- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- MovieMeter krijgt een nieuwe eigenaar
MovieMeter krijgt een nieuwe eigenaar
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Iets langer dan 6 jaar lid al lijkt het al veel langer. De gouden jaren heb ik misschien wel gemist, maar ik heb hier toch al enorm veel plezier beleefd, ontdekkingen gedaan en gelijkgestemde zielen gevonden, zelfs mensen die ik nu vrienden kan noemen.
Bedankt voor die jarenlange inzet, Jordy!
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Tss, nu wordt er haast gesproken alsof MovieMeter opgeheven wordt.
Jordy, ik bewonderde me toch echt je inzet en hart en ziel voor de site; waarbij ik me afvroeg hoe je privéleven erdoor verliep. Nog tijd voor vakantie, rust, een boek lezen, seks....
Maar nee, na 19 jaar mag je nog altijd trots naar het resultaat kijken dat is ontstaan in de prille tijd van het trage inbel-internet. Het zal wel erg wennen zijn om dan nu slechts als gebruiker rond de dolen op de site.
Nu wel hopen dat de overnemer geen softe millennial type is, die driekwart van de films van Moviemeter afdondert vanwege de explicite inhoud. 
Jordy bedankt!
joolstein
-
- 10824 messages
- 8909 votes
Jordy een moedige en logische keuze na 19 jaar, Dank je wel voor al het harde, goede werk dat je heb verzet! Zonder die liefde had een site als deze en in deze vorm nooit kunnen bestaan. Waar andere als vast ritueel elke morgen Facebook checken was dit voor mij MM en hopelijk blijf ik (en vele andere) dat nog jaren doen! Wat de toekomst brengt weten we niet maar als jij er goed gevoel over heb, dan denk ik dat het allemaal wel goed zal komen! Time will tell!
horizons
-
- 5687 messages
- 2402 votes
Thnx & enjoy.
Toffe site collectie gemaakt. 
tommykonijn
-
- 5139 messages
- 2356 votes
Jordy, heel erg bedankt voor alle moeite die je al die jaren gestopt hebt in deze prachtige sites. MovieMeter was in de zomer van 2007 per toeval een van de eerste sites die ik ontdekte en gelukkig maar. Als 10-jarige heb ik me destijds door mijn vader laten inschrijven en, ondanks dat ik toen veel meer vrije tijd had dan nu, ben ik tot op de dag van vandaag actief gebleven. Als het aan mij ligt blijft dat ook zo. Ik kan me het internet haast niet voorstellen zonder MM. Altijd mijn eerste bron om erachter te komen hoe iets gewaardeerd wordt (dat geldt overigens ook voor de zustersites).
Fijn dat je een nieuwe eigenaar gevonden hebt en geniet van de rust en je gezin! 
Flat Eric
-
- 6443 messages
- 1026 votes
Ook namens deze vaste dagelijkse bezoeker hartelijk dank voor alle tijd en moeite die je in de site(s) hebt gestoken. Een begrijpelijke beslissing om deze stap te zetten hoor.
MM is een prettige overzichtelijke site.
Hoop dat de nieuwe eigenaar er niet teveel aan gaat lopen sleutelen. Nou ja, als het een puinhoop wordt dan kan je er nog altijd een film over maken 
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Een hele begrijpelijke beslissing. Toen ik in 2004, na aandringen van Starbright Boy, lid werd van Moviemeter, had ik nooit kunnen vermoeden dat dit mijn leven compleet zou veranderen. Het heeft me niet alleen een heleboel mooie films opgeleverd, maar ook een huwelijk en twee ware Moviemeter-kinderen. Daar alleen al ben ik je natuurlijk eeuwig dankbaar voor, Jordy! Ik ben benieuwd wat we gaan merken van deze nieuwe eigenaar.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Hé Jordy dat is even nieuws.
