- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Boek: 1001 Movies You Must See Before You Die
Boek: 1001 Movies You Must See Before You Die
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Vind ik niet per see. Dan had het wel iets als best movies ever geheten ofzo. Heb het altijd geassocieerd met een soort samenvatting van de filmgeschiedenis in 1001 films (en dat bleek het doel van het boek ook).
Ik heb het al een paar jaar en vind het leuk bladerboek (slecht gebonden trouwens, dat wel, mijn editie dan). Ik vind de selectie na 1995 wat minder sterk dan daarvoor en natuurlijk ontbreekt er altijd van alles. Maar ik vind het een leuk boek...
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Nou ja dan zou ik het eerder History of films in 1001 films noemen ofzoiets. Als iemand zegt dat ik een bepaalde film moet zien voor mijn dood dan verwacht ik wel iets heel goeds of bijzonders en niet een film die in zijn tijd boxoffice records heeft gebroken of iets dergelijks.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
De titel doet wel vermoeden dat het zou gaan om de beste films aller tijden trouwens.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Van de Nederlandse vertaling...
lowhusky
-
- 8230 messages
- 0 votes
zit dat boek nou vol spoilers, die o.a. het eind van een film verklapt?
us_raider
-
- 2034 messages
- 0 votes
Nee, ik denk niet dat er spoilers in staan.
Ik vind de selectie na 1995 wat minder sterk dan daarvoor.
Ook niet echt curieus natuurlijk. Er valt moeilijk te zeggen of films die recentelijk zijn gemaakt daadwerkelijk wat hebben betekend voor de filmgeschiedenis. Ik ben wel benieuwd hoe er over 45 jaar naar American Beauty wordt gekeken.
lowhusky
-
- 8230 messages
- 0 votes
ja maar van ongeveer hoeveel films wordt het einde erbij verteld.
lowhusky
-
- 8230 messages
- 0 votes
hij is in bestelling maar wist die zooi over de spoilers nog niet 
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Die spoilers zijn alleen maar vervelend als je de films nog niet kent. Tip: eerst 1001 films kijken, dan boek kopen.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik heb ook wel eens voortijdig een spoilertje erin gezelen, maar over het algemeen genomen valt het toch best mee. Het is jammer natuurlijk, maar niet echt een reden om het boek niet te kopen. Maar meestal lees ik tegenwoordig de stukken alleen als ik de film gezien heb.
lowhusky
-
- 8230 messages
- 0 votes
dus het is verstandig om alleen de info over films te lezen die ik al gezien heb en de rest koud laten?
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
dus het is verstandig om alleen de info over films te lezen die ik al gezien heb en de rest koud laten?
Nee, als ik iets tegenkom waarvan ik nog nooit gehoord heb of alleen vaag, dan lees ik ook wel waar het over gaat. Soms zit er een spoiler tussen, jammer maar helaas. Ik vind het boek te goed om te laten liggen voor enkele spoilers. Nogmaals: bij de meeste films staan er geen spoilers.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
hij is in bestelling maar wist die zooi over de spoilers nog niet 
Waar heb je hem besteld? Ik heb half Nijmegen afgelopen om hem te achterhalen, zonder succes tot dusver. 
lowhusky
-
- 8230 messages
- 0 votes
Waar heb je hem besteld? Ik heb half Nijmegen afgelopen om hem te achterhalen, zonder succes tot dusver. 
NL Store voor 19,95, verzending gratis
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Ah, bedankt. Ik heb hem gelijk besteld. Geen geld voor zo `n fijn naslagwerkje.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Films door de jaren heen. Klassiekers etc. uit diverse landen. Lowhusky heeft op de vorige pagina een overzichtje geplaatst.
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Ik heb dat boek ook, althans niet de nieuwste versie geloof ik..... Ik heb de uitgave met Jack Nicholson erop. De meeste films kende ik al maar het betreft inderdaad een mooie richtlijn als je geïnteresseerd bent in de film geschiedenis en met name waarom bepaalde films een "must see" film betreft.
