- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Uzza_Sparta
-
- 1195 messages
- 2138 votes
@filmzoekert: en ook niet Empire of The Sun vergeten
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2538 votes
Bedankt! Wat is dé aanrader? The bridge on the River Kwai?
Klassieke, topfilm.
FilmFreakDimi
-
- 135 messages
- 512 votes
Nogmaals:
Ik zoek nog steeds films met hetzelfde 'onderwerp' als bijvoorbeeld the inbetweeners of the hangover.
Met dus een 'vakantie', waarbij zich dingen afspelen.
Kan iemand me daarmee helpen?
SnakeDoc
-
- 4687 messages
- 2243 votes
Fear and Loathing in Las Vegas (1998) (stoned of dronken zijn is vereiste)
bierbak
-
- 390 messages
- 0 votes
Vacation (1983) heb ik persoonlijk altijd al een erg geestige road-trip/ "vakantiekomedie" gevonden. Laat je niet afschrikken door de alternatieve bijvoegsels 'National Lampoon', het is nog 1 van de films die écht grappig waren. Sublieme persiflage op de Amerikaanse gezinscultuur en al zijn dwangmatig streven naar perfectionisme.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5984 votes
Berichten verplaatst naar Film > Algemeen > Ik zoek... een filmtitel
Joyceee
-
- 1 messages
- 0 votes
In Film > Toplijsten en favorieten > alleen films over geesten:
Hoi!
Ik ben op zoek naar echte enge films over geesten (zolang ze niet ouder zijn dan vanaf1999)
Ik en mijn vriend hebben nu al zoveel films gezien dat we nu echt geen film meer kunnen vinden om te zien kunnen jullie ons helpen?:P
bierbak
-
- 390 messages
- 0 votes
Fragiles (2007), The Amityville Horror (2005), La Monja (2005) en Drag me to Hell (2010) schieten me te binnen. Maar ja, die heb je 9 kansen op 10 al gezien dus... 
Daan258
-
- 3671 messages
- 2445 votes
Misschien ook Grave Encounters
Was ook wel redelijk spannend.
La Monja lijkt mij ook wel leuk ga ik binnenkort ook is bekijken.
THx Bierbak
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3232 votes
Leuke vermakelijke jaren 80 films in de stijl van Outrageous Fortune en Adventures in Babysitting.
Maar wil alle aanraders en met name jaren 80 comedy films wel horen 
The Beast
-
- 182 messages
- 142 votes
In Overigen > Algemeen > Hulp nodig vinden horrorfilms:
Ik ben op zoek naar nieuwe goeie horrorfilms, nu heb ik er al een hoop gezien en lijkt het alsof ik er geen meer kan vinden, het liefst films van deze tijd, niet te oud, goeie special effects enzo.
Het liefst met geesten maar als je suggesties hebt zonder zie ik die ook graag aub.
Een lijstje met films die ik heb gezien, kan zijn dat ik er een paar gemist heb natuurlijk.
1. The ring
2. The Grudge
3. The haunted in conneticut
3. The Amityville horror
4. One missed call
5. The Sixth Sense
6. Devil
7. Drag me to Hell
8. Insidious
9. The eye
10. Gothika
11. Blair wich project
12 paranormal activity
13. Mirrors
14. Nightmare on elm Street
Daan258
-
- 3671 messages
- 2445 votes
In Overigen > Algemeen > Hulp nodig vinden horrorfilms:
Ik ben op zoek naar nieuwe goeie horrorfilms, nu heb ik er al een hoop gezien en lijkt het alsof ik er geen meer kan vinden, het liefst films van deze tijd, niet te oud, goeie special effects enzo.
Het liefst met geesten maar als je suggesties hebt zonder zie ik die ook graag aub.
Een lijstje met films die ik heb gezien, kan zijn dat ik er een paar gemist heb natuurlijk.
1. The ring
2. The Grudge
3. The haunted in conneticut
3. The Amityville horror
4. One missed call
5. The Sixth Sense
6. Devil
7. Drag me to Hell
8. Insidious
9. The eye
10. Gothika
11. Blair wich project
12 paranormal activity
13. Mirrors
14. Nightmare on elm Street
Misschien Emergo (2012) die heeft mij goed verrast.
beavis
-
- 6628 messages
- 14803 votes
Leuke vermakelijke jaren 80 films in de stijl van Outrageous Fortune en Adventures in Babysitting.