Ook ik snap je besluit na 19 jaar. Dat je dan maar weer wat meer vrijheid krijgt wat je voorheen niet had om ons onze hobby uit te laten voeren. Ook ik heb met maar 6 jaar activiteit hier op de site niets mee kregen van de gouden jaren, maar wat ik wel weet is dat ik als jochie van 15 tot nu een brede smaak heb opgebouwd, toch nog wat kennis heb weten op te werken en met volle overtuigen nog steeds onder elke film die ik heb gezien een mening plaats, ondanks dat ik net terug kom van een dipje. Ik was jaren bang MovieMeter snel zou stoppen dus ik schrok wel even toen ik het las, maar met de nieuwe eigenaar hoop ik dat vooral de gezelligheid op de site blijft, ik mijn hobby kan uit blijven voeren door middel van meningen typen en we nog jaren mogen genieten van een filmcommunity ieder met een eigen passie op filmgebied. Ik wil je danken voor die zes jaar als admin, en hoop je zo nu en dan terug te zien hier op MovieMeter!
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Ik las het nieuws zojuist op GamesMeter. Als dagelijks bezoeker zou ik het mij nauwelijks kunnen voorstellen om MovieMeter te missen. Ik hoop dat de nieuwe eigenaar niet al te veel rigoureuze beslissingen zal nemen.
In ieder geval bedankt voor alles en geniet van je vrije tijd. 
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Ik weet nog wel de eerste kennismaking met de site in de begintijd, zo rond oktober 2000 en mijn actieve bijdragen sinds het einde van dat jaar. In die 19 jaar heb ik veel mensen leren kennen (liefdes en vriendschappelijke relaties), een verbreding van mijn filmsmaak doorgemaakt, via de site contacten gelegd om (semi) professioneel te werken voor film (series etc) projecten en nog veel meer.
Een begrijpelijk besluit, maar op sentimenteel vlak bijzonder jammer. Het einde van een tijdperk. Dank voor alles!
meter_fan
-
- 180 messages
- 84 votes
Beste community,
Graag stellen wij ons voor als de nieuwe eigenaar van het Meter-netwerk.
Wij zijn een relatief kleine publisher - team van rond de 12 man - dat zich al ruim 20 jaar actief bezighoudt met verschillende online titels. Ooit zijn we begonnen met de website Voetbalzone.nl, dat net als de Meter-sites ook een vrij grote en actieve community heeft. Na een overname hebben we een paar jaar geleden afscheid genomen van deze site. Momenteel zijn GPFans.com en de Kelderklasse onze bekendere titels.
Met Jordy hebben we al vrij lang contact (sinds 2011) over de Meter-sites. In eerste instantie bestond het contact over wederzijdse, algemene interesses. Als webmasters is het best waardevol om onderling te praten over vergelijkbare ervaringen. Eerder dit jaar kregen de gesprekken een wending en werd er gesproken over een eventuele overname. Jordy gaf aan dat hij de sites al een tijd niet had doorontwikkeld, wat zonde is, en dat hij mede daardoor wel openstond voor nieuwe initiatieven, en zo geschiedde.
Uiteraard danken wij Jordy voor alles wat hij heeft betekend voor de Meter-sites. En waarschijnlijk voor een aantal onder ons niet 'alleen' voor de Meter-sites maar ook voor de impact hoe sommigen het internet gebruiken in haar algemeen. Sites zoals MovieMeter
staan bij velen in een rijtje van sites welke al jaren -danwel tientallen jaren- in een dagelijks te bezoeken rondje staat. Dat is toch echt wel bijzonder te noemen.
Er zijn meerdere eigenschappen wat ons aanspreekt aan de Meter-sites. Allereerst de onderwerpen waar het allemaal om draait: films, series, boeken, muziek en games. Dit is voor een heleboel mensen interessant - om informatie over te vinden of om over te discussiëren - en zo ook dus voor ons. Daarbij vinden wij de bijbehorende community erg sterk; zowel het geven van reacties als het geven van beoordelingen. Daarnaast denken wij dat we de producten nog leuker kunnen maken voor zowel de community als de neutrale bezoeker.
Wij hebben zeker plannen met de websites, maar we willen dit op gedegen manier aanpakken. De eerste fase zal vooral bestaan uit het beter leren kennen van alles wat met de Meter-sites te maken heeft. Ons doel is om de sites door te ontwikkelen en naar een volgend level te brengen, en daarmee ook klaar te maken voor de toekomst. We willen vasthouden aan de sterke kenmerken, maar ook investeren in nieuwe elementen/features voor de site. Wij denken dan apps voor Android en iOS en een “magazine”-achtige toevoeging, waarbij plaats is voor geschreven content, zoals (p)reviews, laatste serie/filmnieuws, interviews etc. Wij zullen niet gaan veranderen om het veranderen, maar alleen als we echt overtuigt zijn dat het een toegevoegde waarde heeft. Wij willen graag dat de site nog eens minimaal 20 jaar meegaat.
