• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.003 actors
  • 9.371.404 votes
Profile

Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))

kappeuter wrote:

DarkHawk25

The Lost City of Z (2016)

Het is een verfilming van het gelijknamig non-fictieboek van auteur David Grann en vertelt het levensverhaal van de Britse ontdekkingsreiziger Percy Fawcett.

Zie ook dit topic: Beste waargebeurde films

En evt. Waargebeurde of realistische gruwelverhalen

Dat bovenste topic had ik inderdaad al gelezen haha.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

DarkHawk25 wrote:

(quote)
Welke film?
Lol, linkje vergeten te plaatsen: Dschungelkind (2011)

durange

• 101 messages
  • 61 votes

Ik zoek een film noir waarbij de femme fatale aan het einde niet doodgaat (bestaan deze überhaupt?)

Bennie1112

• 57 messages
  • 620 votes

Ik ben op zoek naar films zoals The Prestige (2006) en Prisoners (2013). Films met leuke plotwendingen en een echte eigen sfeer. Hoeven niet persé films met veel actie te zijn, gewoon voor een lekker rustig avondje op de bank. Andere suggesties voor rustige avondjes op de bank zijn ook welkom

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

Bennie1112 wrote:

Ik ben op zoek naar films zoals The Prestige (2006) en Prisoners (2013). Films met leuke plotwendingen en een echte eigen sfeer. Hoeven niet persé films met veel actie te zijn, gewoon voor een lekker rustig avondje op de bank. Andere suggesties voor rustige avondjes op de bank zijn ook welkom

Beetje late reactie, maar denk dat je wel uit de voeten kan met films als

Shutter Island (2010), Se7en (1995), Memento (2000), Inception (2010), Gone Girl (2014), Zodiac (2007), Donnie Darko (2001), The Sixth Sense (1999), The Game (1997), The Girl with the Dragon Tattoo (2011), Wind River (2017).

Allemaal fijne thrillers/mystery films die qua plot toch vrij goed te volgen blijven.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8277 votes

Bennie1112 wrote:

Voor het geval je ook eens iets buiten Hollywood wil proberen:

À Bout Portant (2010)

Ne Le Dis à Personne (2006)

Kokuhaku (2010)

Hodejegerne (2011)

Yi Ngoi (2009)

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

Bennie1112 wrote:

The Illusionist (2006) kan ik je zeker aanbevelen als je The Prestige goed vind. Heel eigen stijl en andere benadering op gochelen, maar ook met een eigen sfeer en plotwendingen.

Eerder genoemde Shutter Island (2010) ook echt een aanrader!

starbright boy (moderator films)

• 22403 messages
  • 5070 votes

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Ik zoek films die zich in de hemel afspelen/afterlife onderwerpen...

Iets in de trent als Wristcutters bijvoorbeeld.

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Thnx!

SSeagal

• 1866 messages
  • 659 votes

Momenteel in de mood voor oftewel films met aso's (lekkere grove humor), zojuist de New Kids films weer eens gezien en zoek soortgelijke aso films zeg maar Ook na The Car, Christine, De Lift, Down, Maximum Overdrive weer onlangs gezien te hebben, zoek ik meer van dit soort maffe films over levende machines, auto's of iets dergelijks. Iemand suggesties nog in deze twee categorietjes? Thanks alvast.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

SSeagal wrote:

maffe films over levende machines, auto's of iets dergelijks.

Monster Trucks (2016)

SSeagal

• 1866 messages
  • 659 votes

Thanks, zal die eens in de gaten houden Al neig ik meer naar horror/thriller qua machines.

trebremmit

• 3014 messages
  • 1465 votes

Misschien deze, alhoewel hij niet helemaal aan je eis voldoet, maar je ziet geen chauffeur.

Duel (1971)

SSeagal

• 1866 messages
  • 659 votes

Oh die ja, toffe film maar helaas al gezien jaartje terug of zo

herman78

• 3176 messages
  • 1281 votes

Filmliefhebbers,

Ik ben op zoek naar filmscenes die zich in een archief afspelen. Hoe bijzonderder het archief, hoe beter, maar alles is welkom.

Hebben jullie suggesties?

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

herman78 wrote:

Filmliefhebbers,

Ik ben op zoek naar filmscenes die zich in een archief afspelen. Hoe bijzonderder het archief, hoe beter, maar alles is welkom.

Hebben jullie suggesties?

Im Labyrinth des Schweigens (2014)

De hele film gaat over onderzoek in de archieven uit W.O.II.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Goede films over ruimtevaart en liefst over Mars-missies, iemand?

Nu met The Martian bezig en recentelijk The Space Between Us gezien. Verder ken ik natuurlijk de grotere films zoals 2001, Moon, Gravity en The Right Stuff heb ik gezien. Verder nog vrij weinig.

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Misschien Solaris (2002) en eventueel Love (2011).

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Mijn favoriete topic Zwolle84

Specifiek Mars is Red Planet (2000) en Mission to Mars (2000) (beide 2,5*).

Goede ruimtereisfilms: Alien (1979)

4,5, Guardians of the Galaxy (2014)

4,0, The Abyss (1989) 4,0*(weliswaar een onderwaterreis maar het had evengoed in de ruimte kunnen zijn, ik zie het daarom ook als ruimtereisfilm, erg goede film), Cargo (2009) 3,5*, Prometheus (2012)3,5*, Interstellar (2014), Life (2017), Passengers (2016).

En wat ruimtereisfilms in de 2,5*-3*-categorie: Pitch Black (2000), Sunshine (2007), en ook wel een beetje: Oblivion (2013)

Zo kan ik wel even doorgaan, maar dan worden het de mindere films, of de oudere (en bij scifi maakt nieuw en oud best veel uit). En je hebt ook Star Trek, Battlestar Galactica, Star Wars en als ruimtereisserie is Star Trek Voyager een absolute aanrader.

Hopelijk zit daar wat tussen wat je nog niet hebt gezien. Solyaris (4*) is ook goed (of de Amerikaanse remake Solaris), maar het is een Tarkovsky, is de wat zwaardere kost, zoals een 2001.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Zwolle84 wrote:

Goede films over ruimtevaart en liefst over Mars-missies, iemand?

Trouwens, als je het realistisch wilt dan is deze fictieve BBC-docu wel aan te raden: Space Odyssey: Voyage to the Planets (2004)

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Dank! Ik duik er morgen eens in.

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

Ik ben eigenlijk wel benieuwt of iemand films kent die zich afspelen of zijn gefilmd in Noord-Limburg, Oost-Brabant, Zuid-Gelderland of Noordrijn-Westfalen. Los van A Bridge Too Far, Dorp aan de Rivier, De Bende van Oss en Mariken van Nimwegen dan.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Graag gedaan.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Films met feestscènes (Project X of meer realistisch Victoria) / nadrukkelijke soundtracks (die in het algemeen actief zijn), a la Run Lola, Run. Het is natuurlijk erg breed. Het hoeft zelfs niet eens elektronisch te zijn. Met Almost Famous, American Honey en The Beach heb ik me ook geamuseerd en kunnen laten onderdompelen. Muziek is vaak een pluspunt, al is de aanwezigheid van muziek geen vereiste, zoals A Separation en Kreuzweg die ik allebei prachtig vind wel bewijzen denk ik.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Veel muziek in Baby Driver (2017), min of meer betrokken in het verhaal.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.