- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
DonOswaldo
-
- 6430 messages
- 1931 votes
Die iets weg heeft van Battle Royale: Battle Royale 2 (alhoewel ik dat niet echt een 'aanrader' kan noemen
)
ML Webdesign
-
- 177 messages
- 103 votes
Ik zoek films zoals Partir: http://moviemeter.nl/film/55446
Hoop dat iemand leuke suggesties heeft.
HJvK
-
- 2 messages
- 0 votes
Intermission is een perfecte kruising van beide films die je als voorbeeld aangeeft.
Mooi, bedankt.
@de rest: ook bedankt maar die heb ik allemaal al gezien... 
schram101
-
- 16684 messages
- 2293 votes
Tja, de combinatie tussen die drie punten maakt t niet makkelijker.
Actie, comedy en een bizar goed verhaal. Quientin Tarantino (en Guy Ritchie) is in principe het enige voorbeeld hiervan.
ImaginaryFriend
-
- 4 messages
- 0 votes
Dag beste mensen,
Ik ben op zoek naar romantische en dramatische "teenmovies". Nu ben ik zelf al een hele lange tijd zelf op zoek via google (movies similar to, etc) maar volgens mij ben ik bij jullie misschien wel beter af. Ik ben dus op zoek naar romantische en dramatische teenmovies, maar ik heb er wel een aantal eisen voor.
- Het moet lijken op films als Keith, A walk to remember, 500 days of summer, Girl next door (ja i know...), cruel intentions (1!!!) etc. Volgens de doorgewinterde filmliefhebber vast niet allemaal films die ze zelf nog een keer zouden willen zien, maar voor mij hebben ze een bepaalde sfeer die ik heel tof vind. Dramatisch en mooi, ook al is het soms enigzins geforceerd.
- Humor mag, maar mag niet de boventoon voeren. Daar krijg je van die afgrijselijke films van. (American Pie) Romantiek en drama moet boventoon voeren.
- Films moeten wel een beetje hedendaags zijn, dus bespaar me alle superklassiekers uit 1960 etc.
Het maakt me niet zoveel uit waar het zich afspeelt, zolang het maar drama, romantiek en tieners heeft.
Films als "10 things i hate about you", "never been kissed", "Clueless", "17 again", "the hot chick" etc etc verwijs ik direct naar de prullenbak. Deze films zijn allemaal a-serieus en daar ben ik juist niet naar op zoek, ook al zullen er drama romantiek en tieners in voorkomen.
Ik heb een hoop films gezien dus eigenlijk hoop ik gewoon een beetje op een paar van die "onbekende maar erg goede films" tips, zoals A walk to remember voor mij was.
Alvast bedankt voor je tip.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Crazy/beautiful vond ik wel de moeite waard.
Sasja
-
- 1338 messages
- 120 votes
Dag beste mensen,
Ik ben op zoek naar romantische en dramatische "teenmovies". Nu ben ik zelf al een hele lange tijd zelf op zoek via google (movies similar to, etc) maar volgens mij ben ik bij jullie misschien wel beter af. Ik ben dus op zoek naar romantische en dramatische teenmovies, maar ik heb er wel een aantal eisen voor.
- Het moet lijken op films als Keith, A walk to remember, 500 days of summer, Girl next door (ja i know...), cruel intentions (1!!!) etc. Volgens de doorgewinterde filmliefhebber vast niet allemaal films die ze zelf nog een keer zouden willen zien, maar voor mij hebben ze een bepaalde sfeer die ik heel tof vind. Dramatisch en mooi, ook al is het soms enigzins geforceerd.
- Humor mag, maar mag niet de boventoon voeren. Daar krijg je van die afgrijselijke films van. (American Pie) Romantiek en drama moet boventoon voeren.
- Films moeten wel een beetje hedendaags zijn, dus bespaar me alle superklassiekers uit 1960 etc.
Het maakt me niet zoveel uit waar het zich afspeelt, zolang het maar drama, romantiek en tieners heeft.
Films als "10 things i hate about you", "never been kissed", "Clueless", "17 again", "the hot chick" etc etc verwijs ik direct naar de prullenbak. Deze films zijn allemaal a-serieus en daar ben ik juist niet naar op zoek, ook al zullen er drama romantiek en tieners in voorkomen.
Ik heb een hoop films gezien dus eigenlijk hoop ik gewoon een beetje op een paar van die "onbekende maar erg goede films" tips, zoals A walk to remember voor mij was.
Alvast bedankt voor je tip.
Heb je Twilight en Twilight saga: New Moon al geprobeerd?
ImaginaryFriend
-
- 4 messages
- 0 votes
Crazy/Beautiful is idd wel iets in de richting. Ik moet hem nog kijken maar heb me buik beetje vol van Kirsten Dunst.