We zagen al wat vragen verschijnen in de topics van Jordy over onze eventuele plannen. Hier alvast wat antwoorden.
- Wordt het design op de schop genomen?
Onderdeel van ons plan om de site door te ontwikkelen zal waarschijnlijk bestaan uit een aanpassing in het design. Verwacht geen compleet redesign, maar meer een reskin/refresh. Sommige onderdelen zullen nieuw zijn en hebben daardoor sowieso meer design nodig.
- Waarderen jullie de community en haar crew?
Zeker. De community is juist een sterk punt van de site. Een crew is daar belangrijk in, zeker bij de Meter-sites. Jordy heeft ons laten zien dat de crew onder meer actief is in het beheren en toevoegen van nieuwe data. Daarnaast weten wij uit ervaring dat in het onderhouden van een community ook een heleboel tijd zit.
- Worden er apps verwacht?
Ja, wij hebben de intentie om volgend jaar met een Android en iOS app te komen. De komende maanden moet blijken welke functionaliteiten we daarin allemaal kunnen meenemen.
- Blijven bestaande functionaliteiten van de site bestaan?
Ja. Wij denken momenteel dat alle bestaande functionaliteiten zullen blijven bestaan. De sites staan sterk, hier willen we op verder bouwen. We lazen wat reacties dat mensen zich
zorgen maakten of dat ze nog wel lijstjes konden maken op MovieMeter. Wij zien geen reden om zo'n belangrijke functie zomaar op de schop te nemen, laat staan te verwijderen.
- Voegen jullie nog nieuwe dingen toe aan de sites?
Ja, maar we weten nog niet exact wat. We hebben een aantal ideeën, maar dit proces zit nog in de beginfase. We willen belangrijke toevoegingen sowieso eerst checken bij de crew. De inbreng van de crew kan juist hierin erg waardevol zijn.
- Worden de sites commercieel volgeplakt met banners en popups?
We gaan proberen alles te optimaliseren, dus ook hier gaan we naar kijken. We gaan investeren in het product; een goede balans in commerciële toevoegingen aan het product hoort hier zeker bij.
Groeten,
Roy namens FanReach
De filosoof
-
- 2449 messages
- 1664 votes
Ook ik wil Jordy nog heel erg bedanken voor zijn jarenlange inspanningen en opofferingen om deze sites tot zo'n groot succes te maken waaraan zo veel mensen elke dag plezier beleven! Het ga je goed, Jordy, en geniet van je vrije tijd!
horizons
-
- 5687 messages
- 2402 votes
Welkom,
- Worden er apps verwacht?
Ja, wij hebben de intentie om volgend jaar met een Android en iOS app te komen. De komende maanden moet blijken welke functionaliteiten we daarin allemaal kunnen meenemen.
Zolang de web-experience niet wordt aangepast maakt me dit niet zoveel uit. Vind nu juist een sterk punt van de meter-sites het responsive design op welke device dan ook. Heb een app niet gemist voor Moviemeter & vrienden.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Ooit zijn we begonnen met de website Voetbalzone.nl
1ste reactie: hoop wel dat de moderatie op moviemeter zo blijft en niet zoals bij voetbalzone want daar kan ik werkelijk geen normaal bericht schrijven zonder dat hij wordt weggemodereerd onder het kopje 'niets toevoegend'.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12834 votes
Denk je dat de "oude updates" gaan blijven kos? 
Ikzelf hoop vooral dat de optie blijft om te betalen vs advertenties. Voor een site die ik dagelijks bezoek vind ik advertenties weinig acceptabel. Zowel qua ethiek als performantie zijn die dingen dramatisch, daar heb ik graag een kleine vergoeding voor over.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Oh fuck, dat was ik nog vergeten... Oude updates ftw! *snif*
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Bedankt voor je heldere uitleg Roy. Ik krijg er weer vertrouwen in.
En door het feit dat je de film The Game (1997) een 4.5 gegeven hebt gegeven hoef ik helemaal niet meer te twijfelen aan je goede smaak / keuze. 
horizons
-
- 5687 messages
- 2402 votes
Privacy settings - gelderlander.nl
Was op musicmeter geplaatst. Interview met nieuwe eigenaar meters.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12834 votes
Is er trouwens ook een scenario uitgedacht in het geval dat MM in z'n nieuwe gedaante toch niet winstgevend weet te zijn?
horizons
-
- 5687 messages
- 2402 votes
WeWork scenarios bedenken.
