- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
us_raider
-
- 2034 messages
- 0 votes
Life of Brian misschien? Of moet het echt in dienst van het verhaal staan?
Misschien staat hier nog iets tussen.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Het probleem bij Life of Brian is dat het gewoon een onderdeel van een liedje is. Vandaar ook dat ik musicals weglaat. Er moet gefloten worden, maar er mag niet bij gezongen worden.
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
In M*A*S*H fluit Donals Sutherland zo nu en dan ook even een kort deuntje, maar dat is niet echt veel dus ik weet niet of je daar wat aan hebt. Wel een ruige opdracht btw.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Dacht dat het gitaardeuntje uit Su-ki-da ook gefloten wordt door een personage. Zou je Onderhond kunnen vragen.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
In M*A*S*H fluit Donals Sutherland zo nu en dan ook even een kort deuntje, maar dat is niet echt veel dus ik weet niet of je daar wat aan hebt. Wel een ruige opdracht btw.
Als er een melodietje gefloten wordt is het goed, hoe lang het duurt maakt verder niet uit. Ik zal eens kijken of je gelijk hebt. Bedankt in ieder geval.
Su-ki-da zal ik als ik snel de kans krijg dan ook bekijken.
Manomoker
-
- 8 messages
- 0 votes
In Film > Toplijsten en favorieten > Ik zoek bepaalde soort films! help me please:
Kennen jullie de series laguna beach, smallville, newport harbour enz.?
zijn er ook films die zo gaan?
bijv. een relatie die stuk gaat, en dan gaat die jonge met iemand anders, maar dat meisje wil hem weer terug ofzo, ff een voorbeeld?
in de bedoeling dat het wat serieuzer is dat films zoals american pie en van wilder, iets minder grof, met meer gevoel.
alvast bedankt 
Achmed
-
- 550 messages
- 0 votes
Ik ben op zoek naar films zoals;
Constantine
(Sci-Fi, Demonen en dat soort dingen)
En films als;
The Departed
(Goeie actie films met toch wat drama)
Iemand hier die me kan helpen?
Manomoker, er zijn veel van dat soort films vooral met (Hilary Duff en Amanda Bynes). Je kan ook Good Luck Chuck proberen, verder weet ik het niet.
Benjamin Vasquez
-
- 1 messages
- 0 votes
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een bepaald motief in films. Het motief is 'kinderen met een vlieger'. Ik ben zelf al op films als the Kiterunner, finding neverland en city of gods gekomen. Mijn vraag aan jou is of jij je nog meer titels kunt herinneren? Het mogen naast films ook andere mediaproducten zijn, zoals reclames, muziekvideo's etc. alvast bedankt!
groeten Benjamin.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
De allerbekendste reclame is natuurijk die van veilig verkeer nederland met dat vliegerende kind dat wordt aangereden.
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Ik ben op zoek naar films zoals;
Constantine
(Sci-Fi, Demonen en dat soort dingen)t.
Al bekend met Demon Seed (1977) ?
Quentin
-
- 10202 messages
- 8540 votes
Zitten geen demonen in hoor
, geheel ander genre lijkt me.
JJ_D
-
- 3815 messages
- 1344 votes
Geschenktip benodigd:
Ik zoek een film, gelijkend op de 'Taxi'-reeks of 'The Transporter'-films - véél actie, véél auto's en weinig verhaal dus. Echt kwaliteitsvol hoeft niet, zolang er maar vaart in zit. ('Crank' is geen optie.)
guulbert
-
- 1618 messages
- 18 votes
- The Fast and The Furious reeks
- xXx
- Bad Boys
JJ_D
-
- 3815 messages
- 1344 votes
Ok, bedankt voor de tips... Nog meer ideeën, iemand?
Dragon
-
- 62559 messages
- 4509 votes
Of ouder werk. Maar of dit als "flitsend" of "met veel vaart" zal bevonden worden...
wo2-Freak
-
- 834 messages
- 0 votes
Ik ben op zoek naar: Historische films, tijdperk:
1900-1939
1939-1946
Dan niet aankomen met bekende/semi-bekende films maar films die niet zo bekend zijn bij het grote publiek.
De films (moeten) gaan over wat er gebeurd is tussen 1900-1939 en 1939-1946 (voor de 1e tot het einde van 1e Wereldoorlog. Vanaf einde 1e wereldoorlog, tot begin 2e wereldoorlog. Vanaf 2 we wereldoorlog, tot einde tweede wereldoorlog!)
Ook films die tussen 1930 en 1942 gemaakt zijn!
newG
-
- 956 messages
- 2345 votes
Ik ben door de films die ooit wilde en moest kijken heen.
Oftewel ik heb geen idee welke films ik nu graag zou willen zien. Ik ben namelijk niet het type die zomaar wat films huurt of koopt, als ze slecht zijn vind ik het namelijk zonde geld. Ik moet het dus volledig hebben van aanbeveling.
films die ik echt geweldig vind:
12 Monkeys
American Psycho
The Aviator (en ander werk van scorsese: GoodF.,Cas.,Dep.,RB,TD)
Catch me if you can
City of God
Donnie Brasco
Donnie Darko
Fight Club
Layer Cake
Memento
Mulholland Drive (en ander werk van Lynch: BV,LH,EM,SS)
Once- en Dollar Trilogie
The Prestige
Pi
Seven
Usual Suspects
en meerdere kun je mijn stemmen wel bekijken.
