• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.166 votes
Profile

Cloverfield franchise

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

SanderSander88 wrote:

Ik denk dat mensen het over 50 jaar niet eens meer kennen.

Dat zeg je wel maar Cloverfield stond op nummer 3 als beste film afgelopen jaar.

Nu moet je wel van Scifi houden maar Cloverfield is wel geslaagd alleen vind ik dat mensen films te vaak gaan vergelijken.

Deze met Blair Witch. LOL maar totaal 2 verschillende films die niets met elkaar te maken heeft. Abrams heeft met Cloverfield niet de echtheid willen nabootsen maar gewoon een inzicht te geven hoe mensen reageren als zoiets gebeurd.

Nu ben ik persoonlijk nooit zo wild van een vervolg, maar JJ Abrams is wel erg goed bezig.

LOST is meesters goed in elkaar gezet.

Fringe is ook geweldig en bijna net zo fraai als Lost maar het is een ander verhaal.

Zelfs ruk films als Star Trek weet hij de mensen naar zich toe te slepen.

Het kan aan mij liggen maar volgens mij is Abrams op dit moment geweldig goed bezig.

totalreject

• 408 messages
  • 1089 votes

Raffael77 wrote:

(quote)

Dat zeg je wel maar Cloverfield stond op nummer 3 als beste film afgelopen jaar.

Nu moet je wel van Scifi houden maar Cloverfield is wel geslaagd alleen vind ik dat mensen films te vaak gaan vergelijken.

Deze met Blair Witch. LOL maar totaal 2 verschillende films die niets met elkaar te maken heeft. Abrams heeft met Cloverfield niet de echtheid willen nabootsen maar gewoon een inzicht te geven hoe mensen reageren als zoiets gebeurd.

Misschien dat deze film ooit een cultstatusje krijgt binnen het sci-fi genre.

Maar grote bekendheid zal hij niet behouden denk ik.

Deze film word met Blair Witch vergeleken omdat het ook met een "handcamera" is opgenomen. Verder heeft het er idd niks mee te maken.

Echtheid nabootsen was denk ik toch wel zijn doel, aangezien je anders niet kan laten zien hoe mensen reageren op zoiets.

Ok, zo'n monster bestaat niet, maar je wil het dan toch wel zo echt mogelijk laten lijken.

Ik ben ook best benieuwd naar een eventueel vervolg, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat het veel goed kan doen ten opzichte van de eerste film. Abrams heeft zelf al aangegeven er dan een "standaard" film van te maken omdat de truuk met de handcam niet meer zou werken. Heel de impact van deel 1 is er dan niet meer.

En dat is toch wat deze film zo'n succes gemaakt heeft.

SanderSander88

• 605 messages
  • 0 votes

Begrijp me niet verkeerd, ik ben echt een grote fan van Cloverfield maar ik weet wel dat JJ Abrams een op succes beluste man is en Cloverfield is nou eenmaal niet ze grootste werk en werd voor het grootste deel niet goed ontvangen (ja de boxoffice ging wel goed).

Maargoed als er een komt ga ik alvast met me slaapzak voor de bioscoop liggen.

totalreject

• 408 messages
  • 1089 votes

SanderSander88 wrote:

(ja de boxoffice ging wel goed).

Da's toch juist het enige wat telt voor geldbeluste filmmakers?

SanderSander88

• 605 messages
  • 0 votes

Ik gebruikte het woord succes, dat houd niet alleen geld in.

totalreject

• 408 messages
  • 1089 votes

SanderSander88 wrote:

Ik gebruikte het woord succes, dat houd niet alleen geld in.

O jah ff verkeerd gelezen

SanderSander88

• 605 messages
  • 0 votes

Ik denk eerlijk gezegd dat de meeste mensen gewoon niet zitten te wachten op nog een Cloverfield film, ik denk dat Abrams daar wel rekening mee houd.

Ik zou ook niet weten hoe een vervolg/prequel zou moeten werken voor een film als dit.

Botterboy

• 24 messages
  • 21 votes

is er al bekend of er n deel 2 gaat komen?

SanderSander88

• 605 messages
  • 0 votes

Nee.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ze zijn nog met het vernietigende monster in onderhandeling, maar zijn voorkeur schijnt meer te liggen bij een klassiek drama verhaal waarin hij meer dialoog heeft...

