- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ik ben van plan om met een kameraad wat avonden te vullen met een soort van horrorfims. We zijn aan het neigen naar een thema en dat is monsterfilms à la Eight Legged Freaks, Attack of the Killer Tomatoes, Attack of the Killer Shrews.
Met andere woorden dus crappy maar hilarische horrors over dieren of iets dergelijks die de wereld aanvallen. Het maakt niet uit wat voor dieren (sprinkhanen ofzo) maar ik heb het gevoel dat er hier wel genoeg mensen zitten die weten wat ik bedoel 
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Pig Hunt, Easter Bunny Kill! Kill!, Lake Placid, Alligator, Python, Anaconda, Snakes on a plain, Black Sheep, Bug, Deep blue sea, Willard, Splinter, Raptor, Crocodile, Piranha, Blood surf, Pterodactyl, Blood Monkey, Deadly Water, Surviving Evil, Frankenfish, Prey, The Roost, Kaw, The Canyon, Frozen, Rogue, Black water, Arachnophobia, Open Water, Sabretooth, Grizzly Park, The Breed, Rottweiler.
En al die werkjes zoals Mega Shark vs. Giant Octopus natuurlijk
(www.theasylum.com)
...dat ik er zoveel weet
.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Black Sheep vond ik verschrikkelijk dus daar pas ik wel voor maar de titels die jeroentjuhhhhh lijken me wel interessant. In ieder geval bedankt maar post gerust meer titels, kan nooit kwaad! 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2538 votes
En niet te vergeten de klassieke Carnosaur trilogy 
Je zou ook eventueel een aantal weerwolven films kunnen nemen. Mijn favoriete blijft toch Dog Soldiers; een geweldige horror met Britse humor.
newG
-
- 956 messages
- 2347 votes
Ik ben van plan om met een kameraad wat avonden te vullen met een soort van horrorfims. We zijn aan het neigen naar een thema en dat is monsterfilms à la Eight Legged Freaks, Attack of the Killer Tomatoes, Attack of the Killer Shrews.
Met andere woorden dus crappy maar hilarische horrors over dieren of iets dergelijks die de wereld aanvallen. Het maakt niet uit wat voor dieren (sprinkhanen ofzo) maar ik heb het gevoel dat er hier wel genoeg mensen zitten die weten wat ik bedoel
Koike88
-
- 117 messages
- 115 votes
Ik zoek bekende(re) Blaxploitation films a la Foxy Brown, Blacula, Black Samurai, Coffy.
Acegame
-
- 8 messages
- 2 votes
Hoi, ik ben opzoek naar soortgelijke films als Erin Brokovic, The Rainmaker, a few good men of the Insider
Het hoeft niet perse een rechtbank film te zijn maar dit soort verhalen bevallen me wel. Zeg maar één persoon (of een paar) tegen een groot gevestigde instantie (mag best iets breder geinterpreteerd worden). En vooral de zoektocht naar bewijs vind ik leuk. Het verhaal mag ook best ingewikkeld zijn, graag zelfs 
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Runaway Jury klik
Hele goede en spannende rechtbank-film.
schram101
-
- 16684 messages
- 2293 votes
Fracture
Rules of Engagement
zijn uitstekende rechtbankthrillers!
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2538 votes
The Insider uit '99 is ook een goede film
Acegame
-
- 8 messages
- 2 votes
The Insider uit '99 is ook een goede film
Ja zeker een goeie film en precies wat ik bedoel! Daarom ook dat ik em in het rijtje had gezet

Maar veel goeie reacties! Allemaal nog niet gezien volgens mij. Nog meer suggesties??
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8285 votes
Dè klassieker is natuurlijk 12 Angry Men...
Q Jones
-
- 3525 messages
- 2882 votes
Millenium triologie
The Client
State Of Play
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
The Firm
Michael Clayton
A Civil Action
...And Justice for All
schram101
-
- 16684 messages
- 2293 votes
12 Angry Men, sowieso.
Hoe kon ik die vergeten zijn 
Beste rechtbankfilm die er is!
kinjutsu
-
- 1549 messages
- 2582 votes
Zeg maar één persoon (of een paar) tegen een groot gevestigde instantie (mag best iets breder geïnterpreteerd worden). En vooral de zoektocht naar bewijs vind ik leuk. Het verhaal mag ook best ingewikkeld zijn, graag zelfs
Deze voldoet perfect aan je eisen. (En verdient ook meer stemmen!)
Koike88
-
- 117 messages
- 115 votes
Ik zoek een anime/animatiefilm (geen serie) in de trant van Afro Samurai. Dan bedoel ik het grafische aspect, en bijpassende soundtracks.
Afro Samurai is dan wel een unicum als je kijkt naar het Japanse en het Westerse gecombineerd...
Maar ik zou graag meer van dat soort geanimeerde films kijken.
Silvio Dante
-
- 2943 messages
- 2153 votes
Ik zoek cultfilms in de stijl van Eden Log, Primer e.d.
Ik zoek dus maw naar films die je niet al te gauw zal vergeten omdat ze een groot deel van aan de kijker laten om zelf in te vullen. Films à la David Lynch of films die een ervaring op zich zijn (Irréversible,...) mogen uiteraard. Kortom: iets experimenteel/shockerend/speciaal.
Koetje-2006
-
- 70 messages
- 111 votes
Ik zoek een film die enigzins lijkt op Back to the Future. Het hoeft niet over tijdreizen te gaan (vind ik wel erg leuk) maar de combinatie fantasie / humor gaat het mij om.
Kan iemand mij aangenaam verassen?
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Ik zoek dus maw naar films die je niet al te gauw zal vergeten omdat ze een groot deel van aan de kijker laten om zelf in te vullen. Films à la David Lynch of films die een ervaring op zich zijn (Irréversible,...) mogen uiteraard. Kortom: iets experimenteel/shockerend/speciaal.
Cube (1997) is een voor de hand liggende tip.
Verder allicht het werk van Richard Kelly
Misschien nog Antichrist (2009)
En Container (2006) als je echt durft.
Silvio Dante
-
- 2943 messages
- 2153 votes
@otherfool: al wat je genoemd heb, heb ik reeds gezien. Met uitzondering van Container, weet niet waar ik 'em zou kunnen zien. Nog suggesties?
newG
-
- 956 messages
- 2347 votes
kos
-
- 46701 messages
- 8856 votes
Of anders misschien Eden Log.
.
Pruim
-
- 1483 messages
- 723 votes
Ik zoek een film die enigzins lijkt op Back to the Future. Het hoeft niet over tijdreizen te gaan (vind ik wel erg leuk) maar de combinatie fantasie / humor gaat het mij om.
Kan iemand mij aangenaam verassen?
Probeer Tempus Fugit eens. Vond ik zelf heel erg leuk. En ik hou eigenlijk helemaal niet zo van Science Fiction. Als je 'm gekeken hebt, laat me dan even weten wat je er van vond. Ben ik dan wel benieuwd naar!