- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
SnakeDoc
-
- 4687 messages
- 2243 votes
Bestaan er films of documentaires hier op de site over het Russische Space programma? Bijvoorbeeld de lancering van de eerste mens in ruimte, Joeri Gagarin?
Jesper187
-
- 6434 messages
- 2462 votes
SnakeDoc
-
- 4687 messages
- 2243 votes
Dank. Vooral The Red Stuff lijkt me erg boeiend, evenals Ukroshcheniye Ognya. Beiden op internet eigenlijk niet te vinden.
maxroelofs
-
- 2838 messages
- 1659 votes
Iemand hier die nog meer films weet in het rijtje: Cabin fever, Dod Sno, Cabin in de woods (al is het een parodie)?
Jesper187
-
- 6434 messages
- 2462 votes
SPT
-
- 433 messages
- 3237 votes
Iemand hier die nog meer films weet in het rijtje: Cabin fever, Dod Sno, Cabin in de woods (al is het een parodie)?
Vergelijkbare horror films waarbij vakantiegangers of groepjes jongeren worden lastiggevallen door psychopaten zijn bijvoorbeeld:
Fritt Vilt
Funny Games
The Hills have Eyes
Inbred
Kalevet
Kill Theory
Rest Stop
Severance
The Strangers
Texas Chainsaw Massacre
Tucker and Dale vs Evil
Turistas
Vacancy
Vertige
Wilderness
Wolf Creek
Wrong Turn
SnakeDoc
-
- 4687 messages
- 2243 votes
Jesper = Baas.
Dank Dank Dank
Wel een verschilletje van 20 minuten in speelduur met IMDB, maar ach ..
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3230 votes
Van het weekend Murder by Death & Clue weer eens opgezet en eigenlijk smaken dit soort filmpjes wel naar meer, maar zijn er ook meer te vinden in een zelfde soort concept?
thokiesaq
-
- 20 messages
- 27 votes
In Film > Genres en landen > Geld,comedy movies:
Ik zoek films die te maken hebben met rijkdom . Dus zo iets als een arm man met een rijk vrouw.Of iets als een groot geldbedrag erfen.beetje als mr,deeds.Ook zoek ik film die lijkt op de film van lawrences roscoe Jenkins go home.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5984 votes
Death on the Nile (1978) is misschien vrij serieus bedoeld, maar er zitten ook wel weer zoveel absurde wendingen in dat het ook haast een parodie op het genre is.
En Ustinov is een grappige man die veel kwinkslagen paraat heeft.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Van het weekend Murder by Death & Clue weer eens opgezet en eigenlijk smaken dit soort filmpjes wel naar meer, maar zijn er ook meer te vinden in een zelfde soort concept?
Misschien heb je hier wat aan, er staan een paar tussen. Wellicht spreken deze jou ook aan? 
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3230 votes
Death on the Nile (1978) is misschien vrij serieus bedoeld, maar er zitten ook wel weer zoveel absurde wendingen in dat het ook haast een parodie op het genre is.
En Ustinov is een grappige man die veel kwinkslagen paraat heeft.
Deze film inderdaad nog niet gezien, bedankt voor de tip
Dus als ik het goed begrijp was deze film oorspronkelijk wel serieus bedoelt maar slaagt daar maar half in? haha.
Manhattan Murder Mystery (1993)
Goede film inderdaad, maar als Woody Allen fan had ik deze al gezien
Misschien heb je hier wat aan, er staan een paar tussen. Wellicht spreken deze jou ook aan?
Bedankt, staan wel een aantal interessante titels tussen ja 
Ik hou me aanbevolen voor meer titels haha.
dimi303
-
- 3419 messages
- 3684 votes
Ik heb net Martin Scorsese zijn remake gezien van Cape fear (1991) en daarin komen de acteurs die in de originele film spelen zoals Robert Mitchum en Gregory Peck ook aan bod met een kleine rol.
Ik vroeg mij af of er nog dergelijke remakes zijn waarin de cast van de originele film ook verschijnt in de remake?
korenbloem02
-
- 708 messages
- 1781 votes
weet iemand uit welke film deze pic komt:

Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Euhm, uit de filmtitel die in de naam van het bestand zelf staat?
.
korenbloem02
-
- 708 messages
- 1781 votes
haha niet eens gezien. Maar bedank!!
Jesper187
-
- 6434 messages
- 2462 votes
WeZet
-
- 217 messages
- 950 votes
Ik ben op zoek naar films welke lijken op
en daarnaast was ik aangenaam verrast door
Globaal gezien dus de psyche, apocalypse, (mislukte) liefde en wat paranormaals zou ook niet verkeerd zijn.
Buiten films ouder dan 1985 heb ik het meeste wel gehad ben ik bang 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5984 votes
WeZet
-
- 217 messages
- 950 votes
Staat achter me in de kast, maar bedankt (fijne film
)
speedy007
-
- 110 messages
- 40 votes
Beste Filmliefhebbers,
Ik ben deze keer opzoek naar een leuke Nederlandse komedie/actie film. Eentje zoals Oom Henk, Shouf Shouf etc..Hopelijk weten jullie een paar goede titels!
MatthijsGr00t
-
- 14031 messages
- 1342 votes
Koen87
-
- 437 messages
- 1244 votes
Ik ben altijd wel op zoek naar nieuwe films, wie kan me aanraders doen in de trant van Win Win (2011), Control (2007), 50/50 (2011), Moneyball (2011), 500 Days Of Summer, The Descendants (2011), You Don't Know Jack (2010), Forgetting Sarah Marshall (2009), I Love You (2009), The Other Guys, Anchorman: The Legend Of Ron Burgundy om er maar een paar te noemen. Veelal heb ik grote titels al wel gezien, kleinere vaak niet.
Jesper187
-
- 6434 messages
- 2462 votes
Koen87
-
- 437 messages
- 1244 votes
Dankje voor de tips, sideways heb ik hier nog ergens liggen maar nog niet gekeken.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Hey fellows,
Iemand nog feel-good drama film tips? melo-drama's zijn ook welkom! (denk aan de Bucket List, Forrest Gump, As Good as It Gets, The Shawshank Redemption, etc..etc..)
Alvast bedankt voor de tip(s)