• 177.962 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.370.978 votes
Profile

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

Roger Thornhill

• 6011 messages
  • 2445 votes

O kijk, ik zie nu een (volgens mij) nieuwe poster bij Amarcord. Het is... nou ja, deze is eigenlijk best geslaagd, maar verder is het toch helemaal zoals mijn voorganger Antoon in zijn laatste zin zegt?

Roger Thornhill

• 6011 messages
  • 2445 votes

Och, ik ging er stilzwijgend van uit dat de houder van die rechten de filmmaatschappij zelf of daaraan gelieerd zou zijn. Maar als dat niet zo is houdt de redenering geen steek.

jordandejong

• 4772 messages
  • 1431 votes

Mac Hammer Fan wrote:

Bij de posters stel ik vast dat de Italiaanse maatschappij die de rechten opeist Moviemeter bevolen heeft van zelfs Franse posters te verwijderen van Franse films. En ook is het zo dat van heel wat Italiaanse producties geen Engelstalige poster te vinden is. Zo wordt het nu toch wel heel moeilijk. Ik vrees dat heel wat grijswitte vlakken zullen blijven staan als vervanging van de posters. En wat als straks andere maatschappijen hetzelfde doen?

Ik vind dit zo enorm zonde. De poster is toch de eerste aandachtstrekker die voor mij al grotendeels bepaald of ik geïnteresseerd ben of niet. Daarnaast zijn vooral vaak die Italiaanse posters van 40 jaar geleden echt works of art.

Dan maar over naar stills als dit probleem blijft bestaan? Niet ideaal maar alles is beter dan dat grijze vlak.

Antoon

• 120 messages
  • 5299 votes

Het is inderdaad enorm zonde. Net maar eens 'grafisch' door mijn lijst 'Speelfilms gezien'' gegaan en het is schokkend om te constateren hoeveel grijze vlakken erbij zijn gekomen.

Nicolage Rico

• 20219 messages
  • 2364 votes

Als je bij de overzichten van de toplijsten kijkt (bijv. 'Top 250 thrillers'), hoort er naast de films het aantal sterren te staan dat je aan de betreffende film hebt uitgegeven.

Maar die sterren vallen voor de helft van de tijd weg. Vaak komen ze ook niet terug als je de pagina ververst - en dan ineens toch weer wel.

Is dit op te lossen? Die sterren zijn namelijk erg handig als je de lijsten vlug door wil scrollen.

TerryA

• 547 messages
  • 2459 votes

Antoon wrote:

Over welke Italiaanse maatschappij hebben we het hier eigenlijk? Betreft het soms RCS MediaGroup? Dus nu ook posters van Franse films? Zal dan wel wellicht te maken hebben met het feit dat het Frans/Italiaanse co-producties zijn. Ik snap dat filmposters ook beschermd zijn door auteursrechten, maar toch...het is zo kinderachtig en vooral tegenstrijdig. Een filmposter is immers een reclamemiddel met als doel gezien te worden door de consument, dus ze zouden eerder blij moeten zijn voor de gratis aandacht van hun films op MovieMeter!

Hier ben ik ook nieuwsgierig naar? (welke maatchappij dit probeert te doen?)

Reden dat ik het vraag, eerder dit jaar was ik in gesprek met kennis die al jaren een fiets blog schrijft. Kort versie hier was dat afgelopen jaar (dus zomer 2023) had hij een artikel of blog over NL wielerploeg teams sinds de jaren 50/60 met heel veel mooie images van wieler-prof teams over de jaren 60, 70, 80, enz.(Gazelle, PDM, Televizier, enz). Dan bij afloop van de TdF in 2023 had hij een foto bij gezet van de winnende NL team Jumbo-Visma die in dat jaar ook nog de andere grote tours hadden gewonnen, samen met gegevens van de fotograaf, dus een credit of erkenning aan persoon die foto had genomen.

Dan ineens in Mei 2024 kreeg hij een email van een bedrijf uit de UK die bijna een duizend euro ging vragen voor het gebruik van die Jumbo-Visma foto!

Wat blijkt, er is een bedrijf geregistreerd in Zwitserland en de UK (toevalig 2 non EU landen) dat gaan onder de naam PICRIGHTS, en die hebben een deal afgesloten met o.a lequipe in Frankrijk en Reuters dat hun zullen met behulp van technology alle fotos of images afgaan op de internet en dan geld vragen voor gebruik.