Voor de luitjes die wel graag een goeie aanwijzing willen lezen welke films echt de moeite waard zijn verwijs ik die mensen door naar een andere versie van "must see" movies. 1 die ook zeker goed is! klik hier voor een gratis online must see filmlijst
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Ik heb hem vandaag voor mijn verjaardag gekregen en ben al bijna de hele dag erin aan het bladeren.
lowhusky
-
- 8230 messages
- 0 votes
veel plezier er mee; ik krijg hem deze week nog of begin volgende week
Drs. DAJA
-
- 4355 messages
- 4515 votes
Inderdaad een erg goed boek, wat echter een afschuwelijk onvergeefelijke fout is, is dat het boek spoilert als de pest. Als je geinterreseerd bent in een film en je begint het bijbehorende verhaaltje te lezen weet je aan het einde van het verhaaltje ook meteen het einde van de film. Dat is gewoon slecht, want in plaats van dat het dan je interrese aanwakkert vermindert hij (veelal).
mrwhite
-
- 1521 messages
- 3499 votes
Ahn eindelijk heb ik dit boek. Ik blijf er maar in lezen en bladeren en hoop zo snel mogelijk en deel van die echte klassiekers te zien zoals :
Nosferatu, eine Symphonie des Grauens (1922)
Film >> Overige films >> The Great Train Robbery
Film >> Overige films >> Le Voyage dans la lune
verder dan 1945 zit ik nog niet . dat is voor straks!
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Heb er volgens ICM 478 / 1001 gezien. En uit al die deleted-versies 86 / 100. En jullie? 
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
http://ecx.images-amazon.com/images/I/51hFnBxAG2L.jpg
ook zonder verzendkosten via ako.nl te krijgen voor 1 euro meer. en ik sta op 492, Verhoeven. Hoeveel jij sinds 1 jaar en 3 dagen geleden?
voor de geïnteresseerde: de wijzigingen door de jaren heen
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Is er eigenlijk een meerwaarde aan het bezitten van zo'n boek? Lijstje op ICheckMovies zou toch moeten volstaan voor de mensen die tips willen opdoen, het is zo weer verouderd en de teksten die erbij staan zijn nu niet van uitzonderlijk niveau.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Is er eigenlijk een meerwaarde aan het bezitten van zo'n boek? Lijstje op ICheckMovies zou toch moeten volstaan voor de mensen die tips willen opdoen, het is zo weer verouderd en de teksten die erbij staan zijn nu niet van uitzonderlijk niveau.
Ik weet het niet Onderhond, ik heb deze nooit echt opengeslagen. ik bezit wel 101 Cult Movies You Must See Before You Die en 101 Action Movies You Must See Before You Die, en hoewel geenszins must have, waren dat heerlijke boekjes voor het kleine kamertje, juist omdat ik ongeveer de helft ervan niet gezien had, maar ook vanwege de korte beschrijvingen die eigenlijk altijd wel iets leuks vertelden over de film dat ik nog niet wist.
Ik heb deze besteld, voor 18 euro wil ik het graag eens proberen. De lijst staat natuurlijk online, maar ik vind die stukjes (hoewel niet van uitzonderlijk hoog niveau) waarschijnlijk wel de moeite waard. En als je deze al hebt, moet je toch wat anders op een gegeven moment.
Maar ik zal als ik hem gelezen heb even een kritische beschouwing geven 
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
en ik sta op 492, Verhoeven. Hoeveel jij sinds 1 jaar en 3 dagen geleden?
voor de geïnteresseerde: de wijzigingen door de jaren heen
Maar wil het best nog een keer neerpennen: 502 / 1007 en 98 | 147. Conclusie. Het schiet totaal niet op. Waar kan ik trouwens de wijzigingen van editie 2014 vinden? Oh, en ik vind het helemaal niets dat ze ieder jaar een update geven van het boek. Doe dat om het decennium. Of als het zo nodig moet om de vijf jaar.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Maar wil het best nog een keer neerpennen: 502 / 1007 en 98 | 147. Conclusie. Het schiet totaal niet op. Waar kan ik trouwens de wijzigingen van editie 2014 vinden? Oh, en ik vind het helemaal niets dat ze ieder jaar een update geven van het boek. Doe dat om het decennium. Of als het zo nodig moet om de vijf jaar.
ja nu je het zegt, dat had je idd daar al gezegd 
Maar ach, je bent iig al op de helft en ik moet er nog 10.
de wijzigingen van 2014 zijn niet officieel bekend (voor zover ik weet), maar de omschrijving van de nieuwe editie op Bol.com meldt: Expert critics in each genre of film, from romance to horror and sci-fi, have once again painstakingly revised this list of essential must see-movies, cut and added films to bring the must-watch list bang up to date for 2014, from great classics like The Birth of a Nation and Gone With the Wind to recent Oscar nominees like Gravity, Nebraska, American Hustle and the blockbusters that are 12 Years a Slave and The Wolf of Wall Street.