- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
DarkHawk25
-
- 6 messages
- 0 votes
Het is een verfilming van het gelijknamig non-fictieboek van auteur David Grann en vertelt het levensverhaal van de Britse ontdekkingsreiziger Percy Fawcett.
Zie ook dit topic: Beste waargebeurde films
Dat bovenste topic had ik inderdaad al gelezen haha.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
durange
-
- 101 messages
- 61 votes
Ik zoek een film noir waarbij de femme fatale aan het einde niet doodgaat (bestaan deze überhaupt?)
Bennie1112
-
- 57 messages
- 620 votes
Ik ben op zoek naar films zoals The Prestige (2006) en Prisoners (2013). Films met leuke plotwendingen en een echte eigen sfeer. Hoeven niet persé films met veel actie te zijn, gewoon voor een lekker rustig avondje op de bank. Andere suggesties voor rustige avondjes op de bank zijn ook welkom 
Cikx
-
- 2120 messages
- 1083 votes
Ik ben op zoek naar films zoals The Prestige (2006) en Prisoners (2013). Films met leuke plotwendingen en een echte eigen sfeer. Hoeven niet persé films met veel actie te zijn, gewoon voor een lekker rustig avondje op de bank. Andere suggesties voor rustige avondjes op de bank zijn ook welkom
Beetje late reactie, maar denk dat je wel uit de voeten kan met films als
Shutter Island (2010), Se7en (1995), Memento (2000), Inception (2010), Gone Girl (2014), Zodiac (2007), Donnie Darko (2001), The Sixth Sense (1999), The Game (1997), The Girl with the Dragon Tattoo (2011), Wind River (2017).
Allemaal fijne thrillers/mystery films die qua plot toch vrij goed te volgen blijven.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Voor het geval je ook eens iets buiten Hollywood wil proberen:
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
The Illusionist (2006) kan ik je zeker aanbevelen als je The Prestige goed vind. Heel eigen stijl en andere benadering op gochelen, maar ook met een eigen sfeer en plotwendingen.
Eerder genoemde Shutter Island (2010) ook echt een aanrader!
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Berichten verplaatst naar Film > Algemeen > Ik zoek... een filmtitel #2
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Ik zoek films die zich in de hemel afspelen/afterlife onderwerpen...
Iets in de trent als Wristcutters bijvoorbeeld.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
SSeagal
-
- 1866 messages
- 659 votes
Momenteel in de mood voor oftewel films met aso's (lekkere grove humor), zojuist de New Kids films weer eens gezien en zoek soortgelijke aso films zeg maar
Ook na The Car, Christine, De Lift, Down, Maximum Overdrive weer onlangs gezien te hebben, zoek ik meer van dit soort maffe films over levende machines, auto's of iets dergelijks. Iemand suggesties nog in deze twee categorietjes? Thanks alvast.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
maffe films over levende machines, auto's of iets dergelijks.
SSeagal
-
- 1866 messages
- 659 votes
Thanks, zal die eens in de gaten houden
Al neig ik meer naar horror/thriller qua machines.
trebremmit
-
- 3014 messages
- 1465 votes
Misschien deze, alhoewel hij niet helemaal aan je eis voldoet, maar je ziet geen chauffeur. 
SSeagal
-
- 1866 messages
- 659 votes
Oh die ja, toffe film maar helaas al gezien jaartje terug of zo 
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Filmliefhebbers,
Ik ben op zoek naar filmscenes die zich in een archief afspelen. Hoe bijzonderder het archief, hoe beter, maar alles is welkom.
Hebben jullie suggesties?
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Filmliefhebbers,
Ik ben op zoek naar filmscenes die zich in een archief afspelen. Hoe bijzonderder het archief, hoe beter, maar alles is welkom.
Hebben jullie suggesties?
De hele film gaat over onderzoek in de archieven uit W.O.II.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Goede films over ruimtevaart en liefst over Mars-missies, iemand?
Nu met The Martian bezig en recentelijk The Space Between Us gezien. Verder ken ik natuurlijk de grotere films zoals 2001, Moon, Gravity en The Right Stuff heb ik gezien. Verder nog vrij weinig.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Misschien Solaris (2002) en eventueel Love (2011).
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Mijn favoriete topic Zwolle84 
Specifiek Mars is Red Planet (2000) en Mission to Mars (2000) (beide 2,5*).
Goede ruimtereisfilms: Alien (1979)
4,5, Guardians of the Galaxy (2014)
4,0, The Abyss (1989) 4,0*(weliswaar een onderwaterreis maar het had evengoed in de ruimte kunnen zijn, ik zie het daarom ook als ruimtereisfilm, erg goede film), Cargo (2009) 3,5*, Prometheus (2012)3,5*, Interstellar (2014), Life (2017), Passengers (2016).
En wat ruimtereisfilms in de 2,5*-3*-categorie: Pitch Black (2000), Sunshine (2007), en ook wel een beetje: Oblivion (2013)
Zo kan ik wel even doorgaan, maar dan worden het de mindere films, of de oudere (en bij scifi maakt nieuw en oud best veel uit). En je hebt ook Star Trek, Battlestar Galactica, Star Wars en als ruimtereisserie is Star Trek Voyager een absolute aanrader.
Hopelijk zit daar wat tussen wat je nog niet hebt gezien. Solyaris (4*) is ook goed (of de Amerikaanse remake Solaris), maar het is een Tarkovsky, is de wat zwaardere kost, zoals een 2001.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Goede films over ruimtevaart en liefst over Mars-missies, iemand?
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
Ik ben eigenlijk wel benieuwt of iemand films kent die zich afspelen of zijn gefilmd in Noord-Limburg, Oost-Brabant, Zuid-Gelderland of Noordrijn-Westfalen. Los van A Bridge Too Far, Dorp aan de Rivier, De Bende van Oss en Mariken van Nimwegen dan.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
Thanks! De Partizanen lijkt me erg gaaf, gelukkig staat hij op You Tube.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Films met feestscènes (Project X of meer realistisch Victoria) / nadrukkelijke soundtracks (die in het algemeen actief zijn), a la Run Lola, Run. Het is natuurlijk erg breed. Het hoeft zelfs niet eens elektronisch te zijn. Met Almost Famous, American Honey en The Beach heb ik me ook geamuseerd en kunnen laten onderdompelen. Muziek is vaak een pluspunt, al is de aanwezigheid van muziek geen vereiste, zoals A Separation en Kreuzweg die ik allebei prachtig vind wel bewijzen denk ik.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Veel muziek in Baby Driver (2017), min of meer betrokken in het verhaal.