- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Na een dagje gebruik ben ik het hier toch niet mee eens.
Er worden duidelijk andere accenten gelegd. Het forum/recensie gedeelte oogt als een vluchtige implemenatie van wat er vroeger was, het community gedeelte wordt wat weggemoffeld en het informatieve stuk wordt duidelijk naar voren geschoven. Het is ook daar waar alle grote "vernieuwingen" terug te vinden zijn.
Qua performantie lijkt het ook alweer wat trager te zijn tov gisteren (meer op het oude niveau), al zijn het ook vooral een hoop onzinnige animaties die storen (wat onrustig gescroll na het posten van een bericht bijvoorbeeld)..
Ik ben het wel met je eens hoor. Ik moet ook nog erg wennen maar ik probeer dat nu te doen, al toen ik de site vanmorgen opende en ik de 'klassieke modus' nog had aanstaan voelde het veel vertrouwder. De community die weggestopt is daar stoor ik mij ook aan, ik zet hem denk ik langzamerhand ook weer terug naar de klassieke modus.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
De mogelijkheid om terug te schakelen naar de 'klassieke' site blijft in principe voorlopig bestaan.
Wat betreft het samenvoegen van MM/TvM accounts;
Er komt binnenkort nog een mogelijkheid / tool voor gebruikers die op TvM een afwijkende gebruikersnaam hebben om alsnog voor die TvM-gebruikersnaam te kunnen kiezen.
Alleen in het bijzondere geval dat die gebruikersnaam al in gebruik is op MM, kan de user eenmalig zelf de gebruikersnaam aanpassen. Let op: dit geldt dus alleen voor deze specifieke situatie.
Aangezien het nadrukkelijk om een beta-site gaat:
De belangrijkste knelpunten / missende elementen op de nieuwe site worden de komende weken geinventariseerd. Zoals beter inzicht in op welke films / series je gestemd hebt (voorheen stemtabel)
Jullie feedback zal hierbij serieus worden meegenomen.
De zaken met de hoogste prioriteit zullen uiteraard eerst aangepakt worden.
Gehenna
-
- 657 messages
- 6730 votes
Sommige mensen willen gewoon een site gebruiken en niet noodzakelijk betatester zijn?
Ik heb het over de talloze fouten die BBarbie op IMDb heeft ontwaart. Het is net als wikipedia, zie je een fout verbeter hem dan want alleen door een actieve community van gebruikers wordt een database zo kloppend mogelijk. Als je je niet geroepen voelt om daaraan mee te doen, moet je dat vooral niet doen maar dan heb je ook geen recht tot klagen IMO.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Ik heb het over de talloze fouten die BBarbie op IMDb heeft ontwaart. Het is net als wikipedia, zie je een fout verbeter hem dan want alleen door een actieve community van gebruikers wordt een database zo kloppend mogelijk. Als je je niet geroepen voelt om daaraan mee te doen, moet je dat vooral niet doen maar dan heb je ook geen recht tot klagen IMO.
Er zit toch een groot verschil tussen IMDb en Wikipedia. Het ene is inderdaad een community gebeuren, IMDb is een website waar één van de rijkste bedrijven achterzit en die het complete community gebeuren zomaar kan schrappen als het niet meer in hun kraampje past.
Als je veel tijd steekt in een site verwacht je er toch ook wel iets van terug. En aangezien je als gebruiker toch geharvest wordt voor advertisement, zijn die diensten ook niet "gratis" en mag je best wel wat eisen.
Picker
-
- 368 messages
- 2810 votes
Klopt het dat ik niet meer bij een film kan zoeken naar de stem van een specifieke gebruiker?
BBarbie
-
- 12893 messages
- 7675 votes
Ik lees dit vaker maar als je op talloze fouten stuit waarom geef je dan geen correctie door? Oprechte vraag.
Gehenna
-
- 657 messages
- 6730 votes
Er zit toch een groot verschil tussen IMDb en Wikipedia. Het ene is inderdaad een community gebeuren, IMDb is een website waar één van de rijkste bedrijven achterzit en die het complete community gebeuren zomaar kan schrappen als het niet meer in hun kraampje past.
Als je veel tijd steekt in een site verwacht je er toch ook wel iets van terug. En aangezien je als gebruiker toch geharvest wordt voor advertisement, zijn die diensten ook niet "gratis" en mag je best wel wat eisen.
IMDb is door gebruikers groot gemaakt - community based net als de meter sites en pas later aan Amazon verkocht die helaas al een heel groot deel van het community gebeuren heeft geschrapt Ik hoop dat het hier nooit gebeurt.
Het punt is, als je fouten ziet en je doet er niets aan door het te corrigeren dan blijven die fouten bestaan totdat iemand anders dezelfde fout opmerkt en het wel corrigeert en het is maar de vraag of er überhaupt ooit nog iemand anders is die het opmerkt en de tijd neemt om het te corrigeren. Ik heb oprecht nooit begrepen waarom iemand geen correctie indient als die een fout ziet staan en erover 'klaagt' op een andere site dat een bepaalde site talloze fouten heeft terwijl die in dezelfde tijd die hij/zij aan het berichtje wijde hier, net zo makkelijk een correctie zou hebben ingediend. Ik doe het hier, op IMDb. whatiwatch en Wikipedia altijd, kleine moeite.
