- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Houd je van Japanse horror? De Ju-On (The Grudge) serie moet wel redelijk zijn. Ik heb zelf Ju-On 1 gezien, die was matig, maar deel 2 en de rest schijnt veel beter te zijn.
Net als originele Japanse The Ring (Ringu). De remakes heb je al gezien, zie ik.
schram101
-
- 16684 messages
- 2293 votes
Eden Lake,
Law Abiding Citizen
Se7en
The Descent
Mr Brooks
Butterfly on a wheel
allemaal heel anders, maar allen thriller/horror en erg vermakelijk!
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Erg mooi lijst schram101, 'helaas' allemaal al gezien.
En riesma, heb de remakes idd gezien... maar ik ben niet zo van de Japanse films. Trekt me totaal niet aan. Ju-On wel een keer voor de helft gezien, maar toen viel ik in slaap.
Mint Clansell
-
- 196 messages
- 0 votes
Deze reeks al gezien? http://nl.wikipedia.org/wiki/Masters_of_Horror
Mint Clansell
-
- 196 messages
- 0 votes
Klopt, Linn. Ze zijn niet allemaal even goed, maar als horrorliefhebber moet je zeker aan je trekken komen hierbij. En de films duren ook niet zo lang, uurtje per aflevering. Dus zelfs als het een slechte aflevering is, is het zo voorbij. 
DonOswaldo
-
- 6430 messages
- 1931 votes
ik wilde net Martyrs aan gaan raden, maar die heb je al in je top 10 blijkbaar..
hier een aantal die me als eerste binnenschoten:
Orphan
Frontière(s)
Ils
One Point O
Captivity
The Hole (2001)
Panic Room
Red Eye
See No Evil
Hush (2009)
P2
Shuttle
The Uninvited (2009)
Untraceable
Rendition
Awake
Ook allemaal heel anders maar als horror of thriller zeker oke om eens te kijken.
Just-Lizanne
-
- 1 messages
- 0 votes
In Film > Algemeen > Horror/thriller:
Heeey mensen 
Ik ben opzoek naar een milde horror/thriller.
We willen een filmavond houden met een horrorfilm
maar wij zijn beginnende horrorfilmkijkers dus we zoeken iets
wat niet echt te vies is zoals saw ofzo.
We willen afsluiten met een Goede comedie.
Het liefst één waar je de hele tijd om lacht!
Heeft iemand daar ook suggesties voor
!?
xx.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Frontière(s) net aangeschaft, toevallig.
Ils
One Point O
The Hole
Shuttle
Die zeggen me zo niks, ga ze eens opzoeken!
Dankjewel allemaal!
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Ils
(...)
Die zeggen me zo niks
Amity
-
- 1786 messages
- 147 votes
Frontiere(s) heb je toch niet gekocht hoop ik? Ga je bonnetje maar alvast zoeken..... 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Valt hij zo tegen dan Amity? Hij leek me wel vermakelijk. Maar ach ja, als hij tegen valt.. kan hij in het rijtje van de andere films die ik toch nooit meer kijk. Of het zal een verjaardagcadeau worden. 
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Heerlijke franse horror, geweldige aankoop hoor 
Amity
-
- 1786 messages
- 147 votes
Ik had echt veel zin in die film, de cover was veelbelovend. Maar er zit geen originele scene in heel de film, en dan kun je denken: beter goed gejat als slecht bedacht. Zelfs dat is het niet. Maar de meningen liggen behoorlijk ver uit mekaar zag ik al.
DonOswaldo
-
- 6430 messages
- 1931 votes
Frontiere(s) heb je toch niet gekocht hoop ik? Ga je bonnetje maar alvast zoeken.....
Hoezo dat? Als films als Wrong Turn, The hills have eyes en T.C.M ook mogen past Frontiere(s) heel goed in dat rijtje films thuis.
En geen originele scenes..? Qua verhaal niet zo, maar qua bepaalde scenes echt wel een stuk origineler dan de overdaad aan horrors die de afgelopen tijd uitgekomen zijn.
