- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Hahaha, nee echt boksen ga ik nu niet doen (al zou ik wel eens willen doen) maar ik begin me de laatste tijd hard te interesseren in goede boksfilms maar ik ken zelf niet zo bijster veel titels. Hoe dat ik Rocky kon vergeten is mij alleszins een mysterie 
newG
-
- 956 messages
- 2347 votes
Ik ben zelf op zoek naar boksfilms.
Raging Bull heb ik al wel gezien maar niet in bezit. Cinderella Man, Million Dollar Baby en Ressurecting The Champ heb ik wel in bezit en gezien. Iemand nog wat goede tips?
en ja, de rocky serie
misschien dat er nog een paar jean claude van damme films op jou liggen te wachten maar ja die gebruikt ook zijn voeten he 
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Bedankt voor de titels allemaal, binnenkort na de examens eens op zoek gaan.
Bla
-
- 769 messages
- 2146 votes
Hoi hoi allemaal, ik struin al tijden rond in het land dat film heet en heb al heel wat gezien, in verschillende genres. Maar de laatste tijd speelt een oude voorkeur weer parten, namelijk die van horror/thriller, nadruk op horror echter.
Zo heb ik recentelijk films als Eden Lake, Martyrs, Haute Tension, The Last House on the Left, Funny Games US en vele anderen gezien. Maar vooral deze 5 sprongen eruit. Ik zoek dus filmtitels die een beetje lijken op bovenstaande. Wraakfilms, kat-en-muis-spelletjes, veel gore, een ingenieus plot of twist. Meer van dat lijkt me wel leuk. Ik kijk altijd op moviemeter rond wat wel weer een film voor mij zou kunnen zijn maar jullie hulp is welkom! Alvast bedankt.
newG
-
- 956 messages
- 2347 votes
Hoi hoi allemaal, ik struin al tijden rond in het land dat film heet en heb al heel wat gezien, in verschillende genres. Maar de laatste tijd speelt een oude voorkeur weer parten, namelijk die van horror/thriller, nadruk op horror echter.
Zo heb ik recentelijk films als Eden Lake, Martyrs, Haute Tension, The Last House on the Left, Funny Games US en vele anderen gezien. Maar vooral deze 5 sprongen eruit. Ik zoek dus filmtitels die een beetje lijken op bovenstaande. Wraakfilms, kat-en-muis-spelletjes, veel gore, een ingenieus plot of twist. Meer van dat lijkt me wel leuk. Ik kijk altijd op moviemeter rond wat wel weer een film voor mij zou kunnen zijn maar jullie hulp is welkom! Alvast bedankt.
Wel ik heb hier een dvdtje in mijn kast liggen van 3 Wes Craven films. Daar staat naast Last House on the Left (schitterende film trouwens) ook nog deze 2 op
En verder....
Bla
-
- 769 messages
- 2146 votes
The Thing en The Hills Have Eyes (wel de nieuwe) al gezien. Ik vond de The Thing nou niet veel te maken hebben met mijn bovenstaande bericht ondanks dat het een zeer goede horror is. Maar ik zal er eens naar uitkijken. 
newG
-
- 956 messages
- 2347 votes
bwa, ingenieus plot en kat en muis spelletje he 
Kraay
-
- 6190 messages
- 1474 votes
Calvaire eens proberen, en Tokyo Gore Police.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8281 votes
Wraakfilms, kat-en-muis-spelletjes, veel gore, een ingenieus plot of twist.
De revenge trilogy natuurlijk:
Oldboy
Sympathy for mr vengeance
Sympathy for lady vengeance
Ook een ultieme wraakfilm:
Le vieux fusil
En nog wraakfilm voor EO-leden & Sissy's:
La Tourneuse de Pages
Verder:
Hard Candy
wiietse
-
- 3 messages
- 7 votes
Ik ben op zoek naar een dansfilm (hip-hop-dans). Soortgelijke genre als
Step Up
Step Up 2
Stomp The Yard
Take The Lead
Make It Happen
De vorige films heb ik al gezien dus deze niet meer vernoemen. Ook enkel films te vernoemen met productiejaar ouder dan 2006.
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Krush Groove
8 Mile
Disorderlies (1987) Lang geleden gezien met de 3 bekende hiphop artiesten in de hoofdrol. Veel gelachen iig!
Fatboys!
Bla
-
- 769 messages
- 2146 votes
Calvaire en Hard Candy al gezien, maar zal eens een blik werpen op de rest.
Scarecrow
-
- 563 messages
- 170 votes
Probeer ook eens Frontier(s), volgens mij precies een soort film die jij zoekt.
Een ander soort (iets buiten wat je zoekt overigens) film is bijvorobeeld Craven's People Under the Stairs.
newG
-
- 956 messages
- 2347 votes
Ik ben op zoek naar een dansfilm (hip-hop-dans). Soortgelijke genre als
Step Up
Step Up 2
Stomp The Yard
Take The Lead
Make It Happen
De vorige films heb ik al gezien dus deze niet meer vernoemen. Ook enkel films te vernoemen met productiejaar ouder dan 2006.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Ik heb een tijdje geleden Km. 0 (2000) gezien en ik ben op zoek naar vergelijkbare films.
Dat betekent dus zulke warme, zomerse komedies (met een beetje drama evt.) dat in zo'n rap tempo gaat en met zo'n enthousiasme wordt gebracht, dat je af en toe de enigszins stupide verhaallijnen compleet accepteert en met een glimlach op je gezicht achterblijft.
Sasja
-
- 1338 messages
- 120 votes
weet iemand misschien een aantal titels die met boedha of het boedhisme te maken heeft?
Ik ben namelijk op zoek naar dit soort films voor familie.
Little Buddha en Buddha's Lost Children kennen ze al.
Alvast bedankt
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8281 votes
Samsara
Buddha's Lost Children Revisited
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Bom Yeoreum Gaeul Gyeoul Geurigo Bom (2003)
a.k.a. Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring
blaugrana
-
- 3 messages
- 2 votes
In Film > Algemeen > Wie kan goede film aanbevelen?:
Hoi,
Ik vroeg me af wie nog goede films kan aanbevelen..
Iets in de genre als Closer, Cruel Intentions, WIld Things, ...
Dus films met een beetje sex, goed verhaal en leuke dame(s) 
kimberlyVD
-
- 5946 messages
- 1567 votes
Ik zoek films in het genre van blood diamond, hotel rwanda en dergelijke...
Iemand leuke suggesties?
alvast bedankt!
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
In Film > Algemeen > Wie kan goede film aanbevelen?:
Hoi,
Ik vroeg me af wie nog goede films kan aanbevelen..
Iets in de genre als Closer, Cruel Intentions, WIld Things, ...
Dus films met een beetje sex, goed verhaal en leuke dame(s)