Sasja, thanks maar die heb ik inderdaad al gezien. Ik vond het eerste deel best goed. Het 2e deel leek alleen goed in de trailer maar stelde ontzettend teleur.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Ik vind Dunst normaal ook een ramp hoor, maar dit was nou juist een film dat ik verrast werd door haar.
Ook deze was verrassend goed.
DonOswaldo
-
- 6430 messages
- 1931 votes
Lastige combinatie drama, romantiek en tieners, laat staan als je aanraders wilt.
Misschien vind je 'High School Confidential' wel wat. Ontbreekt wel wat op romantisch vlak..
Ik denk dat je voor deze combi het voornamelijk bij de dansfilms zult vinden.. (of films die toch humor als boventoon hebben).
ImaginaryFriend
-
- 4 messages
- 0 votes
Ja i know!
Ik ben echt al eeuwen op zoek naar goeie titels. Die lost and delirious heb ik nog niet eerder gezien en ziet er cool uit. Thanks knisper!
En de rest natuurlijk.. ik ga ze allemaal checken. Mochten er nog meer zijn, let me know.
pumpking
-
- 442 messages
- 0 votes
Alle films die over maffia gaan en de moeite waard zijn: anders wordt het aanbod te groot.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Hier staan genoeg goede maffia-films tussen.
RobbyT
-
- 215 messages
- 44 votes
In Film > Genres en landen > "Girls gone bad" in World Cinema:
Ik ben een groot liefhebber van het thema "Girls gone bad".
Het aantal Amerikaanse films erover is bijna niet aan te slepen, zoals: Poison Ivy, The Crush (Alicia Silverstone), Too young to die, enz.
Nu ben ik meer benieuwd welke films buiten Amerika aan dit criterium voldoen, zoals Franse, Duitse, Britse, Nederlandse of Spaanse films.
De films die ik al ken zijn:
La ceremonie
Sister my sister
Baisez-moi
Joyride (Nederlandse film)
Weten jullie nog meer interessante titels. Bedankt alvast! 
ML Webdesign
-
- 177 messages
- 103 votes
Films als...
The book of Eli
I am Legend
The Road
Films dus waar de wereld is vergaan, en waar nog maar enkele mensen over zijn..
Wel recente films, dus geen voor 2000.
ML Webdesign
-
- 177 messages
- 103 votes
Dankje! Ga ik zeker bekijken, meer suggesties zijn welkom!
DonOswaldo
-
- 6430 messages
- 1931 votes
The Signal is opzicht ook nog zo'n soort film, enige andere eraan is dat het pas ergens halverwege is dat er nog maar enkele mensen over zijn.. 
schram101
-
- 16684 messages
- 2293 votes
Sorry, hij is (iets) ouder dan 2000, maar The Postman uit 1997 is ook wel de moeite waard.
Lupe_of_Silver
-
- 6 messages
- 16 votes
In Film > Algemeen > Ik zoek... een filmtitel:
Ik ben opzoek naar vampier/weerwolf films. Het liefst een beetje zoiets als Underworld.
Weet iemand er een paar?
ML Webdesign
-
- 177 messages
- 103 votes
Blade maar die ken je vast al.
En i am legend gaat ook over vampieren, alleen is niet echt te vergelijken met de 3 underworld versies.
Ook zeker een aanrader is daybreakers.
En wat dacht je van interview with the vampire?
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3227 votes
Zoek leuke vermakelijke road movie/comedy films, iemand ideeën? mogen ook flauwe films zijn hou ik ook van 
DonOswaldo
-
- 6430 messages
- 1931 votes
In Film > Algemeen > Ik zoek... een filmtitel:
Ik ben opzoek naar vampier/weerwolf films. Het liefst een beetje zoiets als Underworld.
Weet iemand er een paar?
Blood & Chocolate, Rise en nog een aantal andere waar ik nu even niet op kom 
DonOswaldo
-
- 6430 messages
- 1931 votes
Zoek leuke vermakelijke road movie/comedy films, iemand ideeën? mogen ook flauwe films zijn hou ik ook van
Little Miss Sunshine
Gonzo8000
-
- 484 messages
- 10 votes
Blood & Chocolate, Rise en nog een aantal andere waar ik nu even niet op kom
silver bullet
DonOswaldo
-
- 6430 messages
- 1931 votes
Little Miss Sunshine
En Wild Hogs *
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8284 votes
road movie
Onder andere wat alternatievere (niet allemaal ook komedie)
The Straight Story
Luo Ye Gui Gen
Clockwise
The Yellow Handkerchief (liefst de originele Japanse dan!)
Kikujirô no natsu
Koktebel
Thelma & Louise
The Hitcher
Leningrad Cowboys Go America
Honkytonk Man
Stand by Me
European Vacation
Planes, Trains & Automobiles
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Iemand nog nieuwe ideetjes voor een fijne horror/thriller? Liefst eentje waar nog iets van een verhaal in zit, maar films als Wrong Turn, The Hills Have Eyes, T.C.M. zijn ook prima.
(Liefst de wat onbekendere titels)