter toch origineel uitgebracht in L'Amour à Vingt Ans (1962) Het lijkt me niet de bedoeling dat de aparte delen uit anthologyfilms op de site worden gezet? Zou het op zich misschien nog niet zo slecht vinden, want dan kun je een algemene score kwijt en ook een aparte score per deel - daar zou vooral Tarantino en Rodriguez van kunnen profiteren bij Four Rooms (1995) - maar weet niet of dat dat nu effectief de bedoeling is
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ik denk niet dat we omnibus films moeten gaan ontleden inderdaad, en dan haal je een film uit de context.
Daarbij krijg je dan ook nog eens dat bepaalde delen uit een omnibusfilm wel toevoegbaar zouden kunnen zijn, en andere weer niet, vanwege te korte speelduur. Dat wordt nogal een ratjetoe.
Als de film specifiek gemaakt is voor deze omnibus film dan lijkt het me beter deze toevoeging weer te verwijderen.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Het was niet Verhoeven, maar Legan die er in slaagde om de speelduur gewijzigd te krijgen op IMDB: Het grote opmerkingen / feedback topic
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Ik zie dat deze is toegevoegd, maar het voldoet toch totaal niet aan de toevoegingseisen?
Dan krijgen we wel wat Verhoeven zei over home-videos, in de zin dat privé afstudeervideo's en schoolopdrachten worden toegevoegd als film?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Afstudeerfilms staan al heel lang op MM. Het klopt dat er geen expliciete regel voor is, maar ze worden vertoond op tv, op festivals en er zijn zelfs studenten Oscars.
Alaska (1989) is er bijvoorbeeld ook een. Daar is verder niets aan veranderd nu.
Het gaat om bekende filmmakers, dan is het aannemelijk dat die films wel op tenminste 2 filmfestivals hebben gedraaid. Alaska is overigens op dvd uitgebracht.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Afstudeerfilms staan al heel lang op MM. Het klopt dat er geen expliciete regel voor is, maar ze worden vertoond op tv, op festivals en er zijn zelfs studenten Oscars.
klara
-
- 814 messages
- 20367 votes
Met de verlegging van de grens naar 30 minuten, kun je je afvragen waarom dan ook niet naar
20 minuten of nog lager. Ik heb bijv. diverse Laurel en Hardy films gezien van ongeveer 20
minuten speelduur, maar voor mij wel met een beklijvende allure. Er zitten voor mij films bij
die ik minstens zo hoog waardeer als enkele volwaardige films van dit duo. Interessant is
daarbij ook de film Le Voyage de la Lune van Melies, een baanbrekende, zeer korte film die
nu nog op deze site ontbreekt. Toch een gemis, vind ik. Mijn idee is nu, waarom niet al de
beperking loslaten. Ik hoop dat het er ooit nog van komt.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ja misschien gebeurt dat nog eens, maar op dit moment zijn daar nog geen plannen voor.
Uitbreidingen op MM gaan gefaseerd en met kleine stappen. We hebben een beperkt aantal vrijwilligers en we verwerken nu de toevoegingenstroom die op gang is gekomen nav de recente uitbreiding.
Het bijhouden en up-to-date houden van de site heeft de hoogste prioriteit, en dan kunnen we daarnaast af en toe kijken of er een uitbreiding mogelijk is, maar we zijn daarin wel vrij behoudend.
De titels die je noemt zouden inderdaad een welkome aanvulling zijn voor de site.
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Best vaak zijn er geen trailers op de filmpagina's van de oudere films. De beste kwaliteit trailers zijn van matige kwaliteit. Kan ik dan alsnog de trailers insturen?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Alleen vanaf 360p en als het nog wel om aan te zien is. 
Matige kwaliteit heeft dus niet zoveel zin.
Ajax&Filmfreak
-
- 3362 messages
- 3729 votes
360p is naar mijn smaak al abominabel.
stephan-0115
-
- 1358 messages
- 2203 votes
Ik vind de wijziging wel prima, maar kan er dan ook niet wat ruimer omgegaan met een twijfelgeval, miniserie dan wel film? Nu zie ik een Heimat op de site staan, maar een Bassie & Adriaan wat wel een geheel is en een filmlengte heeft niet. Het is dan wel in heel veel afleveringen geknipt voor tv vroeger, maar ik zie het meer als film. Ik weet niet wat hiervoor de beweegredenen zijn geweest maar zal het mooi vinden als zoiets ook toegevoegd kan worden
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Dat doen we ook wel eens, maar Bassie & Adriaan zullen we nooit als film aanmerken.
Daarvoor verwijs ik door naar TvMeter.nl - De site voor voor liefhebbers van tv-series waar je de reeksen kunt vinden.
Wat Heimat betreft, dat heeft te maken met een bioscooprelease.
klara
-
- 814 messages
- 20367 votes
Ook een serie: Ik heb lange tijd geleden via een marathonzit over ongeveer drie dagen van de regisseur Hayao Miyazaki de reeks Future Boy Conan (Mirai Shounen Konan) gezien, en die bij tal van afleveringen met mekaar schat ik ongeveer zo'n 24 uur in beslag nam. Maar wel als een doorlopend verhaal en een geheel. Ik vond de reeks geweldig. En past volgens mij, gelet ook op de reputatie van de regisseur, wel
bij Moviemeter.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ook een serie: Ik heb lange tijd geleden via een marathonzit over ongeveer drie dagen van de regisseur Hayao Miyazaki de reeks Future Boy Conan (Mirai Shounen Konan) gezien, en die bij tal van afleveringen met mekaar schat ik ongeveer zo'n 24 uur in beslag nam. Maar wel als een doorlopend verhaal en een geheel. Ik vond de reeks geweldig. En past volgens mij, gelet ook op de reputatie van de regisseur, wel
bij Moviemeter.
Die serie heeft 26 afleveringen.
Helaas, enkel miniseries zijn toevoegbaar op MM.
Je kunt hiervoor beter een verzoek plaatsen op TvMeter.nl.
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
360p is naar mijn smaak al abominabel.
Klopt, maar vreemd genoeg zitten er tussen de 360p filmpjes (en andere resoluties) ook grote verschillen. 360p is niet altijd 360p... soms ziet het er nog best aardig uit, en de andere keer is het zo wazig als het maar kan. Maar ik heb nu in ieder geval een indicatie.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Klopt, maar vreemd genoeg zitten er tussen de 360p filmpjes (en andere resoluties) ook grote verschillen. 360p is niet altijd 360p... soms ziet het er nog best aardig uit, en de andere keer is het zo wazig als het maar kan. Maar ik heb nu in ieder geval een indicatie.
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
Berichten verplaatst naar De Site > Algemeen > Zoeken op de site
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.