- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
Hallo iedereen.
Kan iemand me wat goede titels geven met personages die (pathologisch) liegen of fantasieën verspreiden? Liefst met een beetje humor (of, nog liefster, met humor die er niet té dik opligt).
Alvast bedankt 
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
The Invention of Lying (2009) (maar deze heb je wellicht al gezien?)
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Deze film spreekt mij trouwens ook aan, eentje voor mijn movie watchlist!
dimi303
-
- 3418 messages
- 3676 votes
Is er iemand die nog meer films kan aanbrengen waar film en kunstfotografie hand in hand gaan?
bv. Manufactured landscapes & Waste land
mjk87 (moderator films)
-
- 14534 messages
- 4519 votes
Hallo iedereen.
Kan iemand me wat goede titels geven met personages die (pathologisch) liegen of fantasieën verspreiden? Liefst met een beetje humor (of, nog liefster, met humor die er niet té dik opligt).
Alvast bedankt
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8284 votes
Hallo iedereen.
Alvast bedankt
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5984 votes
Jokeress
-
- 11 messages
- 137 votes
Hoi!!
Ik zoek voor een klant een film over de apostel Paulus... Heeft iemand een idee...?
Jokeress
-
- 11 messages
- 137 votes
Hallo iedereen.
Alvast bedankt
The usual suspects
Catch me of you can
Talented mr ripley
beavis
-
- 6627 messages
- 14803 votes
een grappig onderwerpje dat waarschijnlijk te klein is om een apart topic aan te wijden, maar ben benieuwd: "creepy huurmoordenaar-koppels"
ben altijd een groot fan geweest van Mr. Croup en Mr. Vandemaar uit Neverwhere (1996) en daar moest ik erg aan denken toen ik nog niet zo lang geleden Diamonds Are Forever (1971) zag. Vandaag zag ik dan weer La Chair de l'Orchidée (1975) met een koppel messenwerpers... ze noemden elkaar dan wel niet heel formeel "mr", maar er was wel ook eenzelfde dynamiek... ben nu dus benieuwd of er nóg meer leuke voorbeelden te vinden zijn!
beavis
-
- 6627 messages
- 14803 votes
niemand een idee? bel onmiddellijk Hollywood met een pitch voor de ultieme anti-buddy movie 
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8284 votes
Volgens mij zijn ze er wel, maar ik kom er even niet op. De enige die er een beetje in de buurt komen zijn Peter Lorre en Raymond Massey in 'Arsenic and Old Lace'
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Ik dacht aan Eating Raoul (1982), maar die heb je al gezien.
beavis
-
- 6627 messages
- 14803 votes
lang geleden, staat me dus ook even niet bij wat daar voor duo in zou zitten... misschien iets om op de lijst te zetten voor een her-kijk; Paul Bartel is altijd geweldig leuk
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
The Killers van Don Siegel. Al is Marvin Lee natuurlijk niet echt creepy, eerder cool. Maar met die ander erbij is het wel een apart hitmen duo.
Er moeten er veel meer zijn. Het duo in The Spy who Loved me (James Bond) is in het boek vooral heel creepy. Maar in de film komen ze maar heel even in beeld. Volgens mij ook het enige wat er van het boek is overgenomen.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
In Eating Raoul gaat het om een getrouwd koppel (niet echte huurmoordenaars). Dacht even gelezen te hebben dat je een man/vrouw-relatie bedoelde die aan het moorden gingen slaan.
Tun-89
-
- 712 messages
- 510 votes
In Film > Algemeen > Ik zoek... een filmtitel:
Hallo allemaal, voor een thema film middag op school ben ik op zoek naar films
dat te maken hebben met: luchtvaartleven, vliegen, sterwadessen etc.
Het moeten wel leuke films zijn zoals: Up in the air en view from the top.
En geen films zoals Flightplan en Red eye.
Hopelijk weet iemand nog een leuke titel. Bedankt alvast
mrwhite
-
- 1521 messages
- 3499 votes
Ik ben opzoek naar een paar goeie aziatische horrorfilms en met goeie bedoel ik de beste !
Dank u bij voorbaat.
mrwhite
-
- 1521 messages
- 3499 votes
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
@ Tun-89: dat kan je het beste hier vragen: Film >> Algemeen >> Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp)
Planes, Trains and Automobiles (1987) misschien, of The Terminal (2004)?
jarno1975 (moderator series)
-
- 10972 messages
- 2792 votes
Ik ben opzoek naar een paar goeie aziatische horrorfilms en met goeie bedoel ik de beste !
Dank u bij voorbaat.
Probeer de zoekfunctie eens. Aziatisch land, genre horror stemgemiddelde 3,5 tot 5,0.
Dan kun je wel het een en ander vinden waatschijnlijk.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5984 votes
@mrwhite:
Zie ook Film >> Genres en landen >> Aziatische thriller-horror
WhoKnowZ
-
- 5336 messages
- 2208 votes
In Film > Algemeen > Ik zoek... een filmtitel:
Hallo allemaal, voor een thema film middag op school ben ik op zoek naar films
dat te maken hebben met: luchtvaartleven, vliegen, sterwadessen etc.
Het moeten wel leuke films zijn zoals: Up in the air en view from the top.
En geen films zoals Flightplan en Red eye.
Hopelijk weet iemand nog een leuke titel. Bedankt alvast
The Aviator
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5984 votes
@Tun-89:
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
@t Tun-89; En natuurlijk deze Catch Me If You Can (2002) om niet te vergeten!
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes