- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Nederlandse films voor internationaal publiek
Nederlandse films voor internationaal publiek
chiquita
-
- 1109 messages
- 1683 votes
Ik studeer al enige tijd in New York en werk tevens bij een vereniging van de Europese Commissie die op diverse manieren Amerikanen kennis laat maken met Europa. Na een Turkse filmweek succesvol afgesloten te hebben, ben ik samen met een Duitse vriend op het idee gekomen om een Duits/Nederlandse filmweek te organiseren, om zodoende Duitsland en in het bijzonder Nederland te introduceren aan internationaal en Amerikaans publiek.
Het selecteren van Duitse films was een eitje (Good Bye Lenin, Der Untergang, Die Blechtrommel e.a.), wat niet het geval is voor de selectie van Nederlandse films.
Kan iemand mij alsjeblieft helpen met het uitzoeken van Nederlandse films met een politiek / sociaal-maatschappelijk karakter, en in ieder geval enige internationale relevantie?
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Karakter.
Soldaat van Oranje.
Simon.
Als Twee Druppels Water.
Turks Fruit.
De Noorderlingen.
komen zo het eerste bij me op.
streeter
-
- 1436 messages
- 6799 votes
06/05
Ik vond het niet een sterke film, maar het is relevant en de VS is momenteel op een Theo van Gogh kick.
Waar worden de films afgespeeld?
by_the_way
-
- 3792 messages
- 504 votes
De Aanslag.
Spetters.
Offers!!!
Ik Omhels Je met Duizend Armen.
Zwartboek....
Van God los.
arkadi
-
- 1029 messages
- 0 votes
Op 1 of andere manier kan je bijna iedere nederlandse film in een sociale/maatschappelijke context plaatsen.
by_the_way
-
- 3792 messages
- 504 votes
Baantjer, De lift, Grijpstra en de gier.. lijken mij niet echt..
streeter
-
- 1436 messages
- 6799 votes
Op 1 of andere manier kan je bijna iedere nederlandse film in een sociale/maatschappelijke context plaatsen.
Zat ik ook te denken, arkadi... vooral omdat Der Untergang als voorbeeld genoemd was. Wel erg broad... (om het in het Engels te zeggen)