Zie hieronder link naar trustpilot recensies over deze PICRIGHTS. De reacties spreken voor zelf!!

Picrights Reviews | Read Customer Service Reviews of picrights.com - uk.trustpilot.com

Ik had ook wat nagezocht voor hem, en kwam uiteindelijk in contact met de fotograaf van die Jumbo-Visma image, die mij vertelde dat hij wist van PICRIGHTS maar had niks met hun te maken. Nog erger, hij zelf zou aan deze aktie van PICRIGHTS ook niks zelf gaan verdienen. Dit was opgezet door PICRIGHTS om een manier om geld te maken.

Dus alle geld verzameld van deze trolls gaat na hun eigen eigen portemonnee, niet naar de artiest, met ik vermoed een klein percentage naar de owners van de website die de foto of image als eerst hadden vertoond (dus bijv in een Reuters artikel over de Tour de France).

Is er een kans hier dat die RCS MediaGroup dezelfde tactic gebruikt metr betrekking tot images van film posters? - In andere worden, de artist of designer van deze originele posters zal zelf nooit iets krijgen? Puur geldmakkerij van de mensen die de software hebben om alle images af te gaan op de internet?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Op verzoek van de eigenaren wordt dit niet bekend gemaakt, maar het gaat niet om de hierboven genoemde partij.

starbright boy (moderator films)

• 22398 messages
  • 5070 votes

Het gaat ook niet om een filmmaatschappij, maar om een rechtenhouder van posters. Dus ze hebben geen belang bij "reclame voor de film" . En hun claim is legitiem. Dat is uitgezocht.

TerryA

• 547 messages
  • 2459 votes

@kappeuter; ok, fair enough. Het kwam over als dezelde sort MO, daarom had ik die voorbeeld gebruikt.

Antoon

• 120 messages
  • 5299 votes

Vervelend doen en dan ook nog verzoeken hun naam niet bekend te maken. Helden op sokken, wat mij betreft. Ik heb natuurlijk geprobeerd het zelf te achterhalen, maar dat blijkt niet zo makkelijk. Ik blijf het maar een vreemd verhaal vinden. Is het bijvoorbeeld bekend of andere filmsites dezelfde problemen ondervinden met deze rechtenhouder?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Nee de eigenaren van MM hebben dat verzocht.

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Hallo iedereen,

Ik weet niet of ik op het goeie topic zit met deze vraag. Maar onlangs bij uitgebreid zoeken op 2024-2025 en sorteren op je eigen stem heb ik opgemerkt dat christmas Eve in Miller's Point niet in mijn lijst van 2024 voor komt.

Niet dat dit erg is want het is echte bagger maar ik zie toch graag alles wat ik gezien heb in 2024 opgelijst. Ergens een foutje gebeurt?

Groetjes,

Dimitry

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

kappeuter wrote:

Nee de eigenaren van MM hebben dat verzocht.

??

pampelonne

• 440 messages
  • 202 votes

Wordt er nog aandacht besteed aan het IDFA??

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

eempag

• 440 messages
  • 379 votes

Bij De Dirigent:

Jammer dat moviemeter om de haverklap pogingen doet om de cookievoorwaarden te laten accepteren.

Fijn zo'n belang met sponsors maar 1X afwijzen moet toch voldoende zijn.

Of ben ik de enige die dat ongewenst vindt?

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Was er nog iemand aangenomen naar aanleiding van die vacature eigenlijk? Mag daar iets over gezegd, of is dat hush-hush?

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Geen idee of het al ter sprake is gekomen, maar voorheen kon je, als je bijvoorbeeld in de discussie threads op een gebruiker zocht, de permalink van de gevonden posts klikken en zodoende in de ongefilterde thread komen waar die post onderdeel van was. Nu zie je dus bij de gevonden posts de context niet meer en moet je handmatig zoeken waar die post een reactie op was.

Snapt u hem nog?

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Stephan wrote:

Geen idee of het al ter sprake is gekomen, maar voorheen kon je, als je bijvoorbeeld in de discussie threads op een gebruiker zocht, de permalink van de gevonden posts klikken en zodoende in de ongefilterde thread komen waar die post onderdeel van was. Nu zie je dus bij de gevonden posts de context niet meer en moet je handmatig zoeken waar die post een reactie op was.

