• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.139 votes
Profile

Trilogieën

Gabe Walker

• 121 messages
  • 374 votes

Ik ben helemaal fan van de trilogie (waarvan het verhaal doorloopt in de drie films), dit omdat de verhalen vaak diepgaander zijn en beter zijn uitgewerkt ( dat mag ook wel, er is meer tijd dan bij "slechts" 1 film). Maar is er nog een trilogie die jullie mij kunnen aanraden.

Ik heb gezien:

The Godfather

The Lord of the Rings

Star Wars (beide trilogien)

Back to the Future

The Matrix

en de "dollar" trilogie van Sergio Leone in hoevere je deze kunt samen nemen.

Verder kijk enorm uit naar deel 2 en deel 3 van de trilogie van Nochnoy Dozor (nightwatch), weet iemand wanneer deze uitkomen?

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Wat mij betreft zijn X-Men, Scream, Jurassic Park, Infernal Affairs en Dead or Alive ook nog wel de moeite waard.

Sander2

• 2816 messages
  • 0 votes

De Ningen no Joken trilogie schijnt heel erg goed te zijn. Het enige nadeel is dat ie nergens op DVD te krijgen is.

The Hunter

• 1029 messages
  • 0 votes

- Trois Couleurs: Blue, blanc, rouge.

- USA: Land of Opportunities: Dogville, Manderlay, Washington.

Silvio Dante

• 2943 messages
  • 2153 votes

Terminator-trilogy

Indiana Jones-trilogy

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5066 votes

Mijn favoriete trilogie is de Apu-trilogie.

De Ningen no Joken trilogie schijnt heel erg goed te zijn. Het enige nadeel is dat ie nergens op DVD te krijgen is.

Er gaan geruchten over een Criterion-release.

Gabe Walker

• 121 messages
  • 374 votes

Silvio Dante wrote:

Terminator-trilogy

Indiana Jones-trilogy

Dit zijn idd goede trilogien! maar deze zijn losstaand van elkaar gemaakt, ze vormen niet één geheel. Ik ben meer op zoek naar een trilogie die een geheel vormt. Denk hierbij aan the lord of the rings.

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

de Kerberos Panzer trilogy met: The red spectatcles, stray dog en jin-roh.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Als je triologieën goed vindt vanwge het uitgewerkte verhaal dan kan je ook mini-series proberen (The 10th Kingdom!)

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Rambo

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Bestaat toch uit zes delen?

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Bestaat toch uit zes delen?

Rambo? Nee, dat zijn er 3. (binnenkort wellicht 4)

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Oh, sorry, verwarde het met Rocky

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

dat dacht ik al

Iketes

• 1968 messages
  • 1375 votes

Hannibal, Die Hard, Saw..

by_the_way

• 3792 messages
  • 504 votes

The Godfather natuurlijk.

basketballerke

• 4727 messages
  • 0 votes

Lord of the Rings

Dollars Trilogie

The Godfather

Jurassic Park

Star Wars IV, V, VI

P8rb

• 10773 messages
  • 1820 votes

Lord of the Rings en The Godfather zijn de toppers onder de trilogieen, voor de rest nog een paar die ik goed vind:

-Jurassic Park

-Terminator

-Saw

Sander2

• 2816 messages
  • 0 votes

starbright boy wrote:

Mijn favoriete trilogie is de Apu-trilogie.

(quote)

Er gaan geruchten over een Criterion-release.

Dat zou mooi zijn. De Apu trilogie lijkt mij ook erg mooi.

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

Ik vind Back to the Future tog nog een van de leukste en The lord of the ring de beste.

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

Iketes wrote:

Hannibal

Dat is nu een kwartet.

Silans of the Lambs

Hannibal

Red Dragon

Hannibl rising

Iketes

• 1968 messages
  • 1375 votes

veron35 wrote:

(quote)

Dat is nu een kwartet.

Silans of the Lambs

Hannibal

Red Dragon

Hannibl rising

Die laatste tel ik niet mee, is zonder Hopkins . Zonder Hopkins is gewoon geen Hannibal

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

Wat dacht je van Manhunter.

Silvio Dante

• 2943 messages
  • 2153 votes

kiriyama wrote:

Wat dacht je van Manhunter.

wellicht hetzelfde, aangezien Hopkins niet meedoet.

Gabe Walker

• 121 messages
  • 374 votes

Angrod_Pallanén wrote:

Als je triologieën goed vindt vanwge het uitgewerkte verhaal dan kan je ook mini-series proberen (The 10th Kingdom!)

Ja mini series zijn vaak wel leuk. Maar jammer genoeg is de kwaliteit vaak wat minder (kleiner budget (per deel/film dan)). Denk hierbij aan bijvoorbeeld die bijbel films die je via Tell Sell kunt kopen.

Echter Band of Brothers vind ik helemaal geweldig en 10th kingdom heb ik deels gezien, dat was idd wel leuk. Heb zelfs een oude mini serie over aliens die de aarde willen over nemen, genaamd "V", is wel vermakelijk.

Vroeger (zo'n 10 jaar geleden schat ik) was er een mini serie over Odyseus en zijn reis, weet iemand hoe deze heet?

Maar de sprong naar tv serie is nu wat makkelijker gemaakt, dus gelieve niet verder gaan dan mini serie

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

Gabe Walker wrote:

(quote)

Ja mini series zijn vaak wel leuk. Maar jammer genoeg is de kwaliteit vaak wat minder (kleiner budget (per deel/film dan)). Denk hierbij aan bijvoorbeeld die bijbel films die je via Tell Sell kunt kopen.

Echter Band of Brothers vind ik helemaal geweldig en 10th kingdom heb ik deels gezien, dat was idd wel leuk. Heb zelfs een oude mini serie over aliens die de aarde willen over nemen, genaamd "V", is wel vermakelijk.

Vroeger (zo'n 10 jaar geleden schat ik) was er een mini serie over Odyseus en zijn reis, weet iemand hoe deze heet?

Maar de sprong naar tv serie is nu wat makkelijker gemaakt, dus gelieve niet verder gaan dan mini serie

The Odyssey

da.Rock75

• 10 messages
  • 22 votes

Saw en Final Destination!

psycholamp

• 1960 messages
  • 580 votes

Bij Lord of the Rings: The Return of the King, The (2003):

anne J wrote:

(quote)

LotR 1, 2 en 3 zijn geen vervolgen van elkaar zoals bij Pirates of the Caribbean ofzo.. (dus niet: 'oh deel 1 was een succes, kom we maken ook een deel 2 en 3 voor het geld').

LotR was origineel een boek en het was dus al één verhaal, alleen toevallig in drie stukken gehakt, want dat is handiger. Al vanaf het begin werd het drie.

Zo kijk ik er tenminste tegenaan. Ik zie The Lord Of The Rings als één (en The Hobbit als één verhaal dat ervoor kwam).

Dat wist ik al. Maar neem bijv.Jurassic Parc, oorspronkelijk twee boeken, maar toch drie films...

Mr.Crow

• 107 messages
  • 95 votes

psycholamp wrote:

Dat wist ik al. Maar neem bijv.Jurassic Parc, oorspronkelijk twee boeken, maar toch drie films...

Ja, Jurassic Park...

Daar noem je ook wat op he.

Op zo'n verhaal valt nou eenmaal lang voort te borduren, je kunt met diezelfde formule keer op keer hetzelfde blijven doen.

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

Maar dan word het er vaak niet beter op, kijk bijv. maar naar Home Alone & Jurassic Park, na het 2e Deel is er niks meer aan.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.