- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Scriptschrijver(s) gezocht
Scriptschrijver(s) gezocht
jerryv
-
- 115 messages
- 3 votes
Hoi iedereen,
Ik heb een idee voor een korte film, en zoek hiervoor iemand die het script zou willen schrijven...
Normaal gesproken zou ik altijd zelf het verhaal willen verzinnen, het script schrijven.
Maar in dit geval denk ik dat het beter zou zijn als iemand anders dit doet, ik loop namelijk al langere tijd met het idee rond, maar er komt maar geen goed script uit. Ook kan ik meer afstand van het verhaal nemen als ik het niet zelf schrijf (voorkomen van een tunnelvisie) en weten twee meer dan een.
Het idee is om een korte film (10-15 min.) te maken in het Science Fiction genre. Maar geen film over marsmannetjes, invasies e.d. Ik wil het zo serieus mogelijk benaderen, verfilmen als een drama. Het verhaal gaat over een jong meisje (ong. 7) die gelooft dat haar ouders niet haar echte ouders zijn, dat zij anders is. Zij is er van overtuigd dat zij niet op de aarde thuishoort en dat ze niet tussen de mensen thuishoort.
In veel films gaat het over alien abduction, maar ik wil het omdraaien, wat gebeurt er als een jong kind zelf gelooft dat ze een alien is? Haar ouders niet gelooft, en heimwee heeft naar, de volgens haar, echte thuis?
Ik heb tientallen, tientallen en nog eens tientallen websites doorgenomen over het ufo fenomeen, ontvoeringen en alle gerelateerde zaken, van complot theorieën tot mensen die denken dat de aliens er voor ons eigen bestwil zijn... Wat wel opvallend is, is dat er in vrijwel elk land ter wereld dezelfde omschrijvingen van buitenaardse gegeven worden. Het gaat altijd over de “Grey” Natuurlijk kunnen mensen elkaar allemaal napraten, en natuurlijk zijn er talloze mensen die dit dan ook doen. Maar ik geloof zelf nog het meest in de theorie dat sommige mensen er echt daadwerkelijk 100% in geloven en absoluut de waarheid spreken... maar dat het met bepaalde hersenactiviteiten te maken heeft. Zo worden er veel meldingen gedaan door mensen die zich echt wakker voelen, en zijn, maar toch totaal verlamd zijn en een aanwezigheid voelen. Dit wordt vaak vooraf gegaan aan een ontvoering.
Er is bewezen dat er een slaapstoornis is die heel soms kan voorkomen waardoor je lichaam verlamd is, maar je wel wakker bent. Doormiddel van hersengolven e.d. kunnen ze dat allemaal meten en heel veel dingen verklaren.
Het zou natuurlijk wel vreemd zijn als er nergens in het universum andere levensvormen voorkomen, maar ik geloof er ook in dat het brein zo nu en dan een spelletje met ons speelt, en dat je in bepaalde omstandigheden ergens heilig in kan geloven, maar dat het toch niet waar hoeft te zijn. En als iets onbekend is, dan geven we al snel ergens een naam aan. En zo kan je veel zaken afschuiven op buitenaardse wezens.
Ik denk absoluut niet dat iedereen die een ufo en/of ontvoering meld gek is, maar dat ze iets hebben meegemaakt wat ze niet kunnen verklaren en daarom de oorzaak afschuiven op iets waarvan ze al eerder hebben gehoord, buitenaardse wezens.
Maar misschien bestaan ze wel! En misschien zijn al die duizenden meldingen wel gewoon verzonnen! Of zijn het inderdaad gekken! Wie weet...
Wat ik wel weet, is dat ik dus een korte film wil maken waarin buitenaards leven wel degelijk voorkomt. Ik wil niet teveel alien toestanden, maar een film waarin de aandacht op het meisje ligt. En hoe zij daarmee omgaat en probeert om haar aardse ouders er van te overtuigen of probeert om zelf contact te maken met haar alien ouders.
Ik heb dus een uitgangspunt voor een film. Ik heb ook best veel gelezen over de materie.
Ik heb alleen geen script. En ik zag het nooit zo zitten om iemand anders het script te laten schrijven, maar als dat persoon er beter in is dan mij (en dat zal wel) dan komt het de film waarschijnlijk wel ten goede. Ik zou graag iemand willen die, op basis van het door mij verzonnen idee, een script wil schrijven. Ik zou het script wel zelf willen doornemen en waar nodig veranderingen willen doorvoeren en zaken willen bespreken. Uiteindelijk moet ik er zelf natuurlijk wel achter staan anders verfilm ik het niet.
