- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Cloverfield franchise
Cloverfield franchise
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Van wikipedia:
At the premiere of the film, Matt Reeves talked about possibilities on how a sequel will turn out if the film succeeds.[58] Reeves states:
“ While we were on set making the film we talked about the possibilities and directions of how a sequel can go. The fun of this movie was that it might not have been the only movie being made that night, there might be another movie! In today’s day and age of people filming their lives on their iPhones and Handycams, uploading it to YouTube… That was kind of exciting thinking about that.[59] ”
In another interview, Reeves states:
“ There's a moment on the Brooklyn Bridge, and there was a guy filming something on the side of the bridge, and Hud sees him filming and he turns over and he sees the ship that's been capsized and sees the headless Statue of Liberty, and then he turns back and this guy's briefly filming him. In my mind that was two movies intersecting for a brief moment, and I thought there was something interesting in the idea that this incident happened and there are so many different points of view, and there are several different movies at least happening that evening and we just saw one piece of another.[26] ”
Reeves also points out that the end scene on Coney Island shows something falling into the ocean in the background.[26] Producers Bryan Burk and J.J. Abrams also announces their thoughts to Entertainment Weekly about possible sequel(s). Bryan Burk states:
“ The creative team has fleshed out an entire backstory which, if we're lucky, we might get to explore in future films.[60] ”
Also Abrams states that he doesn't want to rush into the development of the sequel right away because of the first film's success, instead he wants to create a sequel that is true to the previous film.[60]
At the end of January, Matt Reeves entered early talks with Paramount Pictures to direct a sequel to Cloverfield, which would likely be filmed before Reeves's other project, The Invisible Woman.[61] Reeves now said:
“ The idea of doing something so differently is exhilarating. We hope that it created a movie experience that is different. The thing about doing a sequel is that I think we all really feel protective of that experience. The key here will be if we can find something that is compelling enough and that is different enough for us to do, then it will probably be worth doing. Obviously it also depends on how [Cloverfield] does worldwide and all of those things too, but really, for us creatively, we just want to find something that would be another challenge.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cloverfield#Sequel
Een sequel die zich op hetzelfde moment afspeelt maar dan met een andere groep lijkt mij wel interessant. Een grote moeilijkheid daaraan is dat het verhaal dan wel interessant moet blijven, misschien iets met voordat het monster New York binnenvalt.
Lord@ragorn
-
- 59 messages
- 27 votes
Hoe afgezaagd het misschien ook mag klinken; ik zou het niet erg vinden als er een sequel komt waarin een beetje meer uitleg plaatsvindt.
Brianna
-
- 218 messages
- 161 votes
Ik heb nou juist het tegenovergestelde. Laat het hierbij. Het is de film niet, vind ik, om tekst en uitleg te geven, wat is het, waar komt het vandaan, is het dood, wie overleven het. Deze film is gefilmd vanuit het oogpunt van de man met de camera, en zijn vrienden. Hoe over leef ik dit, hoe kom ik de stad uit. Daar draait het om. Zij vragen zich ook af wat het is, en hoehet daar is gekomen, maar krijgen daar ook geen antwoord op, net zo min als wij dat dus krijgen. En daar houdt het bij op. Dat vind ik huist 1 van de sterke punten van deze film. We krijgen in een film meestal tekst en uitleg, en bij deze juist weer niet. Is een x heel wat anders.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Deels eens met Brianna en aan de andere kant ook met Lord@aragorn. Ik hou van sequels en filmreeksen en als er een film komt die een andere groep mensen volgt en andere dingen laat zien van die nacht vind ik het prima. Abrams heeft al meerdere malen bewezen dat hij gebeurtenissen kan na bootsen tot in detail en je laten denken dat het altijd zo geweest is. Het klinkt ook echt als hem om te zeggen dat hij er aandacht in wil stoppen en dat geeft wat vertrouwen in de kwaliteit.
Ik ben nu nog aan het nasudderen van Cloverfield die ik alweer een half uur geleden heb gezien, en als ik die ervaring nogmaals kan hebben ben ik daar voor. Maar aan de andere kant, hoe commercieel gaat die sequel dan wel worden? En wat voor een dingen gaan ze dan laten gebeuren in die nacht, want zoals Brianna zegt; ik hoef geen uitgelegd verhaaltje. Cloverfield was een geweldige ervaring, maar of je zo iets meerdere malen kan ervaren....
Niellis
-
- 9 messages
- 11 votes
word dat niet een beetje van hetzelfde? ik bedoel, ze hadden de film ook langer kunnen maken en dan met een iets grotere groep mensen, die daarna opsplitsen ofzo.
want het verbaasde me hoe snel ik de zaal al weer verlaten had.
Botterboy
-
- 24 messages
- 21 votes
ik vind t geweldig dat er n deel 2 komt vond deel 1 geweldig 
SanderSander88
-
- 605 messages
- 0 votes
Als we een deel 2 krijgen zal dit nog een tijd duren. De regisseur (Reeves) heeft ze handen nu vol aan een ander project en de producer (JJ Abrams) heeft ook nog een aantal dingen af te ronden.
JJ heeft ook gezegd dat hij liever met het team (Reeves, JJ, Drew Goddard) een ander project zou willen maken. Maar hij vertelt er wel bij dat de studio een deel 2 wilt en dat hij dat een reden vind om er nog 1 te maken.
Er is hoop.
EspenSGX
-
- 203 messages
- 601 votes
Nou als er nog één komt, dan graag met wat meer spanning en sensatie en heel wat meer uitleg, zodat we dan niet half internet hoeven af te speuren voor het verhaal.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Open eindes in Hollywood blijven ongewaardeerd zo blijkt maar weer...
gebruiker_56935
-
- 433 messages
- 0 votes
Van mij hoeft er geen deel 2 te komen..
Botterboy
-
- 24 messages
- 21 votes
ik kan niet w8ten op deel 2, vind deel 1 egt super
gebruiker_56935
-
- 433 messages
- 0 votes
Deel 1 is super ja, daarom ben ik bang voor een deel 2.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
De kracht van deel 1 is juist de misterie van waar het monster vandaan komt, hoe het er is gekomen, en wat het wilt.
Als je dat nou gaat verkrachten met een sequel...tsja we zullen zien!
Misschien word het wel beter, maar heb er een hard hoofd in!
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Liever geen sequel, anders krijg je weer zo'n gare herhalingsoefening of zoiets als bij Blair Witch Project deel 2.
gebruiker_56935
-
- 433 messages
- 0 votes
Ik sluit me volledig aan bij jeroentjuhhhh en Pastichio Rocker.
dammit
-
- 234 messages
- 93 votes
maar snap iets niet aan deel 1
sorry voor de SPOILER*
op het eind van de film als ze onder die brug zitten word dat beest gebombadeerd, maar die mensen onder die brug zijn de nou ook dood gegaan door die bommen
want als ze leven kunnen ze toch in deel 2 verder met die mensen.
en niet me een andere groep mensen
??
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Het wordt of hetzelfde verhaal vanuit een andere invalshoek of een prequel. Die laatste spreekt me wel aan, de eerste vind ik wat cheap, eerlijk gezegd.
SanderSander88
-
- 605 messages
- 0 votes
Een prequel hebben we al in de vorm van viral marketing.
Rulo
-
- 97 messages
- 821 votes
want als ze leven kunnen ze toch in deel 2 verder met die mensen.
en niet me een andere groep mensen
en als je hier nu een vervolg op doet, wat gebeurt er nu nadat de camera plots uit gaat, ik denk dat er genoeg vervolgmogelijkheden zijn...
Misschien met een klein beetje overlap... Ik kijk er wel naar uit
salvatore
-
- 1937 messages
- 3236 votes
Is op dit moment alweer van imdb afgehaald, lijkt niet door te gaan het feest.
SanderSander88
-
- 605 messages
- 0 votes
Dit poste ik alweer een hele lange tijd geleden (half jaar):
JJ Abrams: "We're talking about it, but the truth is there's another idea that I'd rather do with the same people than do a sequel. It's a whole new thing. So my dream is to work with Goddard and Reeves again, but do something that's new ".
Daarnaast zei Reeves (de regisseur) dat hij eerst zijn nieuwe project gaat afmaken (The Invisible Woman) en dat hij op dit moment nog aan het casten is. JJ Abrams heeft ook zijn handen vol aan Star Trek en nog wat andere film projecten. Daarnaast begint zijn nieuwe serie binnenkort genaamd "Fringe".
Veel mensen denken ook dat de film nog een keer in Handy-cam zal worden gefilmd. Dit gebeurt waarschijnlijk niet. JJ Abrams zei al in een interview dat hij zou vinden dat het een gimmick zou worden als hij dit nog eens zou doen. Reeves zei afgelopen maand het volgende erover: "We know the film would need a fresh perspective, and I don't think that means just picking up where we left off."
Dit is alweer oud nieuws en er zijn nog steeds geen geruchten rond een vervolg.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Het zou trouwens wel kunnen werken als ze er een mockumentary (fake documentary) van zouden maken.
Interviews, amateurbeelden (waaronder stukjes uit deel 1), nieuwsberichten en het dieper ingaan op zaken uit de viral marketing zoals het hele gebeuren met Slusho, Tagruato, de neergestorte satelliet etc.
Iets anders zoals wederom filmen met een handheld (gimmick) of a la BWP2 zou ik persoonlijk niet doen, aangezien dat alleen afbreuk zal doen aan het origineel.
SanderSander88
-
- 605 messages
- 0 votes
Ik denk dat een Cloverfield vervolg ook de spektakel moet bezitten van het origineel. Een mockumentary zou daarom naar mijn mening niet werken maar het zou wel leuk zijn als eventueele viral marketing voor een deel 2.
megaman
-
- 1484 messages
- 229 votes
Ik zou graag een vervolg willen zien op deze memorabele monster-film. Al is het alleen maar om een icoon (net zoals Godzilla) bekender en interessanter te maken. Het is ten slotte Amerika's eigen Godzilla als 't ware. Een vervolg of meerdere vervolgen maakt de franchise alleen maar groter en de fan-horde een heel stuk uitgebreider. Geen 'Trekkies' maar 'Clovy's'. Any way, ik hoop echt dat Matt Reeves verder gaat met het fenomeen 'Cloverfield'. En dan graag geen films waarin 'Clover' de anti-held is en vecht voor de mensheid tegen andere monsters (zie o.a. de Godzilla films: 'Son of Godzilla' en 'Godzilla's Revenge'). Een vervolg waarin dezelfde gebeurtenis vanuit een andere perspectief wordt gezien klinkt al even uniek als de uitwerking van 'Cloverfield' opzichzelf. En stiekem hoop ik dat er ooit een Versus deel komt: 'Clover' VS 'Godzilla'. Of een film waarin een volwassen 'Clover' monster niet alleen Amerika maar ook de rest van de wereld aanvalt.
SanderSander88
-
- 605 messages
- 0 votes
Zo te zien ben je een fan van monster films, ik denk alleen niet dat dit een juist weg zou zijn voor de film Cloverfield (die toch probeert de wat realistische kant op te gaan).
totalreject
-
- 408 messages
- 1089 votes
Het monster in Cloverfield heeft bij lange na nog niet het icoonstatus van Godzilla bereikt. En ik denk ook niet dat dat zo snel zal gebeuren.
Het was een leuke film maar meer ook niet. Ik denk niet dat mensen over meer dan 50 jaar op Cloverfield zullen terug kijken als dat mensen nu op Godzilla terugkijken.
SanderSander88
-
- 605 messages
- 0 votes
Ik denk dat mensen het over 50 jaar niet eens meer kennen.