- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Posters die niet bij de film passen
Posters die niet bij de film passen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Soms kom je posters tegen waarvan je denkt; hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat de poster is goedgekeurd door de filmmaatschappij.
Ik heb het over posters die totaal niet het gevoel en de sfeer van de film representeren. Natuurlijk is dit erg subjectief. Ben benieuwd naar jullie voorbeelden.

Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Ja, maar vaak bestaan er ook prachtige quadposters van deze films, die niet door MM geaccepteerd worden... daar kan ik ook een topic mee starten.

kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Dat terzijde.
Zoals je ziet zijn het allemaal posters van Amerikaanse films die ik post.
Daarvan zijn de originele posters echt geen quad posters. Want dat is een Brits formaat.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Dat terzijde.
Zoals je ziet zijn het allemaal posters van Amerikaanse films die ik post.
Daarvan zijn de originele posters echt geen quad posters. Want dat is een Brits formaat.
Heb diverse films met alleen quadposters, die ik nog steeds niet kan Toevoegen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
Het quad-formaat heeft vaste afmetingen, in de VS zijn er wel 'brede' posters geweest maar niet in het specifieke formaat.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Op een Amerikaans forum heb je ditzelfde topic, maar dan mbt DVD-cover-art.
Link: Worst DVD covers... ever! (Part Deux) - - criterionforum.org
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Dus in de VS zijn nooit quadposters geweest?
Check:
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
De poster van His Girl Friday is echt een miskleum ja.
Ook de poster van Lost and Delirious (2001) past niet bij de film:

serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
Deze heb ik ook altijd vreselijk lelijk gevonden. "We dumpen wat karakters op de poster en zetten de titel erbij", blech.

Doe mij die maar
:

Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Maar Serpico, beide posters passen toch prima bij de film?
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
Die eerste vind ik juist totaal geen enkele verbintenis hebben met de film. Gewoon sfeerloos en saai. Die tweede geeft veel beter de sfeer in de film weer, althans, vind ik.
Chr.s
-
- 3671 messages
- 1703 votes
Buiten of ik de posters mooi/goed vind of niet (niet
)Vind ik de eerste meer zeggen over de film, de tweede is intressanter wanneer je de films al gezien hebt.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Ik heb alleen de versie van Lean gezien, maar als deze niet al te gigantisch afwijkt is hij wel heel erg misplaatst inderdaad. Het lijkt wel een erotische thriller.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes

Geniale film had een veel stijlvollere poster verdiend.
veron35
-
- 4768 messages
- 0 votes

En als dvd hoezen ook mogen:

Die bananen vrouw komt maar 2 min in beeld. Bovendien is het eerder een misdaad drama dan een musical komedie.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
En de hoofdprijs gaat naar...

The Night of the Hunter!
De poster doet denken aan een stoffig kostuum-relatie-drama, maar de film is in feite een duister griezelsprookje. Ik hoop dat de ontwerper van deze poster nooit meer een andere poster heeft mogen maken (al is hij wellicht verantwoordelijk voor de eveneens slecht gekozen poster van His Girl Friday).
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
The Asphalt Jungle:
diverse schreewende posters en zelfs VHS en DVD hoezen met Marilyn Monroe op de voorgrond. Haar totale screentime in deze verder uitstekende 112 minuten durende thriller is echter nog geen 3 minuten.

The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Is deze poster dan van een rerelease? Zo ver ik weet was Monroe nog niet bekend toen The Asphalt Jungle uitkwam.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
(afbeelding)
En als dvd hoezen ook mogen:
(afbeelding)
Die bananen vrouw komt maar 2 min in beeld. Bovendien is het eerder een misdaad drama dan een musical komedie.
[ 

Huh...

Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Soms kom je posters tegen waarvan je denkt; hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat de poster is goedgekeurd door de filmmaatschappij.
Ik heb het over posters die totaal niet het gevoel en de sfeer van de film representeren. Natuurlijk is dit erg subjectief. Ben benieuwd naar jullie voorbeelden.
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
Alleen met de bovenste eens.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Deze heb ik ook altijd vreselijk lelijk gevonden. "We dumpen wat karakters op de poster en zetten de titel erbij", blech.
(afbeelding)
Past prima.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
En de hoofdprijs gaat naar...
(afbeelding)
The Night of the Hunter!
.
Tot daar aan toe de enige (met His Girl Friday) die ik echt mis vind.
Vind ze niet allemaal mooi, maar kan niet zeggen dat ze een heel erg andere film verkopen.
In Nederland noemt iedereen Dennis P.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Is deze poster dan van een rerelease? Zo ver ik weet was Monroe nog niet bekend toen The Asphalt Jungle uitkwam.

UIt haar sporadisch verschijnen, is zo'n moment toch voor een LC gebruikt.
Maar ja, deze passende poster zal wel minder publiek getrokken hebben...

Stel vast, dat de naam van Monroe niet eens op de poster staat....
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
Voor mij is er één duidelijke winnaar:

Zie de film en het zal duidelijk worden dat de poster totaal niets met de film te maken heeft, zowel qua sfeer als qua plot. De poster ziet er sowieso 50 keer zo professioneel uit als de film (iets wat overigens bij Ghost Lake ook het geval is) en die hele vent op de cover zit er niet eens in.