ML Webdesign
-
- 177 messages
- 103 votes
Ik ben op zoek naar films die over de tsunami gaan, en dan met name na de tsunami, dat ouders hun kind kwijt zijn oid... Ik ken de titels The Afternath en Vinyan al.
-fal
-
- 2028 messages
- 2290 votes
Wonderful Town gaat over de gevolgen, maar wat meer indirect.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Hoezo dat? Als films als Wrong Turn, The hills have eyes en T.C.M ook mogen past Frontiere(s) heel goed in dat rijtje films thuis.
En geen originele scenes..? Qua verhaal niet zo, maar qua bepaalde scenes echt wel een stuk origineler dan de overdaad aan horrors die de afgelopen tijd uitgekomen zijn.
Ik vond hem super!
Gisteravond gekeken, ben nog onder de indruk.
DonOswaldo
-
- 6430 messages
- 1931 votes
Mooi
Overigens zijn al die andere Franse horrors (Haute Tension, A l'interieur etc) ook aan te raden, alleen wat moeilijk verkrijgbaar 
vahdet
-
- 8 messages
- 16 votes
In Film > Algemeen > Ik zoek een.. Romantishe Thriller:
Weet iemand of er een Film bestaad waar een jonge op een meisje Verliefd word,
maar dat de meid niet van die jongen houd ma wel de hele tijd valse hoop geeft en ondertussen met andere jongens zit te flirten etc.
Waarnaa de jongen helemaal gek word en besluit alle jongens die de meid leuk vinden een voor een op een gruwelijke manier uit te roeien,,,
Zo niet dan heb ik er een perfecte script voor 
en komt het ook nog eens misgien binnekort in de catogorie speelfilm :S
jipt
-
- 3461 messages
- 3473 votes
Ik zoek iets wat hier op lijkt:
Fight Club
Blade Runner
Battle Royale
Iemand aanraders?
schram101
-
- 16684 messages
- 2293 votes
In Film > Algemeen > Ik zoek een.. Romantishe Thriller:
Weet iemand of er een Film bestaad waar een jonge op een meisje Verliefd word,
maar dat de meid niet van die jongen houd ma wel de hele tijd valse hoop geeft en ondertussen met andere jongens zit te flirten etc.
Waarnaa de jongen helemaal gek word en besluit alle jongens die de meid leuk vinden een voor een op een gruwelijke manier uit te roeien,,,
Zo niet dan heb ik er een perfecte script voor 
en komt het ook nog eens misgien binnekort in de catogorie speelfilm :S
Het is lang geleden dat ik hem heb gezien maar was All The Boys Love Mandy Lane niet zoiets?
schram101
-
- 16684 messages
- 2293 votes
The Condemned, The Tournament en Battle Royale 2 zijn eigenlijk precies hetzelfde als Battle Royal. Enkel andere acteurs.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8284 votes
The Running Man met Arnie is ook wel zoiets....
Hakunamatafaka
-
- 629 messages
- 1733 votes
Een soort gelijkefilm als goodfellas, heb er al veel van gezien, maar misschien nog een onbekende sterke mafia film, die een diehard film kenner te binnen schiet?
bvd
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Ik zie dat je hier nog geen reactie bij hebt gegeven, maar misschien ken je hem al hoor 
Hakunamatafaka
-
- 629 messages
- 1733 votes
Ken hem wel idd, maar nog niet gezien.
jipt
-
- 3461 messages
- 3473 votes
Een soort gelijkefilm als goodfellas, heb er al veel van gezien, maar misschien nog een onbekende sterke mafia film, die een diehard film kenner te binnen schiet?
bvd
Jeremymb
-
- 1 messages
- 1 votes
In Film > Overige films > Horror.:
Hallo Mensen.
Ik zoek een goede maar ook zeker een spannende horror film.
Heb niet echt een voorkeur qua tijd.