- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Disney
Disney
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
No shit. Het is sowieso geen film om door Disney te laten maken. Ze wijken zo enorm af. Het lijkt me dat de Disney fans dit niet gewend zijn en zo geen interesse bij hun opwekt.
Thorongil
-
- 1618 messages
- 690 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Wreck-It Ralph (2012) vanaf 6 december in de bioscoop als de informatie op IMDb klopt
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Tom Hanks speelt Walt Disney - film - VK - volkskrant.nl
Saving Mr. Banks vertelt het verhaal van Walt Disney, die 14 jaar lang aan de Australische schrijfster P.L. Travers heeft moeten trekken om hem de rechten van haar boek Mary Poppins te verkopen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Disney trekt stekker uit volgende film Henry Selick - MovieScene
The Graveyard Book gaat wel gewoon door.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Verhaal van The Graveyard Book klinkt geweldig. Erg benieuwd wat dat gaat worden 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
daxclusive
-
- 2560 messages
- 2409 votes
(embed)
Wreck-It Ralph (2012) vanaf 6 december in de bioscoop als de informatie op IMDb klopt
Gave trailer, ben heel benieuwd naar Wreck-it-Ralph.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Wreck-It Ralph (2012) - vanaf 12 december in de bioscoop
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Oscar-nominatie voor beste korte film.
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5824 votes
Heb zo nu en dan ns een filmprojectje. Voor het zien van Skyfall wilde ik bijvoorbeeld alle James Bond films opnieuw zien. En zo kan ik er nog wel enkele tientallenprojecten noemen, ik zal het jullie besparen.
Een ander projectje was de belangrijkste disneyklassiekers te (her)zien. Ik had er 10 geselecteerd; De eerste 5, aangevuld met Cinderella, Sleeping Beauty, the Rescuers (erbij gedaan omdat het een persoonlijke favoriet was), the Lion King (moderne klassieker erbij) en the Princess and the Frog (wilde ook een nieuwe).
Heb die selectie nu gezien en een beetje gemengde gevoelens. Vind Snow White en Pinocchio (al dan niet toevallig de eerste twee) echt geweldig. Echte meesterwerken.
Bambi, Sleeping Beauty (de positieve verrassing w.m.b.), Dumbo en the Rescuers zeer aardig (maar ook weer niet echt geweldig).
Fantasia (grootste tegenvaller, veel van verwacht), Cinderella, the Lion king,en the Princess and the Frog vond ik behoorlijk tegenvallen
Vind bij veel die laatste 4 (en het geldt ook wel in iets mindere mate voor die 4 ervoor) films de spanningsboog achterblijven, de humor wat kinderachtig en er verder ook nog wel wat dingen aan mankeren. Een aantal Disney klassiekers zijn w.m.b. toch wat sleets geworden en lijken me met name nog leuk voor kleine kinderen en iets minder voor het hele gezin. Maar die eerste twee meesterwerken en het feit dat in bijna elke film wel wat zit, maakt toch e.e.a. goed. De volgorde waarin ik ze na de tweede alinea opsom, is ook de volgorde van een eventuele top 10.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Ben benieuwd wanneer Nemo op Blu-ray in de winkels staat.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Big Hero 6 (2014) vanaf november 2014 in de bioscoop
daxclusive
-
- 2560 messages
- 2409 votes
Ben benieuwd naar Big Hero 6, te trailer is erg kort om te oordelen, maar de beelden zijn erg mooi.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Tom Hanks als Walt Disney in Saving Mr. Banks (2013)
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Hij lijkt er niet overal op maar op sommige momenten toch wel
Al was Walt Disney wel iets dunner haha.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Eerste concept art en details over voor het vervolg op Disneys Planes:
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes

Eerste artwork en details over Disneys nieuwe dierenavontuur.
Op de D23 Expo in Californië omschreef Disney- en Pixar-topman John Lasseter de nieuwe film als een soort van Robin Hood.
Meer info / bron:
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Frozen (2013) - vanaf 11 december in de bioscoop
kellyverbier
-
- 5 messages
- 0 votes
Wel benieuwd naar Saving Mr. Banks eigenlijk... Wanneer komt ie er precies?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Wel benieuwd naar Saving Mr. Banks eigenlijk... Wanneer komt ie er precies?
Ik ben ook benieuwd naar die film, Tom Hanks als Walt Disney zag ik eerst niet zitten maar nu ik de beelden heb gezien... 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Maleficent (2014) - vanaf 24 juli 2014 in de bioscoop
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Geweldig, de stem alleen al. Dit belooft wat, ik ben benieuwd of de film net zo leuk wegkijkt als Snow White.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Big Hero 6 (2014) - vanaf 11 februari 2015 in de bioscoop
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages