- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Ik zoek wat films die zich hoofdzakelijk op één locatie afspelen om de simpele reden dat ze niet weg kunnen daar.
Beetje zoals The ruins, The Hole, Panic Room.. (vergeet er vast nog een paar die ik gezien heb) maar hoor graag wat titels
.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik zoek wat films die zich hoofdzakelijk op één locatie afspelen om de simpele reden dat ze niet weg kunnen daar.
Beetje zoals Panic Room..
Een film die zich op één locatie afspelen met Kristen Stewart dus. Wil je iets bekennen?
.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Ooh heb Panic Room niet eens gezien
Wist alleen dat dat zo'n type film was. Het klinkt wel bijzonder eng..één locatie en dan vast zitten met stewart, dan durf ik s'nachts niet meer alleen naar de wc
.
DonOswaldo
-
- 6430 messages
- 1931 votes
Panic Room gaf me vroeger de kriebels.. 
ontopic: om waar wat te noemen: House of 9, Blackout, Breathing Room, Killing Room, 5ive Girls. Niet dat ze allemaal echt aan te raden zijn..
yeyo
-
- 6352 messages
- 4616 votes
Misery en Repulsion
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Thanks
Misery, House of 9, 5ive girls kende ik al (alleen misery gezien) de andere lijken me inderdaad niet super
.
Repulsion en blackout (2e komt me ook bekend voor) ga ik eens opzoeken
.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
House of 9 heb ik altijd vrij ondergewaardeerd gevonden.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Heb er nog één. Na het zien van Zombie Girl heb ik erg veel zin in méér documentaires over horror. Ik weet dat er verschillende zijn over Freddy en jason etc, maar daar heb ik van beide nog niet de gehele reeks gezien, dus die moeten helaas afvallen. Een opgepoetste en lange making-off (wat zombie girl eigenlijk ook is) zoals Full Tilt Boogie (1997) is ook altijd welkom. Iemand een paar voorstellen? Google bood niet écht veel hulp (alleen 1 interessante over special effects weten te vinden)
yeyo
-
- 6352 messages
- 4616 votes
Going to Pieces is een zeer behoorlijke documentaire over het slasher-genre (een genre dat je volgens mij toch wel ligt?)
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Kwam ik toevallig nog tegen in een lijstje ja. Keek er eigenlijk een beetje overheen omdat ik nog niet té veel heb gezien in 't genre. Maar dat maakt (nu ik erover nadenk) ook helemaal niet uit, vind 't een heerlijk subgenre en misschien worden ze er in de toekomst alleen maar beter van
?
yeyo
-
- 6352 messages
- 4616 votes
Het ding is wel dat de documentaire het einde van sommige films verraadt, waaronder Halloween, Friday the 13th, Psycho, April Fool's Day en Sleepaway Camp. Dus misschien beter dat je die films eerst hebt gezien.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Hm, ik moet alleen Sleepaway Camp nog zien. Die eerst maar even op de kop tikken. Hoor er sowieso veel goeds over.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Hmm Sleepaway camp ook... dan ga ik die eerst kijken
. De rest heb ik allemaal gezien (behalve psycho, maargoed...die staat ook niet hoog op m'n lijst, dat vergeet ik tegen die tijd wel weer
).
yeyo
-
- 6352 messages
- 4616 votes
Ja, zeker doen, Sleepaway Camp is absoluut een aanrader. Eén van m'n favoriete slashers met een einde om u tegen te zeggen!
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Binnenkort maar eens de trilogy box meepikken, kan niet mis gaan lijkt me
. Thx voor de tip!
DonOswaldo
-
- 6430 messages
- 1931 votes
American Nightmare, The (2000)
Halloween: 25 Years of Terr...
Ban the Sadist Videos! Part...
Alleen zelf niet gezien, dus kan niet zeggen of ze daadwerkelijk goed zijn 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Binnenkort maar eens de trilogy box meepikken, kan niet mis gaan lijkt me
. Thx voor de tip!
Nooit geweten dat het een trilogie was. Ik bekijk eerst maar even de eerste, kan ik daarna als die meevalt de anderen nog meepikken.
JDSsmetje
-
- 6568 messages
- 2314 votes
Kent iemand goede en sfeervolle Afrikaanse films ? En dan liefst films waarbij het gaat over de Afrikaanse problematiek (armoede, apartheid...).
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8284 votes
Tsotsi
The Gods Must be Crazy I & II (grappig)
Dirkie (sfeervol)
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Tears of the sun, Blood Diamond, The Last King of Scotland
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Kent iemand goede en sfeervolle Afrikaanse films ? En dan liefst films waarbij het gaat over de Afrikaanse problematiek (armoede, apartheid...).
Is kindsoldaten ook goed. Johnny Mad Dog raad ik dan zeker aan.
Edit: Laat maar je hebt hem al gezien.
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
1. Heb onlangs The Mummy herbekeken. Zijn er oudere mummy films (ja ongetwijfeld wel) die makkelijk te vinden zijn?
2. Zijn er ook films die een eerlijk licht werpen over het conflict in Israel tussen de Joden en de Palestijnen? Liefst geen Amerikaanse film.
Brix
-
- 19684 messages
- 5119 votes
Bijvoorbeeld deze (maar er zijn er nog veel meer)
Mummy (1959) | CD WOW! Nederland - cdwow.nl
Mummy's Ghost/Mummy's Curse | CD WOW! Nederland - cdwow.nl
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
1. Heb onlangs The Mummy herbekeken. Zijn er oudere mummy films (ja ongetwijfeld wel) die makkelijk te vinden zijn?
2. Zijn er ook films die een eerlijk licht werpen over het conflict in Israel tussen de Joden en de Palestijnen? Liefst geen Amerikaanse film.
Benieuwd of daar uberhaupt een "eerlijke" licht over te werpen is.
Zal toch altijd een kijk van de maker in zitten en of dat eerlijk is, is maar van welke kant je het bekijkt.
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
De eerste link lijkt me een interessante. Maar doordat ik van Belgie afkomstig ben
. Staat zo te zien ook op de FRS site. Even bestellen.
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Benieuwd of daar uberhaupt een "eerlijke" licht over te werpen is.
Zal toch altijd een kijk van de maker in zitten en of dat eerlijk is, is maar van welke kant je het bekijkt.
Zolang het geen Amerikaanse film is zal ik al tevreden zijn.
JDSsmetje
-
- 6568 messages
- 2314 votes
@ mensen die reacties gaven op mijn bericht.
- Tsotsi en Dirkie had ik al op mijn verlanglijstje.
- Goodbye Bafana, Hotel Rwanda, Tears of the sun, Blood Diamond, The Last King of Scotland zijn geen Afrikaanse films en heb ik al gezien.
- Cobra Verde is ook geen Afrikaanse film, maar heb ik wel in bezit.
- Johnny Mad Dog heb ik al gezien.
- The Gods Must be Crazy I & I ziet er me niet al te interessant uit.
Heeft helaas niets opgeleverd, maar toch bedankt allen!