• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.003 actors
  • 9.371.528 votes
Profile

Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

nochange

Killing Ground (2016). Laatste bericht noemt ook Eden Lake. Calvaire is inderdaad ook aan te raden. The Long Weekend (origineel en remake) ken ik niet, maar bevat zo te lezen geen menselijk gevaar.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

films over azteken en de maya's.

W.V.

• 845 messages
  • 476 votes

Kings of the sun, onlangs uitgezonden op AMC

Apocalypto.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Bij Even voorstellen:

GoodOldJack Je hebt Battle of the Sexes (2017) dat binnenkort uitkomt, hoewel ook deze wel de nadruk op drama zal liggen. Uiteindelijk leent sport zich net als rampenfilms zich niet echt voor film, eerder voor een docu voor de fans. Al kan je wel diepere lagen inbrengen zoals enorm uitputtende trainingen (bvb. dat Russisch meisje dat moest stoppen met kunstschaatsen doordat ze anorexia heeft), de media-aandacht (de beroemdheid topics), de enorme druk en verwachtingen en de verleiding tot dopinggebruik. Ik denk bijvoorbeeld dat je een mooie film kan maken over de latere jaren van Museeuw vanaf die val of over Frank Vandenbroecke, als je er wat van kent en subtiel weet te zijn. Want je moet hem niet zwartmaken omdat ze "pakken", het blijven mensen, maar ze hebben ook wel iets fout gedaan. Bovendien zou zo een film het in België wel goed doen.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Mensen die misschien nog wat films kennen zoals: The Final Girls (2015)

DionneDarko

• 648 messages
  • 6108 votes

nochange

Geen linkje want ik zit op mijn telefoon en dan gaat dat wat minder makkelijk. Maar Funny Games! Je hebt 2 versies van dezelfde regisseur. De laatste is een Amerikaanse remake. Kan ik je echt aanraden.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Kondoro wrote:

Mensen die misschien nog wat films kennen zoals: The Final Girls (2015)

Life after Beth (2014) is veel leuker dan de score doet vermoeden.

zijn er nog andere films welke gaan over boot camp ?

zie bootcamp trailer.

kinderen welke naar een (heropvoedings) (straf) kamp moeten en vriendje/vriendin komt later.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Zijn er films of docu's over deze zieke man?

Dean Corll - Wikipedia - nl.m.wikipedia.org

durange

• 101 messages
  • 61 votes

films zoals 'Before Sunrise' en 'Lost in Translation' waarin twee mensen in het buitenland samenkomen en een romance aangaan

Brave-Neo

• 607 messages
  • 1826 votes

Misschien is The Dreamers (2003) iets voor je.

dionj

• 575 messages
  • 729 votes

durange wrote:

films zoals 'Before Sunrise' en 'Lost in Translation' waarin twee mensen in het buitenland samenkomen en een romance aangaan

Before Sunset (2004)

durange

• 101 messages
  • 61 votes

ja oké ik bedoelde eigenlijk de gehele trilogie

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

durange wrote:

Niet precies wat je zoekt, maar misschien valt het in je straatje:

Tokyo Fiancée (2014)

Ik zoek films en series zoals "Lemony Snicket's a Series of Unfortunate Events", waarin veel wordt uitgelegd (bijvoorbeeld door een verteller). Dus wat je in beeld ziet, wordt ook benoemd.

Ik gebruik dit soort (nagesynchroniseerde) films om Frans te leren, en om collages van te maken op mijn blog.

sabsabsab

• 647 messages
  • 52 votes

Film liefhebbers!

Ik ben op zoek naar duistere films zoals 'Santa Sangre, Dracula (1992) en Nosferatu'.

Griezel films die niet echt eng zijn maar wel mooi griezelig zijn, kwa artistieke style enzo.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Stoker (2013)

El Orfanato (2007)

The Others (2001)

A Cure for Wellness (2016)

Iets in de trend van deze films misschien iets voor jou? Voornamelijk mysterieuze horror/thrillers met een sfeervol sausje eroverheen

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

sabsabsab wrote:

Film liefhebbers!

Ik ben op zoek naar duistere films zoals 'Santa Sangre, Dracula (1992) en Nosferatu'.

Griezel films die niet echt eng zijn maar wel mooi griezelig zijn, kwa artistieke style enzo.

Mario Bava is een aanrader qua stijl. Black Sunday en Black Sabbath zijn sfeervol en gotisch en Blood and Black Lace is dan weer meer een moordmysterie maar ook erg sfeervol.

En verder natuurlijk ook de Hammer-films die de inspiratie waren voor Dracula (1992). En als je de jaren '80 look van Santa Sangre kan waarderen moet je ook zeker de films van Dario Argento gaan kijken. Te beginnen met Suspiria

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

sabsabsab wrote:

Film liefhebbers!

Bedoel je visueel duister? Dan is Sleepy Hollow (1999) wel een tip, beetje dezelfde stijl en sfeer als Dracula. Wat meer in de verte ligt dan The Village (2004)

Ook sfeervol is Låt den Rätte Komma In (2008)

Met een artistieke stijl (in een gotische omgeving) vind je: Crimson Peak (2015)

The Others (2001) al genoemd (ook gotisch) is ook top. Tot slot als fantasy je wel ligt dan een wat duister sprookje voor volwassenen: El Laberinto del Fauno (2006)

sabsabsab

• 647 messages
  • 52 votes

Bedankt voor jullie tips!

Ik ga ze even bestuderen. ?

In Film > Algemeen > Ik zoek waargebeurde films.:

Hoi, ik had gisteren Jungle (2017) gekeken.

Ik zoek zo'n soort films de film jungle is waargebeurd..

Ik zoek films die gebasseerd zijn op waargebeurde verhalen en die spannend zijn om te kijken.

Waarschijnlijk zijn er nog betere films als (Jungle) ik hoor het graag van jullie.

Norma

• 3463 messages
  • 5088 votes

DarkHawk25 wrote:

Ik zoek films die gebasseerd zijn op waargebeurde verhalen en die spannend zijn om te kijken.

Rescue Dawn (2006), mocht je die nog niet gezien hebben.

Tip: je kunt in de zoekfunctie (onder overige gegevens) of in de toplijsten (onder overig) selecteren op genre "biografie" om films die op waarheid gebaseerd zijn te ontdekken.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

DarkHawk25

The Lost City of Z (2016)

Het is een verfilming van het gelijknamig non-fictieboek van auteur David Grann en vertelt het levensverhaal van de Britse ontdekkingsreiziger Percy Fawcett.

Zie ook dit topic: Beste waargebeurde films

En evt. Waargebeurde of realistische gruwelverhalen

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

DarkHawk25 wrote:

Ik zoek zo'n soort films de film jungle is waargebeurd..

Misschien niet precies wat je zoekt, dit is meer drama, maar wel echt waargebeurd en in de jungle.

Bedankt voor jullie reacties.

arno74 wrote:

(quote)
Misschien niet precies wat je zoekt, dit is meer drama, maar wel echt waargebeurd en in de jungle.
Welke film?

Als jullie er meer weten hoor ik het graag. Ik heb vanavond Lion (2016) gekeken die is ook best goed.

Norma wrote:

(quote)

Rescue Dawn (2006), mocht je die nog niet gezien hebben.

Tip: je kunt in de zoekfunctie (onder overige gegevens) of in de toplijsten (onder overig) selecteren op genre "biografie" om films die op waarheid gebaseerd zijn te ontdekken.

Bedankt voor de tip.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.