Maar ik zou de script schrijver wel heel veel vrijheid geven in het verzinnen van het verhaal.
Want dat ligt nog behoorlijk open allemaal.
Dus als er iemand is die zich kan vinden in het uitgangspunt van dit verhaal en het interessant lijkt om over dit onderwerp een script te schrijven, dan hoor ik dat graag!
We kunnen via email contact hebben met elkaar en misschien zelf een keer in het echt de boel bespreken. Ik ben ook echt benieuwd hoe andere tegen dit idee aankijken en het verhaal maken.
Mijn email adres is: [email protected]
jerryv
-
- 115 messages
- 3 votes
Ongeloofelijk, ik plaats het berichtje nog geen 20 sec. geleden! Wat gaat zoiets altijd snel hier...
Wat het schuift? in principe is dit natuurlijk bedoeld voor mensen die het leuk vinden om te doen. Dus voor de credits.
Ik ga geen loon betalen.
Mocht het wat worden, dan is het wel terecht dat je niet alleen in de credits komt (misschien vind je de film zelf wel niks) een kleine beloning is wel op zijn plaats.
Maar dat zijn dan geen grote geldbedragen en dat zou ook niet de reden moeten zijn om dit te willen.
Dus ik ga daar nu nog even niet op in, niet op het forum.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Dus ik ga daar nu nog even niet op in, niet op het forum.
Alsof het wel slim is het hele verhaal al on line te zetten zodat er anderen mee weg gaan rennen...[bij wijze van spreken]
jerryv
-
- 115 messages
- 3 votes
Het verhaal staat toch niet online?
Het idee wel ja, maar van een idee zijn er zeer diverse verhalen te maken, dus daar ben ik niet zo bang voor.
Het is wat anders als er een script online zou staan.
Maar bedankt voor de waarschuwing.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
probeer dit te zien:
http://nfdb.akris.nl/nfdb/servlet/NfdbSearch?action=show_film&lang=nl&id=21366
jerryv
-
- 115 messages
- 3 votes
"Science Fiction" (verschrikkelijke naam) gaat over een kind die gelooft dat zijn ouders buitenaardse wezens zijn.
Ik probeer dus een ander uitgangspunt te heben.
"Verboden ogen" komt wel erg dicht in de buurt bij mijn idee... (ook al is het vrijwel onmogelijk op iets totaal orgineels te verzinnen, vrijwel alle onderwerpen zijn al eens behandeld) Maar ik heb deze film niet gezien, ik ga er wel even wat over opzoeken. Bedankt.
OTBfilms
-
- 7 messages
- 0 votes
In De Site > Gebruikers > Scripter('s) gezocht.:
Ik zoek mensen die een goed, degelijk script kunnen schrijven en bereid zijn dat te doen voor een Professionele film.
Het + teken laat zien hoeveel interesse wij hebben voor het genre
Script voor 17/18e eeuw Film +++++
Script voor Comedy Film +
Script voor Actie Film +
Script voor Drama Film +++
Kan jij 1 van deze dingen voor elkaar krijgen, stuur me een e-mail of voeg me vriendelijk toe op msn. [email protected]
Uiteraard draait dit uit om een welbegeerd plekje in onze credits van de film, en zal je toch op een één of andere manier deelnemen aan de procutie van de film waarvoor je het script hebt geschreven. 
*TAKE NOTE*
* WIJ van OTB FILMS INC. zijn dus met name opzoek naar mensen met benul van geschiedenis
, dus ook van 17 & 18e eeuw. Wij gaan daar binnenkort voordat genre een actie/drama film voor produceren en daar hebben we een goed funderend script voor nodig. *
Vriendelijke groeten,
Omar Á. Hamouda,
Regisseur OTB Films Inc.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Scripters...?
En bestaat er al niet een topic hiervoor?
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Niks voor jou Wouter? Ik denk film, ik denk historisch, ik denk over-positieve uitstraling en een beetje bonding met Omar... ik denk... Wouter! 
O... en nog op de felbegeerde credits ook nog...
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Niks voor jou Wouter? Ik denk film, ik denk historisch, ik denk over-positieve uitstraling en een beetje bonding met Omar... ik denk... Wouter! 
O... en nog op de felbegeerde credits ook nog...
.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ja. Ik heb de topics samengevoegd.
OTBfilms
-
- 7 messages
- 0 votes
Bedankt voor de reacties, zouden geintresseerden mij even willen toevoegen of een e-mail versturen naar m'n mailbox om even te laten weten dat ze er voor willen gaan?
Regards,
Omar Á. Hamouda,
Regisseur OTB Films Inc.
OTBfilms
-
- 7 messages
- 0 votes
Ik denk dat het wellicht verstandig is eerst wat meer informatie te geven hoe serieus je te nemen bent met een fictieve bedrijfsnaam als visitekaartje.
Hier is in ieder geval iets waardoor mensen zich wel of niet herkennen in wat je te bieden hebt.
Oh geloof me, als je naar de datum kijkt van het filmpje zal je gelijk zien dat het van een anderhalf jaar geleden is, tegenwoordig gaan onze films steeds meer met 'n steigende lijn omhoog & worden ze getoont op TV.
Hier enkele voorbeelden, het begon dus. Om te ouwhoeren.
Met de avonture. van Gert 1, 2 & 3
Daarna ging het steeds beter & beter met filmpjes zoals De ninja & De jongeren werker die een stuk betere kwaliteit hadden en die wat beter waren uitgewerkt. Nogsteeds, waren dit filmpjes van circa 4 minuut.
Click hier voor 'De jongere...
Daarna verscheen de Ninja. Een gek, simpel complot over iemand die word gekidnapt, ontvoerd, en uiteindelijk opdrachten vervult voor de opdrachtgever.
Zoals je ziet was dit allemaal gefocused op Comedy etc., toch wouden wij het niveau van (toen nog KNN Productions) omhoog krikken met 'n nieuw imago, die dus van Drama, actie genre. De eerst volgende film door Outbreak Films Inc. kwam dus ook uit als 'n serieuse, dramatische 2e wereldoorlogs film. Die zal binnenkort uitkomen en gaat over 2 soldaten die de weg kwijt zijn van hun peloton & wanhopig proberen terug te komen naar hun linie. Vivá la Saving Private Ryan dus.
Hier is de trailer.
Click hier voor de trailer ...
Ook het grote verschil, naast het feit dat dit totaal geen Comedy was of iets in die richting, dat deze film een uur duurd. I keep you all informed.
Any more questions?
Omar Á. Hamouda,
Regisseur OTB Films Inc.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Kleine tip: het is Outbreak presenteert ipv presenteerd.
Staat wel zo professioneel.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
[Vivá la Saving Private Ryan dus.
komen de geluidseffecten onder de trailer ook niet gewoon uit die film?
salvatore
-
- 1937 messages
- 3236 votes
en wordt vervolgd ipv word vervolgt
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
....wordt vervolgd..... 
Verder is deze flauwe spelfoutjes discussie niet erg interessant. Kritiek: als je serieus en professioneel genomen wilt worden, zorg dan eerst dat je foutloos 'verzoekjes' plaatst. Spellingcontrole zit gewoon standaard op tekstverwerkingsprogramma's...
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
....wordt vervolgd..... 
Verder is deze flauwe spelfoutjes discussie niet erg interessant. Kritiek: als je serieus en professioneel genomen wilt worden, zorg dan eerst dat je foutloos 'verzoekjes' plaatst. Spellingcontrole zit gewoon standaard op tekstverwerkingsprogramma's...
edit: en dan aanpassen salvatore na m'n bericht. Lever pas kritiek als je zelf het Nederlands goed onder de knie hebt... 
salvatore
-
- 1937 messages
- 3236 votes
edit: en dan aanpassen salvatore na m'n bericht. Lever pas kritiek als je zelf het Nederlands goed onder de knie hebt... 
Nou, nou rustig maar hoor. Ik zie je bericht nu pas. Ik had hem aangepast voor je bericht. Het laden duurt alleen altijd even doordat ik wat downloads aan heb.
salvatore
-
- 1937 messages
- 3236 votes
jaja 
Moeilijk om jezelf te verantwoorden als iemand er zo op ingaat 
Ik probeer de jongeman alleen wat te helpen.
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Behoorlijk beroerd, wat ik ervan zag. Nog veel blijven oefenen, voordat je aan een 17 eeuwse film begint (als je dit uberhaupt gemakt krijgt eet ik m'n schoen op...).
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Nou ik vind het leuke filmpjes, van wisselende kwaliteit. Creatief en zeker gezien de beperkte middelen, leuk resultaat.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Eens. Zo makkelijk is het nou ook weer niet.