Ik steek mijn neus in mijn eigen dvdkast en zie
snatch.
cube trilogie
Blade runner
Caveman's Valentine, the
Confessions of a Dangerous Mind
Fargo
Good Bye, Lenin
Heat
History of Violence, a
Kalifornia
Old Boy
Sympathy for Lady Vengeance
Sympathy for Mr. Vengeance
Teenage Caveman
Trainspotting
Shallow Grave
...
ik zie er nog veel meer maar deze zou je denk ik wel kunnen aprecieëren
...!!john!!...
-
- 544 messages
- 0 votes
Ik ben op zoek naar: Historische films, tijdperk:
1900-1939
1939-1946
Dan niet aankomen met bekende/semi-bekende films maar films die niet zo bekend zijn bij het grote publiek.
De films (moeten) gaan over wat er gebeurd is tussen 1900-1939 en 1939-1946 (voor de 1e tot het einde van 1e Wereldoorlog. Vanaf einde 1e wereldoorlog, tot begin 2e wereldoorlog. Vanaf 2 we wereldoorlog, tot einde tweede wereldoorlog!)
Ook films die tussen 1930 en 1942 gemaakt zijn!
-Cross of Iron
TonyMontana
-
- 394 messages
- 4803 votes
Ik zoek films die gaan over de opleiding/training/drilling... van soldaten/marines/.... etc.
Zoals 'Full Metal Jacket' (eerste 45min.) en 'Tigerland'.
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Ik zoek films die gaan over de opleiding/training/drilling... van soldaten/marines/.... etc.
Zoals 'Full Metal Jacket' (eerste 45min.) en 'Tigerland'.
G.I. Jane
Private Benjamin
The Guardian (2006)
Annapolis
police academy ?
Heartbreake ridge
Allemaal niet onaardige films.
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes
Stripes
The Recruit
Training day
Mindhunters
Band of Brothers (serie)
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Ik zoek voor mijn opleiding naar 25 films met een fluitmelodietje, maar het mogen geen musicals zijn. Het valt echter nog niet mee. Ik heb er al 6:
M
The Lady Vanishes
The Bridge on the River Kwai
Shadow of a Doubt
Mr. Smith Goes to Washington
Kill Bill Vol. 1
Weet iemand er hier nog een paar?
Misschien een beetje laat, maar mij schieten te binnen:
Turks Fruit en
My Name is Nobody.
Sasja
-
- 1338 messages
- 120 votes
Ik kijk zelf heel graag naar The Ring 1 + 2 en The Grudge 1 + 2. Ik ken jammer genoeg alleen de Amerikaanse versies. Ik ben zelf al aan het zoeken naar de japanse versies en de aankomende remakes van The Return en The Eye en Shutter. Maar ik ben op zoek naar meer van dit genre (japanse versies dan)
En ik wilde weten hoe de japanse Ring films heten en in welke volgorde ik die moet zien.
Dus als iemand nog meer goede japanse horror films weet zou ik daar graag meer over willen weten
Ik wil namelijk dan eerst het orgineel zien voordat ze daar een remake van maken.
Scarecrow
-
- 563 messages
- 170 votes
Ik kijk zelf heel graag naar The Ring 1 + 2 en The Grudge 1 + 2. Ik ken jammer genoeg alleen de Amerikaanse versies. Ik ben zelf al aan het zoeken naar de japanse versies en de aankomende remakes van The Return en The Eye en Shutter. Maar ik ben op zoek naar meer van dit genre (japanse versies dan)
En ik wilde weten hoe de japanse Ring films heten en in welke volgorde ik die moet zien.
Dus als iemand nog meer goede japanse horror films weet zou ik daar graag meer over willen weten
Ik wil namelijk dan eerst het orgineel zien voordat ze daar een remake van maken.
Dag Sasja,
Ik zie dat je fan bent van Aziatische horror. Om eerst je vraag te beantwoorden, de Aziatische Ring films heten Ringu 0, Ringu, Ringu 2 en Rasen (Ringu Spiral), niet in deze volgorde geproduceerd (Ringu was de eerste) maar wel in deze volgorde qua verhaal. Je hebt hier overigens een box van (ik heb m zelf ook) met alle films, voor een eurootje of 10-15.
Verder heb ik een dikke aanrader voor je op Aziatische horror: Audition. Een schokkende film ,maar wel erg goed! Probeer 'm ergens te vinden (FRS), en stop 'm in je dvd speler zonder dat je er veel over gelezen hebt, gegarandeerd een goede film. Denk niet dat ze er een remake van maken, maar wel een aanrader.
Sasja
-
- 1338 messages
- 120 votes
beste Scarecrow, Ik ben eerlijk gesproken (nog) geen fan van dit genre maar nadat ik the Ring en The GHrudge remakes had gezien vond ik die filns toch wel interessant om te zien. Dus vandaar dat ik hier vroeg voor meerdere van dit genre.
Over je aanrader: Ik heb er zelf nog niet van gehoord, maar als Audition ongeveer net hetzelfde is als het bovengenoemde ga ik er zeker naar op zoek. Erg bedankt
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Is toch horror met een andere ondertoon? Maar ik zal niks verklappen.
Scarecrow
-
- 563 messages
- 170 votes
Is toch horror met een andere ondertoon? Maar ik zal niks verklappen.
Ja eigenlijk wel... moet bekennen dat ik er niet echt op gelet heb toen ik een antwoord typte 
Blijft wel een steengoede Aziatische horror, maar inderdaad andere insteek/toon