- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5984 votes
Bericht verplaatst naar Film > Algemeen > Ik zoek... een filmtitel
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16416 votes
I.
Ik ben (beroepsmatig) op zoek naar films die gaan over afscheidsrituelen bij overledenen, zoals bewassing en overledenenverzorging. Zoals bijvoorbeeld in Okuribito (2008) erg centraal staat of Ovsyanki (2010). Deze uiteraard: Ososhiki (1984), maar behoort deze daartoe: Kirschblüten - Hanami (2008) ??
Uitvaarten mag ook: Chukje (1996) of Geu Seome Gago Shibda (1993)
In dit topic staat een fijn overzicht van films over rouwverwerking. Meeste gezien, fraaie voorbeelden. Daar mág het ook een aanvulling op zijn, maar liefst écht de rituelen.
Mag serieus, maar ook meer in het genre-werk.
II.
Soortgelijke vraag, maar zoek films die zich voor een belangrijk deel in een mortuarium of op een kerkhof afspelen. Hier liever wél serieus van toon en níet het genre-werk. Het moet gaan over mortuarium medewerkers als hoofdpersoon. Pathologen en anatomie zaken etc mag ook.
Voorbeelden:
El Jorobado de la Morgue (1973)
Deze kan net wél:
Deze dus eigenlijk niet:
beavis
-
- 6628 messages
- 14803 votes
in Ovsyanki (2010) waren de rituelen nogal verzonnen toch?
Visage van Tsai is inderdaad een optie, zijn andere films niet lijkt me
Verder zijn alle voor de hand liggende titels wel genoemd.... Brakhage had geloof ik nog een film waarin beelden uit een mortuarium getoon worden,
o, Orozco el Embalsamador (2001) ontbreekt nog
en dan denk ik nu opeens ook aan Kenji Onishi die de crematie van zijn vader op film vastlegde
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Visage van Tsai is inderdaad een optie, zijn andere films niet lijkt me
Dacht dat in (ik meen) The River en What Time Is It There? ook enkele afscheidsrituelen zaten. Maar er zullen wel veel films zijn die één of enkele scènes met betrekking tot dit onderwerp hebben.
Glenn36
-
- 31 messages
- 1 votes
Ik zoek een film waarin de gebeurtenissen fantasy zijn, maar die volgens het verhaal toch echt gebeurt kunnen zijn.
Zoals Harry Potter, waarbij je dus de 'geheimhouding' van tovenaars en heksen hebt. En dat de dreuzels dus niet van hun bestaan afweten
En zoals the Hunger games, waarbij je niet echt overduidelijk ziet dat het fantasy is.
Ik hoop dat ik duidelijk genoeg geweest ben, maar als je iets weet doe dan graag redelijk nieuwe films want ik heb een tijd terug al veel naar zulk soort films gezocht. Maar alle suggesties zijn welkom 
Alvast bedankt
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2537 votes
Fantasy en waargebeurd? Volgens mij bestaan zulk soort films niet...?
Je hebt wel Mythologische fantasy films die volgens o.a. Griekse legendes waargebeurd zijn.
Denk in dit soort gevallen aan The Odyssey, Jason and the Argonauts, Clash of the Titans.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Ik zou graag vanavond een écht spannende en boeiende film zien. Een nagelbijter, eigenlijk. Liefst beetje á la de Franse horrors die ik altijd wel kan waarderen. Iemand tips?
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
American Pie achtige films, er zijn er een hoop van maar de leukere zijn er vaak moeilijker uit te pikken 
Aanraders?
Hier misschien nog wat tussen. Film >> Genres en landen >> Films waarin tieners hoofdrol spelen.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Hallo,
Ik ben op zoek naar een film die een gezellige country/hillbilly sfeer heeft. Ik heb laatst Wanderlust gezien, dat komt al in de buurt. Ik wil graag meer van het soort 'Sweet Home Alabama' films
Ik heb wel deze onlangs gezien, misdaadkomedie met country music erbij.
sewtrix
-
- 2 messages
- 0 votes
Ik zoek films in hetzelfde genre als de films: paul, attack the block en shaun of the dead. Sterke humor met een verhaal. Iemand voorstellen?