Gehenna
-
- 657 messages
- 6730 votes
Fair enough, ik ging er dus vanuit dat je de fouten opmerkt maar er verder niets aan deed, maar dat is niet het geval.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11904 messages
- 5309 votes
Statistieken van The Unholy (Film, 2021) - moviemeter.nl
'Op deze pagina vind je', dus zonder een -t. Mijn taalhart juicht als dit kan worden aangepast 
Bubblez
-
- 2057 messages
- 2498 votes
Sinds gisteren zien de sites MovieMeter en TVMeter er anders uit. Helemaal prima (al ben ik toch direct terug gegaan naar de klassieke weergave). Maar op mijn TVMeter zijn alle updates leeg en daar baal ik enorm van. Dit is niet het geval op de andere sites. Kan dit nog hersteld worden?
In de klassieke weergave is mijn TVmeter-profiel zelfs pas gisteren aangemaakt, vandaar dat ook echt alles weg is, ook stemmen.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Zou ook de mogelijkheid om het berichtenveld wat groter te maken wanneer je iets typt terug kunnen komen? Als je nu een wat langere tekst quote, dan moet je continu liggen scrollen in je eigen bericht.. De mogelijkheid om een opmerking of een recensie te schrijven is ook nogal buggy precies. Standaard staat het bericht aangevinkt als enkel Opmerking. Klik je op Mening/Recensie dan verdwijnt het bolletje bij Opmerking maar komt het niet bij Mening/Recensie. Klik je nog eens op Mening/Recensie, dan komt het bolletje bij zowel Opmerking alsook bij Mening/Recensie?
Ik snap dat dit een beta versie is maar had het eigenlijk niet veel logischer geweest om standaard het oude design te laten en de gebruikers te laten testen door ze zelf voor de beta versie te laten kiezen? Ik twijfel er niet aan dat er talloze users waren geweest die met plezier (waaronder ikzelf) de beta versie hadden getest maar nu zit je gewoon met iets waar de kinderziektes duidelijk niet uit zijn maar dat je wel als "productie" draait. Op die manier had je na x aantal tijd gewoon een 99% werkende site naar alle gebruikers kunnen pushen. Genoeg positieve dingen op te merken trouwens (onder andere een verbeterde zoekmachine waarbij een titel niet exact juist moet zijn) maar het negatieve overheerst nu eenmaal makkelijker.
PS: ook geen smileys meer?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Sinds gisteren zien de sites MovieMeter en TVMeter er anders uit. Helemaal prima (al ben ik toch direct terug gegaan naar de klassieke weergave). Maar op mijn TVMeter zijn alle updates leeg en daar baal ik enorm van. Dit is niet het geval op de andere sites. Kan dit nog hersteld worden?
In de klassieke weergave is mijn TVmeter-profiel zelfs pas gisteren aangemaakt, vandaar dat ook echt alles weg is, ook stemmen. Al die jaren voor niks alles bijgehouden, ik ben hier echt boos om. Wat een teleurstelling zeg
Mogelijk zijn je accounts nog niet goed samengevoegd omdat je je op TvM misschien met een ander e-mailadres hebt aangemeld.
Bij instellingen vind je een linkje 'TVMeter koppeling aanpassen'.
Je kunt hier inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord van TvM.
Als het goed is komen je ingevoerde stemmen e.d. weer terug.
Mocht dit niet zo zijn dan zal dit door de beheerders uitgezocht worden.
Bubblez
-
- 2057 messages
- 2498 votes
Mogelijk zijn je accounts nog niet goed samengevoegd omdat je je op TvM misschien met een ander e-mailadres hebt aangemeld.
Bij instellingen vind je een linkje 'TVMeter koppeling aanpassen'.
Je kunt hier inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord van TvM.
Als het goed is komen je ingevoerde stemmen e.d. weer terug.
Mocht dit niet zo zijn dan zal dit door de beheerders uitgezocht worden.
Joh! Het is gelukt!!! DANK DANK DANK!!!!
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
De mogelijkheid om terug te schakelen naar de 'klassieke' site blijft in principe voorlopig bestaan.
Wat betreft het samenvoegen van MM/TvM accounts;
Er komt binnenkort nog een mogelijkheid / tool voor gebruikers die op TvM een afwijkende gebruikersnaam hebben om alsnog voor die TvM-gebruikersnaam te kunnen kiezen.
Alleen in het bijzondere geval dat die gebruikersnaam al in gebruik is op MM, kan de user eenmalig zelf de gebruikersnaam aanpassen. Let op: dit geldt dus alleen voor deze specifieke situatie.
Fijn om te horen. Krijgen we daar een melding van en een uitleg hoe we dit kunnen doen?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ja uiteraard. 
Dit moet nu eerst nog gemaakt worden.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ik heb mijn Tvmeter account gekoppeld, maar ik kan nu op mijn profiel niet meer de individuele stemmen op series terugvinden. Wordt dit nog gefixt? Ik zie wel de stemverdeling, en wanneer ik handmatig naar een serie ga zie ik nog wel m'n stemmen, maar dus niet op het profiel.
Zou je eens naar instellingen willen gaan en de link 'TVMeter koppeling aanpassen' willen aanklikken en daar even in te loggen met je TvM account en password?
Als het goed is worden de accounts dan alsnog effectief gekoppeld in je profiel.
Decec
-
- 6743 messages
- 8585 votes
Sonia Joubert
Soleil
waarom is geen zoek opdracht voor namen? ik kon niet vinden voor apart regie Sonia Joubert?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Bericht verplaatst naar De Site > Algemeen > Ads / reclame op de site
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Even voor mijn beeldvorming, als je de oude layout gebruikt dan kan je gewoon bij MM en TVM nog reageren onder je 2 oude nicknames en die stem en berichtendata wordt dan gewoon toch meegenomen als over een tijdje de boel definitief nieuw is en er 1 account gaat zijn waar je zelf over kan bepalen welke?
ZZ TOP
-
- 507 messages
- 2187 votes
Stemgemiddelde staat ook niet meer bij je profiel. Evenals de standaardafwijking van je stemmen. Vond ik altijd wel een fijne toevoeging. En plus dat het stemtabel verdwenen. Dat is ook erg jammer.
Lijken mij toch geen dingen om bewust weg te laten.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Klopt het dat ik niet meer bij een film kan zoeken naar de stem van een specifieke gebruiker?
Dat klopt. Dat is een van de functionaliteiten die gemist worden. Zoals ook het zoeken naar meningen en het ontbreken van de stemtabel functie. En het missen van het volledige koop- en bioscoopoverizcht (meerdere maanden terug of vooruit kijken). Stemgemiddelden.
Dit soort zaken zal doorgespeeld worden naar de ontwikkelaars.
Het is niet erg als er hier eens wat dubbel gemeld wordt, dat geeft dan ook aan dat het door meerdere users gemist wordt.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Even voor mijn beeldvorming, als je de oude layout gebruikt dan kan je gewoon bij MM en TVM nog reageren onder je 2 oude nicknames en die stem en berichtendata wordt dan gewoon toch meegenomen als over een tijdje de boel definitief nieuw is en er 1 account gaat zijn waar je zelf over kan bepalen welke?
Ja. Je zou nu al je accounts kunnen koppelen op de nieuwe site via de tool, mocht dat door automatische samenvoeging mislukt zijn.
De gebruikersdata van TvMeter zijn later altijd nog paraat dus het nieuwe (nog te verschijnen) tooltje om de gebruikersnaam van een van de twee sites te kiezen zal dan ook nog werken, is mij verzekerd.
Heino (moderator series)
-
- 1517 messages
- 2355 votes
Zou je eens naar instellingen willen gaan en de link 'TVMeter koppeling aanpassen' willen aanklikken en daar even in te loggen met je TvM account en password?
Als het goed is worden de accounts dan alsnog effectief gekoppeld in je profiel.
kappeuter Dit probleem heb ik ook en al meerdere keren gemeld, terwijl mijn account al een paar maanden goed gekoppeld is vanwege het testen. Bij de individuele seizoenen zijn mijn stemmen nog te zien, maar als ik via mijn avatar en dan "stemmen" naar mijn stemoverzicht ga staat alles wel goed voor de films maar niet voor de series. Bij Films staat eerst een stemverdeling in de vorm van een staafdiagram en daaronder alle stemmen per film, gesorteerd op beoordeling. Bij de series staat ook deze stemverdeling met alle stemmen (die ook kloppen), maar daaronder staat ipv de stemmen per serie de tekst "Er zijn geen stemmen gevonden". Ik heb al van meerdere TvM users begrepen dat dit probleem speelt.
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2167 votes
Met de vernieuwde site vind ik het lastiger om te zoeken op genre, jaar en alfabet. Je kan het allemaal instellen maar er wordt bijvoorbeeld nergens meer aangegeven hoe veel films er zijn van dat jaar en genre en ook niet alles wordt vertoond bij het zoeken waardoor je alle letters van het alfabet af moet gaan in plaats van dat het allemaal overzichtelijk per pagina wordt weergegeven.
mister blonde
-
- 12694 messages
- 5828 votes
De zoekfunctie is ook een stuk minder nu. Hoe zoek je bijvoorbeeld naar alle films die je uit Brazilië hebt gezien?
jaxteller
-
- 111 messages
- 43 votes
hoe schakel je naar de klassieke website? Ik lees dat het mogelijk is.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
hoe schakel je naar de klassieke website? Ik lees dat het mogelijk is.
Mijn instellingen > "Klassieke modus Overschakelen naar de klassieke modus" aanvinken en opslaan.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
De zoekfunctie is ook een stuk minder nu. Hoe zoek je bijvoorbeeld naar alle films die je uit Brazilië hebt gezien?
Nog steeds via de uitgebreide zoekfunctie
Die blijken veel gebruikers niet makkelijk te kunnen vinden (je ziet de link zodra je een tekst typt in het zoekfunctie).
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.