Share
Genre: Drama
Duration: 101 minuten
Alternative title: The Affair
Country:
Japan
Directed by: Yoshishige Yoshida
Stars: Mariko Okada, Yoshie Minami and Tadahiko Sugano
IMDb score: 7,3 (444)
Releasedate: 13 May 1967
Jôen plot
The film fragments follows Oriko, who is lovelessly married to a prosperous, unfaithful man. After her mother dies in a mysterious accident, she returns after a long time to a poetry meeting at the house of the sculptor who had a relationship with her mother five years earlier, something she strongly objected to at the time. At another time, Oriko, always dressed in traditional kimonos, witnesses the rape of her frivolous sister-in-law.
Actors and actresses
Oriko
Oriko's Mother
Furuhata
Furuhata's Sister
Mitsuhuru
Laborer
Reviews & comments
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Mooie film van Yoshida, die vooral, zoals Mochizuki Rokuro hier eerder al aangaf, opvalt door de aparte mix tussen ingehouden formeel (zeg maar gerust afstandelijk) drama en melodrama, waarbij uiteindelijk geen van beiden de overhand krijgt. Ik vond het wel prettig werken, al moet ik toegeven dat ik niet bepaald kon spreken van enige emotionele betrokkenheid bij de personages, wat voor mij ook meteen de reden is dat dit voor mij net geen echte favoriet is geworden. Wel is het erg mooi gefilmd allemaal. Wat minder uitgesproken anders dan andere Japanse new wave films die ik zag (niet veel overigens), alsof iemand het werk van Mizoguchi op een logische wijze heeft doorgezet naar de jaren '60 (en iets van het melodrama heeft verwijdert). Iedere scène krijgt een specifieke sfeer van Yoshida, maar alles voelt evengoed als een geheel aan, van de dromerige momenten in de natuur, de noir-achtige scènes met de "seksuele man" tot aan het statische van haar thuissituatie. Knap gedaan, maar misschien net iets te formalistisch naar mijn smaak soms; iets te bedacht wellicht. Maar een mooi schouwspel is het wel en Mariko Okada is geweldig in de hoofdrol. 3,5*
Beautiful film by Yoshida, which, as Mochizuki Rokuro previously indicated here, is particularly striking for its unusual mix between restrained formal (I could say distant) drama and melodrama, with neither ultimately gaining the upper hand. I enjoyed it, although I must admit that I could not really speak of any emotional involvement with the characters, which is also the reason why this has not become a real favorite for me.
It is all very beautifully filmed. A bit less distinctly different from other Japanese new wave films I saw (not many, by the way), as if someone had logically extended Mizoguchi's work into the 1960s (and removed some of the melodrama). Each scene gets a specific atmosphere from Yoshida, but everything feels like a whole, from the dreamy moments in nature, the noir-like scenes with the "sexual man" to the static of her home situation. Nicely done, but perhaps a little too formalistic for my taste at times; perhaps a bit too contrived. But it is a beautiful spectacle and Mariko Okada is great in the leading role.
3.5*
BBarbie
-
- 12893 messages
- 7675 votes
Ik kan maar niet enthousiast worden over de films van het echtpaar Yoshida – Okada. Visueel best fraai allemaal, maar het raadselachtige, zeg maar onnavolgbare gedrag van de protagoniste doet in mijn ogen afbreuk aan de film, zoals dat ook het geval is in de andere films die ik tot nu toe van dit duo gezien heb. Ik sluit niet uit dat ik niet de juiste antenne heb om de boodschap van Yoshida op te vangen. Jammer dan.
I can't get excited about the films of the Yoshida – Okada couple. Visually quite beautiful, but the enigmatic, if not inimitable, behavior of the protagonist detracts from the film in my opinion, as is also the case in the other films I have seen by this duo so far. I don't rule out the possibility that I don't have the right antenna to pick up Yoshida's message. Too bad.
Fisico (moderator films)
-
- 8965 messages
- 4974 votes
Moeizaam. We volgen Oriko die in een strak keurslijf van een bloedeloos huwelijk zit. Ze mag fladderen als ze wil, maar de echtgenoot is toch wat jaloers als puntje bij paaltje komt. Hij beschouwt haar als zijn eigendom en heeft het beschikkingsrecht over haar. Haar moeder is er niet meer. De relatie was verzuurd en ook met haar zus is de relatie niet optimaal. Oriko legde hen ook verzoeken op waarbij ik vervolgens moeilijk hoogte van haar kon krijgen. Mooi in beeld gebracht en al bij al onderhoudend, maar echt raken deed het me evenmin.
Difficult. We follow Oriko who is in the tight straitjacket of a bloodless marriage. She can flutter if she wants, but the husband is a bit jealous when push comes to shove. He considers her his property and has the right to dispose of her.
Her mother is no longer there. The relationship had soured and the relationship with her sister is also not optimal. Oriko also imposed requests on them, which made it difficult for me to hear from her.
Beautifully depicted and all in all entertaining, but it didn't really move me either.
Latest News
2024's biggest movies - Everything you need to know about Beverly Hills Cop: Axel F
It's Always Sunny in Philidelphia Streaming UK: How to watch
Mark Wahlberg confirms why he wasn't in Ocean's Eleven
WATCH: The terrifying new trailer for Speak No Evil starring James McAvoy
More to explore
Yume no Ginga
Romance / Mystery, 1997
3 comments
Rengoku Eroica
Drama / Fantasy, 1970
Part of the Weekend Never Dies
Documentary / Music, 2008
Suzhou He
Drama / Romance, 2000
3 comments
4:30
Drama, 2005
The Silent Partner
Drama / Crime, 1978
About MovieMeter
MovieMeter aims to be the largest, most complete movie archive with reviews and rankings, in the World. Our team of journalists delivers the latest news for movies and TV shows. Click here to read more about us.
Social media
- Sign up |
- Contact Us |
- About Us |
- Advertise |
- Privacy |
- Disclaimer |
- RSS Feed
© 2024 MovieMeter B.V.