Jesper187
-
- 6434 messages
- 2462 votes
sewtrix
-
- 2 messages
- 0 votes
Ok bedankt Jesper187. Run fatboy run heb ik nog niet gezien die andere 2 al wel... . Dus als er iemand nog wat voorstellen heeft altijd welkom.
ibendb
-
- 5038 messages
- 3223 votes
Ik zoek films die echt eng zijn. Ik kan niet bepalen van mezelf wat ik eng vind, want dit is best zeldzaam. Dus ik zoek eigenlijk films die jullie eng vonden. Enige voorstellen?
beavis
-
- 6628 messages
- 14803 votes
ik was vandaag in Rome met Bruce Lee Meng Long Guo Jiang (1972) en River Phoenix My Own Private Idaho (1991) welke films zou je me nog meer aanraden als ik nog even in Rome wil blijven?
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16416 votes
1e deel van: Caro Diario (1993)
En minder gezellig: Ultrà (1990) (als ik me herinner ook veel onderweg naar Turijn)
Neem aan dat je de soliti sospetti van Fellini en de gialli en zo al kent.
the marsh
-
- 109 messages
- 1500 votes
Ik zoek films die echt eng zijn. Ik kan niet bepalen van mezelf wat ik eng vind, want dit is best zeldzaam. Dus ik zoek eigenlijk films die jullie eng vonden. Enige voorstellen?
Dead Silence
House On Haunted Hill
End Of The Line
My Bloody Valentine
Hide And Seek
Orphan Esther
Hopelijk kan ik je hiermee helpen.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16416 votes
I.
Ik ben (beroepsmatig) op zoek naar films die gaan over afscheidsrituelen bij overledenen, zoals bewassing en overledenenverzorging.
Nog een aanvulling op mijn eigen verzoek: Yumurta (2007)
Sasja
-
- 1338 messages
- 120 votes
ik ben ook op zoek naar een paar tips. Volgende maand is het Halloween en dan wil ik toch een paar goede horror films kijken op die avond. Slashers heb ik genoeg gezien dus die hoeven voor mij niet.
De horror films die ik iig goed vond: The Exorcist, Amityville Horror (orgineel), Psycho (orineel), The exorcism of emily Rose, dus eigenlijk films met geesten, demonen, duivels, etc.
Omdat ik niet zo vaak horror kijk, weet ik dus geen goede recente horrorfilms die in dit straatje passen.
Als iemand tips heeft: alvast bedankt
Sasja
-
- 1338 messages
- 120 votes
oh ja, Aziatische horror vind ik ook erg goed
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Veel country music ook nog A Prairie Home Companion (2006)
kimberlyVD
-
- 5946 messages
- 1567 votes
Ik zouk films in het genre van Frozen, open water,...
Dus jongeren (of volwassenen) op vakantie die uiteindelijk minder leuk blijkt te zijn dan gehoopt.
En dan nog het liefst films die zich grotendeels afspelen op één locatie, zoals bovenvermelde.
En ook gelijkaardige films als eden lake, a perfect getaway,... zou ik graag nog meer van zien.
Ook weer mensen op vakantie die 'verkeerd' uitdraait dus.
Iemand leuke tips? Liefst thriller als hoofdgenre.. Maar als het niet té is, kan horror eventueel ook.
Bedankt alleszins!
beavis
-
- 6628 messages
- 14803 votes
Jesper187
-
- 6434 messages
- 2462 votes
beavis
-
- 6628 messages
- 14803 votes
misschien heb ik er ook nog één Smutecní slavnost (1969) - imdb.com

"Funeral Ceremonies" is de Engelse titel, alleen staan de ceremonies hier volgens mij meer symbool voor een politieke strijd.
... in dat kader schiet me nu opeens ook Gishiki (1971) naar binnen; die was ook nog niet genoemd dacht ik...
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8284 votes
Nog een aanvulling op mijn eigen verzoek: Yumurta (2007)
Mij schieten de volgende twee te binnen:
en natuurlijk Spalovac Mrtvol