Maar wil alle aanraders en met name jaren 80 comedy films wel horen
los van de highschool comedies, die groot waren in dit tijdperk, en alle aanverwanten zoals de films van savage steve holland en die van het groepje acteurs dat tot de "brat pack" gerekend mag worden (anthony michael hall, judd nelson, emilio estevez, molly ringwald, ally sheedy, jami gertz, demi moore, kiefer sutherland, rob lowe, andrew mccarthy, james spader en john cusack).
zijn dit wel enkele favorieten:
The Secret of My Succe$s (1987)
Wellicht iets verder van de twee titels die je noemt verwijderd, maar essentieel als het gaat om jaren80 comedy uit de US zijn ook de films van een groepje komieken/acteurs als dan aykroyd, steve martin, john candy, bill murray, chevy chase die veel in elkaars films speelden en vaak ook een link met Saturday Night Live hadden; waarbij ook tom hanks en eddie murphy wel genoemd moeten worden.
Coming to America (1988) behoort ook tot mijn persoonlijke top van de jaren80-comedies!
en deze Real Men (1987) is redelijk uniek, misschien niet helemaal wat je zoekt, maar een absolute favoriet
Daan258
-
- 3671 messages
- 2445 votes
Misschien heb ik het al eerder gevraagd maar:
Ik ben opzoek naar een gelijk soort film als Grave encounters.
Gewoon een lekkere spannende film met geesten.
Het liefst Amerikaanse films.
Weet iemand wat?
annonymuze
-
- 7 messages
- 14 votes
In Film > Genres en landen > Avontuur films:
Hi,
Ik ben op zoek naar films zoals de genre van king Arthur. Kunnen jullie mij tips geven? Als het goed is was er al een soortgelijk film dit jaar uitgekomen, ik heb me suf gezocht maar kon niet op de titel komen.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2538 votes
A Knight's Tale
Kingdom of Heaven
El Cid
Spartacus
Gladiator
Braveheart
The Last Legion
Eagle
Centurion
Liefje12
-
- 76 messages
- 59 votes
In Film > Algemeen > Weet iemand nog een leuke Horror?:
Goede avond,
Ik had een vraagje, ik verveel me heel erg en heb ontzettend veel zin in een horrorfilm! Maar ik kan zo snel niet op een leuke horror komen dus ik vroeg me af of iemand nog tips heeft voor mij!:)
Het maakt me niet zo veel uit wat voor een soort horror het is
Het liefst een beetje een onbekenden .. Nou ik hoop dat iemand nog een leuke tip heeft voor mij! Moet voor morgen avond ook nog een leuke film hebben dus
maar ben de laatste tijd een beetje inspiratieloos
goelian
-
- 217 messages
- 323 votes
Insidious (2010), Psycho (1960) en [Rec] (2007)
Liefje12
-
- 76 messages
- 59 votes
uhmm [Rec] ga ik morgen dan kijken
al ontzettend veel over gehoort.. maar nog nooit aan toe gekomen.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2538 votes
Dog Soldiers, The Descent, The Fly, The Thing... Case 39, Mirrors, Drag Me to Hell.
Jesper187
-
- 6434 messages
- 2462 votes
@Liefje12
migeju
-
- 16 messages
- 0 votes
hallo
ik ben op zoek naar een film over ontvoernig
een meisje dat ontvoerd word (weet niet meer percies)
maar dat meisje moet steeds verhuizen aan het einde komen ze op school bij iedereen dna test doen en komen ze er achter dat dat meisje is die onvoert is
wie kan mij helpen?
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Weet iemand nog een paar degelijke Nederlandse films? Na o.a. Ik ook van jou te hebben herzien wil ik wel wat meer NL films zien. Heb er volgens mij nog niet veel gezien, vooral de 'oudere' films niet.
Oh, geen Costa en Volle Maan ofzo graag. 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31154 messages
- 5451 votes
Simon, Lek, Karakter, Stille Nacht, Wilde Mossels, Zwartboek, De Lift en Cloaca zijn wel films die je kan aanraden.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Karakter, Wilde Mossels en Cloaca nog niet gezien. Ga ik eens proberen!
Dankjewel.
migeju
-
- 16 messages
- 0 votes
hallo
ik was al lang op zoek naar deze film
ik ben op zoek naar een film over ontvoernig
een meisje dat ontvoerd word (weet niet meer percies)
maar dat meisje moet steeds verhuizen aan het einde komen ze op school bij iedereen dna test doen en komen ze er achter dat dat meisje is die onvoert is
wie kan mij helpen?