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Berichten verplaatst naar Film > Nieuws > Super 8 (2011)

Turkse gast

• 131 messages
  • 49 votes

ik hoop langs één kant dat er twee films nog uitkomen van Cloverfield een prequel waarin wordt verteld waar het monster vandaan komt + waarom het juist New York aanvalt en wat die rare beestjes zijn die van hem vallen.

Dan de andere film waarin wordt verteld of er nog overlevende zijn in New York + nog een deel van de hoofdrolspelers en dat ze het dan eindelijk kunnen vernietigen dat het gedaan is met dat smerig monster.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Ja en dus zo het hele eerste deel verpesten..

Ik pas. Waarom zou je zoveel willen weten? De geweldige kracht van Cloverfield ligt juist in het mysterie en de onwetendheid van 't groepje dat je volgt en jouzelf als kijker. Laten we dat lekker verpesten met twee vervolgen waarin het truucje verouderd raakt en alle kracht wegvalt door met informatie te strooien...

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Er komt een deel 2. Staat een stukje op filmtotaal waarin de makers aangeven dat er zeker een deel 2 komt, maar dat ze zo druk zijn met andere projecten dat het er bij in schiet.

dominion

• 4062 messages
  • 0 votes

Ik wil het vervolg misschien ook maar overslaan want het open einde maakt het nou juist zo sterk.

puckb96

• 1849 messages
  • 0 votes

Geloof me die sequel komt er niet. Anders was ie er allang geweest.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

In active development

Wat dat ook moge betekenen...

Untitled Cloverfield Sequel (2018) - imdb.com

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

kappeuter wrote:

(quote)

Wat dat ook moge betekenen...

Untitled Cloverfield Sequel (2018) - imdb.com

Januari 2018, pfff.

Cloverfield was echt 1 van de beste films van dat jaar, sowieso de allerbeste handy cam film die ik ken. Jammer dat een vervolg zo lang moet duren.

MJ_DA_MAN

• 411 messages
  • 1663 votes

In hoeverre klopt dit? Kan helemaal geen info vinden m.b.t. een jaar van release of überhaupt de bevestiging van bijv. Matt Reeves zelf dat de film er definitief aan komt.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Ben benieuwd want ik vond Cloverfield geweldig.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

2 stuks zelfs ?

Dan Trachtenberg - IMDb

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Berichten verplaatst naar 10 Cloverfield Lane (2016)

Ik weet zo gauw even niet wat we met dit topic aan moeten, omdat ik niet weet of 10 Cloverfield Lane de sequel is (spin-off?), of dat er nog een sequel en prequel komt?

Untitled Cloverfield Sequel (????) - imdb.com

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

kappeuter wrote:

Berichten verplaatst naar 10 Cloverfield Lane (2016)

Ik weet zo gauw even niet wat we met dit topic aan moeten, omdat ik niet weet of 10 Cloverfield Lane de sequel is (spin-off?), of dat er nog een sequel en prequel komt?

Untitled Cloverfield Sequel (????) - imdb.com

Dit topic gewoon intact laten. Die nieuwe film is niet de opvolger van Cloverfield. Gewoon iets heel anders. Rogue One van de Star Wars franchise die eind dit jaar uit gaat komen is ook niet de nieuwe Star Wars. Neem aan dat Cloverfield 2 ook nog ooit zal verschijnen. Daar ging dit topic over.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

@ Ajax&Litmanen1

OK duidelijk!

Ik vermoedde al zoiets, daarom had ik het topic niet meteen verplaatst.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Waar is mijn bericht gebleven, ik plaatste vanmorgen de naam van de regisseur over de 2 cloverfield films.

HALVE TAMME. (moderator series)

• 13470 messages
  • 1305 votes

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Stom, hoort ook hier thuis toch ?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

OK. Ik heb het bericht hier naartoe verplaatst.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Derde 'Cloverfield'-film al mogelijk - FilmTotaal filmnieuws

Er komt dus een vermoedelijk een film om Cloverfield en 10 Cloverfield Lane met elkaar te verbinden. Dat zou dan de eerste 2e Cloverfield film moeten zijn.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.