Als fanreach echt commercieel is zal alles eerst geprobeerd worden. Meer advertenties, meer clickbait, meer abonnement, pay-to-view.
En dan opdoeken als iedereen weg is.
Worst case uiteraard.
Op musicmeter heeft crew nog ander bericht van nieuwe eigenaar gekregen.
Splinters
-
- 2619 messages
- 1390 votes
1ste reactie: hoop wel dat de moderatie op moviemeter zo blijft en niet zoals bij voetbalzone want daar kan ik werkelijk geen normaal bericht schrijven zonder dat hij wordt weggemodereerd onder het kopje 'niets toevoegend'.
Vzf, een forum met dictatoriale trekjes. Ik spreek over feiten van meer dan 10 jaar geleden maar vergeten ben ik het allerminst.
Gaat het hier eenzelfde kant op dan ziet het er somber uit voor moviemeter. Al is het natuurlijk zo dat de film- en voetbalwereld zich moeilijk met elkaar laten vergelijken.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Klinkt allemaal wel ok. Ik ben nooit zo gevoelig voor verandering. Weet nog dat iedereen bij elke design update helemaal rode vlekken kreeg van stress. Kennelijk heb je nog mensen met oude updates, lol. Die Jordy is te lief.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Vzf, een forum met dictatoriale trekjes. Ik spreek over feiten van meer dan 10 jaar geleden maar vergeten ben ik het allerminst.
Gaat het hier eenzelfde kant op dan ziet het er somber uit voor moviemeter. Al is het natuurlijk zo dat de film- en voetbalwereld zich moeilijk met elkaar laten vergelijken.
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Goed verhaal... Lekker kort ook.
Welkom Roy! 
Flavio
-
- 4893 messages
- 5223 votes
Bericht verplaatst naar Film > Algemeen > Ik zoek... een filmtitel #2
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Heel veel waardering voor alle tijd die je in deze sites hebt gestoken, Jordy! Ik heb het zien groeien van een site met een paar honderd enthousiastelingen naar een waar consortium van vijf platformen breed, en als het beheren daarvan niet je dagelijkse werk is kan ik me voorstellen dat je ooit gaat zoeken naar een exit-strategie. Ik ben eigenlijk wel blij dat die er nu is, en dat je niet voor de keuze staat om bij gebrek aan tijd of passie de hele boel maar op te doeken.
Ik hoop vooral dat je plezier kunt vinden in het deelnemen aan de sites als "doodgewone user" (al is /user/1 natuurlijk nooit bepaald doodgewoon
), zonder alle ballast van het runnen van de sites. Je hebt MovieMeter ooit voor jezelf gebouwd, en juist het grondig onderbouwd, nauwkeurig overwogen en bij voorkeur poëtisch verwoorde zeiken over films is toch wat het hier zo leuk maakt.
Het zou fijn zijn als je er op dezelfde manier plezier aan kunt beleven als hoe je het al die jaren aan al die duizenden andere users hebt gegeven.
Wat MovieMeter en MusicMeter voor mij persoonlijk hebben betekend is eigenlijk onvoorstelbaar. Midden jaren '00 beheersten ze een groot deel van mijn leven, en het feit dat tussen al die rare users de liefde van mijn leven zou blijken te zitten had ik nooit kunnen vermoeden, toen ik in 2002 mijn eerste bericht hier postte.
Dus ook namens mij: dank voor alles!
meter_fan
-
- 180 messages
- 84 votes
We zouden het waarderen wanneer jullie willen deelnemen aan deze enquête
: Enquête MovieMeter
stfuympos
-
- 13359 messages
- 731 votes
Heb hier gouden tijden beleefd!
Bedankt jordy.....
Flat Eric
-
- 6443 messages
- 1026 votes
We zouden het waarderen wanneer jullie willen deelnemen aan deze enquête
: Enquête MovieMeter
Kunnen we er iets mee winnen? 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Goed dat er opvolging is om het werk van Jordy verder te zetten. Beter dan dat het zou dood bloeien. En wie weet wat de toekomst brengt.