Snapt u hem nog?

Ik geloof dat ik je snap, maar dat kan toch nog steeds als je op de datum en het stip klikt op zo'n post? Dat is toch een permalink?

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Als ik op de permalink klik, herlaadt het de zelfde 'search' pagina en opent niet een pagina waar de gevonden post zich bevindt.

Op de video zie je de url onderaan de vensterbalk niet, maar de link verwijst naar de 'search' pagina waar ik me al op bevindt.

Voor de duidelijkheid: elke keer als de pagina een paar regels naar beneden scrollt, heb ik op de link geklikt.

narva77 (crew films)

• 12723 messages
  • 6540 votes

Stephan wrote:

Snapt u hem nog?

Het klopt dat de permalinks niet meer werken. Dat staat al een poos op de bugslijst om aangepakt te worden. Er wordt echter helaas geen prioriteit aan gegeven.

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Tja... in dit geval was vroeger alles beter.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

narva77 wrote:

(quote)
Het klopt dat de permalinks niet meer werken. Dat staat al een poos op de bugslijst om aangepakt te worden. Er wordt echter helaas geen prioriteit aan gegeven.

Zonder erg cynisch te willen klinken, maar wordt er eigenlijk uberhaupt ergens prioriteit aan gegeven? Ik heb het idee dat er totaal niets aan de ict wordt gedaan van deze site eigenlijk. Enkel de redactie krijgt op dit moment aandacht?

De scraper van het aanbod van twee van de grootste streamingdiensten (Alles over Netflix - moviemeter.nl en Alles over HBO Max - moviemeter.nl) doen het al maandenlang niet bijvoorbeeld. Wat ook al maanden geleden gemeld is aan de ontwikkelaars. Mensen die komen kijken welke films ze kunnen zien, leek me ooit een van de aders van deze site te zijn.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Montorsi

Wij hoorden dat de ontwikkelaars 'binnenkort' weer bezig gaan met bugs fixen voor de community.

Dan hopen we ook weer updates te ontvangen over de voortgang.

brucecampbell

• 3315 messages
  • 7361 votes

Hoe kan je zien hoeveel films je per jaar hebt gezien?

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

brucecampbell wrote:

Hoe kan je zien hoeveel films je per jaar hebt gezien?

Ik zet altijd mijn statistieken in de Filmvoornemens topics die elk jaar opnieuw komen en zo kan ik het via hier een beetje bijhouden, hoe anders geen idee.

Ik kan je dan Letterboxd aanraden, daar wordt het voor je bijgehouden. Nieuwe films maar ook herzieningen!

brucecampbell

• 3315 messages
  • 7361 votes

Kondoro wrote:

(quote)

Ik zet altijd mijn statistieken in de Filmvoornemens topics die elk jaar opnieuw komen en zo kan ik het via hier een beetje bijhouden, hoe anders geen idee.

Ik kan je dan Letterboxd aanraden, daar wordt het voor je bijgehouden. Nieuwe films maar ook herzieningen!

Heb al geprobeerd om mijn stemmen te exporteren naar Letterboxd, maar het lukt me niet...

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

kappeuter wrote:

Montorsi

Wij hoorden dat de ontwikkelaars 'binnenkort' weer bezig gaan met bugs fixen voor de community.

Dan hopen we ook weer updates te ontvangen over de voortgang.

Ah kijk eens aan, die van Netflix is weer gerepareerd in elk geval. Nu HBO nog.

Splinters

• 2620 messages
  • 1391 votes

Tom waes heeft afgelopen nacht een zwaar auto-ongeluk gehad en is gereanimeerd. Zijn toestand is zeer ernstig.

Is het dan passend om dit vervolgens in een kort nieuws artikel te presenteren met direct eronder de disclaimer "er gebeurt ontzettend veel en we weten niet of het allemaal waar is wat we zeggen"?

Wanneer je dit nieuws wil brengen, neem dan in ieder geval de tijd en de moeite om het artikel ook daadwerkelijk te brengen. Of plaats niets wanneer je daar de tijd niet voor kunt of wil nemen. Hoe dan ook, op deze wijze komt het weinig sjiek over. Wat mij betreft dan.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Misschien dat bij informatie (over de user) nog onderscheid kan worden gemaakt tussen het aantal stemmen op lange films of korte films net als nu op films en series.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.